موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

چگونه بفهمیم چه کاربران و افرادی از صفحه و پیج ما در اینستاگرام – instagram بازدید کرده اند؟

چگونه بفهمیم چه کاربران و افرادی از صفحه و پیج ما در اینستاگرام – instagram بازدید کرده اند؟

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 31 مرداد 1400 ساعت 04:51

برای همه ی ما حداقل یکبار این سوال پیش آمده است که چه کسانی حساب کاربری اینستاگرام ما را چک کرده اند ؟ چگونه بفهمیم چه کسانی اینستاگرام ما را چک کرده اند ؟ پاسخ به این سوال و البته جذابیت آن روش ها و اپلیکیشن های زیادی را روانه ی بازار کرد تا بدوینوسیله به شما بگوید که چه کسانی از صفحه ی اینستاگرامی شما بازدید کرده اند. به دلیل استقبالی که همواره از این موضوع می شود، تصمیم گرفتیم در این نوشته به پاسخ این سوال بپردازیم. پس اگر این موضوع دغدغه ی شماست لطفا همراه ما باشید.

آموزش امنیت اینستاگرام

چگونه بدانیم چه کسانی اینستاگرام ما را چک کرده اند؟

اگر شما دارای یک حساب اینستاگرامی از نوع بیزینسی باشید، مایل هستید بدانید چگونه بفهمیم چه کسانی اینستاگرام ما را چک کرده اند. اگر نمی دانید اکانت بیزنسی چیست جدیدترین راهنمای بیزینس پروفایل اینستاگرام و نحوه ساخت آن را بخوانید. بسیاری از افراد بدون اینکه صفحه ای را دنبال کنند به آن سر می زنند و به طور منظم آن را چک می کنند. انگیزه ی افراد از انجام این کار متفاوت است. برخی در نظر دارند آخرین پست ها و فعالیت های شما را دنبال کنند اما تمایلی ندارند شما را دنبال کنند. به هر حال طبیعی است که مایل باشید این افراد را بشناسید.

آیا اپلیکیشن هایی که بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام را ارائه می کنند واقعی هستند؟

متاسفانه اینستاگرام هیچ امکانی در برنامه ی خود برای بررسی این موضوع قرار نداده است. اینستاگرام مانند فیسبوک در این زمینه بسیار سخت گیر و با تدابیر شدید امنیتی رفتار می کند. در واقع لیست کسانی که حساب اینستاگرام شما را چک کرده اند در دست اینستاگرام است اما به دلایلی تمایل به اشتراک گذاری این محتوا با هیچکس ندارد. اما چاره چیست؟

اگر شما جستجوی مختصری روی استورهای رایج اندروید و ios داشته باشید، اپلیکیشن های زیادی با نام های جذاب آماده هستند تا به شما بگویند چه کسانی اینستاگرام ما را چک کرده اند. اما آیا کسی تابحال موفق به دریافت اسامی افراد چک کننده ی حساب شده است؟ پاسخ به طور قطع منفی است.اما مشکل کجاست؟

بسیاری از این اپلیکیشن ها فیک و غیرواقعی هستند. به این صورت که یک لیست واحد و مشترک را به تمامی کاربران اپلیکیشن خود نشان میدهند؛ با این عنوان که این اسامی پروفایل اینستاگرام شما را چک کرده اند. البته شاید بگویید این مساله به سادگی قابل پیگیری است. اما اشتباه نکنید، آنها فکر این مورد را نیز کرده اند و به طور تصادفی یک لیست به شما و لیست دیگری را به شخص بعدی نشان میدهند. مساله زمانی بغرنج می شود که این اپلیکیشن ها برای نمایش افراد بیشتر از شما تقاضای پول می کنند. یعنی برای نمایش ادامه ی لیستی که در مجموع غیرواقعی است، مجبور به پرداخت هزینه می شوید. اگر هنوز هم به این موضوع شک دارید کافیست سری به بخش نظرات این اپلیکیشن ها در استور مربوطه بزنید. تجربیات سایر افراد پس از استفاده از این اپلیکیشن ها به قدر کافی گویا خواهد بود.

بیشتر بدانید: تشخیص پیج فیک اینستاگرام – روش های کاربردی و مهم

علت عدم موفقیت اپلیکیشن ها

چرا اپلیکیشن ها موفق به دریافت اطلاعات افرادی که پروفایل اینستاگرام را چک کردند، ‌نمی شوند؟ در اینجا قصد نداریم به مسائل تخصصی بپردازیم. اما اینستاگرام برای امنیت و حریم خصوصی ارزش زیادی قائل است. رابط نرم افزاری اینستاگرام اطلاعات افرادی را که از یک پروفایل اینستاگرام بازدید کرده اند، در اختیار اپلیکیشن های متفرقه قرار نمی دهد. این بدین معنیست که تمامی ادعاهای این افراد مبنی بر ارائه ی لیست بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام شما محلی از اعراب ندارد. نهایت اطلاعاتی که می توانید از اپلیکیشن های مشابه دریافت کنید، تعداد یا اسامی افرادی است که شما را فالو یا آنفالو کرده اند.

اما نکته ی مهم دیگری در این میان وجود دارد. زمانی که شما اطلاعات کاربری خود را در اختیار این اپلیکیشن ها قرار می دهید،‌ چه تضمینی وجود دارد تا از این اطلاعات سو استفاده نشود؟ در واقع شما اطلاعات خصوصی خود را در اختیار افرادی قرار می دهید که شناختی از آنها ندارید. ظاهر اپلیکیشن هر اندازه هم حرفه ای به نظر برسد در نهایت اعتماد به آن ریسک است علی الخصوص زمانی که بنا نیست اطلاعات درخوری دریافت کنید. با این همه در بند بعدی نحوه ی کارکرد اپلیکیشن های معروف در این زمینه را بررسی می کنیم.

معرفی کارکرد اپلیکیشن معروف برای مشاهده ی بازدید پروفایل اینستاگرام

در این بخش تصمیم گرفتیم چند اپلیکیشن معروف در زمینه ی مشاهده ی افرادی که پروفایل اینستاگرام ما را چک کرده اند برای شما معرفی کنیم. ابتدا به گوگل پلی استور(مارکت گوشی های اندرویدی) سر زدیم. در نوار آدرس این عبارت را جستجو کردیم: who viewed my instagram profile به این معنی که چه کسی پروفایل اینستاگرام من را چک کرده است؟

اپلیکیشن های نمایش بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام

همانطور که می بینید لیست طولانی از اپلیکیشن هایی که به این منظور طراحی شده اند پیش روی شما قرار میگیرد:

آیا اپلیکیشن هایی که بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام را ارائه می کنند واقعی هستند؟

اگر زبان انگلیسی شما تا حد متوسطی خوب باشد می توانید توضیحات هر یک از این اپلیکیشن ها را بخوانید:

توضیحات اپلیکیشن هایی که بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام را ارائه می کنند

طبق ادعاهایی که در توضیحات این اپلیکیشن آمده ، به طور خلاصه با بهترین اپلیکیشن آنالیز اینستاگرام پیش روی شما قرار دارد. در ادامه نوشته شده که اگر به دنبال یک اپلیکیشن هستید تا بدانید چه کسی پروفایل اینستاگرام شما را چک کرده است،‌ جای درستی آمده اید. کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است و رابط کاربری آسانی دارد. در ادامه نیز سایر امکانات اپلیکیشن به شما معرفی شده است. امکاناتی نظیر پیدا کردن کسانی که شما را آنفالو کرده اند و یا کسانی که هنوز شما را فالو نکرده اند.

نحوه ی استفاده از این اپلیکیشن ها معمولا به این صورت است که بعد از دانلود و نصب آن،‌ اطلاعات ورودی اینستاگرام شما یعنی یوزرنیم و پسورد دریافت می شود. با این کار شما وارد برنامه می شوید و از منویی که در اختیار شما قرار می دهد می توانید به امکانات نرم افزار که بعضا رایگان و اکثرا غیررایگان هستند دسترسی پیدا کنید. پیدا کردن کسانی که از پروفایل اینستاگرام شما بازدید کرده اند نیز در میان این امکانات جای دارد.

همانطور که گفتیم پیدا کردن اینکه چه کسانی از پروفایل اینستاگرام ما بازدید کرده اند بسیار جذاب است. پس اگر اپلیکیشنی قادر به دور زدن اینستاگرام باشد و لیست مورد نظر را به ما نمایش دهد بسیار ذوق زده می شویم. طبق ادعاهای این اپلیکیشن انتظار داریم افرادی که از آن استفاده می کنند موفق به این کار شده باشند. پس به بخش نظرات می رویم و بازخوردها را بررسی می کنیم:

نظرات اپلیکیشن هایی که بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام را ارائه می کنند

طبق تصویر چهار بازخورد جدید برای این اپلیکیشن را بررسی می کنیم.

نفر اول بیان کرده است که این اپلیکیشن را چند روز گذشته دانلود و نصب کرده است. برای استفاده از امکانات نرم افزار هزینه ای نیز واریز کرده است. شکایت او دراین است که هر روز لیست کسانی را که پروفایل اینستاگرام او را چک کرده اند بررسی می کند، اما تغییری در آن نمی بیند. در واقع اپلیکیشن لیست یکسانی را با ترتیبی متفاوت به او نمایش می دهد. او مدعی است هر بار که اعلان جدیدی از نرم افزار مبنی بر اینکه شخص جدید پروفایل او را بازدید کرده دریافت می کند، در واقع هیچ اسم جدیدی به لیست اضافه نشده است.

نفر دوم همانطور که حدس میزنیم این اپلیکیشن را با 5 حساب کاربری متفاوت بررسی کرده است. او میگوید با هر 5 اکانت، لیست تقریبا مشابهی از نفرات را تحت عنوان کسانی که پروفایل اینستاگرامش را چک کرده اند دریافت می کند. نفر سوم از امکانی که نرم افزار برای پیدا کردن فالو کنندگان و آنفالوکنندگان در اختیار او قرار داده تشکر کرده است. اما همانطور که می بینید اشاره ای به بحث کسانی که پروفایل اینستاگرام او را بازدید کرده اند نداشته است.

البته قصد ما در این نوشته صرفا راهنمایی شما و اطلاع رسانی در مورد حقایق است. استفاده از این نرم افزارها و تصمیم گیری برای در اختیار قرار دادن اطلاعات اکانت اینستاگرامی خود در اختیار افراد دیگر به طور مستقیم به تصمیم شما بستگی دارد. در هر صورت بدانید مادامیکه اینستاگرام تصمیمی مبنی بر در اختیار قرار دادن اطلاعات این چنینی نگیرد، هیچ  برنامه و اپلیکیشنی نمی تواند به شما بگوید: چه کسانی از پروفایل اینستاگرام شما دیدن کرده اند.

بیشتر بدانید: چگونه در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟

چند نفر از پروفایل ما در اینستاگرام بازدید کرده اند؟

همانطور که در این نوشته به آن اشاره کردیم، در حال حاضر راهی برای اینکه چگونه بفهمیم چه کسانی اینستاگرام ما را چک کرده اند وجود ندارد. اینستاگرام بیش از هر چیزی به حریم خصوصی افراد پایبند است. بنابراین هویت افرادی که سعی دارند بدون فالو کردن یک صفحه از محتوای آن آگاه شوند را مخفی نگاه می دارد. این موضوع هر اندازه از نظر کاربرانی که از پروفایلشان بازدید می شود ناخوشایند باشد در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمی کند. با اینهمه شما می توانید از طریق صفحه ی اصلی پروفایل بیزینسی خود متوجه شوید در طی هفته ی گذشته از پروفایل شما بازدید کرده اند. در مطلب دیگری روش کاربردی افزایش بازدید در اینستاگرام را هم گفته ایم.

برای دیدن این آمار با پیشفرض به روز بودن اپلیکیشن اینستاگرام مسیر زیر را طی کنید:

  • در صفحه اصلی پروفایل بر روی دکمه ی insight بزنید.
  • در صفحه ی باز شده روی تب activity بزنید.
  • صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید، در بخش انتهای صفحه یعنی بخش Interaction عبارت profile Visits را مشاهده می کنید.

این عدد تعداد کسانی را که از پروفایل اینستاگرام شما بازدید کرده اند طی یک هفته ی گذشته نشان می دهد. اما همانطور که می بینید اطلاعاتی مبنی بر کیستی این افراد در اختیار ما قرار نمی گیرد.

سخن آخر

چگونه بفهمیم چه کسانی اینستاگرام ما را چک کرده اند؟ چه کسانی از پروفایل اینستاگرام ما بازدید کرده اند،‌ پاسخ درست این است: نمی دانیم! آیا راهی است که بتوانیم به اسامی و مشخصات این افراد دست پیدا کنیم؟ اگر واقع بین باشیم: خیر! اما به هر حال در هیچ کجا با این صراحت  در پاسخ این سوال پاسخ منفی نمی شنوید. اما باید بدانید و آگاه باشید که تا مادامیکه اینستاگرام اطلاعاتی را نشر نکند، بعید به نظر می رسد که اشخاص دیگری بتوانند این اطلاعات را بدست بیاورند. اما به هر حال با شماست که تصمیم بگیرید از امکانات این نرم افزارها استفاده کنید و در مقابل اطلاعات کاربری خودتان را در اختیارشان قرار دهید. قصد ما این است با بروزترین اطلاعات به شما کمک کنیم تا کسب و کارتان را به خطر نیاندازید.در عوض قصد ما این است را آموزش راهکار های حرفه ای و به روز،‌ میزان بازدید از پروفایل اینستاگرامتان را روزبروز افزایش دهید.

در نشانت به شما آموزش می دهیم چطور کسب و کار خودتان را در بستر اینستاگرام رونق ببخشید. اگر این روزها دغدغه ی شما رشد و کسب درآمد از اینستاگرام است، توصیه می کنیم سایر نوشته های وبلاگ ما را مطالعه کنید.

چه کسانی اینستاگرام ما را چک کرده اند؟

در واقع باید گفت که اینستاگرام چنین اطلاعاتی در اختیار ما قرار نداده است. به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی افراد امکان داشتن اطلاعات افرادی که از پروفایل اینستاگرام ما بازدید کرده اند وجود ندارد. این موضوع علیرغم وجود اپلیکیشن های متنوع و سایت های مختلف است که ادعا می کنند چنین خدماتی ارائه می دهند. گفتنی است که این اطلاعات در واقع موجود است اما تا زمانیکه توسط اینستاگرام منتشر نشود،‌هر ادعایی مبنی بر ارائه ی آن کذب است.

آیا برنامه های بازدیدیاب اینستاگرام به درستی عمل می کنند؟

خیر. در واقع این اپلیکیشن ها لیست آماده ای از اسامی فیک و غیرواقعی (شاید هم واقعی) در اختیار دارند. نحوه ی کار این اپلیکیشن ها به این صورت است که به هر یک از کاربران خود یک لیست اما با ترتیب مختلفی را نمایش می دهند. این موضوع را زمانی متوجه می شوید که از این اپلیکیشن ها برای چندین اکانت استفاده کنید. در این صورت شباهت لیست کسانی که اصطلاحا از پروفایل شما بازدید کرده اند به خوبی مشهود است. با این تفاوت که اطلاعات کاربری اینستاگرام خود را در اختیار اشخاصی قرار داده اید که معلوم نیست چگونه بناست از آن استفاده کنند. البته اگر این اتفاق هم نیفتد قرار دادن اطلاعات محرمانه در اختیار سایرین عاقلانه به نظر نمی رسد.

آیا سایت های پروفایل چکر اینستاگرام به درستی عمل می کنند؟

پاسخ به این سوال منفی است. هیچ شخص ثالثی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه ی دسترسی به اطلاعات کسانی که از پروفایل شما بازدید کرده اند، ندارند. سایت هایی که ادعا می کنند که به شما لیست این افراد را نشان میدهند در واقع اسامی از پیش آماده ای را تحت این عنوان به شما نمایش می دهند. اگر برای چندین و چند حساب کاربری این موضوع را تست کنید،‌متوجه شباهت کلی لیست ها می شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر