آموزش امنیت اینستاگرام

افزونه تلگرام وردپرس

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 18 فروردین 1398 ساعت 19:05

قطعاٌ همۀ شما پیام رسان تلگرام را می‌شناسید. تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که مردم دنیا و به خصوص ایرانیان از آن استفاده می‌کنند و دلیل این محبوبیت رایگان بودن آن، سرعت و امنیت شبکه‌های ارتباطیش می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به شما ۳ افزونه تلگرام را معرفی کنیم تا بتوانید از این طریق با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. این افزونه‌ها به ویژه برای مدیران سایت‌های وردپرسی که در قالب خدمات و پشتیبانی فعالیت دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. با استفاده از این پلاگین می‌توانید سرعت ارتباطات خود را با مشتریانتان بیشتر کنید و آن‌ها حس بهتری برای ارتباط بر قرار کردن با شما داشته باشند. با امید این که این پیام رسان محبوب در ایران مسدود نشود.

آموزش امنیت اینستاگرام

یکی از پلاگین‌های مورد استفاده برای ایجاد تلگرام در قالب وردپرسی شما افزونۀ Channeller است. با کمک این افزونه می‌توانید پیام رسان تلگرام را در سایت خود ایجاد کنید. در ادامه لینک دانلود آن را برای شما قرار می‌دهم.

لینک دانلود: (Channeller (Telegram Channel Admin

نحوۀ نصب و راه اندازی افزونۀ تلگرامی Channeller :

بعد از دانلود این افزونۀ وردپرسی، به محیط مدیریت وردپرس بروید و از آنجا وارد قسمت پلاگین‌ها شوید. سپس روی گزینۀ افزودن پلاگین جدید کلیک کنید. بعد از نصب پلاگین در قسمت پلاگین‌ها آن را فعال کنید. نصب این افزونه در سیستم وردپرس شما مانند سایر افزونه‌هاست. ولی بعد از نصب آن در قسمت پلاگین‌ها چطور باید آن را راه اندازی کرد؟ برای راه اندازی افزونۀ (Channeller (Telegram Channel Admin  به صفحۀ تنظیمات آن بروید. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، ۲ فیلد خالی در قسمت تنظیمات وجود دارد. فیلد بالای صفحه، شما کد مربوط به ربات تلگرامی خود را وارد می‌کنید. با وارد کردن اید کد ربات شما به افزونۀ تلگرام مورد نظر متصل می‌گردد. در فیلد دوم هم کانال‌ها و گروه‌های مورد نظر خود را وارد می‌کنید. همان طور که در عکس مشاهده می‌کنید برای ثبت گروه‌ها یا کانال‌های مورد نظر، قبل از وارد کردن اسم از@ استفاده کنید. در پایین فیلد زیر دو گزینه را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با زدن تیک آن‌ها را فعال کنید. در گزینۀ اول شما می‌توانید با فعال کردن آن برای هر پست ارسالی خود نوتیفیکشن دریافت کنید. با فعال کردن گزینۀ دوم شما می‌توانید مطالب صفحه یا پست‌های خود را در کانال‌ها و یا گروه‌هایی که در فیلد دوم پر کرده‌اید بفرستید. فعال کردن گزینۀ دوم از اهمیت خاصی برخوردار است و شما می‌توانید با کمک این گزینه از افزونۀ تلگرامی، از پست‌های منتشر شده در سایت خود در کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید و به این صورت از محتوای سایت خود استفادۀ دو چندان کنید.

%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%DB%80-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7.png

بعد از راه اندازی در قسمت تنظیمات پلاگین تلگرامی Channeller، به صفحۀ اضافه کردن نوشته بروید. بعد از اتمام نوشتۀ خود به یک متا باکس به شکل زیر برخورد خواهیم کرد:

%D9%85%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7.png

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید در اولین بخش از شما خواسته می‌شود که متن مورد نظر خود را می‌خواهید در کدام گروه یا کانال منتشر کنید. در گزینۀ دوم هم شما می‌توانید انتخاب کنید که برای انتشار این مطلب از پیوند کوتاه استفاده خواهید کرد یا مایل هستید که پیوند نوشته به طور کامل انجام شود. در قسمت Message text در صورت انتخاب گزینۀ پیش فرض نوشتۀ شما به طور کامل ارسال خواهد شد ولی اگر روی گزینۀ Custom Message کلیک کنید، شما ادر خواهید بود که به صورت دستی و به میل خودتان، تا ۳۰۰۰ کاراکتر به صورت اختصاصی در مورد مطلب موردنظرتان بنویسید. در آخرین فیلد این قسمت، شما می‌توانید برای نوشتۀ خود عکس انتخاب کنید، مانند متن می‌توانید در صورت انتخاب گزینۀ پیش فرض از تصویر شاخص نوشتۀ مورد نظرتان در وردپرس استفاده کنید و در صورت انتخاب گزینۀ Custom Image قادر خواهید بود از تصویر دلخواه خود استفاده کنید. بعد از آپلود کردن عکس مورد نظرتان، روی گزینۀ ارسال کلیک کنید تا پست مربوطه داخل گروه یا کانال‌هایی که انتخاب کرده‌اید قرار بگیرد. همان‌طور که دیدید کار با این افزونه بسیار ساده است. در قسمت نصب و راه اندازی مورد دیگری برای توضیح باقی نمانده است.

توضیحات بیشتر در مورد افزونۀ تلگرام Channeller

با استفاده از این افزونه می‌توانید در قالب یک bot ارتباط خود را با مخاطبانتان حفظ کنید.اگر شما از این افزونه استفاده کنید، ربات‌ها می‌توانند به عنوان مدیران کانال استفاده شوند تا بتوانند پیامها را به کانال‌ها ارسال کنند. (Channeller (Telegram Channel Admin به شما کمک می کند که کانال Telegram را با سایت وردپرس خود اجرا کنید و خبرنامه را برای اعضای کانال ارسال کنید.

ویژگی‌های افزونه Channeller تلگرام در وردپرس

  • امکان ارسال به چندین کانال
  • قابلیت ثبت کردن فعالیت‌ها
  • پشتیبانی پست‌های سفارشی
  • ارسال آدرس، آدرس کوتاه یا پیام دلخواه

  • قابلیت ارسال عکس‌ها به کانال
  • امکان ارسال تصویر برجسته

  • امکان ارسال محتوای پست

  • ارسال پیام های متنی و عکس به گروه ها

  • پشتیبانی از برچسب های html در پیام های شامل یک، ب، قوی، کد، EM و پیش
  • ارسال تصاویر از سایت های دیگر

  • ارسال فایل‌های ویدیویی در سایت وردپرس شما
  • ارسال فایل‌های صوتی از سایت وردپرسی شما
  • تنظیمات پیش فرض برای ارسال

  • ارسال دکمه‌های inline به کانال
  • ارسال پیام به عنوان پست های آینده

بعد از معرفی کامل افزونۀ (Channeller (Telegram Channel Admin  و بررسی شیوۀ راه اندازی و ویژگی‌های این افزونۀ وردپرسی به سراغ افزونۀ دیگری برای نصب تلگرام در سایت وردپرس شما می‌رویم.

یکی دیگر از پلاگین‌های مورد استفاده برای ایجاد پیام رسان تلگرام در سیستم وردپرس استفاده از افزونۀ فارسی Telegram for WP است. کار با این پلاگین بسیار ساده است و فارسی بودن آن کار را برای اکثر وبمستران راحت کرده است. ابتدا لینک دانلود آن را برای شما قرار می‌دهم و سپس در مورد نصب و راه اندازی آن در سایت وردپرسی بحث خواهیم کرد.

لینک دانلود:  Telegram for WP 

 نصب و راه اندازی افزونۀ تلگرامی Telegram for WP

برای نصب این پلاگین مانند هر پلاگین دیگری ابتدا آن را دانلود کرده و  سپس این فایل zip را در قسمت /wp-content/plugins آپلود کنید. حالا افزونۀ Telegram for WP را در قسمت پلاگین‌ها فعال کنید. حالا در قسمت داشبورد وردپرس قسمت تنظیمات TWP ظاهر شده است. تصویر زیر محل قرار گیری تنظیمات TWP را در داشبورد نشان می‌دهد.

%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%AA-TWP-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7.jpg

راه اندازی

 حال برای راه اندازی و شروع کار با این افزونۀ تلگرامی وارد بخش تنظیمات TWP شوید. در قسمت تنظیمات با تصویر زیر روبه رو خواهید شد.

%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%AA-TWP-%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7.jpg

همان طور که مشاهده می‌کنید سه تب وجود دارد . اطلاع رسانی-ارسال به کانال و حمایت مالی

فعال سازی قسمت اطلاع رسانی

در بخش اطلاع رسانی، دقیقاٌ اعلان‌هایی که وردپرس به ایمیل شما می‌فرستد به تلگرام شما نیز ارسال می‌گردد. برای این کار به آیدی Notifcaster_bot@ بروید. به این bot دستور start را بدهید و بعد از آن دستور /token را وارد کنید تا کد API را به شما بدهد. حالا این کد را کپی کنید و به بخش اطلاع رسانی بروید.

%D8%AA%D8%A8-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7.jpg

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، شما باید کدی را که کپی کردید در قسمت API Token وارد کنید تا امکان ارسال نوتیفیکشن‌های وردپرس به تلگرامتان فراهم شود. در آخر فراموش نکنید که برای فعال سازی این بخش روی دکمۀ ذخیرۀ تغییرات کلیک کنید.

فعال سازی قسمت ارسال به کانال

با فعال کردن این قسمت شما می‌توانید پست‌های سایت وردپرسی خود را در تلگرام و در گروه‌ها و کانال‌هایی که ایجاد کرده‌اید برای مخاطبانتان به نمایش بگذارید. در تصویر زیر قسمت ارسال به کانال را مشاهده خواهید کرد.

%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7.jpg

برای فعال سازی این بخش اول باید یک ربات در تلگرام بسازید که نوشته و پست‌های مورد نظر شما را به ربات مورد نظرتان ارسال کند و در مرحلۀ بعدی ربات را به کانال تلگرامی خود اضافه کنید تا از این طریق نوشته‌ها و پست‌های شما توسط این ربات در تلگرام شما به نمایش در آید.

برای انجام این کار اول به آیدی @BotFather بروید و دستور /newbot را وارد کنید. حالا باید یک نام برای این ربات در نظر بگیرید و بعد برای این رباط یک نام کاربری در نظر بگیرید که در آخرش bot اضافه شده باشد. اگر طبق این دستور العمل پیش بروید ربات به شما یک کد API خواهد داد که مثل مرحلۀ قبل باید آن را کپی کنید. حالا به بخش ارسال به کانال برگردید و کد را در فیلد مربوطه قرار دهید تابه اصطلاح ربات و وردپرس شما به هم متصل شوند. حالا نوشته‌ها به ربات ارسال می‌شوند. یک مرحلۀ دیگر در پیش داریم و آن این است که این اطلاعات توسط ربات در کانال یا گروه تلگرامی که ایجاد کرده‌ایم برای مخاطبان قرار بگیرد. این مرحلعه بسیار ساده است. کافیست که ربات را به عنوان ادمین کانال یا گروه تلگرامی معرفی کنیم تا مطالب مورد نظرمان انتشار یابند. برای این کار به پروفایل گروه یا کانال تلگرامی خود بروید و روی Administrators کلیک کنید وسپس نام کاربری کانال یا گروه خود را جستجو کنید. حالا ربات مورد نظر شما نمایش داده خواهد شد. با کلیک کردن روی ربات در این قسمت آن را به عنوان ادمین انتخاب کرده‌اید.

بعد از آن به قسمت ارسال به کانال برگشته و فیلد BOT Token و نام کاربری را پر کنید.

%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7.jpg

حالا اگر تمام دستور العمل‌ها را به درستی وارد کرده باشید اطلاعات از کانال و ربات به صورت آبی رنگ نمایش داده خواهند شد و شما موفق شده اید که وردپرس را به تلگرام اضافه کنید.

در قسمت حمایت مالی نیز می‌توانید در صورت تمایل به نویسنده این پلاگین کمک مالی کنید.

حال به معرفی آخرین افزونۀ تلگرامی در این مقاله خواهیم پرداخت و صحبت را به پایان می‌رسانیم.

به معرفی آخرین افزونۀ تلگرامی در این مقاله رسیدیم. می‌توان از ویژگی‌های این پلاگین به رابط کاربریUI مناسب، استایل‌های پیش فرض، قابلیت دریافت رایگان و امکان اجرای آن به صورت فارسی اشاره کرد. مثل دو افزونۀ قبلی ابتدا لینک دریافت این پلاگین را برای شما قرار می‌دهم و در ادامه به شیوۀ نصب و راه اندازی آن می‌پردازیم.

لینک دانلود: Link To Telegram

برای تصب این افزونه به محیط مدیریت سیستم وردپرس خود وارد شوید به قسمت پلاگین‌ها بروید و روی گزینۀ اضافه کردن مورد جدید کلیک کنید. حالا افزونۀ مورد نظر را انتخاب کنید و آن را نصب نمایید. به تب پلاگین‌ها بروید و این افزونه را فعال نمایید.

راه اندازی افزونۀ تلگرامی Link To Telegram

بعد از نصب این پلاگین در پنل مدیریتی شما منوی جدیدی به نام Link To Telegram اضافه خواهد شد.تصویر زیر اضافه شدن این منو را در پنل نشان می‌دهد.

link-to-telegram%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7.png

همان طور که می‌بینید سه گزینه وجود دارد. در قسمت تنظیمات عمومی نام کانال یا گروه و لینک مربوط به آن را به سیستم وردپرس خود معرفی می‌کنید. در قسمت تنظیمات مودال تنظیمات ظاهری را انجام می‌دهید و در قسمت آخر “درباره” می‌توانید در مورد این افزونه و سازندگان آن اطلاعاتی کسب نمایید.

در قسمت تنظیمات عمومی، وقتی به آن وارد می‌شوید با تصویر زیر روبه رو خواهید شد:

%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7.png

همان طور که گفتم در این بخش ارتباط بین وردپرس و کانال تلگرام مورد نظرتان ایجاد خواهد شد. برای پر کردن فیلدها به ترتیب دستور العمل‌های زیر را اجرا کنید:

  • برای برقراری ارتباط بین وردپرس و تلگرام تیک فعال را بزنید.
  • در قسمت بعدی اگر کانال برای عموم نمایش داده می‌شود روی حالت عمومی و در غیر این صورت روی حالت خصوصی قرار دهید.
  • پاپ آپ برای هدایت کاربران به سمت کانال به وجو آمده. دو حالت وجود دارد:۱-مودال: کاربر می‌تواند انتخاب کند که وارد شود یا اینکه وارد کانال نشود.۲-مستقیم: کاربر به طور مستقیم وارد کانال خواهد شد.
  • نام کاربری کانال خود را بدون @ وارد کنید.
  • لینک کانال خود را وارد کنید
  • با زدن تیک “یک بار برای هر کاربر” پاپ آپ فقط یک بار نمایش داده خواهد شد.
  • با زدن تیک”نمایش فقط در موبایل و تبلت”پاپ آپ فقط در موبایل و تبلت نمایش داده می‌شود.

حالا کار در این مرحله به پایان رسده است، بنابراین بعد از اطمینان از تغببرات انجام شده روی گزینۀ ذخیره تغییرات کلیک کنید.

حالا به سراغ تنظیمات مودال می‌رویم تا تغییرات ظاهری لازم پاپ آپ را اعمال کنیم. تصویر زیر محیط تنظیمات مودال را نشان می‌دهد.

%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7-1.png

در این بخش نیز به ترتیب زیر عمل می‌کنیم:

  • دو پوسته برای ظاهر موجود است. به دلخواه یکی را انتخاب کنید.
  • رنگی را در این قسمت انتخاب کنید تا در زمان نمایش مودال، این رنگ برای مخاطب به نمایش در بیاید.
  • تصئیری که می‌خواهید در معرض دید کاربر قرار دهید را در این قسمت آپلود کنید.
  • متنی را که تمایل دارید در زمان نمایش پاپ آپ برای مخاطب به نمایش در بیاید را در این قسمت بنویسید.
  • متن روی دکمه و خروج را که برای کاربر به نمایش در خواهد آمد را در ۲ فیلد آخر وارد کنید.

و در آخر بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

تبریک می‌گویم شما موفق شده‌اید که افزونۀ Link To Telegram را راه اندازی کنید. حالا وردپرس و تلگرام شما به هم متصل شده اند. حالا با این پلاگین می‌توانید مخاطبان خود را به گروه یا کانال ایجاد شدۀ خود فرابخوانید. به نظر می‌رسد که نکتۀ خاص دیگری باقی نمانده است. پس همین‌ جا این مقاله به پاین می‌رسد.

امیدوارم با کمک این پست به راحتی بتوانید از این افزونه‌ها استفاده کنید و از این به بعد سایر پست‌ها و برنامه‌های خود را از طریق این پیام رسان قدرتمند در اختیار کاربرانتان قرار دهید. از این که تا پایان متن ما را همراهی کردید از شما متشکرم. اگر سوالی برای شما به وجود آمده که در متن به آن پاسخ داده نشده است، در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید تا بتوانیم به سرعت مشکل شما را برطرف کنیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون