موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

علت تغییر رنگ فیلم در اینستاگرام

علت تغییر رنگ فیلم در اینستاگرام

نویسنده : معین | زمان انتشار : 27 بهمن 1400 ساعت 23:45

اینستاگرام ، شبکه اجتماعی پرطرفداری که میلیون‌ها نفر از آن به صورت روزانه استفاده می‌کنند. همین موضوع، یعنی حجم زیاد کاربران بعضی وقت‌ها رقم خوردن تجربیات عجیب میان کاربران و باگ‌های دور از انتظار در این برنامه را اجتناب ناپذیر کرده است.
در بخش‌های مختلف از قسمت استوری گرفته تا دایرکت و پست‌ها، اینستاگرام گاهی اوقات مشکلات جدی دارد! اما نگران نباشید. چراکه اکثر اوقات با به کارگیری چند روش متداول، این باگ‌ها رفع می‌شوند.
در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی مشکلات استوری اینستاگرام پرداخته و راه حل هر یک را مرور کنیم. همچنین اگر علاقمندید بدانید چگونه می توانید در استوری اینستاگرام آهنگ بگذارید با نشانت همراه باشید.

آموزش امنیت اینستاگرام

معرفی 7 راهکار ساده برای رفع مشکل استوری اینستاگرام

در هر صورت، با هر مشکل یا به اصطلاح باگی که در اینستاگرام برخورد کنید، پس از یک جست و جوی ساده متوجه می‌شوید که بر اساس تجربه کاربران چند راهکار ساده وجود دارد که بهتر است برای رفع مشکل ابتدا آن‌ها را انجام دهید. در ادامه به معرفی این راهکارهای کلی برای رفع مشکل استوری اینستاگرام می‌پردازیم، برای یادگیری نحوه ی آپلود فیلم در استوری اینجا را کلیک کنید. اگر می‌خواهید از نحوه تگ کردن در استوری اینستاگرام مطلع شوید این پست را هم در بلاگ نشانت بخوانید.

اپلیکیشن اینستاگرام خود را آپدیت کنید

معمولا در اولین قدم برای رفع مشکلات استوری اینستاگرام ، مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن اینستاگرام خود را به روزرسانی کنید. چراکه بسیاری از مشکلاتی که بارها در یک نسخه اینستاگرام پیش آمده و توسط کاربران گزارش شده، در آخرین ورژن اپلیکیشن رفع می‌شوند.

بیشتر بدانید: برنامه ادیت عکس

توصیه ما این است که برای به روزرسانی برنامه‌های خود حتما از بسترهای مرجع و استانداردی مثل گوگل پلی برای گوشی‌های اندرویدی و اپ استور برای محصولات اپل با سیستم عامل ios استفاده کنید. چراکه در این بسترها مطمئن هستید که نسخه رسمی برنامه‌ها قرار گرفته‌اند.

از توقف اجباری برنامه یا همان force stop استفاده کنید

استفاده از توقف اجباری برنامه نیز یکی از روش‌هایی است که می‌تواند مشکل به وجود آمده برای شما را حل کند. نگران نباشید. با استفاده از این روش اطلاعات شما پاک نمی‌شود. تنها برنامه همانطور که از نام این گزینه پیداست متوقف شده و پس از باز کردن مجدد آن، مانند سابق کار خواهد کرد.

برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید.
  2. وارد بخش برنامه‌ها در تنظیمات تلفن همراه خود شوید.
  3. اپلیکیشن اینستاگرام را در میان برنامه‌ها پیدا کنید.
  4. گزینه توقف اجباری یا force stop که معمولا کنار uninstall قرار دارد را انتخاب کنید.

به برنامه برگردید و بررسی کنید که مشکل حل شده است یا نه.

در گوشی‌های آیفون هم برای توقف اجباری باید مراحلی مشابه مسیر توضیح شده را طی کنید. در بخش تنظیمات روی گزینه general کلیک کنید. سپس وارد بخش iphone storage شوید. در این بخش برنامه اینستاگرام را پیدا کنید. احتمالا گزینه توقف اجباری را با عنوان offload app پیدا می‌کنید. روی این گزینه کلیک کرده، به برنامه برگردید تا متوجه شوید که مشکل حل شده است یا خیر.

بیشتر بدانید: اینفلوئنسر کیست و چگونه اینفلوئنسر شویم ؟

داده‌ها یا همان data برنامه را پاک کنید

قبل از هرچیزی باید توجه کنید که برای انجام این روش باید رمز عبور اکانت خود را به خاطر داشته باشید! چراکه با پاک کردن دیتای اینستاگرام از روی گوشی خود، هنگام بازکردن مجدد برنامه وارد صفحه ورود یا همان login می‌شوید. پاک کردن دیتا باعث پاک شدن بخشی از حافظه اینستاگرام می‌شود و ممکن است باگ‌های احتمالی را رفع کنید. اما در این میان مشکلی برای اکانت شما پیش نخواهد آمد. کافی است پس از انجام این روش با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود مجددا وارد اکانت خود شوید.

برای پاک کردن دیتای اینستاگرام باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید و در ادامه به بخش تنظیمات حافظه/برنامه‌ها بروید.
  2. اپلیکیشن اینستاگرام را پیدا کنید و روی گزینه clear date/storage کلیک کنید.

در بعضی از موبایل‌ها ابتدا شاید لازم باشد روی گزینه‌ای با نام storage کلیک کنید و سپس در بخش بعدی گزینه پاک کرده دیتا را انتخاب کنید.

پس از انجام این مراحل دوباره وارد اکانت خود شده و وضعیت مشکل را بررسی کنید.

اینترنت مورد استفاده خود را تغییر دهید

بعضی موقع‌ها مشکل پیش آمده به دلیل اینترنتی است که استفاده می‌کنید. بد نیست این روش ساده را نیز امتحان کنید. اگر از اینترنت سیم‌کارت خود استفاده می‌کنید با وای‌فای به اینترنت متصل شوید یا برعکس.

سپس اگر برنامه اینستاگرام همچنان روی موبایلتان باز است، برنامه را به صورت کامل ببندید و مجددا وارد اپلکیشین شوید و نتیجه را بررسی کنید.

گوشی خود را ری‌استارت کنید

بعضی وقت‌ها همین روش‌های ساده مشکلات کوچک به وجود آمده در بخش  استوری اینستاگرام را به راحتی برطرف می‌کند. بد نیست پس از آنکه مطمئن شدید مشکلی در اینترنتتان وجود ندارد گوشی خود را restart کرده و دوباره وارد اینستاگرام شوید.

برنامه را پاک کرده و دوباره نصب کنید

اگر هیچکدام از روش‌های بالا کارساز نبود، چاره‌ای نیست تا به این راهکار پناه بیاورید! برای انجام این کار ابتدا برنامه اینستاگرام را از روی گوشی خود حذف کنید. توجه کنید با پاک کردن اینستاگرام، پس از نصب باید دوباره وارد اکانت خود شوید و فایل‌های ذخیره شده در حافظه پنهان شما نیز از روی گوشیتان پاک می‌شود.
پس از پاک کردن برنامه از طریق بستری مطمئن و مرجع مانند گوگل پلی یا اپ استور اینستاگرام را مجددا نصب کنید.

ورژن دیگری از برنامه اینستاگرام را امتحان کنید

برنامه را پاک و مجددا آن را نصب کردید و باز هم اتفاقی نیافتاد؟ تجربه شخصی من نشان می‌دهد استفاده از یک ورژن دیگر اینستاگرام می‌تواند مشکل شما را حل کند. برای استفاده از یک ورژن دیگر ابتدا باید برنامه را از روی گوشی خود حذف کنید و در اینترنت برای دانلود نسخه‌های قدیمی‌تر کمی جست و جو کنید.
شاید مشکل به وجود آمده در اینستاگرام شما تنها به آخرین ورژنی که روی گوشیتان نصب شده مرتبط باشد.

آخرین راهکار برای حل مشکل استوری

اگر تمام روش‌های بالا را امتحان کردید و نتیجه‌ای حاصل نشد، متاسفانه تنها یک راهکار باقی می‌ماند. اینکه مشکل را به اینستاگرام گزارش کنید و منتظر بمانید تا از سوی آن‌ها مشکل شما بررسی و رفع شود. برای انجام این کار وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید.

از بین گزینه‌هایی که وجود دارد، روی help یا کمک کلیک کنید. سپس problem report  را انتخاب کرده و با توجه به مشکلی که دارید، با زبان انگلیسی توضیح کوتاهی بنویسید.

بیشتر بدانید: اکسپلور اینستاگرام

علامت تعجب قرمز در استوری اینستاگرام چیست؟

این علامت تعجب قرمز رنگ معمولا وقتی ظاهر می‌شود که استوری شما در اینستاگرام منتشر نمی‌شود. معمولا مهم‌ترین آن سرعت پایین اینترنت شما است. اما بعضی وقت‌ها اکانت شما روی این وضعیت قفل می‌کند! یعنی حتی زمانی که بعدا به یک اینترنت پرسرعت متصل می‌شوید، استوری شما نه حذف می‌شود، نه انتشار می‌یابد!

در این حالت بهترین کار این است که گوشی خود را در حالت هواپیما قرار داده و اتصال خود به هرگونه اینترنتی را قطع کنید. سپس برنامه را ببندید و مجددا وارد اینستاگرام شوید. به بخش استوری بروید و احتمالا این بار گزینه حذف استوری برخلاف دفعه پیش کار خواهد کرد.

مشکل هایلات استوری

بروز مشکل در بخش هایلایت استوری اینستاگرام نیز بسیار متداول است. در اینجا ما به دو جنبه این موضوع می‌پردازیم. اولین موقعیت این است که شما نمی‌توانید هایلایت جدیدی به اکانت خود اضافه کنید.
برای رفع این مشکل، باید از روش‌هایی که پیش‌تر در این مقاله توضیح داده شد استفاده کنید تا با آزمون و خطای راه‌های مختلف بالاخره این مشکل حل شود.

اما اگر وارد اکانت دیگران می‌شوید و بعضی اوقات نمی‌توانید هایلایت‌های آن‌ها را ببینید در صورتی که مطمئن هستید آن‌ها از این بخش استفاده می‌کنند، یک احتمال وجود دارد. اینکه آن‌ها شما را در لیست hide خود قرار داده‌اند. در واقع با استفاده از تنظیمات اینستاگرام که در ادامه این مقاله آموزش می‌دهیم، استوری‌های خود را از شما مخفی کرده‌اند. برای حل این مشکل راهکاری وجود ندارد. تا زمانی که آن‌ها نخواهند شما به استوری‌ها و هایلایت‌های چنین اکانت‌هایی دسترسی نخواهید داشت.

مشکلات نیامدن استوری در اینستاگرام

اینستاگرام خود را باز می‌کنید و با صحنه‌ای عجیب رو به رو می‌شوید! استوری دیگران به شما نمایش داده نمی‌شود! نگران نباشید، این یک باگ متداول است که در روز شاید بارها برای شما اتفاق بیوفتد. برنامه را ببندید و دوباره باز کنید. سرعت اینترنت خود را بررسی کنید. اگر اطمینان دارید که سرعت اینترنت شما مشکلی ندارد، کافی است از یک نرم افزار تغییر آی پی استفاده کنید.

بعد از تغییر آی پی خود به یک کشور دیگر، مجددا وارد اینستاگرام شوید. به احتمال بسیار زیادی مشکل شما حل خواهد شد. اگر مشکل با این راهکارهای ساده حل نشد، به سراغ دیگر روش‌هایی که در بالا توضیح داده شده بروید.

بیشتر بدانید: روش نصب اینستا

چرا افکت های استوری اینستاگرام لود نمی شود؟

جنس این مشکل هم دقیقا مثل مشکل قبلی، یعنی عدم نمایش استوری دیگران است. یا سرعت اینترنت مشکل دارد، یا به دلیل آنکه از آی پی ایران در اینستاگرام استفاده می‌کنید چنین مشکلی پیش آمده است.
کافی است آی پی خود را به کشور دیگری تغییر داده و سپس دوباره در بخش استوری افکت‌ها را امتحان کنید. این مشکل احتمالا حل شده است!

مشکل صدا و لوکیشن در استوری اینستاگرام

به دلیل آنکه بعضی از امکانات جانبی اینستاگرام برای ایرانیان تحریم شده، احتمالا امکان استفاده از آن‌ها را نداشته باشید. یکی از این موارد، استفاده از موسیقی در استوری است. اگر دیگران هم موسیقی استفاده کنند، شما مشکل صدا خواهید داشت و چیزی پخش نمی‌شود. بعضی وقت‌ها نیز پیش می‌آید که با آی پی ایران امکاناتی مثل لوکیشن در استوری غیر فعال است.

در این موارد نیز باید از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کرده و با آی پی یک کشور دیگر وارد اینستاگرام شوید.

آموزش تنظیمات استوری اینستاگرام

همانطور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، برای رفتن به بخش تنظیمات استوری اینستاگرام ابتدا باید روی سه خط بالای صفحه کلیک کرده و از بخش privacy وارد story شوید.

  • بخش اول گزینه hide story from برای موقعی است که نمی‌خواهید یک نفر استوری‌های شما را ببیند. در این بخش استوری‌های خود را از آن‌ها مخفی می‌کنید.
  • بخش بعدی close friends است. اینستاگرام این قابلیت را به شما می‌دهد که استوری‌های خود را تنها به افراد این لیست که دوستان نزدیکتان هستند نمایش دهید. پس از انتخاب این افراد لیست، در هنگام انتشار استوری به جای گزینه your story گزینه close friends  را انتخاب کنید.
  • بخش سوم allow message replies برای مشخص کردن افرادی است که می‌توانند برای استوری شما جوابی تایپ کنند. از بالا به پایین گزینه‌ها به ترتیب «همه افراد»، «فقط کسانی که شما را دنبال می‌کنند» و خاموش کردن این بخش است.
  • در بخش saving  مشخص می‌کنید که استوریتان در کجا ذخیره شود. بخش اول اگر روشن باشد، استوریتان در گالری ذخیره می‌شود و بخش دوم برای ذخیره استوری در بخش آرشیو خود اینستاگرام است.
  • بخش آخر هم که sharing نام دارد، محدوده اشتراک گذاری استوری شما را مشخص می‌کند. اگر اولین گزینه روشن باشد، دیگران می‌توانند پست‌های شما را در استوری خود به اشتراک بگذارند. دومین بخش اجازه ارسال استوری شما به عنوان پیام را برای دیگران فراهم می‌کند و بخش سوم امکان اشتراک گذاری استوریتان در به صورت خودکار در اکانت فیس‌بوکتان را فراهم کرده است.

سوالات متداول

مشکلات استوری اینستاگرام چیست؟

به دلیل تعداد بسیار زیاد کاربران در اینستاگرام گاهی مشکلاتی در آپلود کردن استوری، دیدن استوری دیگران و پاک نشدن استوری پیش می‌آید که با انجام کارهایی مثل پاک کردن دیتا یا نصب مجدد برنامه قابل حل است. برای دانستن نحوه ی گذاشتن لینک در استوری با شما همراه هستیم.

چرا استوری اینستاگرام کار نمی کند؟

ممکن است به دلیل سرعت پایین اینترنت یا استفاده از آی پی ایران، بخش استوری درست کار نکند.

دلیل پاک شدن استوری اینستاگرام چیست؟

با نقض قوانین اینستاگرام ممکن است استوری شما پاک شود. به طور کلی نیز استوری‌ها پس از 24 ساعت خود به خود پاک می‌شوند.

چرا استوری اینستاگرام آپلود نمی شود؟

به دلیل اتصال ضعیف به اینترنت یا بروز باگ ممکن است استوری آپلود نشود. محتوای خود را پاک کنید و مجددا امتحان کنید. برای راهنمایی بیشتر مطالب قبلی ما را از اینجا بخوانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر