موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

تعمیر فایلهای خراب ویندوز 7

نویسنده : معین | زمان انتشار : 26 بهمن 1400 ساعت 03:29

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان تعمیر فایلهای خراب ویندوز 7 را مطالعه خواهید کرد.

آموزش امنیت اینستاگرام
  • 15566 بازدید
  • يكشنبه، 10 بهمن ماه، 1395

stars-4.png

آموزش تعمیر فایل های خراب و پاک شده سیستمی ویندوز

Windows_Resource_Protection_a.jpg

اگر احساس میکنید سرعت ویندوز شما کاهش یافته است و یا در راه اندازی آن به مشکل بر میخورید، این امکان وجود دارد که فایل های سیستمی ویندوز شما خراب، حذف و یا توسط نرم افزارهای جانبی و ویروس دچار تغییر شده باشند.

همه نسخه های ویندوز شامل یک ابزار دستوری مفید به نام Windows Resource Protection هستند، که کار آن جستجو، بازیابی، و تعمیر فایل های سیستمی میباشد.

اگر ویندوز توانایی اجرا شدن را حتی در حالت Safe Mode داشته باشد، میتوانید ابزار Resource Protection را اجرا کنید. اما اگر ویندوز شما قادر به بالا آمدن نباشد باید از طریق فایل نصبی مربوط به ویندوز و بوت کردن آن و ورود به بخش Repair mode، وارد قسمت Command Prompt شوید.

برای اجرای این ابزار در ویندوز، لازم است Command Prompt را در حالت Administrator به اجرا در بیاوریم. برای انجام این کار در ویندوزهای 8.1 و 10 روی پنجره Start Menu راست کلیک کنید و یا کلید های Windows+X را همزمان فشار دهید و از پنجره ی باز شده گزینه Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید.

در ویندوز 7 نیز منوی استارت را باز کنید و وارد Accessories شوید. سپس روی Command Prompt کلیک راست کنید و Run as administrator را بزنید.

Windows_Resource_Protection_b.jpg

زمانی که Command Prompt را در حالت Administrator باز کردید میتوانید با وارد کردن دستور زیر، این ابزار مفید را اجرا کنید:

SFC [/SCANNOW] [/VERIFYONLY] [/SCANFILE=<file>] [/VERIFYFILE=<file>]
[/OFFWINDIR=<offline windows directory> /OFFBOOTDIR=<offline boot directory>]

در اینجا یکی از بهترین و کارآمدترین گزینه هایی که در اختیار داریم، اسکن فوری کل سیستم میباشد. که اقدام به اسکن و تعمیر هر فایلی که خراب یا تغییر یافته باشد میکند. با دستور زیر میتوانید این امر را به سهولت انجام دهید:

sfc /scannow

به علاوه میتوان از دستور زیر به برای اسکن کردن فایل های خراب ویندوز استفاده کرد. با این تفاوت که هیچ تغییری در آن ها ایجاد نمی کند و تنها به منظور مشاهده آن ها می باشد:

sfc /verifyonly

Windows_Resource_Protection_c.jpg

همچنین با استفاده از دستور زیر امکان اسکن و اعمال تغییرات با انجام عمل فیکس کردن، و یا اسکن به منظور مشاهده خرابی های یک فایل مشخص نیز وجود دارد:

/scanfile=<file>
یا
/verifyfile=<file>

برای مثال، ما یک نمونه برای کمک بیشتر به شما درج کردیم:

sfc /scanfile=c:\windows\system32\kernel32.dll

همانطور که گفته شد این ابزار در نسخه های مختلف ویندوز وجود دارد. اما ممکن است کاربر در نسخه های قبلی با گزینه های متفاوت تری برای دسترسی به آن مواجه شود.

با وجود این همیشه این امکان وجود دارد که کاربر با اعمال دستور زیر تمامی گزینه های پشتیبانی شده ی نسخه مورد نظر خود را دریافت کند:

sfc /?

تنها مسئله باقی مانده این است که چرا Windows Resource Protection برای دستورات خود از دستور SFC استفاده میکند؟

به دلیل اینکه ابزار مورد نظر نام خود را از اختصار کلمات System File Checker گرفته است.

other_links_icon.pngسایر مقالات مربوط به ویندوز


( 3 کامنت - مشاهده کامنت ها )

 

سوالات و نظرات کاربران در مورد این مطلب (3)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر