موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

پسورد گذاشتن روی آیفون

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 16 فروردین 1398 ساعت 11:25

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان پسورد گذاشتن روی آیفون را مطالعه خواهید کرد.

آیفون 5s یا هر دستگاه آی او اسی دیگر که به نسخه 7 یا بالا آپدیت شده است، از کاربران در خواست می‌کند که رمزی معتبر را بر روی آیفون خود قرار دهند. این کد 4 عددی تلفن را قفل خواهد کرد و به افراد دیگر اجازه ورود به گوشی یا دسترسی به اطلاعات شخصی را نخواهد داد.

آموزش امنیت اینستاگرام

همه باید یک رمز عبور مناسب را برای آیفون بسازند و ما پیشنهاد می‌کنیم بجای استفاده از رمز 4 رقمی ساده از رمز‌های پیچیده الفبا/اعداد استفاده کنید.

چگونه یک شخص می‌تواند از امنیت آیفون با یک رمز 4 عددی و یا رمز عبور حروف/شماره اطمینان حاصل کند؟

ios_7_passcode_lock_heros.jpg

برای کسانی که نتوانسته‌اند رمز عبور را بر روی گوشی آیفون خود بسازند، این راهنما را آماده کرده‌ایم، این راهنما را دنبال کنید تا بتوانید بر روی آیفون خود رمز عبور مناسب را قرار دهید. اپل سیستم عامل آی او اس را به نسخه 7 آپدیت کرده است و در این بخش مقداری تفاوت ایجاد شده اما سعی می‌کنیم تمام جزییات را ذکر کنیم.

تنظیم رمز عبور بر روی آیفون

settings-for-passcode-ios-7.1.jpgبخش تاچ آیدی و پس کد به صفحه اصلی تنظیمات منتقل شده

با بازکردن برنامه Settings شروع می‌کنیم و به دنبال Passcode Lock می‌گردیم. کسانی که آی او اس 7.0.6 یا قدیمی‌تر دارند باید در قسمت General تنظیمات و قسمت  Touch ID &  Passcode را انتخاب کنند. در آی او اس 7.1 می‌توانید Touch ID & Passcode را در بخش اصلی تنظیمات بیابید. اپل این بخش را در آی او اس 7.1 برجسته کرده تا وضعیت امنیت را با آپدیت 7.1 بهبود ببخشد.

passcode-lock-settings-2-ios-7.1.jpg

در اینجا Passcode را در تنظیمات iOS 7.1 پیدا کنید

اکنون بر روی Touch ID & Passcode تپ کنید تا تنظیمات این بخش باز شود. در iOS 7.1 صفحه را به پایین بکشید تا گزینه Turn Passcode On را پیدا کنید. تصویر بالا شکل تنظیمات را در iOS 7.1 نمایش می‌دهد و تصویر پایین صفحه تنظیمات را در iOS 7 نشان داده است. تصویر زیر اسکرین شاتی از تنظیمات آیفون است که هم‌اکنون گزینه Passcode روشن است.

این تصویر تنظیمات iOS 7 است

گزینه Turn Passcode On را لمس کنید، که بعد از آن شما درخواست می‌کند چهار رقم را به عنوان رمز عبور وارد کنید.

numeric-passcode-lock-entry-ios7.jpg

رمز عددی چهار رقمی را وارد کنید تا آیفون شما امن شود

برای کاربرانی که دوست دارند از رمز‌های پیچیده استفاده کنند، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا غلطک دایره‌ای Turn Passcode On را خاموش کنید و سپس رمز عبور طولانی‌تر را وارد کنید. کاربر چه رمز عبور ساده و چه پیچیده را انتخاب کند در هر صورت باید دوبار این رمز را وارد کند تا رمز عبور انتخابی تایید شود.

رمز عبور پیچیده را خوب انتخاب کنید

امن‌ترین رمز عبور‌ها آن‌هایی هستند که شامل اعداد و حروف هستند، یعنی جملاتی متشکل از حرف- عدد باشد. شامل استفاده از حروف بزرگ و همچنین بالاتر از هشت عدد به بالا باشد. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین فاکتور، به یاد ماندنی بودن این رمز عبور است و باید طوری این رمز را انتخاب کنید که همیشه به یاد داشته باشید و فراموش نکنید.

همچنین برای سریع وارد کردن رمز نیز می‌توانید حروف و اعداد نزدیک در کیبورد آیفون را در نظر بگیرید. برای مثال، می‌توان حروف در کنار یکدیگر را شبیه به: d3rtyguy در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید با فشار دادن کمی طولانی‌تر دکمه e عدد 3 تایپ خواهد شد.

complex-ios-passcode.jpg

برای اینکه راحت‌تر رمز‌های پیچیده را وارد کنید از اعداد و ارقام نزدیک در کیبورد iOS استفاده کنید

البته کسانی که آیفون 5s دارند می‌توانند به راحتی از سنسور اثر انگشت تعبیه شده در دکمه Home استفاده کنند.

بخشی به نام ALLOW ACCESS WHEN LOCKED وجود دارد که در زمان قفل بودن گوشی می‌تواند استثنا قائل شود و بعضی از اعمال را بدون وارد کردن رمز و باز کردن گوشی انجام دهید.

اجازه دسترسی در زمان قفل:

  • Siri: این مورد را از تنظیمات خاموش کنید تا کسی بدون رمز عبور استفاده نابجا نکند.
  • Passbook: این بخش نیز اطلاعات مهمی نگداری می‌کند و بهتر است خاموش باشد.
  • Reply with Message: اگر نیاز دارید بدون وارد کردن رمز سریعا به پیام‌های خود جواب دهید این مورد را روشن نگه دارید در غیر اینصورت خودتان را از دغدغه رها کنید تا کسی نتواند بدون وارد کردن رمز به پیام‌های شما یا تماس‌های تان پیامی را ارسال کند.

برچسب ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر