موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

دانلود بهترین برنامه ساخت کلیپ حرفه ای برای اندروید

دانلود بهترین برنامه ساخت کلیپ حرفه ای برای اندروید

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 25 اسفند 1399 ساعت 12:01

با پیشرفت تکنولوژی فیلمبرداری در اسمارت فون های اندرویدی، ضبط ویدیو با کیفیت های بالا تا حتی 4K هم به راحتی امکان پذیر شده است. موضوع اینجاست که ما گاهی می خواهیم ویدیوهای طولانی خود را برش زده، روی آن صداگذاری کنیم، زیرنویس و متن به آن بیفزاییم و تغییرات مختلفی روی آن انجام دهیم. برای این کار داشتن یک برنامه قدرتمند روی گوشی ضروری است طوری که مثل یک کارگردان حرفه ای با نرم افزار به ساخت فیلم برای اندروید خود بپردازیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

برترین برنامه های ساخت فیلم برای اندروید : از تازه کار تا حرفه ای

ممکن است کسی فقط یک تغییر صدا و برش کوچک بخواهد انجام دهد و شخص دیگری قصد داشته باشد تغییرات گسترده از انواع افکت ها، ترنزیشن ها، میکس و… با ویدیو صورت دهد. طبیعی است که برخی نرم افزارها، ابزارهای حرفه ای تر و محیط پیچیده تری دارند و بعضی دیگر محیط ساده تر و امکاناتی اولیه را در اختیار کاربر قرار می دهند.

بنابراین برای این که این مطلب اندرویدزوم برای همه شما کاربرد داشته باشد 10 برنامه ویرایش ویدیو اندرویدی که در ادامه به شما معرفی می کنیم را به سه دسته کلی تقسیم می نماییم:

  1. نرم افزارهای ساده با امکانات محدود : برای کسانی که سریع می خواهند یک کلیپ را ویرایش و در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنند.
  2. نرم افزارهای متوسط با امکانات معمولی : برای اعمال ویرایش های اولیه، تکه کردن، چرخاندن، ترکیب کردن و تغییر صدای ویدیو.
  3. نرم افزارهای حرفه ای با تمام تجهیزات لازم برای ادیت پیشرفته : برای کسانی که می خواهند ویرایشگر فیلمی در حد نسخه های کامپیوتر روی گوشی اندروید خود داشته باشند و به تمام ابزارهای لازم برای ساخت یک فیلم حرفه ای دسترسی داشته باشند.

دسته اول: معرفی بهترین نرم افزارهای ساده ساخت فیلم برای اندروید

1.Magisto Video Editor & Maker

Magisto Video Editor & Maker

نرم افزار Magisto Video Editor به صورت خودکار ویدیوی شما را به نمای ویرایش فیلم وارد می کند. در این محیط می توانید فیلترها و ترنزیشن هایی که برای مشاهده در شبکه های اجتماعی مناسب هستند را اعمال کنید.

امکاناتی مثل stabilization خودکار و افکت های تصویری نیز در این نرم افزار سبک قرار داده شده است. نکته قابل توجه در استفاده از این برنامه اینکه تمام پردازش ها روی ویدیو به صورت آنلاین و روی سرورهای برنامه انجام می شود بنابراین باید هنگام استفاده از این نرم افزار دائما به اینترنت متصل باشید.

2.Quik – Free Video Editor

Quik – Free Video Editor

چنان که از اسم Quik برمی آید، این برنامه ابزاری سریع برای ویرایش فیلم است، که با آن به آسانی روی فایل های ویدیویی خود می توانید تغییراتی ایجاد کنید.

همه امکانات پایه ای مثل استایل ها، برش زدن، قابلیت های گرافیکی و ترنزیشن هایی که یک ویرایشگر فیلم عادی دارد در Quik وجود دارد. این برنامه خوشبختانه خرید درون برنامه ای ندارد و واترمارک روی فایل خروجی شما نمی اندازد فرمت فایل نهایی نیز تا فول اچ دی می تواند تنظیم گردد.

3.KlipMix

KlipMix

KlipMix دیگر ابزار رایگانی برای ساخت فیلم برای اندروید است که واترمارک روی ویدیو نمی اندازد و با آن راحت می توانید مجموعه ای از عکس ها و فیلم های خود را با هم ترکیب کنید و با قابلیت درگ و دراپ برنامه ترتیب قرارگیری آنها را به دلخواه تغییر دهید.

کلیپ میکس همچنین اجازه می دهد موزیک برای پس زمینه کلیپ خود قرار دهید. البته این برنامه امکانات حرفه ای بعضی نرم افزارهای دیگر ویرایش فیلم را ندارد اما نکته اینجاست که آن همه امکانات شاید به کار همگان نیاید و نیاز مخاطب این برنامه با همین امکانات هم برطرف شود.

به طور کلی اگر می خواهید سریع و راحت عکس و ویدیوهای خود را به کلیپ تبدیل کنید حتما KlipMix را برای این کار امتحان کنید.

همینطور یاد بگیرید: آموزش ویرایش کامل ویدیوها در اندروید با Video Converter

دسته دوم: معرفی بهترین نرم افزارهای متوسط ساخت فیلم برای اندروید

1.FilmoraGo – Free Video Editor

FilmoraGo – Free Video Editor

FilmoraGo نرم افزاری قدرتمند برای ویرایش فیلم در اندروید است که واترمارک نمی کند و محدودیت زمانی برای ویدیوها نیز ندارد. فیلمورا تم هایی از قبل آماده دارد که برای استفاده از آنها کافیست در دو حرکت ویدیو را وارد برنامه کرده و تم مورد نظر برای اعمال روی آن را انتخاب کنید.

امکانات دیگر فیلمورا شامل پخش معکوس فیلم، حالت پخش آهسته و تند تر از سرعت عادی فیلم، حذف خودکار، تکه کردن ویدیو و… می شود. فیلمورا هر چند واترمارک نمی کند اما در نسخه رایگان، به انتهای ویدیوی شما چند ثانیه اضافه می شود که نشان دهنده این است که این ویدیو با فیلمورا ساخته شده است.

2.Adobe Premiere Clip

Adobe Premiere Clip

دانلود Adobe Premiere Clip نسخه v1.1.6.1316

Adobe Premiere Clip نام سنگین شرکت ادوبی را یدک می کشد که قدرتمندترین نرم افزار ویرایش فیلم کامپیوتر یعنی همین برنامه پریمیر را تولید کرده است. این نرم افزار کاملا رایگان است و برخی از امکانات اساسی مثل تنظیم اکسپوژر، هایلایت، سطح سایه ها و اصلاح رنگ ها را دارد.

دو حالت برای ویرایش ویدیو در برنامه وجود دارد یکی حالت خودکار و دیگری حالت ویرایش آزادانه. در حالت آزادانه کنترل بیشتری روی کار خود، مثلا خرد کردن کلیپ یا اضافه کردن ویدیوهای بیشتر، دارید.

3.Movie Maker for YouTube & Instagram

Movie Maker for YouTube & Instagram

برنامه Movie Maker اصولا برای رفع نیاز روزانه بلاگرها، ژورنالیست ها و کسانی که در شبکه های اجتماعی فعال هستند و قصد تولید ویدیو در این حوزه ها را دارند، طراحی شده است.

ابزارهای استاندارد بریدن، کراپ کردن، مرتب کردن ویدیوها، افکت های ویدیویی و فیلترهای مختلف در برنامه وجود دارند. اما این ابزارها، آن چنان هم قدرتمند نیستند. ضمن اینکه این برنامه نیز کاملا رایگان است.

4.VQuick

VQuick

VQuick همه اماکانات پایه ای ویرایش فیلم را دارد، یک قابلیت برای حذف خودکار ویدیو در برنامه وجود دارد اما در کل ویژگی خیلی ویژه ای درون خود ندارد. با این وجود این برنامه هم کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

همچنین دریافت کنید: دانلود InShot 1.606.240 قوی ترین ویرایشگر فیلم اندروید + مود

دسته سوم: معرفی بهترین نرم افزارهای حرفه ای ساخت فیلم برای اندروید

1.PowerDirector Video Editor App

PowerDirector Video Editor App

PowerDirector Video Editor App بهترین نرم افزار حرفه ای ویرایش فیلم برای اندروید است ک خیل عظیمی از امکانات درونش وجود دارد.

امکانات پاوردایرکتور، شامل ابزار ویرایش سریع، ویرایش در تایم لاین، ساخت کلاژ، حالت اسلوموشن و… می باشد. رابط کاربری برنامه بسیار ساده و کاربردی است. به راحتی می توانید با آن ویدیوی خود را با کیفیت HD روی گوشی اندروید خود ذخیره کنید. هر چند که در نسخه رایگان باید وجود واترمارک روی ویدیو را هم تحمل کنید.

2.KineMaster – Pro Video Editor

KineMaster – Pro Video Editor

اگر بخواهیم جامع ترین نرم افزار ویرایش فیلم اندروید در این فهرست را نام ببریم باید به KineMaster اشاره کنیم. این برنامه ساخت فیلم در اندروید را در سطح کاملا متفاوتی ارائه می دهد.

چند لایه در تایم لاین می توانید باز کنید از ترنزیشن های سه بعدی استفاده کنید، خرد کردن فریم به فریم کلیپ را انجام دهید و چند ترک صوتی همزمان به پروژه خود اضافه کنید. از فیلتر رنگ LUT استفاده کنید و از دیگر ابزارهای حرفه ای این نرم افزار قدرتمند بهره ببرید.

گفتنی است که تمام این امکانات فوق العاده در نسخه پرو این نرم افزار وجود دارد و در نسخه رایگان، ابزارهای ساده تری در اختیار کاربر قرار می گیرد.

3.Adobe Premiere Rush

Adobe Premiere Rush

Adobe Premiere Rush نسخه دیگری از نرم افزار شرکت ادوبی برای ویرایش فیلم است، اگر می خواهید بدانید با نسخه قبلی پریمیر که بالاتر آن را معرفی کردیم چه فرقی دارد باید بگوییم این دو کاملا با هم متفاوت هستند.

ادوبی پریمیر راش، ابزاری برای تنظیم سطح رنگ به شما می دهد که با آن می توانید عنوان های متنی و حتی ترنزیشن ها را متحرک سازی کنید.

Adobe Premiere Rush منابع سنگینی برای پردازش دارد و پلی بک ویدیوها در قیاس با سایر برنامه ها ضعیف انجام می شود. در حالت رایگان 3 ویدیو می توانید با امکانات حرفه ای تولید کنید ولی در نسخه پولی این محدودیت وجود ندارد.

جمع بندی نهایی بهترین نرم افزارهای ویرایشگر ویدیو اندروید:

بهترین نرم افزارهای ساده ویرایش فیلم:

بین این برنامه ها Magisto فیلترهای خودکار بهتری نسبت به بقیه دارد اما واترمارک روی ویدیو می اندازد پس اگر برای تان مهم است که ویدیو واترمارک نداشته باشد به سراغ Quick و KlipMix بروید.

بهترین نرم افزارهای متوسط ویرایش فیلم:

Adobe Premiere Clip امکانات استاندارد ویرایش فیلم را دارد اما اگر امکانات استودیویی بیشتری می خواهید به سراغ فیلمورا بروید. دو برنامه دیگر چنان که گفته شد بیشتر برای افراد رسانه ای و اهل قلم و فعالان شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام مناسب هستند.

بهترین نرم افزارهای حرفه ای ویرایش فیلم:

اگر یک اسمارت فون اندرویدی، با رم و پردازنده ای بسیار قوی دارید و به داشتن امکانات ویرایشی بیشتر در برنامه اهمیت می دهید حتما به سراغ KineMaster بروید.

بعد از آن PowerDirector گزینه مناسبی برای استفاده است که تمام امکانات حرفه ای که برای انجام پروژه ویدیویی خود نیاز دارید را به شما می دهد.

با 10 برنامه برتر برای ویرایش فیلم و ویدیو در اندروید آشنا شدید، شما از یک نرم افزار ویرایش فیلم چه توقعی دارید؟ اصلا تاکنون از این برنامه ها استفاده کرده اید؟ نظر خود را قسمت کامنت های این پست با ما در میان بگذارید.

در همین زمینه بخوانید: دانلود 5 تا از بهترین برنامه های تبدیل فیلم به صدا اندروید (بدون اینترنت)

جمع امتیازها: 16 میانگین: 3.4

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر