موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

نحوه نصب اینستاگرام در کامپیوتر

نحوه نصب اینستاگرام در کامپیوتر

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 21 فروردین 1398 ساعت 19:18

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب برای تبادل عکس و ویدیو است. این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندرویدی و اپل ارائه شده است؛ اینستاگرام نسخه‌ی جداگانه‌ای مخصوص کامپیوتر ندارد. کاربران بسیاری هستند که تمایل دارند از این نرم‌افزار روی کامپیوتر استفاده کنند. یک نسخه دسکتاپ از این نرم افزار برای بعضی از کاربران اینستاگرام کاربرد زیادی دارد (برای مثال شرکت هایی که صفحه اینستاگرام دارند و درآن فعالیت می کنند).

آموزش امنیت اینستاگرام

البته، وبسایت اینستاگرام و برخی برنامه های مشابه آن امکان استفاده از این نرم افزار را در کامپیوتر فراهم کرده اند. اما همگی دارای محدودیت هستند و تمام امکانات اینستاگرام را به شما ارائه نمی دهند. در ادامه این مطلب روش های مختلفی را برای حل این مشکل به شما معرفی می‌کنم.

به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام خود هستید؟ هزاران فالوور واقعی و ایرانی داشته باشید که با شما در تعامل هستند.

۱) نصب اینستاگرام در کامپیوتر با استفاده از شبیه ساز اندروید

اگر کاربر اینستاگرام هستید و می خواهید از قابلیت های اینستاگرام در کامپیوتر یا لپ تاپتان استفاده کنید، بهترین راه استفاده از یک نرم افزار شبیه ساز سیستم عامل اندروید است؛ شبیه ساز اندروید به شما اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های مخصوص اندروید را روی کامپیوتر اجرا کنید. به همین صورت می‌توانید از قابلیت‌های اینستاگرام در کامپیوتر خود بهره‌مند شوید. پس ابتدا چگونگی نصب شبیه ساز اندروید و سپس اجرای اینستاگرام در آن را توضیح خواهم داد.

بهترین نرم افزار شبیه ساز سیستم عامل اندروید بلواِستَکس (BlueStacks) نام دارد. با استفاده از این شبیه ساز رایگان می توانید تمام اپلیکیشن های اندرویدی را در کامپیوتر اجرا کنید. برای دریافت و نصب بلواستکس مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید:

گام اول: به وبسایت بلواستکس بروید و نرم افزار را دانلود کنید.

BSDL.jpg

گام دوم: بعد از دانلود برنامه آن را نصب کنید. مطمئن شوید که گزینه های App store access و Application Communications انتخاب شده باشد.

گام سوم: پس از نصب بلواستکس را اجرا کنید.

گام چهارم: روی دکمه Search کلیک کنید و عبارت Instagram را تایپ و جستجو کنید. سپس روی آیکون اینستاگرام کلیک کنید.

گام پنجم: حالا باید وارد اکانت گوگل خود بشوید. درصورتیکه اکانت گوگل ندارید از داخل خود برنامه بلواستکس می توانید یکی برای خودتان بسازید.

گام ششم: در Google Play صفحه مربوط به اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و روی دکمه Install و سپس Accept کلیک کنید. به این ترتیب اینستاگرام دانلود و در بلواستکس نصب می شود.

BlueStacksRuninsta2.png

گام هفتم: حالا آیکون اینستاگرام به Homescreen بلواستکس اضافه شده است. روی آن کلیک کنید. نام کاربری و پسوورد حساب اینستاگرام خود را وارد کنید.

حالا می‌توانید از اپلیکیشن اینستاگرام در کامپیوتر تان استفاده کنید.

۲) نصب نرم افزار «اینستاگرام برای ویندوز ۱۰» مایکروسافت

همانطور که گفتم اینستاگرام برای کامپیوتر عرضه نشده است. شرکت مایکروسافت برای کاربرانی که می خواهند این اپلیکیشن را روی ویندوز داشته باشند، راه‌حلی در نظر گرفته است.maxresdefault.jpg

این راه حل استفاده از نرم افزار اینستاگرام ویندوز ۱۰ می باشد. همانطور که از اسم آن پیداست این نرم افزار فقط در ویندوز ۱۰ قابل استفاده است. این نرم‌افزار نسبت به نسخه ی وبسایت و نرم افزارهای مشابه اینستاگرام، امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما کماکان محدودیت بزرگ این نرم افزار عدم امکان ارسال مستقیم پست است.

برای نصب اینستاگرام ویندوز ۱۰ مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. نرم افزار Microsoft Store را باز کنید.
  2. اپلیکیشن Instagram را جستجو کنید.
  3. برای دانلود روی Get کلیک کنید.
  4. پس از نصب برنامه وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.

۳) استفاده از افزونه های اینستاگرام گوگل کروم

روش دیگری که با آن می‌توانید از قابلیت های اینستاگرام در کامپیوتر استفاده کنید، استفاده از افزونه‌ (پلاگین‌های) مرورگر Google Chrome است. تعدادی از آنها را در ادامه معرفی می کنم:

ARC Welder

این افزونه مستقیماً به اینستاگرام ربطی ندارد، اما شبیه سازی است که روی مرورگر کروم نصب می شود و از طریق آن می توان برنامه های آندرویدی را اجرا کرد. مثل بلواستکس، استفاده از این روش تمامی قابلیت های اینستاگرام را به شما ارائه می دهد. برای نصب و اجرای این افزونه مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: گوگل کروم را باز کنید و وارد فروشگاه Chrome Web Store بشوید.

گام دوم: در قسمت جستجو نام افزونه ARC Welder را وارد کنید.

گام سوم: روی گزینه Add to Chrome کلیک کنید تا افزونه روی مرورگر شما نصب شود.

arc.png

گام چهارم: ARC Welder را اجرا کنید.

گام پنجم: لازم است محل نصب اپلیکیشن های اندرویدی را در این افزونه مشخص کنید، لذا روی Choose کلیک و مسیر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

arc-welder-001.jpg

گام ششم: لازم است فایل نصب (Apk) اپلیکیشن اینستاگرام را داشته باشید؛ آن را از اینجا دانلود کنید.

گام هفتم: در ARC Welder روی گزینه Add your APK کلیک کنید. فایل نصب اینستاگرام را انتخاب کنید.

arc-welder-006.jpg

گام هشتم: روی Launch App کلیک کنید تا برنامه اجرا شود.

arc-welder-003.jpg

چند افرونه دیگر(با امکانات محدودتر):

Websta for Instagram : با استفاده از این افزونه می توانید پست ها و استوری های دوستانتان را مشاهده کنید، کامنت بدهید و از کامپیوترتان عکس آپلود کنید. ضمن اینکه این افزونه به صورت یک اپلیکیشن مستقل اندرویدی نیز موجود است؛ بنابراین می توانید طبق آموزش استفاده از بلواستکس آن را نصب و اجرا کنید.

websta.png

Notifications for Instagram : همانطور که از اسم این افزونه پیداست شما می توانید نوتیفیکیشن های حساب اینستاگرام خود را چک کنید. مشاهده پست ها، لایک/آنلایک و فالو/آنفالو کردن از امکانات این افزونه است.

notif.png

استفاده از نرم افزارهای مشابه اینستاگرام

نرم افزارهایی که در ادامه معرفی می شوند برنامه های مشابه اینستاگرام برای کامپیوتر هستند که از طریق آنها می توانید وارد حساب کاربری اینستاگرام خود بشوید.

 Gramblr: این نرم افزار برای ویندوز و مک ارائه شده است و از طریق آن می توانید به حساب اینستاگرام خود دسترسی پیدا کنید. گرمبلر به شما اجازه می دهد قابلیت های اینستاگرام را در کامپیوتر داشته باشید اما دارای محدودیت آپلود عکس تا حداکثر ۵۰ کیلوبایت است. ضمنا تمامی فیلترهای عکس اپلیکیشن موبایل را نیز ندارد.

Instagrille: این نرم افزار رایگان که توسط Pokki اجرا می شود تنها به شما اجازه می دهد تصاویر و ویدیوها را ببینید، امکان ارسال پست وجود ندارد! برای دانلود اینجا کلیک کنید.

Flume: برای کاربرانی که می خواهند از اینستاگرام در سیستم عامل مک استفاده می کنند فلوم گزینه بسیار مناسبی است. مرور فید، نوتیفیکیشن، تماشای عکس و ویدیوی دوستان، ارسال پیام  و بله، امکان آپلود عکس از قابلیت های این نرم افزار رایگان است که می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

جمع بندی

برای کاربران (یا طرفداران!) اینستاگرام، امکان استفاده از این اپلیکیشن روی کامپیوتر (ویندوز یا مک) یک مزیت به حساب می آید. به نظر می رسد از بین روش هایی که در این مقاله  معرفی شدند استفاده از شبیه ساز اندروید برای ویندوز، مک و مرورگر گوگل کروم تنها روش هایی هستند که تمام قابلیت های اصلی نرم افزار را در اختیار شما قرار می دهند. با این وجود، بسته به نیازتان گزینه های دیگری هم دارید. امیدوارم اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر