موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

چه کسانی استوری هایلایت را دیده اند

چه کسانی استوری هایلایت را دیده اند

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 23 اسفند 1399 ساعت 03:42

آموزش امنیت اینستاگرام

تفاوت های استوری و هایلات در اینستاگرام

ig_permastory-FINAL-850x425.jpg

در ماه آگوست ۲۰۱۶، اینستاگرام با عرضه کردن قابلیت “استوری” قدم مهمی برداشت. در ابتدا مردم با فرمت دقیق آن دچار آشفتگی شدند در حالی که هنوز بسیاری از مردم با پست گذاشتن نیز به مشکل می خوردند. به هر حال این داستان های کوتاه الآن جزوی از همه ی پلتفرم ها مانند فیسبوک، واتس آپ و حتی یوتیوب نیز هستند.

1.jpg

با گذشت زمان اینستاگرام به تدریج قابلیت های بیشتری را به برنامه افزود که هایلایت یکی از آن هاست. اگر شما هم مانند اکثر مردم بین تفاوت های استوری و هایلایت سردرگم شده اید حتما در ادامه با ما همراه باشید.

استوری و هایلایت چه کاری انجام می دهند؟

در اینستاگرام، استوری قابلیت اصلی و هایلایت عضوی از آن است. وقتی شما یک استوری را پست می نمایید فقط برای بیست و چهار ساعت قابل دیدن است اما اگر تنظیمات “Archive” فعال باشد شما همیشه می توانید به عقب برگردید و استوری های تان را دوباره ببینید. همچنین می توانید از استوری ها در آرشیو استفاده کنید و با آن ها هایلایت بسازید.

2.png

هایلایت ها مانند آلبوم عکس هستند که خودتان باید تصمیم بگیرید کدام عکس باید در آن قرار بگیرد. شما کنترل کاملی روی آن ها خواهید داشت.

طول عمر

طول عمر یکی از مهم ترین تفاوت هایی است که استوری را از پست های معمولی جدا می نماید. استوری ها تنها ۲۴ ساعت قبل از ناپدید شدن از دید عموم فرصت دارند اما در طرف دیگر هایلایت ها هیچ محدودیت زمانی ندارند و تا وقتی که فرد خودش آن ها را پاک نکند در معرض دید همه می مانند.

چگونه استوری و هایلایت را بشناسیم و به آن ها دسترسی داشته باشیم؟

به عنوان یک بیننده چندین راه برای دسترسی و شناختن استوری ها وجود دارد. اصلی ترین راه، از طریق نوار استوری ها در بالای صفحه ی اینستاگرام است. هر زمان که کاربری یک استوری پست نماید، برای ۲۴ ساعت در نوار استوری های شما قابل دسترسی خواهد بود.

3.png

وقتی در حال گذران وقت در اینستاگرام هستید دور عکس پروفایل شخصی که استوری آپلود کرده است یک نوار قرمز رنگ وجود خواهد داشت. این نوار قرمز در پست ها، پیام های دایرکت، و کامنت ها قابل مشاهده می باشد. اگر این نوار به رنگ سبز باشد یعنی فقط قابل رویت رؤیت برای لیست دوستان نزدیک (Close Friends) است. پس با کلیک به روی دایره ی قرمز یا سبز می توانید استوری آن ها را مشاهده نمایید.

4.png

و در آخر اگر به پروفایل کسی رفتید و دایره ی قرمز/سبز را دور عکس شان دیدید، با کلیک کردن روی آن استوری آن ها باز خواهد شد.

5.png

اما برای هایلایت ها هیچ روشی برای دانستن این که فرد عکس یا ویدیوی جدیدی به آن ها اضافه کرده است یا خیر وجود ندارد به جز چک کردن آن. هایلایت ها در پروفایل هر شخص و در پایین قسمت بیوگرافی وجود دارند.

6.png

هایلایت هایی بدون استوری

این ضروری است که یک عکس یا فیلم را ابتدا به استوری کنید و سپس آن را به هایلایت ها اضافه نمایید. استوری باید به مدت بیست و چهار ساعت کامل قرار گرفته باشد تا بتواند بعد از آن جزوی از هایلایت ها شود. شما نمی توانید به طور مستقیم پستی را از گالری خود هایلایت نمایید. اما فقط یک روش زیرکانه برای آن ممکن است وجود داشته باشد.

اضافه کردن همه ی استوری ها به هایلایت اصلا لازم نیست. هنگامی که همه ی استوری ها آرشیو شدند فقط آن هایی را که می خواهید هایلایت می شوند.

اعلانات (Notifications)

اگر به استوری های کسی علاقه ی زیادی دارید می توانید اعلانات استوریِ آن ها را فعال نمایید پس هر زمان که آن شخص استوری بگذارد شما متوجه آن خواهید شد. برای این کار وارد پروفایل آن ها شوید و روی آیکون سه نقطه کلیک کنید. گزینه ی “Turn On Story Notification” را روشن نمایید. اما این گزینه برای هایلایت ها وجود ندارد.

7.png

پوشه ها و کاور ها

همانطور که در قبل اشاره شد هایلایت ها از استوری ها به وجود می آیند. این به این معنی است که می توانید چندین فولدر هایلایت مجزا برای دسته بندی استوری های تان بسازید. پوشه های هایلایت را بر اساس محتوای استوری های داخل آن نام گذاری نمایید. برای مثال می توانید هایلایت هایی برای گربه ی خود، گجت ها، خاطرات مسافرت و چیز های مشابه پست نمایید.

همچنین می توانید برای داشتن ظاهری خاص تر روی پوشه ها کاور و عکس بگذارید. به طرز جالبی، اگر خواستید عکس پوشه ی هایلایت را تغییر  دهید نیازی نیست که ابتدا آن را به استوری اضافه کنید. اینستاگرام فقط برای قسمت کاور هایلایت ها کار را راحت کرده و شما می توانید به طور مستقیم از گالری خود آن را تغییر دهید.

برای این کار روی هایلایت کلیک کرده و آن را نگه دارید. از منوی باز شده گزینه ی “Edit highlight” و سپس”Edit cover” را انتخاب نمایید.سپس روی آیکون گالری که در سمت چپ تصاویر است کلیک کنید.

8.png

9.png

استوری ها هیچ پوشه یا کاوری را شامل نمی شوند. وقتی یک استوری را به اشتراک می گذارید تنها عکس پروفایل شما در نوار استوری به نمایش گذاشته می شود و نمی توانید آن را برای استوری تغییر دهید.

اینستاگرام یک قابلیت دیگر به نام “Collections” دارد که شما می توانید پست های سیو شده تان را در فولدر هایی مرتب نمایید و فقط برای استفاده ی شخصی است و دیگران قادر به دیدن آن نیستند.

مشاهده ی شمارنده

بعد از به اشتراک گذاشتن استوری می توانید افرادی که آن را مشاهده کرده اند را به ترتیب ببینید. حتی وقتی آن استوری را هایلایت می کنید نیز اگر فرد جدیدی آن را ببیند شما در قسمت “Seen” در پایین صفحه ی هایلایت متوجه آن خواهید شد.

10.png

تنظیمات حریم خصوصی

اگر شما استوری خود را از شخصی پنهان کرده اید هایلایت آن استوری نیز تنظیماتش را حفظ خواهد کرد. به همین ترتیب اگر اکانت شما خصوصی باشد استوری ها و هایلایت های شما نیز خصوصی خواهد ماند.

اما اگر اکانت عمومی دارید باید توجه کنید که هر کسی می تواند استوری یا هایلایت های شما را دانلود کند.

11.jpg

درست مانند استوری ها، هایلایت ها نیز هر لحظه امکان ساخته شدن دارند. حتما نباید بعد از گذاشتن یک استوری آن را هایلایت نمایید.

متفاوت اما شبیه به هم

استوری ها و هایلایت دو مقوله ی جدا هستند. اما هایلایت ها نمی توانند بدون وجود استوری ها عمل کنند. هایلایت ها برای برند ها بسیار مناسب هستند زیرا می توانند به راحتی همه ی محصولات شان را مرتب تر به مخاطبان نشان دهند.

نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که شما نمی توانید یک استوری را زمانی که به اشتراک گذاشتید ادیت کنید ولی اگر بخواهید آن را هایلایت نمایید دوباره اجازه ی ادیت به شما داده می شود.

منبع: https://www.guidingtech.com/instagram-stories-highlights-difference/

امتیاز به این مطلب
  • کاربردی بودن مطلب
  • با کیفیت بودن مطلب
  • خاص بودن مطلب

امتیاز دهی کاربران

3.08 (12 رای)

  

Post Views: 15,589

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر