موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

نبودن گزینه تاپ لایو در اینستاگرام

نبودن گزینه تاپ لایو در اینستاگرام

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 30 دی 1399 ساعت 23:28

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان نبودن گزینه تاپ لایو در اینستاگرام را مطالعه خواهید کرد.

گزینه لایو اینستاگرام یکی از ویژگی‌های پرکاربرد این اپلیکیشن است. در این مطلب به دلایل و راه رفع اشکال نداشتن لایو در اینستاگرام و همچنین نحوه پیدا کردن محل تاپ لایو اینستا و دیدن لایو دیگران در اینستاگرام می‌پردازیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

پخش ویدیوی لایو زنده اینستا و فیسبوک، همچنان به عنوان جذاب‌ترین ویژگی‌های این دو شبکه اجتماعی، عامل مهمی در جذب مخاطب برای آنهاست. کاربران با استفاده از ویدیوی لایو یا همان زنده (Live) در اینستاگرام و فیسبوک به راحتی می‌توانند با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند. این ویژگی بخصوص برای افراد مشهور و هنرمندان بسیار کاربردی است.

اما چگونه مطمئن شویم که هیچ ویدیوی لایو زنده اینستا را از دست نداده‌ایم؟ آیا اعلان (Notification) تمام ویدیوهای زنده برای ما نشان داده می‌شود؟ اگر شما هم با مشکل غیر فعال بودن اعلان ویدیوی زنده روبرو هستید، در این آموزش با ما همراه باشید تا نحوه فعال کردن این ویژگی را با شما در میان بگذاریم. اما قبل از آن به مشکل نداشتن گزینه لایو در اینستاگرام می‌پردازیم که گریبان‌گیر برخی از کاربران است. همچنین به نحوه پیدا کردن تاپ لایو اینستاگرام جدید و نیز نحوه دیدن لایو دیگران می‌پردازیم. اگر زیاد با لایو اینستا آشنا نیستید هم می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

spacer.png

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

لایو اینستاگرام چیست؟

پخش زنده اینستا یا همان لایو گزینه‌ای است که در چند سال اخیر به این شبکه اجتماعی افزوده شده است و هدف آن برقراری ارتباط بیشتر و از میان برداشتن مرزهای زمانی و مکانی بیشتر میان کاربران اینستاگرام است. این ویژگی به خصوص برای افراد مشهور بسیار کاربردی و جذاب بوده به طوری که با استفاده از آن قادر هستند تا با طرفداران خود برخورد نزدیک‌تری داشته باشند و به سوالات آنان پاسخ دهند. لایو اینستاگرام یکی از زیرمجموعه‌های استوری است که به شما اجازه می‌دهد تا با فالوورهای‌تان در همان لحظه ارتباط برقرار کنید.

spacer.png

گذاشتن لایو اینستاگرام طی چند مرحله ساده صورت می‌گیرد و بعد از اینکه پخش زنده شما تمام شد، بلافاصله حذف می‌شود که همین امر هم باعث می‌شود تا افراد بیشتری بدون نگرانی و با خیال راحت از آن استفاده کنند. هرچند که در صورت تمایل، کاربران قادر هستند تا لایو خود را ذخیره کنند تا دنبال‌کنندگان پس از اتمام زمان لایو نیز تا مدتی به لایو فرد مورد نظر دسترسی داشته باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یادگیری صفر تا صد لایو زنده اینستا به این مطلب مراجعه کنید. در ادامه به مشکلات لایو اینستاگرام اشاره کرده و روش‌های رفع این اشکالات را بررسی خواهیم کرد.

مشکلات لایو اینستاگرام

دیدن لایو اینستاگرام برای برخی کاربران با دشواری‌ها و مشکلات متعددی همراه است که برخی از کاربران، قادر به حل آن نیستند. در ادامه به بررسی مشکلات لایو اینستاگرام پرداخته و به سوالات رایج پیرامون لایو اینستا پاسخ خواهیم داد.

نداشتن لایو در اینستاگرام

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کاربران اینستاگرام اتفاق بیفتد نداشتن گزینه لایو در برنامه اینستاگرام است. گاهی ممکن است دوست شما این گزینه را داشته باشد و شما نداشته باشید؛ یا حتی در یکی از حساب‌های شما این گزینه فعال باشد و در اکانت دیگر با مشکل نداشتن لایو در اینستاگرام مواجه باشید. اگر شما هم یکی از این کاربران هستید، در این قسمت قصد داریم دلایل احتمالی نبودن گزینه لایو در اینستاگرام و روش‌هایی که ممکن است باعث حل این مشکل شوند را بیان می‌کنیم و به پرسش « چرا گزینه لایو در اینستاگرام ندارم » پاسخ خواهیم داد.

spacer.png

دلایل نداشتن لایو در اینستاگرام

  • یکی از دلایل نبود لایو زنده اینستا آن است که دستگاه شما قدیمی بوده و گوشی شما با این ویژگی سازگار نیست.
  • این ویژگی در ناحیه شما از دسترس خارج شده است.
  • شما نسخه آپدیت شده اینستاگرام را ندارید.
  • ممکن است یک مشکل یا باگ از طرف اینستاگرام باشد

روش های حل مشکل نداشتن لایو در اینستاگرام

در اینجا ما روش‌هایی را بیان می‌کنیم تا مطمئن شوید مشکل نداشتن لایو اینستا از سمت شما نیست. اگر این موارد جواب ندادند، احتمالا مشکل از سوی اینستاگرام است و باید صبر کنید.

spacer.png

  • مطمئن شوید که یک گوشی جدید مربوط به حدود 4 سال پیش را دارید.
  • وقتی آپدیتی برای اینستاگرام ارائه می‌شود، آن را بروزرسانی کنید.
  • از حساب کاربری خود خارج شده و کش اینستاگرام را پاک کنید. برای آموزش پاک کردن کش اینستاگرام می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.
  • در دستگاه دیگری وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و از وجود گزینه لایو در آن اطمینان حاصل کنید. سپس دوباره در دستگاه خود وارد اینستاگرام شوید.
  • اگر حساب اینستاگرام دیگری دارید، وارد آن شوید و بررسی کنید که گزینه لایو در آن فعال است یا نه. سپس وارد حساب اصلی خود شوید.

البته روش‌هایی که در بالا ذکر شدند صرفا روش‌های پیشنهادی هستند و ممکن است مشکل از سوی خود اینستاگرام باشد. گاهی اوقات برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن ناگهان حذف شده و بعدا دوباره ظاهر می‌شوند. بنابراین نیازی نیست اینترنت را برای یافتن جواب زیر و رو کنید و کافی است کمی صبر به خرج دهید.

مشکل کانکت نشدن لایو اینستاگرام

spacer.png

گاهی اوقات گزینه لایو اینستاگرام کاربران دیگر برای شما به نمایش گذاشته می‌شوند اما موفق به ورود به این لایو نمی‌شوید و قادر به تماشای آن نیستید. این مشکل به دلیل عدم اتصال و کانکت نشدن لایو اینستاگرام رخ می‌دهد. گاهی نیز بخش‌هایی از لایو اینستاگرام به نمایش در می‌آید اما با مشکل قطع شدن لایو اینستاگرام مواجه می‌شوید. این مشکل باز نشدن لایو اینستاگرام به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. از جمله این دلایل می‌توان به:

  • اتصال ضعیف اینترنت
  • به روزرسانی نشدن برنامه اینستاگرام
  • پر بودن حافظه تلفن همراه
  • و یا باگ‌های نرم افزاری 

اشاره کرد.

برای رفع این مشکلات اقدامات متعددی را می‌توانید انجام دهید از جمله راه حل‌های رفع اشکال لایو اینستاگرام به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • بررسی سرعت اتصال به اینترنت و در صورت لزوم، افزایش آن

اگر برای دیدن لایو اینستاگرام یا گذاشتن لایو اینستاگرام دچار مشکل کندی اتصال اینترنت هستید، توصیه می‌شود تا اتصالات اینترنت خود را بررسی کنید و به اینترنت پرسرعت‌تری متصل شوید.

  • به روزرسانی برنامه اینستاگرام

spacer.png

برخی از اشکالات به دلیل به روز نشدن برنامه‌ها اتفاق می‌افتند اگر مشکلات لایو اینستاگرام شما به دلیل به روزرسانی نشدن اپلیکیشن بروز پیدا کرده‌اند، با ورود به App Store خود گزینه به روزرسانی اینستاگرام را فعال کنید.

  • خالی کردن کش اینستاگرام و خالی کردن حافظه تلفن همراه

یکی دیگر از مواردی که می تواند در دیدن لایو اینستاگرام باعث بروز مشکل شود پر شدن حافظه کش می باشد. کش هر برنامه، شامل اطلاعات اضافی آن برنامه است که در حافظه دستگاه ذخیره می‌شود. اگر دلیل کانکت نشدن و قطع شدن لایو اینستاگرام شما، پر شدن حافظه کش اینستاگرام باشد باید کش و دیتا اینستاگرام خود را پاک کنید. برای این کار وارد تنظیمات (Settings) گوشی شده و گزینه برنامه‌ها (Apps) را انتخاب کنید. سپس از میان برنامه‌ها اینستاگرام را انتخاب کنید. در مرحله بعد گزینه Storage را انتخاب کرده و CLEAR DATA و CLEAR CACHE را یک به یک انتخاب نمایید تا کش و دیتا حذف شوند.

  • ریستارت کردن تلفن همراه

هرچند که این راه حل خیلی تخصصی به نظر نرسد اما علی‌رغم سادگی حلال بسیاری از مشکلات ریز و درشت است.

  • پاک کردن برنامه و نصب دوباره اینستاگرام

spacer.png

باگ‌ها و اشکالات نرم‌افزاری در هر برنامه‌ای سبب بروز مشکلات ریز و درشتی در آن می‌شود که عملکرد کاربران را با اخلال مواجه می‌کند. لایو زنده اینستا نیز از این قاعده مستثنی نیست و گاهی به دلیل باگ‌های اینستاگرام، لایو های اینستاگرام دچار مشکل می‌شوند. یکی از راه حل‌های رفع این مشکل لایو اینستا پاک کردن برنامه و نصب مجدد آن است. برای این کار روی آیکون اینستاگرام ضربه زده و نگه دارید و آن را Uninstall کنید. سپس دوباره این برنامه را دانلود کرده و نسبت به نصب آن اقدام کنید. با این کار بسیاری از باگ‌ها و ایراداتی که در نصب قبلی ایجاد شده بودند، از بین خواهند رفت.

تاپ لایو اینستاگرام جدید کجاست؟

ویدیوهای تاپ لایو اینستاگرام آن‌هایی هستند که به صورت عمومی منتشر می‌شوند. برای دیدن تاپ لایو اینستاگرام جدید زمانی که به صفحه اکسپلورر می‌روید، می‌توانید گزینه تاپ لایو را در بالای صفحه مشاهده کنید که با زدن هر ویدیو، می‌توانید آن را تماشا کنید. با کشیدن صفحه به سمت راست یا چپ می‌توانید تاپ لایو اینستاگرام جدیدی را ببینید. اینستاگرام این ویدیوهای تاپ لایو را بر اساس تعداد نمایش، موقعیت و زبان آن‌ها نشان می‌دهد.

نحوه دیدن لایو دیگران در اینستاگرام

در این قسمت به پرسش « چگونه لایو دیگران را ببینیم؟ »اگر می‌خواهید لایو دیگر فالوورها را مشاهده کنید، کافی است روی عکس پروفایل آنها که در بالای فید اینستا شما نمایش داده می‌شود ضربه بزنید. اگر فالوور موردنظر در حال حاضر یک ویدیوی زنده گذاشته باشد، یک دایره رنگی در اطراف عکس پروفایل او ظاهر شده و کلمه Live در زیر پروفایل او ثبت می‌شود. به خاطر داشته باشید اگر دنبال دیدن لایو دیگران در اینستاگرام هستید، باید بدانید که هرگاه ویدیوی فردی را باز کردید یا آن را لایک کرده و کامنت گذاشتید، آن فرد از همه این کارها باخبر خواهد شد.

spacer.png

اگر فردی ویدیوی لایو زنده خود را مجددا در استوری خود بازپخش کرد، شما عکس پروفایل او را با یک حلقه رنگی و دکمه پخش در بالای فید خود مشاهده خواهید کرد. شما نمی‌توانید روی بازپخش یک ویدیوی زنده برای فرد موردنظر کامنت بگذارید اما می‌توانید از طریق دایرکت برای او در حین بازپخش ویدیوی لایو اینستا پیغام بفرستید.

هر گاه در حال تماشای بازپخش ویدیوی لایو فردی بودید، به‌راحتی می‌توان با ضربه زدن به سمت راست صفحه نمایش این ویدیو را به جلو و یا به عقب هدایت کرد. اگر این فرد چندین ویدیو را به صورت بازپخش منتشر کرده باشد نیز می‌توان با ضربه زدن به فلش‌هایی که در بالای صفحه نمایش قرار دارد در میان این فیلم‌ها حرکت و آنها را رد کرد.

spacer.png

چگونه اعلان ویدیوی زنده در اینستاگرام را فعال کنیم؟

به طور پیش فرض، اعلان ویدیویی زنده در اینستاگرام برای همه حساب‌های کاربری فعال است. اما متاسفانه راهی برای انتخاب کردن امکان روشن یا خاموش کردن این اعلان‌ها به صورت موردی و بر اساس سلیقه افراد وجود ندارد. می‌توانید تمام اعلان‌های ویدیویی لایو اینستا را فعال نگه دارید و یا به روشی که در ادامه خواهیم گفت، آن‌ها را غیرفعال کنید:

  1. وارد اینستاگرام شده و به صفحه پروفایل خود بروید. بر روی Setting ضربه بزنید.
  2. بر روی گزینه Push Notification Settings ضربه بزنید.
  3. به پایین صفحه رفته و در زیر گزینه Live Videos گزینه Off یا On را انتخاب کنید.

spacer.png

دیدن لایو اینستاگرام در کامپیوتر

چند ماهی است که امکان دیدن لایو های اینستا از طریق کامپیوتر و سایت اینستاگرام نیز به نسخه وب اینستاگرام اضافه شده است و کاربران وبسایت اینستاگرام نیز با لپتاپ و کامپیوتر نیز قادر به دیدن لایو اینستاگرام خواهند بود. دیدن لایو اینستاگرام در کامپیوتر کار دشواری نیست و به راحتی اپلیکیشن صورت می‌گیرد. برای این کار ابتدا به وبسایت اینستاگرام مراجعه کنید و نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید. پس از آن روی گزینه لایوی که به صورت زنده در حال پخش است کلیک کنید. با این کار به راحتی وارد لایو مورد نظر خواهید شد.

spacer.png

سوالات رایج لایو اینستاگرام

چرا گزینه لایو در اینستاگرام ندارم؟

یکی از دلایل نبود لایو زنده اینستاگرام آن است که دستگاه شما قدیمی بوده اما دلایل دیگری هم مانند اختلال در آپدیت اینستاگرام نیز وجود دارد که ممکن است باعث این مشکل شده باشد که با هم این مشکلات و نحوه رفع آن را نیز بررسی می کنیم.

تاپ لایو اینستاگرام جدید کجاست؟

ویدیوهای تاپ لایو اینستاگرام آن‌هایی هستند که به صورت عمومی منتشر می‌شوند. زمانی که به صفحه اکسپلورر می‌روید، می‌توانید گزینه تاپ لایو را در بالای صفحه مشاهده کنید که با زدن هر ویدیو، می‌توانید آن را تماشا کنید.

چگونه لایو دیگران را ببینیم؟

اگر می‌خواهید لایو دیگر فالوورها را مشاهده کنید، کافی است روی عکس پروفایل آنها که در بالای فید اینستا شما نمایش داده می‌شود ضربه بزنید.

چگونه اعلان ویدیوی زنده در اینستاگرام را فعال کنیم؟

به طور پیش فرض، اعلان ویدیویی زنده در اینستاگرام برای همه حساب‌های کاربری فعال است. اما متاسفانه راهی برای انتخاب کردن امکان روشن یا خاموش کردن این اعلان‌ها به صورت موردی و بر اساس سلیقه افراد وجود ندارد. می‌توانید تمام اعلان‌های ویدیویی لایو اینستا را به روشی که در ادامه خواهیم گفت، فعال نگه دارید و یا آن‌ها را غیرفعال کنید

در این مطلب به بررسی انواع مشکلات لایو اینستاگرام و راه‌های حل آن، پرداختیم. شما با کدام یک از مشکلات لایو اینستاگرام مواجه شده‌اید؟ برای حل این مشکل از چه راه حلی استفاده کرده‌اید؟ سوالات و نظرات خود را در پایین صفحه و در بخش نظرات با پلازامگ به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر