موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

مشكل نوتيفيكيشن اينستاگرام در آيفون

مشكل نوتيفيكيشن اينستاگرام در آيفون

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 22:44

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان مشكل نوتيفيكيشن اينستاگرام در آيفون را مطالعه خواهید کرد.

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که در سراسر جهان با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است. با اینحال یکی از مشکلاتی که کاربران بسیاری در اینستاگرام با آن مواجه می شوند این است که هیچ نوتیفیکیشنی از این اپلیکیشن دریافت نمی کنند.  از این رو در این مطلب انزل وب می خواهیم به آموزش حل مشکل نوتیفیکیشن در دستگاه های اندروید و اپل بپردازیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

نحوه حل مشکل نیامدن و غیر فعال شدن نوتیفیکیشن اینستاگرام اندروید و آیفون

How to Fix Instagram Notifications Not Working on iPhone and Android

در اینستاگرام این قابلیت وجود دارد که موارد گوناگونی مثل انتشار پست توسط یکی از دوستان شما یا لایک شدن پستتان را توسط نوتیفیکیشن به شما اعلام کند. با این حال یکی از معمول ترین مشکلاتی که کاربران اینستاگرام با آن مواجه می شوند سردرگمی در نحوه تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن در این اپلیکیشن محبوب است. پیش از این در انزل وب به آموزش ۶ روش حل مشکل تاخیر نمایش اعلان برنامه ها در اندروید پرداخته شده است. حالا در این مطلب با انزل وب همراه باشید تا به راه های تنظیمات نوتیفیکیشن اینستاگرام در آیفون و اندروید بپردازیم.

آموزش فعال کردن نوتیفیکیشن اینستاگرام در آیفون اپل

برای حل مشکل نیامدن نوتیفیکیشن اینستاگرام تنظیمات آیفون را باز کنید. این بخش معمولا در صفحه اصلی آیفون قرار دارد.

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Instagram-Step-1-Version-7-1.jpg

۲- از بالای صفحه Notifications را انتخاب کنید. با اینکار به لیست اپلیکیشن هایی برمیخوریم که از قابلیت نوتیفیکیشن برخوردارند.

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Instagram-Step-2-Version-7-1.jpg

۳- پایین تر بیایید تا اپلیکیشن اینستاگرام را پیدا کنید. لازم به ذکر است که اپلیکیشن ها در اینجا به شکل الفبایی ذخیره شده اند. اگر اینستاگرام را پیدا نکردید ممکن است مشکلتان از این دو راه قابل حل باشد. اول اینکه شاید باید منتظر این باشید که کسی از طریق اینستاگرام به شما نوتیفیکیشن بدهد. این نوتیفیکیشن می تواند پیامی از دوستتان یا اعلام انتشار پستی جدید باشد. اما حتی اگر پس از دریافت نوتیفیکیشن اپلکیشن اینستاگرام را در لیست نمی ببینید اول اینستاگرام را کلا حذف کنید. سپس بعد از ریستارت گوشی اقدام به نصب دوباره آن نمایید. هنگام که اپلیکیشن تازه نصب شده را اجرا می کنید در پیام ظاهر شده گزینه Allow Notifications را تایید نمایید. حالا احتمالا اپلیکیشن را در لیست مورد نظر می بینید.

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Instagram-Step-3-1.jpg

۴- حالا وقت آن است که در لیست مورد نظر گزینه Allow Notifications را به صورتی که در شکل می بینید انتخاب نمایید. در صورت انتخاب کردن آن رنگش به سبز تغییر خواهد کرد.

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Instagram-Step-4-1.jpg

۵- شما می توانید بقیه نوتیفیکیشن ها را هم با کشیدن دکمه به سمت راست و سبز شدن آن فعال یا با کشیدن آن به سمت چپ و سفید شدنش غیرفعال نمایید. این نوتیفیکیشن ها شامل این موارد می باشد:

  • Sounds: فعال یا غیرفعال کردن صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام
  • Badge App Icon: این گزینه مربوط به فعال یا غیرفعال کردن اعدادیست که در گوشه اینستاگرام برای نشان دادن تعداد نوتیفیکیشن ها ظاهر میشوند.
  • Show on Lock Screen: فعال یا غیرفعال کردن ظاهر شدن نوتیفیکیشن ها هنگام در حالت قفل بودن گوشی
  • Show in History: فعال یا غیرفعال نمودن تاریخچه نوتیفیکیشن های اینستاگرام.
  • Show as Banners: فعال یا غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های به شکل بنر که هنگام فعال بودن گوشی در بالای صفحه ظاهر می شوند.

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Instagram-Step-5-1.jpg

۶- در این مرحله می توانیم شیوه نشان دادن نوتیفیکیشن ها را تعیین کنیم. پایین گزینه Show as Banners دو گزینه دیگر یه نام های Temporary و Persistent هم وجود دارد. این گزینه ها در صورتی که شما Show as Banners  را غیرفعال کرده باشید این دو گزینه قابل رویت نخواهند بود. اما این دو گرینه چه می کنند؟ نوتیفیکیشن هایی که از نوع Temporary هستند قبل از اینکه محو شوند بطور خلاصه در بالای صفحه برای لحظه ای ظاهر میشوند. در حالی که نوتیفیکیشن های از نوع Persistent تا شما آنها را کنار نزنید محو نخواهند شد.

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Instagram-Step-6.jpg

۷- در این مرحله می توان نوع پیش نمایش را مشخص نمود. در اینجا می توانید مشخص کنید که ایا قبل از اینکه نوتیفیکیشن را باز کنید می توانید محتوای آن را مشاهده کنید یا خیر. در اینجا سه انتخاب پیش رو خواهید داشت:

  • (Always (Default: محتوای پیام ها را همیشه می توانید ببینید.
  • When Unlocked: محتوای پیام ها را در صورتی که گوشی فعال باشد می توانید مشاهده نمایید.
  • Never: در هیچ حالتی محتوای پیام ها قابل مشاهده نخواهند بود.

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Instagram-Step-7.jpg

۸- دکمه Back در گوشه بالای سمت چپ تصویر را دو بار لمس نمایید. با برگشتن به صفجه نوتیفیکیشن ها تنظیمات شما ذخیره شده است.

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Instagram-Step-8.jpg

فعال کردن نوتیفیکیشن اینستاگرام در اندروید

برای فعال سازی نوتیفیکیشن اینستاگرام با لمس Setting بخش تنظیمات اندروید را باز کند.

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Andrid-Instagram-Step-1.jpg

۲- با زدن روی Apps وارد بخش اپلیکیشن های نصب شده بر روی موبایل شوید (در برخی از گوشی ها ممکن است نام این گزینه Applications باشد).

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Andrid-Instagram-Step-2.jpg

۳- اپلیکیشن Instagram را در این لیست پیدا کرده و وارد آن شوید.

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Andrid-Instagram-Step-3.jpg

۴- گزینه Notifications را لمس کنید تا تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن در دسترس شما قرار گیرد.

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Andrid-Instagram-Step-4.jpg

۵- در این مرحله با کشیدن نوار Allow Picking به سمت راست و آبی شدن رنگ آن، نوتیفیکیشن های اینستاگرام را فعال کنید. اگر می خواهید حتی در زمانی که گوشی خود را در حالت “مزاحم نشوید (Do Not Disturb)” قرار داده اید نوتیفیکیشن های اینستاگرام را دریافت کنید گزینه Treat as priority را نیز فعال نمایید. ضمن اینکه برای غیر فعال کردن کلیه نوتیفیکیشن های اینستاگرام ضمن کشیدن Allow Picking به سمت چپ و خاکستری رنگ کردن آن، از گزینه Block all نیز می توانید استفاده کنید.

جهت آموزش در رابطه با غیر فعال کردن نوتیفیکیشن اینستاگرام می توانید به مطلب ۴ روش غیر فعال کردن اخطار و اطلاعیه های مزاحم اندروید و آیفون مراجعه نمایید.

۶- با لمس دکمه بازگشت به صفحه قبلی برگردید. حالا تنظیمات شما برای نوتیفیکیشن های اینستاگرام نیز فعال شده است.

Turn-Notifications-On-or-Off-in-Andrid-Instagram-Step-6.jpg

انتخاب نوع نوتیفیکیشن اینستاگرام در اندروید و آیفون

۱- اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. اگر هنوز وارد حساب کاربریتان نشده اید با استفاده از ایمیل (یا نام کاربری و شماره تلفن) وارد حساب کاربری خود شوید.

Notifications-Type1.jpg

۲- آیکون پروفایل خود در گوشه بالای سمت راست صفحه را لمس کنید.

Notifications-Type2.jpg

۳- بخش Settings را باز کنید.

Notifications-Type3.jpg

۴- در این مرحله گزینه Push Notification Settings را انتخاب کنید (در اندروید ممکن است نام این گزینه Push Notifications باشد).

Notifications-Type4.jpg

۵- در اینجا می توانید انتخاب کنید که چه فعالیت هایی در اینستاگرام می توانند به ارائه نوتیفیکیشن بپردازند (مثلا اینکه کسی پست شما را لایک کرده باشد). جهت اینکار می توانید به شکل زیر عمل کنید:

  • نوع نوتیفیکیشن مدنظرتان را پیدا کنید(مثل Likes).
  • یکی از گزینه های در دسترس را انتخاب کنید (مثلا From Everyone) و گزینه Off را برای غیرفعال کردن آن انتخاب کنید.
  • این فرایند را برای هر کدام از انواع نوتیفیکیشن هایی که می خواهید می توانید تکرار کنید.

Notifications-Type5.jpg

۶- دکمه Back را لمس کنید. حالا تنظیمات شما ذخیره شده است و نوتیفیکیشن ها طبق میل شما نمایش داده خواهند شد.

Notifications-Type6.jpg

فعال کردن نوتیفیکیشن های پست اینستاگرام

چهت روشن کردن نوتیفیکیشن پست اینستاگرام ، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. اگر هنوز وارد حساب کاربریتان نشده اید با استفاده از ایمیل (یا نام کاربری و شماره تلفن) وارد حساب کاربری خود شوید.

Post-Notifications.jpg

۲- وارد پروفایل کاربر موردنظرتان شوید.

Post-Notifications2.jpg

۳- اگر می خواهید نوتیفیکیشن پست را برای کاربری که هنوز فالو نکرده اید فعال کنید گزینه Follow را برای دنبال کردن این کاربر بزنید.

Post-Notifications3.jpg

۴- سه نقطه بالای صفحه در سمت راست را انتخاب کنید تا یک منو ظاهر شود.

Post-Notifications4.jpg

۵- در اینجا گزینه Turn on Post Notifications را انتخاب کنید تا از این پس در صورت انتشار پستی توسط این کاربر شما بلافاصله در جریان قرار بگیرید. در صورت اینکه بخواهید نوتیفیکیشن های کاربری را غیر فعال کنید با طی همین مراحل در گام آخر گزینه Turn off Post Notifications را انتخاب نمایید. 

Post-Notifications5.jpg

دیگر روش های حل مشکل کار نکردن نوتیفیکیشن اینستاگرام در آیفون و اندروید

گاهی اوقات ممکن ست با انجام مراحلی که پیش از این گفته شد هم مشکل کار نکردن نوتیفیکیشن اینستاگرام حل نشود. در این صورت می توانید راه هایی که در ادامه به طور اجمالی به بررسی آن ها پرداخته شده است را نیز امتحان نمایید.

ریستارت کردن گوشی همراه: این شاید ساده ترین راه ممکن باشد. خاموش کردن گوشی منجر به توقف همه برنامه های در حال اجرا خواهد شد. گاهی اوقات بروز مشکلاتی نظیر عدم کار کردن نوتیفیکیشن های اینستاگرام به دلیل عملکرد دیگر نرم افزارهای موجود بر روی گوشی است. بنابراین با خاموش کردن و سپس روشن نمودن مجدد گوشی ممکن است مشکل نوتیفیکیشن اینستاگرام در iOS و اندروید را حل کند.

بازگرداندن تنظیمات شبکه به حالت پیشفرض: اول از همه مطمئن شوید که گوشی همراهتان به اینترنت متصل باشد. ضمنا شاید یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن مشکل شده است این باشد که در تنظیمات مربوط به شبکه گوشی همراهتان، دسترسی اینستاگرام به اینترنت قطع شده باشد. بنابراین شاید ریست کردن تنظیمات شبکه به حل این مشکل کمک کند.

غیر فعال کردن حالت Do Not Disturb: فعال شدن این حالت به این معنی است که گوشی همراهتان اجازه صدور هیچگونه اعلانی به شما به هر شکلی نخواهد داشت که این ممکن است شامل نوتیفیکیشن های اینستاگرام هم شود. بنابراین این گزینه را هم برای رفع مشکل می توانید امتحان کنید.

غیر فعال کردن حالت Silent: فعال بودن این حالت نیز ممکن است منجر به بروز مشکل نبودن اینستاگرام در نوتیفیکیشن آیفون و اندروید شده باشد.

آپدیت اینستاگرام: در صورت حل نشدن مشکل اینستاگرام را آپدیت کنید. خیلی از مشکلات با بروز رسانی اپلیکیشن ها به راحتی حل می شوند. برای حل مشکل غیر فعال شدن نوتیفیکیشن اینستاگرام اندروید و آیفون ، ابتدا اینستاگرام را پاک کرده و دوباره نصب نمایید. ضمنا پاک کردن فایل های کش اینستاگرام و ریستارت کردن گوشی را هم می توانید امتحان کنید.

ریست کردن گوشی: با ریست کردن گوشی در واقع آن را به تنظیمات کارخانه بر میگردانید. بنابراین همه مشکلاتی از این دست خود به خود رفع خواهند شد. ولی این راه باید آخرین گزینه شما برای حل این مشکل باشد. زیرا با انجام اینکار همه تنظیمات و داده های موجود بر روی گوشی نیز پاک خواهند شد. بنابراین در بکارگیری این روش تا آنجا که امکان دارد تعجیل نکنید.

در آخر برای مخفی سازی اعلان های اینستاگرام ، تلگرام و.. از صفحه قفل پیشنهاد می کنیم به مطلب آموزش عدم نمایش متن پیام و پیغام برنامه ها در Lock Screen اندروید انزل وب مراجعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم توانسته باشیم در پست امروز آموزش روش رفع مشکل نوتیفیکیشن اینستاگرام در آیفون و اندروید به زبان ساده بیان کنیم. در صورتی که ر وش دیگری برای حل این مشکل میشناسید حتما تجربیات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر