موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

دیلیت اکانت هاتگرام

دیلیت اکانت هاتگرام

نویسنده : معین | زمان انتشار : 12 اردیبهشت 1398 ساعت 13:14

علاوه بر طلگرام، هاتگرام نیز از جمله نسخه هایی است که حتی پس از مسدود شدن تلگرام، همچنان به کار خود ادامه داده و به کاربران خود سرویس می دهد. این نسخه از تلگرام غیر رسمی، توانسته تعداد کاربران زیادی را به خود جلب کند و در این خصوص بعد از تلگرام طلایی، در رده دوم تلگرام های غیر رسمی در خصوص تعداد کاربران قرار گرفته است. دیلیت اکانت هاتگرام و حذف حساب از این اپلیکیشن، یکی از مواردی است که ممکن است برای برخی کاربران مورد نیاز شود که در ادامه نحوه انجام آن توضیح داده شده است.

آموزش امنیت اینستاگرام

این آموزش شامل ارائه روش هایی برای دیلیت کردن اکانت هاتگرام می باشد که هم بدون نیاز به ورود به وب سایت اصلی تلگرام و هم با استفاده از وب سایت اصلی تلگرام، قابل انجام است. به طور کلی این آموزش شامل بخش های زیر می شود:

قبل از حذف اکانت بخوانید!

lazy_placeholder.gif

پس از مسدود شدن تلگرام در ایران، وب سایت رسمی این اپلیکیشن نیز به لیست وب سایت های مسدود شده پیوست و دسترسی به آن، بدون ابزار تغییر دهنده آی پی، امکان پذیر نیست. این موضوع سبب می شود که حتی برای انجام عمل دیلیت اکانت نیز به مشکل برخورد کرده و نتوانیم به سادگی گذشته این کار را انجام دهیم.

به طور کلی از آنجا که تمامی نسخه های غیر رسمی تلگرام، از بستر وب سرورهای تلگرام برای ایجاد ارتباط میان کاربرانشان استفاده می کنند، در نتیجه اکثر تنظیمات پروفایل و مواردی که در تلگرام های غیر رسمی انجام گیرد، در تلگرام اصلی نیز انجام خواهد شد و بالعکس. با این حساب همانطور که در مطلبی درباره حذف حساب تلگرام طلایی گفتیم، دیلیت اکانت هاتگرام و یا هر نوع تلگرام دیگری، منجر به حذف اکانت تلگرام اصلی نیز خواهد شد.

از طرف دیگر نیز، دیلیت اکانت تلگرام اصلی نیز، منجر به حذف حساب شما در همه نسخه های غیر رسمی می گردد. بنابراین به طور کلی می توان گفت که پروسه حذف اکانت در تمامی تلگرام های رسمی و غیر رسمی به یک شکل بوده و تفاوت چندانی ندارد.

دیلیت اکانت هاتگرام با برنامه دستیار تلگرام

از آنجا که دسترسی به وب سایت تلگرام کمی مشکل شده است و از طرفی دنبال کردن مراحل مختلف دیلیت اکانت تلگرام برای برخی از افراد مشکل است، ما در این قسمت برنامه ای را به شما معرفی خواهیم نمود که بدون نیاز به وارد شدن به وب سایت تلگرام، می تواند عملیات حذف اکانت را برای شما انجام دهد.

برای دیلیت اکانت هاتگرام یا هر نسخه دیگری، کافی است از طریق لینک زیر، ابتدا این برنامه “دستیار تلگرام” را دانلود نموده و روی تلفن همراه خود نصب کنید. سپس مراحل ارائه شده در زیر را یکی پس از دیگری انجام داده تا بدین ترتیب، عملیات حذف اکانت حساب تلگرامی شما به پایان رسد.

دانلود برنامه دستیار تلگرام

  1. برنامه را از طریق لینک بالا دانلود و روی تلفن همراه خود نصب کنید.
  2. پس از اجرای برنامه از شما درخواستی برای ارسال نوتیفیکیشن می شود که در صورت تمایل می توانید آن را Active یا Cancel نمایید.
  3. در بخش بعدی، شماره تلفن همراه خود را همراه با صفر و به شکل (…0912) وارد کنید و گزینه “درخواست حذف اکانت” را انتخاب کنید.

lazy_placeholder.gif

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

  1. پس از این مرحله، یک کد تاییدیه به تلگرام شما ارسال می گردد که باید تلگرام خود را باز کرده و این کد را کپی نمایید.

lazy_placeholder.gif

کد تاییدیه را کپی نمایید.

  1. کد کپی شده را در قسمت خواسته شده در برنامه وارد کرده و سپس گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

lazy_placeholder.gif

کد تاییدیه را در قسمت مربوطه وارد کنید.

پس از طی مراحل بالا، حساب کاربری شما در هاتگرام یا سایر نسخه های تلگرام، حذف خواهد شد و دیگر دسترسی به حساب پاک شده، غیر ممکن خواهد بود. بنابراین قبل از اقدام به دیلیت اکانت هاتگرام حتما نسبت به انجام این کار اطمینان صددرصدی حاصل کنید. به یاد داشته باشید حذف اکانت در تلگرام یک عمل غیر قابل بازگشت خواهد بود.

دیلیت اکانت هاتگرام با وب سایت تلگرام

روش دوم برای حذف اکانت هاتگرام، استفاده از وب سایت رسمی تلگرام و حذف حساب تلگرام به صورت استاندارد است. این شیوه نیز همچون روش بالا، علاوه بر دیلیت اکانت تلگرام، باعث حذف حساب تمامی نسخه های رسمی و غیر رسمی تلگرام، که با آن شماره ساخته شده است می گردد و عملی غیر قابل بازگشت خواهد بود.

برای دیلیت اکانت هاتگرام یا هر نوع تلگرام دیگری از طریق وب سایت رسمی تلگرام، ابتدا نیاز به یک ابزار تغییر دهنده آی پی برای ورود به وبسایت تلگرام خواهید داشت. پس از آن طی مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا از طریق ابزار تغییر دهنده آی پی، به وب سایت رسمی تلگرام برای حذف اکانت به آدرس https://my.telegram.org/auth?to=deactivate مراجعه کنید.
  2. در بخش بعدی، در قسمت “Your Phone Number” شماره تلفن همراه خود را به صورت بین المللی و بدون صفر اول (به شکل …98912+) وارد کنید.

lazy_placeholder.gif

شماره همراه خود را با 98+ وارد کنید.

  1. پس از انتخاب گزینه “Next” یک پیام حاوی کد غیر فعال سازی تلگرام، به اکانت تلگرام شما ارسال می گردد که باید آن پیام را باز کرده و همچون شکل زیر، کد مربوطه را کپی نمایید.

lazy_placeholder.gif

کد تاییدیه را از پیام دریافتی کپی نمایید.

  1. کد کپی شده را در بخش “Confirmation Code” در مرورگر وارد نموده و سپس گزینه “Sign In” را انتخاب کنید.
  2. در بخش بعدی سوالی مبنی بر علت حذف اکانت پرسیده خواهد شد که می توانید بدون پاسخ آن را رها کرده و گزینه “Done” را بزنید.

lazy_placeholder.gif

گزینه Done را انتخاب کنید.

  1. در بخش بعدی گزینه “Yes, delete my account” را انتخاب کنید تا حساب کاربری شما به طور کامل حذف گردد.

lazy_placeholder.gif

گزینه قرمز رنگ را انتخاب کنید.

روش های گفته شده در بالا، برای همه نسخه های رسمی و غیر رسمی تلگرام کاربرد داشته و نیازی به انجام مراحل دیگر برای حذف اکانت سایر تلگرام ها، نیست. با این حال به یاد داشته باشید که حذف اکانت تلگرام یکی عمل بی بازگشت بوده و به هیچ وجه نمی توان اکانت پاک شده را در تلگرام یا سایر تلگرام های غیر رسمی نظیر هاتگرام، بازگرداند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر