موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

عدم نمایش پیام واتساپ

عدم نمایش پیام واتساپ

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 13 اسفند 1400 ساعت 18:54

تنظیمات نوتیفیکیشن واتساپ جهت فعال یا غیرفعال کردن پیش نمایش پیام در واتساپ

آموزش امنیت اینستاگرام

4

(80%)

2

votes

همه اپلیکیشن ها دارای یک سری اعلانات یا نوتیفیکیشن هایی هستند که پیام هایی را به کاربر اطلاع می دهند. این اعلانات معمولا در حالت قفل بودن یا فعال بودن صفحه قابل مشاهده هستند و کاربر را از یک سری رخدادهای درون برنامه ها مطلع می کنند. پیام رسان واتساپ نیز این قابلیت را دارد که در هنگام دریافت پیام جدید این موضوع را به کاربر اطلاع دهد اما خیلی از افراد با این موضوع مشکل دارند و نمی خواهند که جزئیات پیام رسانشان در خارج از برنامه نمایش داده شود. در این مطلب قصد داریم تا نحوه غیرفعال کردن تنظیمات نوتیفیکیشن واتساپ را آموزش دهیم تا از این طریق بتوانید اعلانات چت های شخصی، گروه ها و یا کانال های واتس اپ را فعال یا غیرفعال کنید.

دسترسی به تنظیمات نوتیفیکیشن واتساپ

آموزش ارائه شده به صورت تصویری می باشد و با طی کردن مراحل آموزش می توانید تمامی تنظیمات نوتیفیکیشن واتساپ تان را فعال یا غیرفعال کنید، پس جهت اطمینان از تشابه آموزش ارائه شده با ورژن واتساپ نصب شده بر روی گوشی تان ابتدا از طریق لینک ارائه شده واتساپ گوشی تان را آپدیت کنید سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

آپدیت واتساپ اندروید و آیفون

  1. برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  2. وارد بخش تنظیمات برنامه شوید (برای این کار بر روی علامت سه نقطه عمودی بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید).

photo_2.jpg

ابتدا علامت سه نقطه را در صفحه Chats انتخاب کرده و از لیست باز شده گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.

  1. در صفحه تنظیمات گزینه Notifications را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات این بخش شوید.

photo_2018-08-18_12-18-12-1.jpg

گزینه علامت زده شده در تصویر را انتخاب کنید.

  1. از طریق بخش Message Notifications می توانید تنظیمات نوتیفیکیشن مربوط به پیام های شخصی را تغییر دهید،از بخش Group notifications تنظیمات مربوط به گروه و از بخش call notifications تنظیمات تماس قابل تغییر هستند که هر بخش را در ادامه به طور کامل توضیح می دهیم.

photo_2018-08-18_12-18-01.jpg

شما می توانید تنظیمات نوتیفیکیشن واتساپ مربوط به پیام های شخصی و پیام های گروه را به صورت جداگانه تغییر دهید.

غیرفعال کردن نمایش پیام در حالت اعلان پاپ اپ

این نوع نمایش پیام هم در تنظیمات بخش پیام خصوصی و هم در تنظیمات پیام گروه مشاهده می شود. با فعال بودن این بخش پیام ها به محض دریافت شدن در صفحه گوشی به طور کامل قابل مشاهده اند. در صورتیکه امکان دارد در طول روز چندین بار گوشی تان در دسترس دیگران باشد بهتر است این نوع نمایش را غیرفعال کنید.

photo_2018-08-18_12-16-53.jpg

نمایش پیام در حالت پاپ اپ

تنظیمات Popup notification مربوط به گروه ها و پیام های شخصی شامل موارد زیر می باشد که با انتخاب گزینه اول می توانید دریافت پیام به صورت پاپ اپ را کلا غیرفعال کنید و در این صورت اعلان پیام دریافت شده از طریق یک نوتیفیکیشن که شامل لوگو واتساپ و نام فرستنده پیام است اطلاع داده می شود.

  • No popup = عدم نمایش پیام به صورت پاپ اپ
  • Only when screen on = فقط زمانی که صفحه روشن است.
  • Only when screen off = فقط زمانیکه صفحه گوشی خاموش است.
  • Always show popup = در همه حالت ها پیام پاپ اپ دریافت شود.

غیرفعال کردن تنظیمات صدا و نوتیفیکیشن پیام

در حالت عادی وقتی پیامی از گروه یا چت خصوصی دریافت می کنید نوتیفیکیشنی از این پیام در بالای صفحه گوشی نمایش داده می شود و این نوتیفیکیشن با یک صدا که به انتخاب خودتان قابل تغییر است همراه می شود. اما گاهی افراد حتی نمی خواهند این صدا یا اعلان دریافت پیام را هم داشته باشند.

یعنی به عبارتی می خواهند که در محیط بیرون از برنامه هیچ اطلاعاتی در رابطه با جزئیات برنامه وجود نداشته باشد. در این صورت می توانید با غیر فعال کردن بخش Notification tone به این امکان دست پیدا کنید.

photo_2018-08-18_12-16-13.jpg

از بین صداهای موجود گزینه دوم یعنی Silent را انتخاب کنید.

در بخش تنظیمات نوتیفیکیشن واتساپ با توجه به نیازتان به بخش تنظیمات پیام یا گروه مراجعه کرده و گزینه اول یعنی Notification tone را انتخاب کنید تا لیست موجود نمایش داده شود. سپس از بین صداهای موجود گزینه دوم یعنی Silent را انتخاب کنید. با این کار دیگر نه تنها هیچ پیامی در صفحه قابل مشاهده نیست بلکه صدایی از طرف برنامه واتس اپ شنیده نمی شود. می توانید این کار را تنها برای گروه ها انجام دهید تا از شر پیام هایی که گاه و بیگاه در گروه های واتساپ رد و بدل می شوند خلاص شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر