آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش بازگرداندن تنظیمات ویندوز 10 به حالت پیشفرض

آموزش بازگرداندن تنظیمات ویندوز 10 به حالت پیشفرض

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 20 خرداد 1398 ساعت 23:33

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان آموزش بازگرداندن تنظیمات ویندوز 10 به حالت پیشفرض را مطالعه خواهید کرد.

تمام کاربران کامپیوتر لااقل برای یکبار در موقعیتی قرار گرفته اند که نیاز به بازگرداندن تنظیمات اولیه ویندوز داشته باشند اما به هر دلیلی نتوانند ویندوز را حذف کنند. اما حال اگر امکانی در ویندوز وجود داشت که هر زمان سرعت عملکرد سیستم کند شود، با استفاده از آن بتوان تنظیمات اعمال شده همراه با برنامه ها را به تنظیمات روز اول برگرداند برای کاربران عالی بود. خبر خوب این است که ویندوز ۱۰ چنین قابلیتی را با عنوان Reset this PC دارد.

آموزش امنیت اینستاگرام

کلیک– کاربر با استفاده از قابلیت Reset this PC می تواند ویندوز را به روز اول پس از نصب برگرداند، در این روش برای بازگرداندن ویندوز به تنظیمات پیش فرض (default) احتیاجی به حذف و نصب دوباره سیستم عامل نیست. لازم به ذکر است این قابلیت از نسخه ۸ به بعد ویندوز با عنوان Refresh this PC وجود داشته است، اما در ویندوز ۱۰ بسیار بهینه سازی شده است. در ادامه مراحل استفاده از Reset this PC آورده شده است.

مرحله اول: از منوی استارت گزینه Settings را انتخاب کنید.

1-1-5.jpg

مرحله دوم: کمی صبر کنید تا پنجره تنظیمات باز گردد. پس از آن گزینه Update & Security را انتخاب کنید.

2-2-4.jpg

مرحله سوم: یک پنجره مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید، باز خواهد شد، سپس بر روی گزینه Recovery کلیک کنید و از قسمت Reset this PC گزینه Get Started را انتخاب کنید.

3-3-4.jpg

مرحله چهارم: دو گزینه در این بخش وجود دارد. اگر گزینه Keep my files را انتخاب کنید، می توانید فایل ها را نگهداشته و فقط سیستم عامل و برنامه های نصب شده را به حالت پیش فرض برگردانید.

چنانچه گزینه Remove everything را انتخاب نمایید، تمام اطلاعات حذف می شود. این گزینه برای زمانی که می خواهید هارد دیسک را بفروشید و تمایل ندارید چیزی از اطلاعات روی هارد باقی نماند نیز بسیار مفید است.

با انتخاب گزینه Keep my files پیامی نمایش داده می شود و به شما هشدار می دهد که کل تنظیمات انجام شده به حالت اول برگردانده می شود. این گزینه بسیار کاربردی است و بدون نیاز به نصب ویندوز می توانید سیستم عامل را به روز اول برگردانید.

4-4-4.jpg

5-5-3.jpg

مرحله پنجم: بعد از انتخاب گزینه Remove everything دو گزینه نمایش داده می شود. با انتخاب only the … صرفا اطلاعات درایوی که ویندوز روی آن نصب شده، حذف می گردد.

ولی با انتخاب گزینه All Drive تمام اطلاعات روی هارد دیسک پاک می شود.

6-6-3.jpg

مرحله ششم: بر روی گزینه Remove everything کلیک کنید، پس از آن دو گزینه نمایش داده می شود. Just remove my files که فقط فایل ها را حذف می کند و گزینه Remove files and clean the drive که حذف فایل ها و پاکسازی (فرمت) درایو را انجام می دهد. پس از انتخاب هر یک از گزینه ها باید بر روی کلید Restart کلیک کنید.

7-7-3.jpg

8-8-2.jpg

پاکسازی بسته به حجم هارد دیسک و اطلاعات موجود روی آن زمانی بین ۵ الی۶۰ دقیقه طول خواهد کشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون