موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

باز نشدن عکس پروفایل واتساپ

باز نشدن عکس پروفایل واتساپ

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 07 آذر 1400 ساعت 02:10

واتس اپ (WhatsApp) یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان است. که بیش از ۱۰ درصد افراد هر ماه این برنامه را فعال می کنند. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد مشکل دانلود نشدن عکس و عدم  ارسال فیلم و.. در واتس اپ صحبت کنیم و راه حل هایی را برای حل مشکل دانلود نشدن عکس و فیلم در واتساپ به شما پیشنهاد دهیم. امیدواریم این پست مورد توجه شما قرار بگیرد.

آموزش امنیت اینستاگرام

رفع مشکل دانلود نشدن عکس و ارسال ویدیو در واتساپ

How to Fix the Can’t Save , Send or Download Photos and Video in Whatsapp

به طور پیش فرض واتس اپ در iOS 7 تمام رسانه های ورودی را در فهرست دوربین آیفون شما ذخیره می کند. اگر به هر دلیلی واتساپ ذخیره کردن عکس ها و ویدیوها را در فهرست دوربین شما را متوقف کرده است چند روش وجود دارد که شما باید بررسی کنید. مطمئن شوید که دانلود عکس و فیلم در واتس اپ غیرفعال نشده است.  قبل از اینکه هر کاری انجام دهید مطمئن شوید که واتساپ را به آخرین نسخه ارتقاء داده اید. App Store را باز کنید و روی منوی Update تپ کنید و مطمئن شوید که واتس اپ منتظر آپدیت شدن نیست.  اما اگر آخرین نسخه واتس اپ برای iOS وجود دارد روی update تپ کنید.

Cant-Save-Whatsapp-Photos-Video-to-Camera-Roll-on-iPhone.jpg

حل مشکل دانلود نشدن عکس و فیلم در Whatsapp

واتساپ را روی دستگاه آیفون خود باز کنید. روی منوی Settings تپ کنید. روی Chat Settings تپ کنید. کلید Save Media Input را فعال کنید.  از دوست خود بخواهید که یک عکس یا ویدیو را برای شما ارسال کند حالا بررسی کنید ببینید مشکل دانلود نشدن عکس و فیلم در واتس اپ شما حل شده است یا نه.

Save-Whatsapp-Photos-Video-to-Camera-Roll-on-iPhone.jpg

اگر نوتیفیکیشن های واتس اپ به شما نمایش داده نمی شود پیشنهاد می کنیم پست ۳ روش حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید در تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و.. را مطالعه بفرمایید.

مشکل دانلود نشدن تصاویر در واتس اپ

گاهی اوقات حتی زمانی که گزینه Save Incoming Media را فعال کرده اید اما باز واتس اپ نمی تواند عکس ها و ویدیوهای شما را در فهرست دوربین ذخیره کند. مشکل دانلود نشدن تصاویر و فیلم در واتس اپ عمدتا به این دلیل است که شما واتس اپ را از دسترسی به برنامه photos منع کرده اید. این اتفاق حتی ممکن است به صورت تصادفی رخ داده باشد. یعنی وقتی از شما پرسیده می شود که به واتس اپ اجازه دسترسی به برنامه photos را می دهید؟ شما اتفاقی روی Dont Allow ضربه زده اید.

به مسیر Settings → Privacy → Photos بروید. در لیست برنامه های نمایش داده شده اطمینان حاصل کنید که سوئیچ Whatsapp فعال است. از واتس اپ خارج شوید. برنامه را دوباره راه اندازی کنید. از دوستان تان بخواهید که یک عکس برای شما ارسال کنند. حالا بررسی کنید ببینید مشکل دانلود نشدن تصاویر در واتس اپ برایتان حل شده است یا نه.

Privacy-Settings-for-Whatsapp.jpg

اگر هر دو روشی که در بالا توضیح دادیم برای شما کار نکرد سعی کنید برنامه واتس اپ را کاملا پاک کنید. بعد دوباره برنامه را نصب کنید. واتس اپ در بازه زمانی یک ماه،  آپدیت جدید آماده و نسخه های قبلی را از رده خارج می کند. اگر واتساپ از شما سوال می کند که به برنامه photos اجازه دسترسی می دهید شما allow را انتخاب کنید.

حل مشکل باز نشدن و پخش نشدن عکس و فیلم در واتساپ

اگر عکس های  شما در واتساپ باز نمی شود و یا فیلم ها پخش نمی شوند به مسیر Settings > Data usage بروید. حالا بررسی کنید ببینید آیا گزینه های images ( عکس) و فیلم ( videos) در قسمت when roming ( هنگام رومینگ)، when connect to wifi ( هنگام اتصال به وای فای)، when use data ( استفاده از داده یا اینترنت تلفن همراه) برای شما در حالت انتخاب شده است یا نه. در صورت انتخاب نبودن این گزینه ها را انتخاب کنید و گوشی خود را ریستارت کنید.

settings.jpg

برای حذف خودکار عکس های دانلود شده واتس اپ پست آموزش حذف خودکار عکس های بدون استفاده و دانلود شده در تلگرام ، واتس اپ ، هایک ، لاین و.. را مطالعه بفرمایید.

پاک کردن کش و داده جهت رفع مشکل دانلود نشدن عکس و فیلم در واتس آپ

گاهی با پاک کردن کش و داده می توان مشکل دانلود نشدن کش در واتس آپ را حل کرد. برای انجام این کار به مسیر setting > data and storage > storage usage بروید و روی clear cache تپ کنید. در این صفحه شما می توانید روی clear data کلیک کنید تا دیتا های برنامه هم پاک شود.

whatsapp-clear-cache-android.jpg

دو قابلیت مخفی واتس اپ را مطالعه بفرمایید و با قابلیت های واتس اپ بیشتر آشنا شوید.

روش های دیگر برای رفع مشکل لود نشدن عکس پروفایل ، فیلم های ارسالی و.. در واتس اپ

به طور خلاصه از رایج ترین دلایل لود نشدن عکس و ویدیو در واتس اپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتصال اینترنت شما ممکن است ضعیف باشد. در صورت امکان با اینترنت قوی تر به واتس اپ متصل شوید.
  • ممکن است تاریخ و زمان در تلفن شما اشتباه تنظیم شده باشد. وارد تنظیمات گوشی خود شوید و گزینه Data and Time را انتخاب کنید و تاریخ و زمان را به درستی تنظیم کنید.
  • ممکن است کارت SD شما خراب شده باشد که مجبور به تعویض خواهید شد.
  • ممکن است کارت حافظه شما فضای کافی نداشته باشد. که با پاک کردن فایل ها و برنامه هایی که مورد نیازتان نیست را حذف کنید و یا حافظه خود را ارتقاء دهید. شما می توانید کارت حافظه خود را فرمت کنید.
  • ممکن است کارت حافظه شما در حالت Read-only باشد.

بیشتر این روش ها را قبلا در پست ۷ روش حل مشکل عدم ارسال ، پخش و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام توضیح داده ایم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا با روش هایی که امروز در این پست بیان کردیم مشکل باز نشدن عکس و فیلم در واتس اپ شما حل شد؟ در صورتی که روش دیگری را برای حل مشکل عدم دانلود عکس در واتس اپ می شناسید یا نظر و یا پیشنهادی دارید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر