موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 27 اردیبهشت 1400 ساعت 09:25

آموزش امنیت اینستاگرام

رفع مشکل حق کپی رایت موسیقی اینستاگرام

maxresdefault-850x425.jpg

ممکن است ویدیویی همراه با موسیقی مورد علاقه تان در اینستاگرام منتشر کرده باشید ولی متوجه شوید صدای ویدیو پخش نمی شود…

به عنوان یک کاربر و ایجاد کننده محتوا در اینستاگرام، یکی از دغدغه های اصلی من همیشه این است که احتمال این وجود دارد که محتوای من به سرقت برود (و چند بار این اتفاق افتاد). این امر همواره من را از ارسال بهترین محتوا در پلتفرم، باز می دارد.

حق کپی رایت موسیقی اینستاگرام چیست؟

بسیاری از افراد در اینستاگرام گزارش داده اند که فیلم های آنها توسط اینستاگرام حذف شده است زیرا اعتبار این ویدیو را به سازنده اصلی آن نداده اند. این در مورد فیلمهای reposted صدق می کند. اما برخی ادعا كردند كه حتی وقتی ویدئویی از خودشان ایجاد كردند، مطالب حذف شدند و بعداً فهمیدند که این ویدیو نیست که از حق کپی رایت استفاده می شود بلکه موسیقی پس زمینه آن است!

بله، اگر می خواهید از قطعه کسی در پست های اینستاگرام خود استفاده کنید، باید به موسیقی دان اعتبار بدهید. برای انجام این کار، فقط آنها را در زیر پست خود در قسمت کپشن منشن کنید و به فالوورهای خود بگویید که موسیقی متعلق به آنها است.

اما حتی اگر نام آنها را در زیر پست خود ذکر کنید، ممکن است ویدئوی شما باز حذف شود زیرا ممکن است صاحب اصلی موسیقی حاضر به اشتراک گذاری قطعه خود برای اشتراک و انتشار توسط شما نباشد.

چگونه باید از انتشار حق کپی رایت موسیقی اینستاگرام جلوگیری کنید؟

روش های مختلفی برای جلوگیری از این مسئله وجود دارد، اما این روش ها ۱۰۰ درصد تضمین نمی شوند.

  • اعتبار کامل به صاحب و خالق موسیقی بدهید.

به عنوان یک موضوع اخلاقی، همیشه اگر می خواهید محتوا را در معرض دید عموم قرار دهید، این کار را انجام دهید. حتی در اینستاگرام هم، اخلاق نقش مهمی در شکل دادن به رفتار کاربران دارد.

 بنابراین نه تنها برای جلوگیری از حذف پست خود، بلکه برای موضوع اخلاقی اعتبار مناسبی بدهید. همچنین این کار به صحت صفحه شما می افزاید زیرا مردم شما را به عنوان یک فرد با اخلاق می شناسند.

با وجود اعتبار، محتوای شما بدون در نظر گرفتن آن حذف می شود. این ممکن است به این دلیل باشد که شما نیاز به مجوز مستقیم دارید. در صورت حذف فیلم شما، اینستاگرام نوتیفیکیشن زیر را برای شما ارسال می کند:

Instagram-Music-Copyright-Issue-604x1024.jpg

اینستاگرام در مورد فیلم های حذف شده به شما اطلاع می دهد و دلیل آن را توضیح می دهد.

  • همیشه می توانید به تصمیم اینستاگرام خود  درخواست تجدید نظر کنید.

در تصویر بالا، لینک”appeal” را به رنگ آبی مشاهده می کنید. اگر فکر می کنید تصمیم اینستاگرام در مورد حذف محتوای شما اشتباه است و شما قانون کپی رایت موسیقی Instagram را نقض نکرده اید، می توانید درخواست تجدید نظر کنید. به یاد داشته باشید که فقط در صورتی که اجازه استفاده از موسیقی را در پست های خود داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید.

بعد از درخواست تجدید نظر، به صفحه ای مانند این هدایت می شوید:

Instagram-Music-Copyright-Issue-604x1024.jpg

اگر اجازه ارسال موسیقی را دارید، ویدیوی شما دوباره ارسال می شود.

  • بهتر است قبل از گذاشتن پست، همیشه بپرسید!

اگر قبل از استفاده اجازه صاحب آن را داشته باشید، این باعث می شود پست های شما حذف نشود، که دلیل قانع کننده ای برای تشویق شما برای دریافت مجوز است.

  • می توانید در ویدیوهای خود از موسیقی رایگان استفاده کنید.

چندین وب سایت در اینترنت وجود دارد که موسیقی رایگان ارائه می دهند که نیازی به انتشار حق کپی رایت ندارند. بهتر است از آنها به جای آن آهنگ های معروف که می توانند در یک میلی ثانیه شناسایی شوند استفاده کنید. تعداد زیادی از آنها در یوتیوب و وب سایت های دیگر مانند: royaltyfreemusic.productions وجود دارد. 

  • تغییراتی در موسیقی اصلی ایجاد کنید.

راه حل دیگر می تواند ایجاد تغییر در موسیقی اصلی باشد، مانند اضافه کردن صدای پس زمینه یا صدای دیگری به آن. این ممکن است رباتی را که سعی در تشخیص موسیقی دارد منحرف کند. اما باز هم، تغییر عناصر موسیقی ممکن است ۱۰۰٪ کار نکند. بنابراین، بهتر است به سراغ چهار روش قبلی برید که قابل اطمینان ترهستند.

فکر نهایی

کپی رایت موسیقی اینستاگرام وقتی موضوع اصلی باشد، ایده بدی نیست. این بروزرسانی نه چندان قدیمی ممکن است منجر به رفتارهای اخلاقی تر در کاربران رسانه های اجتماعی شود و باعث شود آنها بیشتر درباره حق کپی رایت و ارزش آن در بین سازندگان فکر کنند. امیدواریم به زودی اینستاگرام بروزرسانی دیگری را برای دفاع از حقوق عکاسان و نویسندگان اضافه کند. با این حال، در حال حاضر اگر یک نویسنده یا یک عکاس محتوای خود را که توسط یک حساب دیگر به سرقت رفته است، گزارش دهد، اینستاگرام درباره ی آن اقدام خواهد کرد.

منبع : https://instazood.com/blog/instagram-music-copyright-issue-how-to-avoid-it/

درصورتی که از این مقاله لذت بردید مارا با نظرات خود یاری کنید.

امتیاز به این مطلب
  • کاربردی بودن مطلب
  • با کیفیت بودن مطلب
  • خاص بودن مطلب

امتیاز دهی کاربران

2.75 (4 رای)

Post Views: 5,530

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر