موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

علت بلاک شدن ویدیو در اینستاگرام

علت بلاک شدن ویدیو در اینستاگرام

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 20 اسفند 1399 ساعت 22:24

اینستاگرام (Instagram) از محبوب ترین شبکه های اجتماعی تصویر محور است که بیش از یک میلیارد کاربر دارد. اینستاگرام از قوانین مختلفی پیروی می کند که کپی رایت هم جزو آن ها است. قبل از آپلود کردن بهتر است با این قوانین آشنا شوید. البته ممکن است در زمان آپلود فیلم و.. هم متوجه شوید که بلافاصله پست شما حذف می شود که در پیامی با عنوان هایی مثل Your video was removed به شما اعلام می شود که دلیل این امر حفظ قانون کپی رایت است. امروز در انزل وب قانون کپی رایت اینستاگرام را معرفی و بررسی می کنیم و روش حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام را هم آموزش خواهیم داد.

آموزش امنیت اینستاگرام

علت ارور کپی رایت در اینستاگرام ، چگونه کپی رایت را رعایت کنیم؟

How to Use Copyright Affected Videos in Instagram

فرقی ندارد که اولین پست خود و یا حتی هزارمین پست خود را در اینستاگرام آپلود کنید، اگر قانون کپی رایت اینساگرام را رعایت نکرده باشید، در آپلود پست خود دچار مشکل می شوید. در ادامه مطلب ضمن بررسی این قانون، روش حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام را هم مرور خواهیم کرد.

قانون کپی رایت در اینستاگرام چیست؟ دلیل حذف خودکار پست اینستاگرام

ابتدا باید با مفهوم کلی این قانون آشنا شویم. کپی رایت یا حق تکثیر، نوعی مالکیت فکری است. فرقی ندارد که یک آثار فیزیکی داشته باشید و یا یک طرح یا عکس هنری، در هر صورت برای پدید آورنده این اثر، مجموعه ای از حقوق انحصاری خلق شده است تا برای نشر، تکثیر، الگو برداری از آن نیاز به اجازه وجود داشته باشد تا خالق آن اثر بتواند با اطمینان خاطر بیشتری طرح خود را نشر دهد.

1-Instagram-Copyright.jpg

بنا بر این اگر شما بدون مجوز یا اجازه بخواهید یک یک موزیک، ویدیو و یا چیز دیگری که مالک آن نیستید را در اینستاگرام و.. نشر دهید، این قانون را نقض کرده اید که Instagram هم مخالف این کار است و با ارور کپی رایت در اینستاگرام مواجه می شوید. البته بین پست کردن و اشتراک گذاری هم تفاوت وجود دارد. به طور مثال ممکن است بخواهید یک کار زیبا از شخص دیگری را با دوستان خودتان به اشتراک بگذارید اما مالکیتی برای آن قائل نباشید. در این موارد معمولا به تولید کننده اصلی اشاره می شود.

2-Instagram-Copyright.jpg

همچنین اگر می خواهید بدانید که در اینستاگرام بلاک شده اید یا نه، می توانید مطلب چگونه بفهمیم در اینستاگرام بلاک شدیم؟ آشنایی با روش های تشخیص را در این زمینه مطالعه نمایید.

روش تشخیص نقض قانون کپی رایت در اینستاگرام

برای حفظ قانون کپی رایت موزیک و.. در اینستاگرام از ربات ها و الگوریتم های خاصی استفاده می کند که به صورت خودکار این اتفاق را تشخیص می دهند. البته در کنار این موضوع، گزارش یا ریپورت شدن توسط کاربران هم وجود دارد. در بروزرسانی های صورت گرفته و الگوریتم های شاسایی جدید، اینستاگرام روی موسیقی های موجود روی ویدیو ها واکنش زیادی نشان می دهد و معمولا پس از آپلود پست مورد نظر، به سرعت توسط اینستاگرام شناسایی و حذف می شوند.

3-Instagram-Copyright.jpg

همینطور برای خارج شدن از بلاک کامنت و لایک در اینستاگرام، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۶ روش رفع مشکل خارج شدن از بلاک کامنت و لایک (Action Block) اینستاگرام را مطالعه نمایید.

حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام برای موزیک روی ویدیو و..

اگر شما تمایل دارید که موزیک و یا ویدیوی که یک موزیک خاص را دارد به اشتراک بگذارید اما با ممانعت و ارور Your Video has been Removed در اینستاگرام مواجه می شوید، پس از دیدن نوتیفیکش مربوطه روی See what’s wrong تپ کنید.

4-Instagram-Copyright.jpg

در صفحه بعدی اخطار کپی رایت در اینستاگرام که نشان داده می شود، گزینه Appeal را بزنید.

5-Instagram-Copyright.jpg

حال باید تایید کنید که شما اعتبار انتشار این پست را دارید. پس برای دور زدن قانون کپی رایت در اینستاگرام، I agree را فعال کرده و در قسمت electronic signature باید امضای الکترونیکی خود را وارد کنید. برای امضای الکترونیک کافی است تا فقط نام خود را بنویسید که بهتر است همان نام اکانت باشد. سپس روی Appeal تپ کنید. (با این کار مسولیت پخش به عهده شما خواهد بود)

6-Instagram-Copyright.jpg

پس از گذشت چند لحظه مشکل رفع شده و ویدیوی شما مجدد پست می شود و از طریق یک نوتیفیکشن این امر اطلاع رسانی می شود. از این روش حذف کپی رایت اینستاگرام برای هر مورد مشابهی می توانید استفاده کنید.

البته قابل ذکر است که با این روش مشکل شما رفع می شود اما اگر صاحب اثر متوجه شود و شما را ریپورت کند، احتمال دارد که مجدد پست حذف شود و یا حتی اکانت شما بسته شود که البته احتمال این اتفاق کم است. همچنین شما می توانید با برنامه های مختلف (VideoShow برای اندروید و Magisto برای iOS) مقداری موزیک را تغییر دهید تا اینستاگرام متوجه آن نشود.

در پایان برای آشنایی با دلایل ریپورت شدن و رفع آن در Instagram، مطالعه مطلب دلایل ریپورت و آموزش ۳ ترفند برای رفع ریپورت اینستاگرام شما! را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ضمن معرفی قانون کپی رایت اینستاگرام، روش رفع مشکل حذف شدن پست اینستاگرام را هم آموزش دادیم. با این روش توانستید به راحتی مشکل اخطار کپی رایت در اینستاگرام را رفع کنید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حل مشکل کپی رایت اینستا را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر