موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

پرکاربردترین برنامه دوست یابی در ایران

پرکاربردترین برنامه دوست یابی در ایران

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 04 مهر 1400 ساعت 18:35

تیندر یک اپلیکیشن Matchmaking یا به اصطلاح دوستیابی بر مبنای استفاده از جی پی اس است به این صورت که کاربران شعاع مشخصی را نسبت به موقعیت مکانی خود تعیین کرده و این امکان را خواهند داشت که با هر شخص درون آن شعاع، بسته به سلیقه و علاقه طرفین match (دوست) بشوند. این اپلیکیشن در اوت ۲۰۱۲ توسط شان راد، جاستین متین و جاناتان بنیان‌گذاری شد و در آغاز به طور آزمایشی بین دانشجویان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و در ادامه در سایر پردیس‌های دانشگاهی شروع به فعالیت کرد. تیندر توانست در سال ۲۰۱۳ جایزه Crunchie را به عنوان بهترین استارتاپ سال از سوی TechCrunch دریافت کند. طبق آمار ارائه شده در اکتبر ۲۰۱۴، تیندر از مرز بیش از ۲/۱ میلیارد پروفایل گذشته و روزانه حدود ۱۵ میلیون مچ‌میکینگ در آن رخ می‌دهد.

آموزش امنیت اینستاگرام

Tinder از زمان عرضه، نحوه آشنایی افراد با یکدیگر را متحول کرده است و مجله اقتصادی فوربس از آن به عنوان "داغترین اپلیکیشن" یاد می کند، بنیانگذاران این اپلیکیشن معتقدند Tinder فقط یک اپ ساده دوستیابی نیست، بلکه ابزاریست برای آشنایی با انسان‌ها، استعدادها و گروه‌های اجتماعی که در شرایطی دیگر شاید هیچگاه فرصت آشنایی با آنها را پیدا نکنید.

screenshot-tinder-panevesht.jpg

نحوه کار کردن با تیندر بسیار ساده است، برای ورود به برنامه نیازمند یک حساب کاربری در فیسبوک هستید، اطلاعات از حساب فیسبوک گرفته شده و پروفایلی در Tinder برای شما ساخته می‌شود. هر چه اطلاعات پروفایل شما کامل‌تر باشد یا تصاویری که در Tinder قرار دارد بیشتر باشد، سایر افراد هنگام مشاهده پروفایل شما تصویر ذهنی بهتری از شما خواهند داشت. بر اساس این اطلاعات و سایر فاکتورها، اپلیکیشن لیستی از افرادی که ممکن است به آنها علاقه‌مند باشید را به شما نشان می‌دهد. بعد از مشاهده تصویر یک نفر در صورتی که از او خوشتان آمد کافی است انگشتتان را به سمت راست حرکت دهید تا عمل لایک کردن انجام شود و اگر همین عمل را به سمت چپ انجام دهید، از فرد مذکور صرف‌نظر کرده‌اید. حال اگر فرد مورد نظر هم تصویر شما را لایک کند، می‌توان حدس زد اولین جرقه matchmaking  زده شده است؛ پس می‌توانید گفتگو را شروع یا در اولین فرصت یکدیگر را حضوری ملاقات کنید و اینگونه دامنه دوستان‌ خود را گسترده‌تر کنید. با پرداخت حدود ۱۰ دلار در ماه، می‌توانید از امکانات خاص تیندر نیز استفاده کنید؛ به عنوان مثال تیندر می‌تواند پروفایل شما را به مدت ۳۰ دقیقه در صدر پروفایل‌های در معرض نمایش قرار دهد.

نقاط قوت:

• تیندر از شما می‌خواهد برای دانلود این اپلیکشن حداقل ۱۷ سال سن داشته باشید.

• با همکاری مشترک Tinder با سرویس موسیقی Spotify هم اکنون می‌توانید از موسیقی‌های مورد علاقه خود نیز در پروفایل Tinder استفاده کنید و به این ترتیب دوستان بیشتری با علایق مشترک پیدا کنید.

• طراحی و گرافیک خوب.

• کاربری آسان.

نقاط ضعف:

• تیندر اپلیکیشن خود را برای پلتفرم Android  با حجم تقریبی۴۸  مگابایت و برای پلتفرم IOS  با حجم ۱۲۷ مگابایت ارائه کرده است، که می‌توان گفت حجم بالایی دارد و فضای زیادی از حافظه دستگاه شما را اشغال می‌کند.

• برای وارد شدن به این اپلیکیشن حتما نیاز به داشتن اکانت فیسبوک است.

• گاهی اسامی و پروفایل‌هایی که در این اپلیکیشن به شما نشان داده می‌شوند در محدوده‌ی تعیین شده نیستند و ممکن است که این برنامه کسانی را پیشنهاد دهد که فرسنگ‌ها از شما فاصله دارند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر