موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

بازگردانی اکانت هک شده اینستاگرام بدون ایمیل

بازگردانی اکانت هک شده اینستاگرام بدون ایمیل

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 02 مهر 1398 ساعت 20:53

recovery-instagram-hacked-account.png

آموزش امنیت اینستاگرام

در صورتی که پیج شما هک شده باشد، به احتمال زیاد هکر شماره تلفن و ایمیل خود را جایگزین اطلاعات شما می‌کند و امکان بازگردانی پسورد از طریق ایمیل یا شماره تلفن قبلی شما وجود ندارد. اما این پایان کار نیست!

برای اینکه نتوانید از طریق ایمیل، شماره تلفن و حتی فیس‌بوک خود، برای بازگردانی پیج هک شده، احراز هویت کنید، توسط هکر اطلاعات پیج شما تغییر پیدا می‌کند.

حتی ممکن است یوزرنیم شما تعویض شود، بدین منظور از دوستانی که قبلا در دایرکت با آنها چت کرده‌اید، بخواهید از دایرکت به صفحه گفت‌وگو با شما بروند و یوزرنیم جدیدی که هکر جایگزین یوزرنیم فعلی شما کرده است را، به شما اطلاع دهند. به صورت کلی سعی کنید یوزرنیم پیج هک شده را از گم نکنید.

بسته به اهداف هکر، وضعیت تغییر پیج شما، متفاوت است. ممکن است حذف اکانت اینستاگرام شما توسط هکر صورت گرفته باشد، که در این صورت کار دشوارتر خواهد شد.

اما هنوز راهی برای بازگردانی پیج شما وجود دارد. در ۲ مرحله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می‌توانید می‌توانید پیجی هک شده را به رایگان بازگردانی کنید. قابل توجه است که «مرحله اول» باید از طریق موبایلی صورت بگیرد که قبلا، پیج هک شده در آن ورود (Login) و فعالیت کرده باشد.

در پایان این مقاله، نکاتی را ذکر خواهیم کرد که از هک شدن مجدد شما، جلوگیری خواهد نمود.


مرحله اول (بازگردانی پیج هک شده از طریق موبایل صاحب پیج):

در این روش، باید مراحل را با موبایلی انجام دهید که پیج هک شده، قبل از هک شدن، در آن فعال بود.

۱- در مرحله اول، از صفحه ورود گزینه «Get help signing in» را انتخاب نمایید.

recovery-instagram-hacked-account-1-169x300.png۲- در صفحه وارد شده، نام‌کاربری پیج خود را بنویسید. در صورتیکه هکر نام‌کاربری پیج شما را عوض کرده است، نام‌کاربری فعلی پیج هک شده را پیدا کنید و در این بخش جای نام قبلی، وارد کنید.

recovery-instagram-hacked-account-2-169x300.png۳- در ادامه، گزینه «?Need more help» را انتخاب کنید.

recovery-instagram-hacked-account-3-169x300.png۴- حال یک فُرم برایتان باز می‌گردد. در بخش «Signed up Email»، ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد کنید. در بخش «Preferred email» نیز یک ایمیل وارد کنید که به آن دسترسی داشته‌ باشید تا از طریق آن، با اینستاگرام مکاتبه کنید.

recovery-instagram-hacked-account-4-169x300.png۵- پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، جهت ارسال فرم، روی گزینه Sumbit Request کلیک کنید.

recovery-instagram-hacked-account-5-169x300.png۶- پس از ارسال فرم، یک پیام با ترجمه‌ی ذکر شده دریافت میکنید: «درخواست پشتیبانی ثبت شد – ما به درخواست‌هایی که دریافت میکنیم پاسخ می‌دهیم. در سریع‌ترین حالتی که می‌توانیم به شما کمک خواهیم کرد.»

recovery-instagram-hacked-account-6-169x300.png


مرحله دوم (مراجعه به ایمیل):

در این مرحله شما باید به inbox ایمیلی که در قسمت «Perferred email» (مرحله اول) وارد کرده‌اید مراجعه کنید.

۱- مطابق اسکرین شات درج شده، یک ایمیل از Facebook با عنوان Instagram 2Fac Support جهت بازگردانی پیج هک شده، دریافت خواهید کرد. سپس روی ایمیل کلیک کنید تا باز شود.

recovery-instagram-hacked-account-7-169x300.png

۲- در ایمیل دریافت شده، متن ذکر شده در ادامه را مشاهده خواهید کرد:

«سلام،
ممنون بابت تماس شما با اینستاگرام. برای کمک به شما جهت بازگردانی پیج،
ما [اینستاگرام] به اطلاعات زیر نیاز داریم:
الف- در مورد مشکل خود توضیحی ارائه دهید؛ همراه با تاریخی که پیج شما هک شد و دسترسی خود را به آن، از دست دادید.
ب- آدرس ایمیل یا شماره تلفنی که با آن پیج خود را ساخته‌اید. اگر با شماره تلفن خود ثبت‌نام کرده‌اید، لطفا مدل دستگاه خود را ذکر کنید (برای مثال: iPhone، Android، iPad و غیره).
پ- درصورتی‌که یوزرنیم خود را تعویض کرده‌اید، یوزرنیم های قبلی خود را ذکر کنید.»

در این مرحله باید به این ایمیل که توسط Facebook ارسال شده است، پاسخ (Reply) دهید. دکمه ریپلای معمولاً در  اکثر سرویس دهنده های ایمیل از قبیل Gmail، به صورت یک فلش نمایش داده می‌شود. مطابق اسکرین شات زیر دکمه ریپلای را خواهیم زد و به مرحله بعد می‌رویم.

recovery-instagram-hacked-account-8-169x300.png

۳- در این مرحله شما باید متنی با توجه به توضیحات ایمیل دریافتی (مرحله ۲)، به Facebook ارسال کنید. توجه کنید که می‌بایست تنها به ایمیل دریافتی در مرحله قبل، پاسخ دهید. از ارسال پاسخ به ایمیل های دیگر خودداری کنید. همچنین چندین بار به این ایمیل Facebook، پاسخ تکراری ارسال نکنید.


چه متنی جهت بازگردانی پیج هک شده، به ایمیل اینستاگرام بفرستیم؟

متنی که باید در پاسخ (Reply) ایمیل دریافت شده بفرستید، می‌بایست به زبان انگلیسی باشد. نمونه متن ارسالی:

Hello.

۱٫ My account has been hacked. My information has been changed by the hacker.

۲٫ I created an account with admin@in3ta.com and phone number 00989304034527. I used Android to sign up.

۳٫ My previous username was _PageForushi and IN3TAA.

ترجمه تحت‌الفظی:

سلام. ۱- اکانت من هک شده است. اطلاعاتم توسط هکر عوض شده است. ۲- با ایمیل admin@in3ta.com و شماره تلفن ۰۰۹۸۹۳۰۴۰۳۴۵۲۷ اکانتم را ساختم. برای ثبت‌نام از دستگاه اندرویدی استفاده کرده‌ام. ۳- نام‌های کاربری قبلی من، _PageForushi و IN3TAA بود.

می‌توانید به کمک مترجم گوگل (Google Translate) یک متن فارسی به انگلیسی تهیه کنید. جهت نمونه، متن بالا به کمک گوگل ترنسلیت ایجاد شده است.

در ادامه می‌بایست متنی مانند متن بالا به ایمیل دریافت شده از Facebook، ارسال (Send) کنید. در صورتیکه از متن قرار داده شده توسط ما استفاده می‌کنید، به جای ایمیل، شماره تلفن و یوزرنیم‌های قرار داده شده، اطلاعات خود را قرار دهید.


پایان کار

مراحل بازگردانی پیج هک شده توسط شما، به پایان رسید. در ادامه باید چند ساعت تا چند روز منتظر باشید تا یک ایمیل دیگر از طرف Facebook دریافت کنید.

در ایمیلی که دریافت خواهید نمود، یک لینک جهت تغییر پسورد پیج هک شده، برایتان ارسال می‌شود.


نکات امنیتی برای جلوگیری از هک شدن

چه کار کنیم که نشویم؟ سوالی است که بسیاری از افراد می‌پرسند. موارد زیادی وجود دارد اما مهمترین مسائلی که هرکاربر باید رعایت کند را در ادامه ذکر می‌کنیم.

۱- از یک پسورد قوی استفاده کنید. یک پسورد مناسب می‌بایست حداقل ۶ کاراکتر و ترکیبی از اعداد، حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و علائمی مانند ! و & باشد.

۲- پسورد خود را به صورت دوره‌ای و منظم تغییر دهید، مخصوصاً اگر اینستاگرام به شما اطلاع دهد که یک اکانت دیگر قصد ورود به پیج شما را داشته و توسط اینستاگرام، عملیاتش متوقف شده است. در این صورت، پسورد خود را در اینستاگرام و سایر سایت‌هایی مثل سرویس دهنده ایمیل وصل شده به اینستاگرام خود، تعویض نمایید.

۳- هرگز پسورد خود را در اختیار افرادی که نمی‌شناسید و به آن‌ها اعتماد ندارید، ارسال نکنید.

۴- تایید دو مرحله‌ ای اینستاگرام را فعال کنید. در این خصوص در وبسایت IN3TA آموزشی کامل، تصویری و گام به گام نوشته شده است که جهت مشاهده آن، می‌توانید اینجا کلیک کنید.

۵- مطمئن شوید ایمیل شما ایمن باشد. هرکسی که به ایمیل شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند به پیج شما وارد شود. پسورد ایمیل‌های خود را به صورت منظم و دوره‌ای تغییر دهید و مطمئن شوید که یک پسورد مشابه را برای دو ایمیل استفاده نکرده باشید.

۶- زمانی که از یک کامپیوتر یا موبایلی استفاده می‌کنید که افراد دیگری نیز از آن استفاده می‌کنند، حتما پس از پایان کار خود در اینستاگرام، از اکانت خود خارج (Logout) شوید.

همچنین اگر از یک کامپیوتر عمومی استفاده می‌کنید، تیک گزینه «Remember Me» را نزنید. این گزینه به معنی مرا به خاطر بسپار است و عملکرد آن به این صورت است که پس از بستن مرورگر (Browser) خود، شما از پیج خود خارج نمی‌شوید.

۷- قبل از استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث، درباره‌ی آن تحقیق کنید. حتما از صحت اپلیکیشن موردنظر، آگاه باشید.

۸- مراقب صفحات فیشینگ باشید. این صفحات شبیه به سایت اصلی اینستاگرام طراحی شده‌‌اند و از شما اطلاعات پیج‌تان را می‌خواهند. ممکن است این صفحات در قالب یک اپلیکیشن نیز ارائه شوند.

اگر زمانی شک کرده‌اید که ممکن است هک شده باشید، حتما پسورد خود را تغییر دهید. با تغییر پسورد خود، تمامی نشست های (Sessions) فعال پیج شما، به پایان می‌رسد و هر دستگاهی که به پیج شما متصل بوده باشد، از پیج‌تان خارج خواهد شد و دسترسی‌اش قطع خواهد شد.

در صورتیکه نمی‌دانید چگونه باید پسورد خود را تغییر دهید، به آموزش تغییر پسورد اینستاگرام که در وبسایت IN3TA موجود است، مراجعه کنید.

In3ta-Robot.gif

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر