یکی از قابلیتهای نسبتاً جدیدی که به پلتفرم شبکه اجتماعی اینستاگرام اضافه شده است، iGTV است.
بدون شک از وقتی که این قابلیت تلویزیون مانند به اینستاگرام اضافه شد، بسیاری از کاربران و تولیدکنندگان محتوا بخصوص آنهایی که به تولید و انتشار ویدیوهای آموزشی میپرداختند، از امکان آپلود و ارائه ویدیوهایی طولانیتر و بدون محدودیت زمانی یک دقیقهای که برای پست و استوریهای اینستاگرام وجود داشت، ابراز خوشحالی و خرسندی بسیاری کردند.
این قابلیت که به صورت یک اپلیکیشن جداگانه نیز در فروشگاههای آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور و اپ استور اپل وجود دارد، در نام خود کلمه TV را گنجانده و کاربران نیز به هنگام باز کردن ویدیوهای آن، در ابتدا برای چندلحظه بسیار کوتاه تصاویر برفکی مشاهده و رویت میکنند که یادآور تلویزیونهای قدیمی است.
مسلم است که یکی از بزرگترین تفاوتهای عمده این قابلیت با ویدیوهای کوتاه در پستهای اینستاگرام، زمان بسیار بیشتر و طولانیتر برای انتشار و آپلود ویدیو است.
در این قسمت، الگوریتمهای مختلفی برای نمایش ویدیوهای گوناگونی که در پلتفرم iGTV آپلود شده است، وجود دارد که از جمله مهمترین دسته بندیهای آن میتوان به For You و Popular اشاره کرد.
بر اساس گزارش وب سایت tomsguide، یکی دیگر از ویژگیهای متمایز این پلتفرم، امکان به اشتراک گذاری ویدیوهای مخصوص صفحه نمایش گوشی یعنی به صورت تمام صفحه و عمودی (vertical) است و کاربران قادر خواهند بود با مراجعه به قسمت مربوطه، ویدیوهای مختلف در دسته بندیهای مختلف را مشاهده و تماشا کرده و در صورت تمایل به سایر افراد و مخاطبان اینستاگرامی خود ارسال و پیشنهاد کنند.
کاربران همچنین قادر خواهند بود در این قسمت، ویدئوهای موردعلاقه خود را لایک کرده و برای تولیدکننده آن نظر و کامنت بگذارند. همچنین در صورتی که آنها وسط یک ویدیو مشاهده آن را متوقف کنند، IGTV قسمتهایی که مشاهده نکردهاند به شما یادآوری خواهد کرد؛ بنابراین شما میتوانید ویدیوی موردنظر را دوباره در زیر تب ادامه مشاهده (Continue Watching) پیدا کنید.