موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

نحوه دریافت نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

نحوه دریافت نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 13 فروردین 1400 ساعت 01:10

با توجه به قوانین اخیر کشور در حوزه پایگاه عرضه اطلاعات آنلاین، احراز هویت مدیران اهمیت بسیاری پیدا کرده است. این اهمیت تا آنجایی پیش می‌رود که برای نظام‌مند نمودن در چارچوب مقررات ملی اقدامات گوناگونی انجام شده است. بدین ترتیب تمامی وب‌سایت‌ها و رسانه‌های برخط می‌توانند نسبت به طی مراحل ثبت‌نام و دریافت نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال اقدام نمایند. این نشان طلایی از طریق سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا نحوه دریافت مجوز نماد ساماندهی را برای شما بیان کنیم. دریافت مجوز نماد ساماندهی می‌تواند باعث افزایش اعتماد کاربران شما شود.

آموزش امنیت اینستاگرام

مجوز ساماندهی کسب‌وکار اینترنتی

یکی از مراجع احراز هویت مدیران اینترنتی، ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی است. این مرکز وابسته به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این سامانه در خصوص مصادیق مجرمانه مطالب سایت‌ها اعمال‌نظر می‌کند. درواقع این سامانه مانع فیلتر کلی سایت می‌گردد. بر این مبنا، با ثبت مشخصات مدیر سایت در سامانه ساماندهی، چنانچه وی در اسرع وقت نسبت به حذف محتوای اعلام شده از طرف سامانه اقدام کند، سایت او فیلتر نخواهد شد.

پس از ثبت‌نام و دریافت تأییدیه فنی، به کاربران احراز هویت شده یک لوگو اعطاء می‌شود. نمایش این لوگو در وب‌سایت شما باعث اعتمادسازی بیشتر برای کاربران خواهد شد.

تمامی سایت‌های فعال ایرانی صرف‌نظر از نوع و موضوع فعالیت اعم از تجاری، شرکتی، شخصی، فرهنگی یا دولتی ملزم به ثبت مشخصات خود در این سامانه هستند. از لحاظ نوع و موضوع فعالیت تفاوت خاصی بین آن‌ها وجود ندارد. لازم به تذکر است که نشان ستاد ساماندهی با نماد اعتماد الکترونیک متفاوت است. برای سایت‌هایی که فعالیت تجاری ندارند نیازی به دریافت نماد اعتماد الکترونیک نیست.البته باید توجه داشت که مجوز نماد ساماندهی در این صورت ، الزامی است.

انواع لوگوی سامانه ساماندهی

لوگو ساماندهی به دو صورت موقت و دائم صادر می‌شود. نشان موقت زمانی صادر می‌شود که متقاضی تعهدنامه الکترونیک موجود در سایت را پر کرده باشد. در مرحله بعد احراز هویت صورت می‌گیرد؛ اما هنوز صلاحیت متقاضی برای انجام این فعالیت در دست بررسی است. مدت اعتبار لوگو موقت سه ماه است. پس از تأیید صلاحیت لوگو به نشان دائم تغییر پیدا خواهد کرد. نشان دائم به متقاضیانی که صلاحیت آن‌ها احراز شده باشد تعلق می‌گیرد و مدت زمان اعتبار آن شش ماه است.

شرایط مجوز نماد ساماندهی

برای دریافت مجوز نماد ساماندهی  شرایط زیر باید وجود داشته باشد:

۱-مدیر سایت مورد تقاضا احراز هویت شده باشد:

احراز هویت در حال حاضر از طریق اتصال به سامانه ثبت احوال صورت می‌گیرد. درواقع با بررسی تطابق کد ملی با اطلاعات وارد شده انجام می‌شود.

۲-موضوع فعالیت:

حدود فعالیت سایت موردتقاضا، خارج از موضوع فعالیت رسمی شخص حقیقی یا حقوقی متصدی سایت مزبور نباشد.

به این معنی که اگر وب‌سایت که متعلق به یک شرکت می‌باشد، در زمینه خاصی فعالیت دارد این موضوع فعالیت باید در موضوعات فعالیت مندرج در اساسنامه وی درج شده باشد.

۳-صلاحیت قانونی در موضوع فعالیت:

به این معنی که اگر موضوع فعالیت سایت بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نیاز به مجوزی داشته باشد، متقاضی می‌بایست این مجوز را کسب کرده باشد.

۴- نام دامنه:

دامنه متقاضی لوگو در مرکز ثبت دامنه به نام شخص حقیقی یا حقوقی درخواست دهنده ثبت شده باشد. (دامنه به نام متقاضی باشد).

۵- رعایت قوانین:

موضوع فعالیت رسانه برخط متقاضی لوگو طبق قوانین جاری کشور ممنوع نباشد.

موضوع‌های نیازمند مجوز

موضوعات ذیل نیاز به اخذ مجوز دارند. در صورت عدم دریافت نماد ساماندهی شما تأیید نخواهد شد.

ردیف

نوع فعالیت

مرجع صدور مجوز

۱

رسانه‌های کاربر محور

مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۲

پایگاه‌های خبری

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۳

فروشگاه‌های اینترنتی

مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت

۴

آموزش برخطی که منجر به اعطای مدرک آموزشی شود

با توجه به نوع آموزش متفاوت است، از سازمان فنی حرفه‌ای، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و سازمان استاندارد

۵

ارائه برخط یا دانلود انواع محتوا

مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۶

سایت‌های تبلیغاتی

اداره کل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ

و ارشاد اسلامی

۷

بازی‌های رایانه‌ای

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

 توصیه ثبت یاری:

سایت‌های تبلیغاتی می‌توانند به‌جای اخذ مجوز کانون آگهی و تبلیغات، با یک کانون آگهی و تبلیغات دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قراردادی ببندند. این قرارداد مبنی بر نظارت آن کانون بر فعالیت وب‌سایت منعقد می‌شود. در این حالت تصاویر این قرارداد را به همراه تصویر مجوز فعالیت کانون فوق در بخش مجوزها بارگذاری می‌شود.

پس از رعایت شرایط فوق، کارشناس مدارک و مجوزهای بارگذاری شده را کنترل می‌کند. درصورتی‌که در مرحله بررسی کارشناسی نقصی در درخواست وجود داشته باشد یا فعالیت نیاز به مجوز داشته باشد که متقاضی آن را کسب نکرده باشد، نقص درخواست به متقاضی اعلام می‌شود. پس از رفع نقص، تأیید و اعطای لوگوی دائم صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید درصورتی‌که نقصی وجود نداشته باشد، پس از تأیید کارشناس لوگو برای درج در سایت داده می‌شود.به این ترتیب مجوز نماد ساماندهی صادر می‌شود.

کارشناسان ما در مجموعه ثبت یار آماده کسب مجوز نماد ساماندهی برای شما مشتریان گرامی می‌باشند. با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۴۳۱۸۷۰۰

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر