موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

شرایط گذاشتن لینک در استوری

شرایط گذاشتن لینک در استوری

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 23 اسفند 1399 ساعت 01:24

“برای دیدن وبسایت ما، صفحه را به سمت بالا بکشید” و یا “swipe up” دو عبارتی هستند که در بخش استوری اینستاگرام دیده اید. در ماه ژوئن سال 2018 اینستاگرام تصمیم گرفت ویژگی منحصر بفردی به استوری ها اضافه کند. این ویژگی به شما امکان افزودن لینک در استوری اینستاگرام را فراهم می کرد. چگونه در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟ در این نوشته به دنبال پاسخ این سوال هستیم. پس اگر قصد دارید با استفاده از این امکان اینستاگرام کسب و کار خود را رونق ببخشید لطفا همراه ما باشید. اگر بدنبال برنامه ادیت عکس حرفه ای اینستاگرام هستید می توانید در مطلب دیگری آن را بخوانید.

آموزش امنیت اینستاگرام

چرا در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟

به طور کلی استوری های اینستاگرام راهی عالی برای کسب و کارها ایجاد کرد تا بدینوسیله بتوانند به مشتریان بیشتری دست پیدا کنند. از آنجایی که استوری های اینستاگرام طی 24 ساعت از بین می روند، فرصت خوبی ایجاد می کنند تا اطلاعات مقطعی را به فالورهای خود برسانید. برخی از کسب و کارها تصمیم گرفتند تا با افزودن لینک به استوری اینستاگرام در لحظه توجه کاربران را جلب کنند. با این کار شاخص سنجش عملکرد یا kpi کسب و کارها افزایش پیدا می کند. به طور ساده با گذاشتن لینک وبسایت یا لینک کانال تلگرامتان در بخش استوری می توانند کاربران، فالورها و مشتریان را به شکلی ساده به سمت خرید هدایت کنید. راستی اگر می‌خواهید از نحوه تگ کردن در استوری اینستاگرام مطلع شوید این پست را از دست ندهید.

بیشتر بدانید: چگونه از قابلیت Paid Partnership اینستاگرام استفاده کنیم

چه کسانی می توانند در استوری اینستاگرام لینک بگذارند؟

قبل از بررسی سوال “چگونه در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟” باید ببنیم که آیا ما واجد شرایط گذاشتن لینک در اینستاگرام هستیم. خبر خوش اینکه امکان گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام برای همه وجود دارد. اگر حساب کاربری شما جز حساب های تایید شده ی اینستاگرام است که با علامت تیک آبی مشخص می شود می توانید از لینک در استوری اینستاگرام به راحتی استفاده کنید. همچنین اگر تعداد فالورهای شما بیش از 10 هزارنفر باشد، گزینه ی افرودن لینک را در بخش استوری مشاهده می کنید. در حال حاضر امکان افزودن لینک به استوری اینستاگرام برای این دو دسته از افراد فراهم است. اگر می خواهید بدانید تیک آبی اینستاگرام چیست؟ چطور تیک آبی اینستاگرام بگیریم این مطلب را بخوانید.

البته در صورتیکه جز هیچکدام از دسته های بالا نباشید راه هایی برای افزودن لینک به اینستاگرام برای شما نیز وجود دارد که در ادامه به آن ها نیز می پردازیم. حال با این مقدمه در بخش بعدی بررسی می کنیم که چگونه با چند قدم ساده در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم.

روش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

با این پیشفرض که حساب کاربری شما از نوع تجاری یا بیزینسی است و یکی از دو شرط قید شده در بند قبلی را دارد،  چند گام ساده برای درج لینک در استوری پیش رو دارید. گوشی موبایل خود را دست بگیرید و گام به گام با ما پیش بروید اگر اکانت شما تجاری نیست جدیدترین راهنمای بیزینس پروفایل اینستاگرام و نحوه ساخت آن را بخوانید. مطابق معمول برای گذاشتن استوری بر روی صفحه ی اصلی پروفایل خود در اینستاگرام بروید. بر روی عکس پروفایل خود بزنید و بر روی آیکون لینک در بالای استوری بزنید. تصویر زیر را ببینید:

روش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

در صفحه ای که پیش روی شما باز می شود می توانید یک لینک در فرمت استاندارد وارد کنید. اینستاگرام در حال حاضر هیچ ابزاری برای اینکه ببنید چند نفر از طریق لینک وارد سایت شما شده اند، در اختیار نمیدهد. گرچه با استفاده از کد های UTM می توانید این موضوع را دنبال کنید. به طور خلاصه برای استفاده از کدهای UTM باید ابتدا آن را بسازید. برای این کار کافیست ابتدا به google analytics url builder مراجعه کنید. بعد از پر کردن فرم مربوطه یک لینک شامل آدرس مورد نظر شما و کد UTM در انتهای آن در اختیار شما قرار می گیرد. با قرار دادن این کد در محلی که باید لینک را در استوری اینستاگرام وارد کنید، می توانید بعدا از طریق ابزارهای موجود میزان بازدید لینک در استوری را مشاهده کنید. بررسی بیشتر این موضوع در حوصله ی این نوشته نمی گنجد. توصیه می کنیم حتما در این زمینه به مطالعه و بررسی بپردازید.

در این مرحله پاسخ سوال “چگونه در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم” به پایان می رسد. حال بازدید کنندگان استوری شما به سادگی و با کشیدن صفحه به سمت بالا می توانند وارد لینک مورد نظر شما شوند. این یعنی به سادگی و تنها در دو گام می توانید ترافیک موحود در اینستاگرامتان را به سمت وبسایتتان هدایت کنید. چه چیزی بهتر از این؟

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

تنها به یک موضوع دقت کنید. زمانیکه شما یک لینک به استوری اینستاگرام خود اضافه می کنید، یک آیتم Call to Action به اسم see more در قسمت پایین استوری ظاهر می شود. ممکن است در نگاه اول این نوشته توجه بیننده را به خود جلب نکند. برای حل این موضوع حتما به طریقی توجه فالورها را به اینکه در استوری لینک به کار رفته جلب کنید. ساده ترین کار استفاده از عبارت “صفحه را به سمت بالا بکشید” یا استفاده از “گیف و استیکرهایی با مضمون swipe up” است.

گیف و استیکرهایی با مضمون swipe up

همانطور که دیدید ساختن استوری لینک دار در اینستاگرام بسیار ساده است. گرچه جلب کردن توجه بینندگان با اینکه استوری لینک دارد نیازمند چند کار مهم است. در ادامه به این موارد می پردازیم.

چگونه توجه فالوورها را به لینک موجود در استوری جلب کنیم؟

همانطور که در بند قبلی بررسی کردیم، یک استوری لینک دار تنها با یک نوشته ی see more و یک فلش کوچک در زیر آن متمایز می شود. ممکن است کاربران بلافاصله این نوشته را تشخیص ندهند و یا اصولا نحوه ی کارکردن با آن را ندانند. در این صورت یک فرصت استثنایی برای بدست آوردن یک ترافیک واقعی برای وبسایتتان را از دست می دهید. فراموش نکنید که به اندازه ای که “چگونه در استوری لینک بگذاریم؟” اهمیت دارد، “چگونه از لینک موجود در استوری استفاده کنیم؟ “نیز حائز اهمیت است. باید دقت کنید که استفاده ی بی رویه یا نامناسب از این ویژگی هیچ فایده ای برای شما ندارد. به این منظورها می توانید از لینک موجود در استوری استفاده کنید:

  • تبلیغاتی که در مدت کوتاهی منقضی می شوند:

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید و محصولات شما برای یک روز آینده تخفیف دارند، در لینک استوری اینستاگرام با عبارت های جذاب این موضوع را به کاربرانتان اعلام کنید. با این کار کاربران برای از دست ندادن فرصت یا رفع کنجکاوی به وبسایت شما مراجعه می کنند و حتی اگر خریدی صورت نگیرد، حداقل با فضای وبسایت شما یکبار از نزدیک آشنا شده اند. این کار نشان از اصالت برند شما میدهد. البته این لینک الزاما به سایت هدایت نمی کند، بلکه ممکن است کانال یوتیوب یا تلگرامی نیز مد نظر شما باشد. مقصد هر جا که باشد کاربر را یک قدم به شما نزدیکتر می کند.

  • اطلاع رسانی پست جدید وبسایت:

دقت کنید که کاربر با بالا کشیدن صفحه، ورود به مرورگر و نهایتا رسیدن به مقصد لینک شما چند مرحله پیش رو دارد. اگر در انتهای این مسیر چیزی درخور یا جالب برای کاربر وجود نداشته باشد، خیالتان راحت باشد که آن کاربر را از دست داده اید. پس در اینجا محتوایی که بناست کاربر مشاهده کند اهمیت زیادی دارد. این محتوا می تواند متن، ویدئو یا پادکست باشد که بنا به دلایلی مایل نیستید در اینستاگرام آن را به اشتراک بگذارید؛ مثلا به دلیل طولانی بودن آنها. اگر محتوا بهینه و مفید باشد ترافیک زیادی را از طریق اینستاگرام جذب وبلاگتان می کنید. فایده ی دیگر این کار این است که کاربران به سادگی می توانند استوری را به دیگران به اشتراک بگذارند.

  • اطلاع رسانی از محصولاتی که به زودی تولید می شوند:

باید گفت که فضای اینستاگرام و علی الخصوص استوری های آن باید کمی هیجان و عجله را به کاربر القا کند. از این جهت با استفاده از لینک موجود در استوری می توانید از کاربران بخواهید که هر چه سریعتر نسبت به ثبت سفارش محصول خود اقدام کنند و یا محصولی که تولید نشده را با تخفیف ویژه پیش خرید کنند. با اینکار کاربران را به صفحه ی محصول هدایت کنید و تا با مزایای زیادی که از پیش خرید آن عایدشان می شود با خبر شوند. با اینکار حتی قبل از تولید محصولتان می توانید آن را بفروشید.

  • هدایا و مزایا با برگزاری مسابقات:

اینکه کاربران شما به لینک استوری اینستاگرام شما توجه نشان دهند، مطمئنا باعث خوشحالی شما است. همانطور که در بندهای قبلی اشاره کردیم در انتهای لینک موجود در استوری باید محتوای هیجان انگیزی برای کاربران وجود داشته باشد. برگزاری مسابقات و چالش ها با هدایایی از محصولات شما با ترکیب چاشنی عجله و هیجان فرصت مناسبی است تا تعامل کاربران را بالا برده و آنها را به سایت شما هدایت کند. این هوشمندی شماست تا از این فرصت چگونه به نفع خودتان استفاده کنید. در مطلب دیگری توضیح دادیم که چطور یک مسابقه موفق در اینستاگرام برگزار کنیم؟ .

اینکه چگونه در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم و چگونه از این لینک به نحو احسن استفاده کنیم در این بخش بررسی شد.در تمامی این موارد یک نکته مشترک است و آن اینکه محتوای استوری به قدری جذاب باشد که کاربر از کنار لینک موجود در استوری بی تفاوت نگذرد. این موضوع به توانایی های بازاریابی و تبلیغات شما بستگی مستقیم دارد. حال نوبت به یک سوال مهم میرسد: چرا نمی توانیم در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟

چرا نمی توانم در استوری اینستاگرام لینک بگذارم؟

استفاده از لینک موجود در استوری مزایای زیادی برای کسب و کارها دارد. همین موضوع سبب می شود که افراد زیادی از همان ابتدا مایل به استفاده از این ویپگی باشند. همانطور که در ابتدای این نوشته به آن اشاره کردیم، برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام دو شرط لازم است:

  • صفحه ی بیزینسی شما از صفحات مورد تایید اینستاگرام با تیک آبی باشد.
  • صفحه ی شما بالای 10 هزار فالور با نماد 10k داشته باشد.

برای دریافت تیک آبی اینستاگرام هیچ راهکار مشخصی وجود ندارد. در واقع شما یک درخواست به اینستاگرام ارسال می کنید و با اینستاگرام است که با درخواست شما موافقت کند یا نه. البته در اکثر مواقع با درخواست دریافت تیک آبی موافقت نمی شود. مگر یک چهره ی معروف، سلبریتی یا یک برند بسیار معروف باشید. در مورد نحوه ی دریافت تیک آبی می توانید راهنمای اینستاگرام در این خصوص را بخوانید. برای داشتن شرط دوم نیز راه میانبر خرید فالورهای فیک برای بالا بردن تعداد فالورهاست.

مزیت این کار فعال شدن لینک استوری اینستاگرام و عیب بزرگ آن نبود تعامل با فالورهای فیک است. بدیهی است که با وجود فالورهای غیرواقعی توجهی به لینک موجود در استوری اینستاگرام شما نمی شود. در چنین شرایطی برای فعال شدن لینک استوری اینستاگرام باید تا رسیدن به عدد 10 هزار برای فالورهایتان صبر کنید.

اگر بنا بر واقع بینی باشد هیچ راه دیگری در حال حاضر برای فعالسازی لینک استوری اینستاگرام وجود ندارد. البته مزایای استفاده از این ویژگی و اقبال عمومی از آن به قدری زیاد است که احتمال فعال شدن آن برای اکانت های بیشتر بسیار بالاست. تا آن زمان توصیه می کنیم چند گام زیر را پی بگیرید:

  • محتواهای حرفه ای تولید کنید تا صفحه ی خانه ی پیج شما حرفه ای به نظر برسد.
  • با تگ کردن کمپانی ها و برندهای معروف در پست هایتان در روی اینستاگرام یک شبکه ایجاد کنید.
  • با فعالیت حرفه ای و منظم در اینستاگرام همواره به روز باشید.

البته در بخش بعد یک روش غیررسمی برای گذاشتن لینک در استوری برای حساب هایی که کمتر از 10 هزار فالور وجود دارند معرفی می کنیم.

بیشتر بدانید: ساخت فروشگاه در اینستاگرام با ایجاد تگ خرید محصول

چگونه با کمتر از 10 هزار فالوور در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟

لازم به ذکر است که اگر در فضای یوتیوب به جستجوی این مورد بپردازید: چگونه وقتی کمتر از 10 هزار فالور داریم در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟ به آموزش هایی می رسید که راهکاری های متنوعی ارائه می دهند که ممکن است برای شما مفید باشد. در ادامه یکی از این روش ها را بررسی می کنیم. اگر تعداد فالورهای شما کمتر از 10 هزار عدد است برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام راه زیر را در پیش بگیرید:

  1. ابتدا یک ویدئوی igtv را از گالری خود انتخاب کنید. منظور از ویدئوی igtv ویدئوهای بالاتر از یک دقیقه است.
  2. در مرحله ی بعدی در بخش title و description به ترتیب عنوان ویدئو و لینک مورد نظرتان را قرار دهید.
  3. به بخش استوری های اینستاگرام بروید و یک پس زمینه برای استوری خود انتخاب کنید. همانطور که می بینید امکان گذاشتن لینک برای شما فعال نیست.
  4. تا تکمیل آپلود ویدئوی igtv صبر کنید. سپس دوباره به بخش استوری اینستاگرام بروید.
  5. یک عکس برای پس زمینه انتخاب کنید. در اینجا مشاهده می کنید که علامت لینک در بالای استوری نمایان شده است.
  6. بروی آیکون لینک بزنید.
  7. در صفحه ای که باز می شود بروی igtv که پیشتر بارگذاری کردیم بزنید.
  8. در صفحه عبارت call to action added را مشاهده می کنید.
  9. اگر کاربری استوری شما را ببیند و آن را به سمت بالا بکشد و بر روی عبارت موجود در بالای استوری بزند(که همان title است) لینک شما را  مشاهده می کند.
  10. با زدن ضربه بر روی لینک ظاهر شده کاربر شما به صفحه ی مورد نظر هدایت می شود.

چگونه با کمتر از 10 هزار فالور در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟

این روش غیررسمی و نسبتا غیرعلمی اما شدنی برای اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام برای صفحاتی است که کمتر از 10 هزار فالور دارند.  البته با این روش یک igtv به صفحه ی شما اضافه می شود که شاید مایل نبودید آن را داشته باشید. بعلاوه توضیح دادن این ساز و کار به کاربری که در استوری شما قرار دارد ساده نیست.

سخن پایانی و خلاصه چگونگی گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

در این نوشته قصد داشتیم برای سوال “چگونه در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟” پاسخ جامعی پیدا کنیم. همانطور که مشاهده کردید استفاده از این امکان برای حساب های بیزینسی که بیش از 10 هزارفالور و یا تیک آبی اینستاگرام را دارند بسیار ساده و در دسترس است. بعلاوه در این نوشته برای حساب هایی که کمتر از 10 هزار فالور دارند نیز روش هایی برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام معرفی کردیم. بعلاوه راه هایی که باعث می شود از این ویژگی اینستاگرام به خوبی استفاده کنید نیز در این نوشته بررسی شد.

نظر شما چیست؟ به نظر گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟ اگر شما در این زمینه تجربه ای دارید لطفا در بخش نظرات همراه ما باشید. همچنین برای ارتقا کسب و کار اینستاگرامی خود سایر نوشته های ما را در مجله ی نشانت از دست ندهید.

چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟

در اکانت بیزینسی خودتان بر روی عکس پروفایلتان بزنید و به بخش استوری بروید. در صورتیکه حساب کاربری شما دارای تیک آبی بوده و یا حداقل 10 هزار فالور داشته باشد آیکون لینک در قسمت بالای استوری مشاهده می شود. کافیست بر روی آن بزنید و در صفحه ای که باز می شود لینک مورد نظرتان را وارد کنید. کاربران و فالورهای شما با دیدن استوری عبارت “see more” را در پایین استوری مشاهده می کنند. با کشیدن صفحه به سمت بالا از طریق مرورگر درون برنامه ای اینستاگرام به لینک مورد نظر شما هدایت می شوند.

گزینه لینک در استوری اینستاگرام را چگونه پیدا کنم؟

اگر شما جز اکانت هایی باشید که بیش از 10 هزارفالور دارند و یا از طریق اینستاگرام با تیک آبی تایید شده اید، امکان گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام برای شما فراهم است.برای مشاهده ی آیکون مربوط به اینکار کافیست به بخش استوری بروید. آیکون لینک در بالای بخش استوری قابل مشاهده است.

چرا گزینه لینک در استوری اینستاگرام نیست؟

گزینه لینک در استوری برای اکانت هایی با فالور زیاد یعنی حداقل 10 هزار فالور و اکانت های دارای تیک آبی به طور پیشفرض فعال است. در صورتیکه این گزینه برای شما فعال نشده است به قطع یقین هنوز واجد شرایط نیستید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر