موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

آسیب های تلگرام

آسیب های تلگرام

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 14 مرداد 1398 ساعت 16:51

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان آسیب های تلگرام را مطالعه خواهید کرد.

شبکه های اجتماعی تلفن همراه روز به روز همه گیرتر می شوند اما یکی از اولین و معروف ترین این شبکه ها تلگرام است که افراد زیادی از دوست و آشنا گرفته تا اقوام و فامیل های دور و نزدیک را در آنها می بینیم. اما حضور در این شبکه ها چندان هم ایمن نیست و مشکلاتی را ایجاد می کند که در زیر به آن ها می پردازیم

آموزش امنیت اینستاگرام

خبرگزاری برنا لرستان -سرویس اجتماعی :شبکه های اجتماعی تلفن همراه روز به روز همه گیرتر می شوند اما یکی از اولین و معروف ترین این شبکه ها تلگرام است که افراد زیادی از دوست و آشنا گرفته تا اقوام و فامیل های دور و نزدیک را در آنها می بینیم. اما حضور در این شبکه ها چندان هم ایمن نیست و مشکلاتی را ایجاد می کند که در زیر به آن ها می پردازیم؛

دوری از خانواده ها

یکی از دلایل حضور افراد برای عضویت در گروه های مختلف تلگرام این است که با حضور در این فضای مجازی می توانند با افراد بیشتری در تعامل باشند، ارتباطات اجتماعی شان را گسترده تر کنند، به مسافرت بروند و دسته ای از کمبودهای شان برطرف شود. گاهی اوقات هم شرایط زندگی به گونه ای است که فرصتی برای معاشرت با افراد و دوستان باقی نمی ماند و ناچاریم برای آگاهی از حال و احوال اطرافیان به فضای مجازی پناه ببریم.

به طور مثال فردی که از صبح سر کار می رود، بیشتر اوقات روز در محیط های بسته کار می کند و دایره ارتباطات محدودی دارد، چنین فردی از راه برقراری ارتباطات در شبکه های اجتماعی می تواند تبادلات اجتماعی بیشتری داشته باشد اما این موضوع همیشه هم بی عیب و نقص نیست

وابستگی روانی به تلگرام

مشکل دیگری که با عضویت در گروه های تلگرام پیش می آید، وابستگی روانی به این گروه هاست. بسیاری افراد از نظر روانی طوری به گروه وابسته می شوند که نمی توانند یک لحظه هم از آن دست بکشند، بنابراین در موقعیت های مختلف به دنبال این هستند که خودشان را به گروه برسانند و تبادل نظرات را از دست ندهند، در چنین شرایطی زندگی عادی فرد مختل شده و مشکلاتی برایش پیش می آید.

رعایت نشدن حریم های خانوادگی

در بعضی گروه ها، حریم های شخصی و خانوادگی رعایت نمی شود که این موضوع در زندگی مشترک مشکلاتی ایجاد کرده و سبب ازهم پاشیدگی نظام خانواده می شود. از سوی دیگر احتمال دارد سوءتفاهم های جدی و شدیدی هم پیش بیاید. شاید خانمی متوجه شود همسرش در این گروه ها هنگام صحبت با خانمی دیگر از کلمات محبت آمیز استفاده می کند و این موضوع را زنگ خطری برای زندگی اش احساس کند.

آسیب به نوجوانان

تلگرام می تواند برای گروه های سنی مختلف پرخطر باشد اما ممکن است به نوجوانان آسیب بیشتری وارد کند. شاید نوجوانان وارد دنیا و ارتباطی شوند که دلخواه پدر و مادر نیست و در این گروه ها تصاویر، جوک، جملات و حرف هایی رد و بدل شود که برای یک نوجوان مناسب نیست. از این رو در مورد نوجوانان عضویت در گروه های تلگرام را پرخطر می دانیم و این موضوع می تواند با بدآموزی هایی همراه باشد.

بی خوابی در کمین تلگرام بازها

اگر به تلفن همراه هوشمند معتاد هستید شاید برای تان پیش آمده که در کنار این یار همیشگی به خواب رفته باشید. این اتفاق فقط برای شما پیش نمی آید؛ تحقیقات نشان می دهد 44 درصد از صاحبان تلفن همراه در کنار این ابزار هوشمند به خواب می روند. تلفن های همراه، تبلت ها، تلویزیون و گجت هایی که صفحه ال ای دی دارند از خودشان پرتوهایی ساطع می کنند که می تواند هورمون ملاتونین را تحت تاثیر قرار داده و در روند خواب شما اختلالاتی ایجاد کند.

هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرس http://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهید.

فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر