[تعداد: 16 میانگین: 3.1/5]
تفاوت Reach و Impression را هر فردی که در شبکههای اجتماعی و به خصوص در اینستاگرام اقدام به تبلیغ میکند؛ باید بداند و از آن به بهترین شکل استفاده کند.
برای بررسی نرخ تعامل یا engagement باید دو اصطلاح Reach و Impression را شناخت و تفاوت بین آنها را درک کرد.
اگر میخواهید در زمینه تبلیغات اینستاگرام و تبلیغات دیجیتال فعالیت داشته باشید، میتوانید با شماره ۰۲۱۸۸۸۷۰۷۲۲ جهت ارتباط با مشاوران شرکت تبلیغاتی لاوان تماس بگیرید.
تفاوت Reach و Impression چیست؟
- از Reach (نرخ مشاهده) برای تعریف افرادی که محتوا را میبینند استفاده میشود. تعداد کل افرادی که توئیت شما را میبینند، استوری که در اینستاگرام میگذارید یا یک صفحه رویداد (event page) در فیسبوک را میبینند.
- فرض کنیم شما تبلیغی دارید که ۵۰۰ بار در صفحات رسانههای اجتماعی نمایش داده شده است. اگر ۲۰۰ نفر روی تبلیغ شما کلیک کنند، نرخ Reach شما، ۲۰۰ خواهد بود.
- Impression تعداد کل دفعاتی است که مرورگرهای رسانههای اجتماعی محتوای شما را نشان میدهند. تفاوت Reach و Impression در همین نکته است.
- Impression افرادی را که کلیک کرده یا با محتوای شما تعامل engagement دارند را به حساب نمیآورد، فقط کسانی که در معرض آن هستند.
- بگذارید با مثالی توضیح دهیم. اگر تبلیغ شما ۵۰۰ بار در رسانههای اجتماعی نمایش داده میشود، Impression شما ۵۰۰ خواهد بود.
Reach در مقابل Impression
- Impression با تعداد کل افرادی که محتوای شما برای آنها قابل مشاهده است تعریف میشود. از طرف دیگر Reach به تعداد افرادی که به اختیار خود محتوای شما را میببینند و از طریق لایک، اظهارنظر یا اشتراک گذاری با آن تعامل برقرار میکنند، اشاره دارد.
- در حالی که هر دو معیار تقریباً مشابه هستند، باید به چند الگوی کلیدی توجه داشت. در بیشتر موارد، Impressions بیشتر از Reach خواهد بود. این امر به این دلیل است که Impressions میزان مواجهه با محتوا و Reach، میزان تعاملات را شمارش میکند. بنابراین، Impressionsها اغلب میتوانند نزدیک به تعداد فالوئرهای حسابهای شما باشند.
فهمیدنش آن قدر مشکل نیست، درست است؟! Impressions تعداد نمایش کل را میشمارد، Reach تعداد کلیکها را میشمارد. رسانههای اجتماعی مختلف قوانین مخصوص به خود را برای چگونگی محاسبه Impressions و Reach دارند و اگر میخواهید یکی را نسبت به دیگری اندازه بگیرید، مهم است که بدانید که به دنبال چه چیزی هستید.
بهترین راه برای شناخت تفاوت Reach و Impression
از آنجایی که محاسبه تفاوت این دو پارامتر کار پیچیدهای است و بسیاری از کاربران نمیتوانند به تنهایی آن را آنالیز کنند، پیشنهاد میکنیم برای این کار به سراغ شرکتهای تخصصی که خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه میکنند، مراجعه کنید. زیرا باید به این مساله توجه کنید که تنها شما نیستید که به قابلیت بالای اینستاگرام در جذب مشتری پی بردهاید! رقبای شما متوجه شدهاند که مزایای تبلیغات دیجیتال چیست و در این پلتفرم حضور دارند و در پی معرفی محصولات و خدمات خود به کاربران هستند.
تفاوت Reach و Impression در فیسبوک
- فیسبوک برای کسب وکارها Impressions را “تعداد دفعاتی که تبلیغ شما روی نمایشگر است” تعریف میکند. در ادامه توضیح می دهم که چه چیزی اندازه گیری میشود.
- Impressions فیسبوک از روی تعداد دفعاتی که تبلیغ شما روی صفحه ظاهرمی گردد، اندازه گیری میشود. اگر یک کاربر فیسبوک از یک آگهی برروی صفحه نمایش خود عبور کند، سپس دوباره به آن آگهی برگردد، این به عنوان یک Impressions محسوب میشود. اگر در مدت ۲۴ ساعت یک آگهی برای یک کاربر دو مرتبه ظاهرشود ، این دو Impressions است.
- Impressions فیسبوک به این صورت تشریح میشود: اگر من یک تبلیغ در فیسبوک ببینم، یا در ابتدا از یک تبلیغ عبورکنم اما نظرم را تغییر دهم و به آن برگردم ، این یک Impressions است. اگر ظرف ۲۴ ساعت دوباره فیسبوک را چک کنم و دوباره با همان آگهی مواجه شوم ، این دو Impressions محسوب میشود.
- این با استانداردهای صنعت برای تبلیغات متفاوت است. به طور کلی، اگر یک آگهی در تایم لاین یک کاربر ظاهر شود ، این یک Impressions است. فیسبوک کمی خاص تر میشود. علاوه بر این ، Impressions ها برای تبلیغات ویدیویی و تصویری به همان روش شمارش می شوند.
- این بدان معنی است که یک ویدئو برای این که در Impressions به حساب بیاید، نیازی به پخش شدن ندارد. برای فهمیدن اینکه آیا کاربران مطالبی را که ارسال میکنید مشاهده کردهاند ، زیر بخش ” Viewed Impressions” در فیسبوک تجاری را مشاهده کنید.
تفاوت Reach و Impression در توئیتر
هر وقت یک کاربر توئیتی را که نوشتهاید میبیند، شما یک Impressions کسب کردهاید. رشته توئیتها Impressions منحصر به خود دارند. اگر توئیت اولیه ۴۰۰ Impressions داشته باشد و پاسخ به آن توییت ۲۰۰ عدد داشته باشد، کل Impressions شما برای آن رشته توئیت ۶۰۰ است.
اگر بر روی زبانه ” Tweets” در سایت توئیتر کلیک کنید، میتوانید یک نمودار میلهای از Impressionsهای خود ببینید. توجه داشته باشید که Reach یک معیار قابل رصد نیست. در زیر تصویری از تجزیه و تحلیل یک صفحه توئیتر ارائه شده است.
با رفتن روی هر میله در نمودار، تعداد توئیتهایی که ایجاد کرده اید و تعداد Impressionsهای ارگانیک به دست آمده را مشاهده خواهید کرد.
توئیتر تعامل- کلیکهایی که روی یک توئیت زده میشود – را شمارش میکند و در همان صفحه در یک نمودار خطی ارائه میشوند.
تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام
- Reach و Impressions در اینستاگرام ماهیتهای جداگانهای هستند. Impressionsهای اینستاگرام از تعداد دفعاتی که کاربر یک استوری، ویدئوی IGTV یا پست را میبیند، به دست میآید.
- Reach از تعداد کاربرهای منحصر به فردی که با پست های شما تعامل دارند تعریف میشود. “منحصر به فرد” در این حالت به معنای ترکیبی از فالوئرها و افرادی است که محتوای شما بر اساس علایق مشترک برایشان ظاهر میشود.
- به عنوان مثال، اگر پستهای کسبوکارهای متعلق به زنان را لایک و فالو کنید، تایم لاین شما پر از پیشنهاد کسبوکارهای متعلق به زنان است. یعنی شما یک کاربر منحصر به فرد در آن دسته بندی هستید.
- اپلیکیشن های معیارسنجی رسانه های اجتماعی ، مانند Sprout Social ، Impressions اینستاگرام را که در زیر مشاهده میکنید ، محاسبه میکنند.
بنابراین باید با یک برنامه از پیش تعیین شده به تبلیغات در اینستاگرام بپردازید تا با صرف هزینهای معقول، برند خود را در معرض دید عموم قرار دهید. بنابراین شناخت دقیق Reach و Impression و آنالیز آن را باید به شرکتهای تخصصی بسپارید.
نکته خیلی خیلی مهم: اگر Impressions از Reach بالاتر باشد، به احتمال زیاد فالوئرها یا مخاطبان شما چندین بار پستهای شما را نگاه میکنند. مثلاً هر چند بار یک مرتبه که اپ را باز میکنند.
سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که تعرفه تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام چقدر است؟ برای موفقیت در این شبکههای اجتماعی پرطرفدار که میلیونها ایرانی را مجذوب خود کرده است چقدر باید هزینه کنید؟ شرکت لاوان قیمت تبلیغات را جهت شفافسازی برای شما ارائه کرده است و شما با توجه به بودجه تبلیغاتی خود هر پنلی که میخواهید را میتوانید انتخاب کنید. هدف ما موفقیت شما است.
Reach و Impression کدام یک مهمتر است؟
در مورد اهداف تجاری خود فکر کنید. اگرچه هر دو معیار با ارزش هستند، اگر میخواهید به تبلیغات توجه بیشتری کنید، روی Impressions تمرکز کنید. دلیل این است که تمام محتوای تبلیغی و حمایت شده شما از روی تعداد افرادی که تبلیغ شما را مشاهده میکنند ، اندازه گیری میشود.
به عنوان مثال، اگر در توییتر برای یک توئیت تبلیغاتی، هزینه پرداخت میکنید، این سایت در گزارش تحلیلی خود آن ارقام را به شما میدهد. همچنین نشانگر این است که باید توئیتر و فیسبوک، اپلیکیشنهای مورد تمرکز شما باشند، زیرا تحت تأثیرImpressions قرار دارند.
اگر سرشناس شدن برند و تعامل با آن اولویت اصلی شماست، شاید Reach معیاری باشد که میخواهید بیشترین تمرکزتان را روی آن داشته باشید. این عدد با ارائه جزئیات از تعداد افرادی که با برند شما در تعامل هستند، گزارشی از تعداد مشتریان بالقوه ای که جذب میکنید، ارائه میدهند. اینستاگرام ممکن است پایگاه اصلی شما برای این کار باشد.
متخصصان شرکت تبلیغاتی لاوان آماده پاسخگویی به شما هستند. اگر به دنبال فعالیت در شبکههای اجتماعی هستید، برای مشاوره میتوانید با شماره ۰۲۱۸۸۸۷۰۷۲۲ تماس بگیرید.
منبع: https://blog.hubspot.com