موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

برگرداندن پیام های دایرکت

برگرداندن پیام های دایرکت

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 07 فروردین 1398 ساعت 04:28

instagram-disappearing-direct.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

اگر قصد دارید تصویر یا ویدئویی برای فردی بفرستید که پس از مشاهده به‌صورت خودکار حذف شود حالا اینستاگرام این قابلیت را فراهم کرده است. پیام‌های دایرکت ناپدیدشونده تنها حدود 3 ثانیه برای مخاطب نمایش داده شده و حتی اگر در این زمان مخاطب شما از تصویر اسکرین‌شات بگیرد شما مطلع خواهید شد!

توجه: این قابلیت به‌تازگی و برای برخی کاربران فعال شده است. پس اگر چنین گزینه‌ای را در اینستاگرام خود ندارید حتی اگر آخرین نسخه از اپلیکیشن را نصب کرده‌اید چاره‌ای به‌جز صبر کردن ندارید.

آموزش ارسال دایرکت ناپدیدشونده

در صفحه اصلی اینستاگرام و یا بخش دایرکت‌ها که حالا با آیکن یک موشک کاغذی مشخص شده است دکمه دوربین بالای صفحه را فشار دهید. در این صفحه می‌توانید هم استوری ارسال کنید و هم یک پیام ناپدید شونده.

وقتی عکس خود را گرفتید و یا با کشیدن انگشت از پایین به بالا روی صفحه یکی از تصاویر اخیر گالری را انتخاب کردید می‌توانید در بالای صفحه با لمس روی دکمه Aa روی تصویر چیزی تایپ کرده یا با لمس مداد روی آن نقاشی کرده یا بنویسید. سپس می‌توانید دکمه Save را برای ذخیره تصویر و یا دکمه فلش رو به سمت راست را برای ارسال دایرکت ناپدیدشونده انتخاب کنید. توجه کنید که تصاویر انتخاب شده از گالری باید عمودی باشند وگرنه اینستاگرام تنها بخشی از آن را نمایش خواهد داد؛ بهترین راه استفاده از دوربین همین بخش است.

حالا باید از لیست مخاطبان خود فرد یا افرادی را انتخاب کنید و سپس گزینه Send را لمس کنید؛ به همین سادگی! حالا در بخش دایرکت‌های شما و در بالای صفحه دایره‌هایی درست شبیه به استوری‌ها ایجاد می‌شود که نشان‌دهنده ارسال شدن یا دریافت پیام‌های جدید ناپدیدشونده است. نشانه تیک با زمینه توخالی نشان‌دهنده ارسال شدن پیام و تیک با زمینه توپر نشان‌دهنده خوانده شدن پیام توسط مخاطب است. همچنین اگر مخاطب شما از پیام اسکرین‌شات بگیرد زیر اسم او عبارت Screenshot درج خواهد شد.

هشدار: حتی با وجود این‌که از گرفتن اسکرین‌شات توسط مخاطب آگاه خواهید شد باز هم روش‌هایی برای ذخیره تصاویر شما بدون اجازه مثلا گرفتن عکس از صفحه گوشی با یک گوشی دیگر وجود دارد؛ پس در ارسال پیام‌های ناپدیدشونده هم احتیاط کنید.

همچنین همان‌طور که گفتیم امکان دیدن بیش از یک‌بار پیام ناپدیدشونده وجود ندارد و با لمس دوباره دایره مربوط به پیام تنها می‌توانید یک پیام ناپدیدشونده را در پاسخ ارسال کنید. در هنگام پاسخ دادن به‌جای گرفتن عکس می‌توانید با لمس آیکن Aa در بالای صفحه تنها متنی ناپدیدشونده ارسال کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر