موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

منشن كردن در اينستاگرام چیست

منشن كردن در اينستاگرام چیست

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 09 فروردین 1398 ساعت 20:20

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان منشن كردن در اينستاگرام چیست را مطالعه خواهید کرد.

دیگه چی؟ instagram-5-624x331-620x331.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

پست شده در ۴ تیر ۱۳۹۵ | توسط یاسمن شادفر

منشن کردن این‌روزها به یک اتفاق عادی در دنیای مجازی تبدیل شده. خیلی وقتها آدم‌ها وقتی به یک مطلب خاص برمی‌خورند و دلشان می‌خواهند دیگران را هم از این اتفاق باخبر کنند، یا درباره آن اتفاق حرف بزنند و… دوستانشان را زیر آن پست منشن می‌کنند.

منشن چیه؟

منشن از عبارت Mention  انگلیسی به معنای اشاره می‌آید و چند کاربرد مختلف دارد. برای این‌که کسی را در جایی منشن کنید باید از علامت @ استفاده کنید و نام فردی که موردنظر شماست و قبلا در لیست دوستان‌تان قرار گرفته را منشن کنید. بعد از تایپ کردن علامت@    یکی دو حرف اول آی‌دی یا شناسه‌ی دوستتان را وارد کنید تا نرم‌افزار اینستاگرام، تلگرام و… بتواند راحت‌تر دوست موردنظرتان را پیدا کند.

تذکر: مثلا شما نمی‌توانید رییس‌جمهور روحانی را پای یکی از مطالب مربوط به فیش حقوقی منشن کنید، مگر این‌که شماره تلفن یا آی‌دی ایشان را داشته باشید!

منشن کردن زیر خبرهای خاص

خیلی وقتها به مطلب جالبی برمی‌خوریم که می‌خواهیم دیگران هم از آن با خبر بشوند. می‌توانیم با منشن کردن ( Mention  ) افراد به آنها بگوییم که مطلب مورد علاقه‌ی ما را بخوانند یا به آن توجه کنند. مثلا اگر یک مدل لباس خاص یا موضوعی جالب توجه ما را جلب کرده و می‌خواهیم آن را به دیگری نشان بدهیم، باید فرد موردنظرمان را در یکی از کامنت‌های مربوط به همان مطلب خاص «منشن» کنیم.

مکان را نشان می‌دهیم

گاهی وقتها منظور ما از منشن کردن افراد زیر پست‌هایمان این است که، نشان بدهیم کجا بوده‌ایم یا با در چه شرکت، موسسه یا مرکز خاصی کار کرده‌ایم. به طور کلی وقتی بخواهیم مکان خاصی را نشان بدهیم، منشن می‌تواند به کارمان بیاید. مثلا می‌توانیم بنویسیم:

من و دوست غولم، الان @Valiasr   در حال کار روی پروژه‌ای که سایت چی @cheee.ir  به ما پیشنهاد داد.

(ولیعصر اسم خیابان ولیعصر است و «چی دات آی آر» آدرس صفحه ما در اینستاگرام و این پست نشان می‌دهد که من و دوست غولم، جایی در خیابان ولیعصر نشسته‌ایم و داریم روی پروژه‌ای مربوط به سایت چی کار می‌کنیم. اینطوری به دوستان‌مان نشان داده‌ایم که داستان «سایت چی » چیه؟)

می‌خواهیم آنها را به بحث دعوت کنیم

اگر در یک فضای مجازی – مثلا در یک گروه تلگرامی – می‌خواهید از دوستتان دعوت کنید که در یک بحث شرکت کند یا این‌که می‌خواهید حواسش را به یک موضوع جلب کنید، باز هم می‌توانید از هشتگ استفاده کنید. در شبکه‌های مجازی معمولا می‌توانید با استفاده از Username  یا حتی گاهی نام آدم‌ها آنها را منشن کنید. مثلا تا مدتی قبل برای این‌که در تلگرام قابلیت منشن شدن داشته باشید، باید برای خودتان یک آی.دی می‌ساختید اما الان حتی کسانی که آی.دی ندارند هم قابل منشن شدن هستند.

چطور بفهمیم منشن شده‌ایم؟

وقتی کسی یا جایی را منشن می‌کنید، یک پیام در صفحه مجازی طرف مقابل‌تان نوشته می‌شود. مثلا اگر دوستتان عضو تلگرام باشد، روی بخش Notifications  یک پیام ویژه می‌بیند. در صفحه‌های مجازی دیگر مثل اینستاگرام هم یک پیام جداگانه برای گیرنده نمایش داده می‌شود که با کلیک کردن روی آن Notification می‌تواند وارد بحث شما شود.

منشن موضوع ندارد

منشن فقط به درد این می‌خورد که بتوانید دوستتان را صدا کرده یا به او اشاره کنید. شما با منشن کردن نمی‌توانید روی موضوع خاصی تمرکز کنید. مثلا اگر قرار است درباره توقیف شدن فلان روزنامه حرف بزنید یا اگر می‌خواهید نظر دیگران درباره این موضوع را بخوانید باید از هشتگ استفاده کنید، نه منشن باید از هشتگ استفاده کنید. درباره هشتگ بعدا برایتان مفصل توضیح می‌دهیم.

این پست به پیشنهاد خانم آترا جهان‌بخشی نوشته شده است.

Tags: اینستاگرام, تلگرام, منشن, هشتگ




آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر