موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

نشان دادن پیام تلگرام روی صفحه آیفون

نشان دادن پیام تلگرام روی صفحه آیفون

نویسنده : معین | زمان انتشار : 17 بهمن 1397 ساعت 19:50

گاهی اوقات پیش می آید که در تلگرام یا برنامه های دیگر مانند اینستاگرام، موبوگرام، واتس اپ و … پیام هایی دریافت کنید اما تا زمانی که وارد برنامه مورد نظر نشوید تعداد پیام های جدید و هشدار آنها برای شما نمایش داده نشود، امروز در انزل وب دو راه حل برای مشکل عدم مشاهده پیام در تلگرام، موبوگرام، اینستاگرام و… به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش امنیت اینستاگرام

۳ روش حل مشکل عدم نمایش پیغام جدید در تلگرام ، واتس اپ ، موبوگرام و..

How to solve telegram , instagram ,whatsapp new message notification problem

گاهی کاربران با مشکل عجیب عدم نمایش کامل پیام در تلگرام مواجه می شوند. کاربران هنگامی که یک پیام جدید در تلگرام، موبوگرام، واتس اپ و… برایشان ارسال می‌شود، هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نمی‌کنند و برای بررسی پیام های جدید تلگرام باید حتما برنامه را اجرا کنند. قبلا در انزل وب در مورد ۳ ترفند کاربردی برای استفاده از قابلیت مزاحم نشوید اندروید صحبت کردیم. امروز در انزل وب قصد داریم به  آموزش نحوه رفع مشکل نشان ندادن پیام جدید در تلگرام و دیگر اپلیکیشن ها بپردازیم.

رفع مشکل نشان ندادن پیام های جدید در تلگرام

قبلا در انزل وب روش فهمیدن آنلاین بودن شخصی که در تلگرام در حالت last seen recently است را آموزش دادیم. در این بخش نحوه نشان دادن پیام های جدید در تلگرام را آموزش خواهیم داد. اگر در تلگرام پیام جدید دریافت میکنید ولی هشداری برای شما ارسال نمیشود و یا روی آیکن تلگرام تعداد پیام ها نمایش داده نمیشود به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا تلگرام خود را باز کنید و به setting بروید.

settings.jpg

notifications and sounds را انتخاب کنید.

notification.jpg

در اینجا نوار لغزنده گزینه Alert را on کنید.

alert.jpg

یا به پایین صفحه بروید و Reset All Notifications را انتخاب کنید با این کار تنظیمات به حالت پیش فرض برمی گردد.

reset.jpg

در صورتی با انجام اینکار مشکل عدم نمایش پیام های جدید در تلگرام حل نشد از روش دوم استفاده کنید.

رفع مشکل عدم نمایش هشدار ، نور ، آیکن و عدد پیام جدید در تلگرام ، واتس اپ ، موبوگرام و..

در صورتی که هشدار (notification) پیغام جدید در اپ هایی نظیر تلگرام یا واتس اپ برای شما نمایش داده نمیشود ممکن است که علت پیام نیامدن تلگرام و.. تنظیمات هشدار برنامه در سیستم عامل گوشی شما غیرفعال یا در الویت کم قرار گفته باشد که باید تنظیمات هشدار پیام را مجددا تنظیم کنید ، در سیستم عامل اندروید مسیر Notification > App Notification را طی کنید (توجه کنید در بخش Notification  گزینه Show Notification Icons فعال باشد)

how-to-fix-telegram-whatsapp-instagram-not-show-notification1.jpg

سپس برنامه مورد نظر را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید.

how-to-fix-telegram-whatsapp-instagram-not-show-notification2.jpg

و بخش های Show Notification ، Priority ، App Icon Badge ، Notification light و .. را با توجه به نیاز خود در صورت غیرفعال بودن فعال کنید.

how-to-fix-telegram-whatsapp-instagram-not-show-notification3.jpg

رفع مشکل عدم نمایش هشدار و اعلان پیام ها در واتس اپ ، تلگرام ،موبوگرام، اینستاگرام و..

یکی از ویژگی های مهم اندروید ۶ مارشاملو ” Doze” نامیده می شود که هدف آن بهبود عمر باتری شما است. وقتی که برای مدتی از تلفن اندروید و تبلت خود استفاده نمی کنید، این برنامه، دستگاه شما را به حالت خواب می برد و باتری شما را برای استفاده های بعدی ذخیره می کند.

اندروید به طور معمول به اپلیکیشن ها اجازه می دهد که در پشت زمینه کار کنند، برای دادهای جدید جستجو کنند، notification را دریافت کنند، و اپلیکیشن هایی را که می خواهید اجرا کنید. استفاده از این برنامه در تلفن شما خوب است اما تلفن شما به طور مداوم نیاز به بیدار بودن ندارد. مثلا در هنگام خواب شما از گوشی هیچ استفاده ای نمی کنید، با این حال دستگاه، شارژ باتری را به مقدار قابل توجهی کم می کند که قبلا در انزل وب روشن نگه داشتن دائمی صفحه نمایش بدون کم شدن باتری بعد از قفل گوشی اندروید را آموزش دادیم. حالت Doze با تشخیص غیر فعال بودن اسمارت فون به مدت طولانی، فعالیت های پس زمینه را موقتا خاموش می کند و به این ترتیب باعث کاهش میزان مصرف باتری می شود.

AndroidPIT-Nexus-6-Android-6-0-Marshmallow-review-33-w782.jpg

نوتیفیکیشن‌های اولویت‌دار مثل تماس‌ها و پیام‌های متنی حتی در زمان خواب دستگاه هم دریافت می‌شوند. نوتیفیکیشن باقی برنامه‌های پیام رسان مثل تلگرام یا موبوگرام، اینستاگرام، واتس اپ را هم می‌توانید از طریق تنظیمات، جز نوتیفیکیشن‌های اولویت‌ دار کنید تا در زمان خواب دستگاه هم دریافت شوند.

اگر می خواهید قابلیت Doze را برای یکی یا تعداد بیشتری از برنامه هایتان غیر فعال کنید، به صورت زیر عمل کنید:

وارد قسمت تنظیمات Settings شویدگزینه Battery را انتخاب کنید.

android-n-dev-preview-settings-menu-06.jpg

دکمه سه نقطه ای که در بالای صفحه قرار دارد را انتخاب کنید و گزینه Battery optimization را انتخاب کنید.

Doze-Mode-Settings.jpg

برای رفع مشکل عدم دریافت پیام در تلگرام، دکمه منوی کنار Not optimized را فشار دهید و گزینه All apps را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید تلگرام را انتخاب کنید تا از حالت Doze خارج شوند.

Doze-Mode-Settings1.jpg

تلگرام را انتخاب کنید و گزینه Don’t optimize را انتخاب کنید. این کار را برای اپلیکیشن های دیگر مانند موبوگرام، واتس اپ، اینستاگرام و … تکرار کنید. قبلا در انزل وب در مورد ارسال و آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام در پست ۱۴ روش رفع مشکل ارسال و آپلود نشدن فیلم، ویدیو و عکس در اینستاگرام صحبت کردیم در صورت تمایل این پست را مطالعه بفرمایید.

Doze-Mode-Settings2.jpg

تجربه و پیشنهاد شما؟

تجربه و پیشنهاد خود را در زمینه حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید و نوتیفیکیشن در تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و.. در بخش نظرات پست معرفی و تجربه ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر