موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

سایلنت شدن خودکار گوشی ایفون

سایلنت شدن خودکار گوشی ایفون

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 12 بهمن 1400 ساعت 13:54

ممکن است برای شما هم پیش بیاید که در هنگام پخش موسیقی با آیفون خود، صدایی از آن پخش نشود. با ما همراه باشید تا در ادامه روش‌های ارائه شده برای حل مشکل قطع شدن صدای آیفون را با هم بررسی کنیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

اگر در هنگام پخش موزیک از برنامه Apple Music، آهنگ شما بدون صدا پخش شد و یا پادکست‌های موجود در گوشی شما همگی بدون صدا هستند و یا هرگونه مشکل صوتی و عدم پخش صدا در آیفون خود مشاهده کردید، قطعا قطعا یک جای کار ایراد دارد و باید تنظیمات صدای ایفون را بررسی کنید. در این مقاله روش‌های مختلفی ارائه شده است تا پیش از گذاشتن قرار ملاقاتی با مراکز خدماتی اپل، مشکل قطع شدن صدای آیفون را رفع کنید. برای آموزش قطع کردن صدای آیفون هنگام عکاسی می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

عناوین مطلب:

  • آموزش حل مشکل قطع شدن صدای آیفون
    • کلید قطع صدا (Mute) گوشی را چک کنید
    • بررسی کنید گزینه Do Not Disturb روشن نباشد
    • تنظیمات صدای گوشی را چک کنید
    • بلوتوث گوشی را خاموش کنید
    • آیا با استفاده از هدفون، صدایی می‌شنوید؟
    • هر گونه گرد و غبار را تمیز کنید
    • تنظیمات صدای آیفون را را از داخل یک اپلیکیشن انجام دهید
    • آیفون خود را فورس ریستارت کنید
    • گوشه پایین سمت راست گوشی را فشار دهید
    • iOS خود را بروزرسانی کنید
    • تنظیمات را به حالت پیش فرض ببرید
    • نسخه پشتیبانی خود را بازگردانی کنید

آموزش حل مشکل قطع شدن صدای آیفون


کلید قطع صدا (Mute) گوشی را چک کنید

در بالای دیواره سمت چپ آیفون، کلید Mute گوشی قرار دارد که از آن برای قطع و وصل کردن صدا استفاده می‌شود. اگر یک مربع نارنجی شکل کوچکی در بالای این کلید مشاهده کردید، مشخص می‌شود که آیفون در حالت بی‌صدا (Silent) قرار دارد و دلیل کار نکردن صدای آیفون هم همین است.

spacer.png

بعضی اوقات این دکمه به اشتباه در حالی که گوشی در جیب شما است و یا هنگام بیرون آوردن گوشی از کاور خود، حرکت کرده و در حالت سایلنت قرار می‌گیرد. نگاهی به آن بیندازید و درصورتی که گوشی در حالت سایلنت قرار گرفته، آن را غیرفعال کنید. با این کار صدای اسپیکر آیفون شما مجددا وصل خواهد شد.

بررسی کنید گزینه Do Not Disturb روشن نباشد

یکی از دلایل دیگر که معمولا منجر بهکار نکردن صدای آیفون می‌شود، روشن بودن حالت Do Not Disturb است. این گزینه ممکن است به اشتباه فعال شود و یا بعد از یک قرارملاقات، کاربر فراموش کند که آن را خاموش کند.

برای بررسی این گزینه می‌بایست در تنظیمات گوشی در قسمت Do Not Disturb رفته و بررسی کرد که آیا این گزینه فعال است یا خیر. شما باید این گزینه را خاموش کرده و چک کنید که آیا صدای اسپیکر آیفون برمی‌گردد یا خیر.

spacer.png

تنظیمات صدای گوشی را چک کنید

اگر دکمه سایلنت آیفون به صورت اتفاقی روشن شود، باعث قطع شدن صدای گوشی می‌شود. در واقع اگر زمانی که آیفونتان را در جیب خود گذاشته، بنشینید و یا دراز بکشید ممکن است دکمه تنظیم صدای گوشی فشرده شود و در این حالت به حداقل میزان صدای خود برسد که در این حالت گوشی در حالت سایلنت قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با فشردن دکمه تنظیم صدا در دیواره کناری آیفون و یا با استفاده از کنترل سنتر موجود در صفحه نمایش که از پایین گوشی باز می‌شود، صدای گوشی خود را تنظیم کرده و آن را از حالت بی‌صدا

درآورید

.

spacer.png

بلوتوث گوشی را خاموش کنید

دلیل دیگر که منجر به کار نکردن صدای آیفون می‌شود آن است که احتمال دارد گوشی شما به اسپیکر دیگری از طریق بلوتوث متصل شده باشد. درواقع احتمالا موزیک گوشی شما توسط دستگاه اسپیکر دیگری در حال پخش است. شما می‌توانید از طریق تنظیمات یا کنترل سنتر، بلوتوث آیفون خود را خاموش کنید.

spacer.png

آیا با استفاده از هدفون، صدایی می‌شنوید؟

اگر اسپیکر داخلی آیفون شما، صدایی پخش نمی‌کند از یک هدفون استفاده کنید تا ببینید آیا صدایی از گوشی شما پخش می‌شود یا خیر.

spacer.png

اگر با کمک هدفون توانستید صدای موسیقی پخش شده از گوشی را بشنوید این بدین معنا است که احتمالا اسپیکر آیفون شما دچار مشکل شده و یا جک هدفون به طریقی اتصال ایجاد می‌کند. پورت آن را به آرامی تمیز کنید تا مطمئن شوید هرگونه گردوغبار و آلودگی از آن پاک شده باشد سپس بررسی کنید که آیا این کار موثر واقع شده است یا خیر.

هر گونه گرد و غبار را تمیز کنید

وجود گرد و غبار می‌تواند باعث خراب شدن صدای گوشی آیفون شما شود. با استفاده از یک مسواک نرم به آرامی هرگونه گرد و غبار را از بخش گیرنده، پورت لایتنینگ و اسپیکر پاک کنید. مسواک باید نرم، تمیز و خشک باشد. اگر دستگاه شما در یک قاب یا محافظ قرار دارد، اطمینان حاصل کنید که جلوی قسمت اسپیکر را نمی‌گیرد.

spacer.png

تنظیمات صدای آیفون را را از داخل یک اپلیکیشن انجام دهید

اپلیکیشنی که می‌دانید موسیقی یا افکت صوتی دارد را باز کرده و با استفاده از دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا یا اسلایدری که در کنترل سنتر لاک اسکرین وجود دارد، صدا را تنظیم کنید.

spacer.png

آیفون خود را فورس ریستارت کنید

اگر هیچ کدام از روش‌های بالا موثر واقع نشد، یکبار گوشی خود را خاموش و روشن کنید. با اینکه این کار ساده به نظر می‌رسد اما در اکثر موارد برای دستگاه‌های الکتریکی، سریع‌ترین روش برای حل مشکل، همین خاموش و روشن کردن آن‌ها است و ممکن است مشکل از یک باگ کوچک باشد. برای فورس ریستارت کردن در آیفون‌های قدیمی تا آیفون 6 و 6 پلاس، دکمه پاور و هوم را به صورت همزمان نگه دارید تا صفحه خاموش شده و دوباره روشن شود و لوگوی اپل در صفحه ظاهر شود.

spacer.png

در آیفون 7 و 7 پلاس، باید برای اینگونه ریستارت کردن دکمه کم کردن صدا و دکمه روشن کردن آیفون را به صورت همزمان بفشارید و پس از اینکه لوگوی اپل ظاهر شد، آن‌ها را رها کنید.

spacer.png

در آیفون 8 تا آیفون‌های جدید باید برای فورس ریستارت کردن مراحل زیر را طی کنید.

  1. دکمه زیاد کردن صدا را فشرده و رها کنید.
  2. دکمه کم کردن صدا را فشرده و رها کنید.
  3. دکمه کناری را فشرده و نگه دارید.
  4. زمانی که لوگوی اپل ظاهر شد، دکمه را رها کنید.

spacer.png

با این کار گوشی شما بدون تاثیر گذاشتن بر اطلاعاتتان، ریستارت شده و احتمالا مشکل قطع شدن صدای آیفون را حل خواهد کرد.

گوشه پایین سمت راست گوشی را فشار دهید

این راه حل کمی عجیب به نظر می‌رسد اما مشکل قطع شدن صدای آیفون برخی از کاربران را با موفقیت حل کرده است. شما باید گوشه پایین سمت راست آیفون را (قسمت بالای اسپیکر) فشار داده و به مدت 20 ثانیه نگه دارید. شاید یکی از اتصالات شل شده است و این کار آن را سفت می‌کند.

spacer.png

iOS خود را بروزرسانی کنید

برای حل مشکل قطع شدن صدای آیفون می‌توانید سیستم عامل دستگاه خود را بروزرسانی کنید. به مسیر Settings > General > Software Update رفته و اگر آخرین نسخه iOS را ندارید، گوشی خود را آپدیت کنید.

spacer.png

تنظیمات را به حالت پیش فرض ببرید

این راه حل کمی ریشه‌ای است چرا که تمام تنظیمات شخصی سازی شده گوشی شما را به حالت پیش فرض می‌برد. برای حل مشکل قطع شدن صدای آیفون می‌توانید از این راه استفاده کنید. به Settings و بخش General رفته و گزینه Reset all Settings را انتخاب کنید. این روش کاری به داده‌ها، مخاطبان یا تصاویر و ویدیوهای گوشی شما ندارد.

spacer.png

نسخه پشتیبانی خود را بازگردانی کنید

اگر شما نسخه بکاپی از زمانی که آیفون‌تان کار می‌کرد دارید، می‌توانید آن را برای حل مشکل قطع شدن صدای آیفون بازیابی کنید. توجه داشته باشید که با این کار، هر عکس، ویدیو و مخاطبی که بعد از نسخه بکاپ به آیفون اضافه کرده‌اید، حذف خواهند شد. به بخش Settings و سپس iCloud رفته و گزینه Storage & Backup را انتخاب کنید. در اینجا نسخه بکاپی که می‌خواهید بازیابی کنید را انتخاب کرده و بازیابی کنید. شما می‌توانید این کار را از طریق آیتونز هم انجام دهید.

spacer.png

اگر هیچ کدام از روش‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد نتوانستند مشکل صدای گوشی شما را حل کنند، می‌بایست با یک مرکز خدمات و پشتیبانی اپل یک قرار ملاقات تنظیم کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر