موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

مخفي كردن برنامه در ايفون ios 11

مخفي كردن برنامه در ايفون ios 11

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 12 اردیبهشت 1398 ساعت 13:14

شاید خیلی از افراد نیاز داشته باشند بنا به هر دلیلی بعضی از برنامه ها و اپلیکیشن هاشون رو مخفی کنند تا افراد دیگر نتونن بهشون دسترسی داشته باشن… یا حتی مشاهده شده خیلی از کاربران بخصوص ایرانی ها «☺» میخوان برنامه های بی استفاده ی پیش فرض گوشی رو مخفی کنن تا تو دست و پاشون نباشه…

آموزش امنیت اینستاگرام

متاسفانه یا خوشبختانه تو آیفون های اپل برای اینکار زیاد دست و بالتون باز نیست و آنچنان کاری ازتون بر نمیاد؛ ولی خب ما تو این پست سه روش یا بهتره بگیم تنها روش هایی که برای انجام اینکار تا به الان وجود داره رو بهتون معرفی می کنیم، امیدواریم مفید واقع بشه براتون.

روش اول

شما میتونید یک پوشه بسازید و تمام اپلیکیشن های پیش فرض و یا اپلیکیشن های مورد نظر که قصد مخفی کردنشون رو دارید انتقال بدید به اون پوشه و اون رو به نقطه ی کور گوشیتون ببرید تا دسترسی بهش آسون نباشه. ترجیحا هم صفحه اول اون پوشه رو پر برنامه کنید و برنامه مدنظرتون جهت مخفی کردن رو ببرید صفحه های آخر اون پوشه.

روش دوم

شاید خیلی از شما با قابلیت Restrictions آشنا نباشید. با این قابلیت که بطور پیش فرض در همه آیفون ها وجود داره میتونید بعضی اپلیکیشن ها رو مخفی کنید.

وارد بخش setting و سپس general و پس از آن بخش restrictions شوید و enable را لمس کنید و یه رمز به دلخواه وارد کنید…

دقت داشته باشید اولین رمزی که وارد میکنید رمز همیشگی restrictions شماست (مگر اینکه دیوایس رو ریستور کنید) پس آن را بخاطر بسپارید تا دچار مشکل نشوید.

بعد از فعال کردن restrictions در همین صفحه قسمت هایی رو مشاهده خواهید کرد که موارد لازم رو در این پست توضیح خواهیم داد.

اگر گزینه های این صفحه رو خوب چک کنید قسمتی وجود دارد تحت عنوان Apps که وقتی اون رو لمس کنید صفحه ای برای شما باز میشه که در اون میتوانید اپلیکیشن ها رو طبق امتیازشون از صفحه پنهان کنید.

ممکن است چند اپلیکیشن امتیازات یکسانی داشتنه باشند و وقتی قصد کنید برنامه هایی با آن امتیاز را پنهان کنید همه آن برنامه های هم امتیاز همزمان مخفی خواهند شد و نمی توانید برنامه ها را تکی تکی مخفی کنید.

از این قسمت که خارج بشید با گزینه هایی برای برخی برنامه ها (عمدتا برنامه های پیش فرض) رو به رو میشید که با خاموش کردن هرکدوم از آن ها آیکون اپلیکیشن مورد هدف از هوم اسکرین مخفی می گردد.

بدین ترتیب میتونید از قابلیت Restrictions نیز برای مخفی کردن برخی برنامه ها استفاده کنید.

این نکته لازم به ذکر است که کل این قسمت یعنی Restrictions فقط برای برنامه هایی که از اپستور رسمی دانلود و نصب شده اند جواب می دهد.

روش سوم

یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از اون قادر به مخفی کردن برنامه های آیفون های اپل می‌شوید مربوط به ساخت پوشه مخفی یا “Invisible Folder” می‌شود. در این ترفند شما باید مراحل خاصی را طی کنید و حتما از یک عکس پس زمینه ساده سفید یا خاکستری در آیفونتان استفاده کنید. می توانید از دو عکس زیر استفاده کنید…

پس از تعیین یکی از دو عکس فوق به عنوان عکس پس زمینه دیوایستون باید به Settings دستگاه مراجعه کنید.

سپس به بخش General و پس از آن Accessibility و نهایتا Increase Contrast مراجعه نمایید. اگر از تصویر پس زمینه خاکستری استفاده کرده‌اید، قابلیت ر را فعال کنید اما اگر از تصویر پس زمینه سفید استفاده کرده‌اید باید گزینه Reduce Transparency را غیر فعال نمایید. در این شرایط اگر به منوی اپلیکیشن های آیفون بروید پوشه‌هایتان به صورت زیر نمایش داده می شود.

در این شرایط وقتشه پوشه‌ای بسازیم که نام و سایه نداشته باشه. بدین منظور باید از ترفند دیگری استفاده کنید که هیچ نیازی به جیلبریک کردن آیفون ندارد. وارد اپ استور بشید و سپس یکی از برنامه‌های زیرشاخه Food & Drink را دانلود و بر روی دستگاه نصب کنید. انگشت خودتون رو بر روی آیکون برنامه دانلود شده قرار بدید و اون رو بر روی آیکون یک برنامه دیگر ببرید و رها کنید تا یک پوشه ساخته شود. سپس کافیه که کلید هوم دستگاه را فشار بدید . بدین ترتیب یک پوشه بدون نام در آیفونتون ساخته میشه.

حال نیازه تا یک تصویر پس زمینه یا آیکون خالی و نامرئی را به عنوان تصویر پس زمینه بخش اول پوشه نامرئی بسازید. مینونید برنامه App Icons Free را برای انجام این کار دانلود کنید و سپس یک تصویر پس زمینه نامرئی و مطابق با رنگ پس زمینه آیفون بسازید. در مرحله نهایی شما باید آیکون نامرئی که ساخته‌اید را به صفحه اصلی پوشه موجود اضافه کنید. سپس تمام اپلیکیشن ها یا برنامه های موجود در آن را به بخش دوم پوشه منتقل کنید. به این صورت پروسه مخفی کردن برنامه های آیفون یا آیپد به پایان می‌رسد.

روش سوم در گذشته تست شده و جواب داده اما نتیجه دادن این روش در ios ها و آیفون های مختلف رو تضمین نمی کنیم.

روش های بالا بر روی اکثر آیفون ها با هر ورژن ios جواب می دهد. اما برخی روش ها هم هست که به دلیل باگ بعضی از ios ها میتواند پاسخگوی نیاز شما باشد…

آموزش مخفی کردن برنامه ها در ios 9

  • دستتان را روی یکی از نرم افزارها نگه دارید تا نرم افزارها شروع به لرزیدن کنند .
  • بدون برداشتن دستتان از روی نرم افزار , آن را روی یک نرم افزار دیگر بکشید تا یک فولدر تشکیل شود .
  • همچنان دستتان را از روی نرم افزار بر ندارید و آن نرم افزار را به صفحه دوم فوادر ایجاد شده بکشید .
  • آخرین کاری که میکنید این میباشد که باید نرم افزار مورد نظر را مانند فیلمی که در پایین میباشد به یک گوشه از فولدر بکشید و همزمان بدون برداشتن دستتان از روی نرم افزار , دکمه هوم را فشار دهید تا شاهد مخفی و پنهان شدن نرم افزار در آی او اس ۹ به بالا باشید.

جهت برگرداندن اپلیکیشن ها به اسکرین کافیست آیفون خود را یک دور ریستارت (خاموش و روشن) کنید.

آموزش مخفی کردن برنامه ها در ios 11

  • ابتدا نوار پایین صفحه اپلیکیشن ها را خالی کنید.
  • سپس اپلیکیشن هایی که قصد مخفی سازی آن ها را دارید به یک پوشه انتقال دهید.
  • در مرحله بعد آن پوشه را به نوار پایین که از قبل آن جا را خالی کرده اید ببرید.
  • و اسکرین گوشی رو عوض کنید.
  • بعد روی همان پوشه دستتان را نگه دارید و بفشارید تا علامت ضربدر در کنار اپلیکیشن ها ظاهر شود.
  • سپس دوبار دکمه هوم را فشار داده تا وارد مولتی تسکینگ شوید.
  • و در مرحله آخر آن پوشه را که نگه داشته اید به وسط صفحه بکشید و رها کنید.

بدین ترتیب شما توانسته اید اپلیکیشن های مدنظر خود را مخفی کنید.

اگر متوجه این روش نشدید فیلم پایین را مشاهده کنید.

برای برگرداندن اپلکیشن ها همانطور که قبلا نیز گفتیم باید دیوایس خود را ریستارت (خاموش و روشن) کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر