موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

چگونه igtv را حذف کنیم

چگونه igtv را حذف کنیم

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 22 دی 1400 ساعت 00:04

پلتفرم IGTV اینستاگرام عملا به یک رقیب جدی برای یوتیوب تبدیل شده است. در این مقاله هر آنچه که لازم است درباره تلویزیون اینستاگرام و نحوه استفاده از آن را بدانید، با هم مرور خواهیم کرد.

آموزش امنیت اینستاگرام

اگر اخبار فناوری را دنبال می‌کنید حتما مطلع هستید که IGTV ویژگی جدیدی اینستاگرام است که در تاریخ 20 ژوئن (30 خرداد) سال قبل آن معرفی شداین ویژگی امکان تماشا و به اشتراک‌گذاری ویدیوهای طولانی‌تر و در فرمت عمودی را برای کاربر فراهم می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت در عصر فناوری که در آن بسر می‌بریم، IGTV اینستاگرام فرصت مناسبی برای برندهای مختلف و معرفی آنها به عموم کاربران خواهد بود. در این آموزش قصد داریم راهنمای کاملی برای پلتفرم IGTV اینستاگرام را برای همراهان پلازامگ ارائه دهیم.

عناوین مطلب:

  • IGTV اینستاگرام چیست
  • IGTV چگونه کار می کند
  • چه کسانی در IGTV موفق عمل می کنند
  • تلویزیون اینستاگرام از چه نوع ویدیوهایی پشتیبانی می کند
  • تغییر سایز ویدیو برای IGTV
  • چه کسی می‌تواند ویدیوی IGTV را تماشا کند
  • هر اکانت چند کانال ویدیویی را می‌تواند در IGTV اینستاگرام داشته باشد
  • IGTV چگونه تعداد تماشاگران یک ویدیو را محاسبه می‌کند
  • نحوه کار با IGTV اینستاگرام و ایجاد یک کانال
  • چگونه ویدیو IGTV را پست کنیم
  • چگونه فیلم IGTV را مستقیما از کامپیوتر پست کنیم
  • چگونه ویدیو IGTV را حذف کنیم

IGTV اینستاگرام چیست؟

درست همان‌طور که از اسم IGTV برمی‌آید این پلتفرم به عنوان تلویزیون اینستاگرام شناخته می‌شود. در واقع تلویزیون اینستاگرام روش مدرنی برای مشاهده کردن کانال‌های مختلف به صورت تمام صفحه و عمودی در گوشی هوشمند است. IGTV هنوز شباهتی به تلویزیون‌های رایج ندارد و بیشتر به عنوان رقیب یوتیوب شناخته می‌شود. با این حال اگر یک ویدیوی جدید در تلویزیون اینستاگرام داشته باشید، آیکون آن در بالای سمت راست گوشه صفحه نمایش اینستاگرام ظاهر خواهد شد.

spacer.png

IGTV چگونه کار می کند؟

درحقیقت اینستاگرام در راستای تلقین حس واقعی تلویزیون به کاربران خود، پلتفرم IGTV را راه‌اندازی کرده است. به موجب این پلتفرم، به محض دریافت منبع، درست مانند یک تلویزیون همگانی، ویدیو به صورت خودکار برای کاربر پخش می‌شود.

به لطف الگوریتم اینستاگرام، کاربرانی که از IGTV استفاده می‌کنند اغلب محتواها را براساس علاقمندی خود دریافت می‌کنند. درحال حاضر کاربران می‌توانند تنها ویدیوهای حداکثر 10 دقیقه‌ای را روی این پلتفرم به اشتراک بگذارند اما اگر یک اکانت تائیدشده داشته باشید قادر خواهید بود که یک ویدیوی یک ساعته را هم بر روی تلویزیون اینستاگرام به اشتراک بگذارید. البته اینستاگرام اعلام کرده است که به زودی همه کاربران قادر خواهند بود که ویدیوهای 60 دقیقه‌ای را روی IGTV به اشتراک بگذارند.

گفتنی است کاربر تنها قادر خواهد بود که ویدیوهای خود را از گالری گوشی انتخاب کرده و روی IGTV بارگذاری کند. در این پلتفرم، اینستاگرام سه نوع دسته‌بندی را به شما نشان می‌دهد:

  • اختصاصی (For You)
  • دنبال شده‌ها (Following)
  • محبوب (Popular)

همچنین یک تب تحت عنوان «Continue Watching» نیز وجود دارد که ویدیوهایی را که به صورت ناقص مشاهده کرده‌اید، برای شما می‌آورد. این امکان وجود دارد که دقیقا همانند مشاهده لایو اینستاگرام، در حال تماشای یک ویدیو در تلویزیون اینستاگرام نیز آن را لایک کرده و یا کامنت بگذارید.

spacer.png

چه کسانی در IGTV موفق عمل می کنند؟

در اینجا تمرکز بیشتر بر روی تاثیرگذاران حوزه دیجیتال، سلبریتی‌های دنیای وب و افراد مشهوری است که اسم آنها در اینترنت زیاد دیده می‌شود. در مرتبه دوم باید اظهار کرد که اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که در دسترس بودن این افراد را برای مردم عادی فراهم می‌کند.

اینستاگرام قصد دارد که این ایده را عمومی کند. درواقع همان‌طور که ویژگی استوری کاملا عمومی است و برای همه کاربران به صورت یکسان، قابل استفاده است؛ اینستاگرام نیز درصدد است که ویژگی IGTV برای عموم کاربران قابل استفاده باشد و کاربران عادی نیز بتوانند ویدیوهای طولانی‌تر را روی آن به اشتراک بگذارند. این ویژگی می‌تواند برای شرکت‌های مختلف نیز بسیار عالی باشد؛ چراکه دیگر نیازی ندارند برای ایجاد محتوا و تبلیغ محصولات خود، هزینه زیادی بپردازند. درواقع محتوای دینامیک می‌تواند یکی از بهترین مزایای پلتفرم تلویزیون اینستاگرام باشد که بسیار کاربردی و مفید نیز خواهد بود.

تلویزیون اینستاگرام از چه نوع ویدیوهایی پشتیبانی می کند؟

برای بارگذاری یک ویدیو روی IGTV اینستاگرام باید این نکته را درنظر داشت که طول ویدیوی موردنظر حداقل 15 ثانیه و حداکثر 10 دقیقه باشد. البته خاطر نشان می‌شود که در حال حاضر آن‌دسته از کاربرانی که اکانت تائید شده دارند می‌توانند ویدیوهایی با طول حداکثر یک ساعت را نیز روی IGTV بارگذاری کنند. سایز صفحه نمایش ویدیو نیز دقیقا مشابه حالت استوری اینستاگرام می‌بایست 9:16 باشد. البته می‌توانید ویدیوی افقی نیز با نسبت ابعاد 16:9 هم آپلود کنید. فرمت فایل باید MP4 بوده و حجم آن برای ویدیوهای کمتر از 10 دقیقه باید حداکثر 650 مگابایت و برای مدت تا 60 دقیقه، حداکثر 3.6 گیگابایت باشد.

اینستاگرام طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است که کاربران نمی‌توانند محتوای خشونت آمیزی را که در آن برهنگی، تبعیض و یا نفرت ارائه می‌شود را در IGTV به اشتراک بگذارند.

تغییر سایز ویدیو برای IGTV

اگر به دنبال تغییر سایز ویدیو برای IGTV بر اساس مشخصات ذکر شده در بالا هستید، می‌توانید از برنامه‌های مختلفی برای این کار استفاده کنید. برخی از این نرم افزارها عبارتند از Final Cut Pro ،Wondershare.Filmora و Movavi که قابلیت‌های مختلفی برای تغییر سایز ویدیو دارند. در ویدیوی بالا می‌توانید نحوه تغییر سایز ویدیو برای IGTV را با استفاده از نرم افزار Filmora یاد بگیرید.

چه کسی می‌تواند ویدیوی IGTV را تماشا کند؟

همه کاربران اینستاگرام به محتوای IGTV دسترسی دارند. دقیقا همانند یوتیوب شما نیز می‌توانید یک کانال شخصی داشته باشید و یا تنها ویدیوهایی را که در این قسمت به اشتراک گذاشته می‌شوند را مشاهده کنید.

هر اکانت چند کانال ویدیویی را می‌تواند در IGTV اینستاگرام داشته باشد؟

هر اکانت اینستاگرام تنها می‌تواند یک کانال ویدیویی روی IGTV داشته باشد. درواقع اگر شما یک اکانت را در اینستاگرام فالو کرده باشید، متعاقبا آن شخص را در IGTV نیز دنبال کرده‌اید و بالعکس.

spacer.png

IGTV چگونه تعداد تماشاگران یک ویدیو را محاسبه می‌کند؟

دقیقا مشابه یوتیوب، اگر فردی حداقل 3 ثانیه از یک ویدیو را در تلویزیون اینستاگرام مشاهده کند، جزو آمار تماشاگران آن ویدیو محسوب خواهد شد.

نحوه کار با IGTV اینستاگرام و ایجاد یک کانال

برای اینکه بتوانید یک ویدیو را در IGTV بارگذاری کنید و محتوای اختصاصی خود را در پلتفرم ایجاد کنید، می‌بایست یک کانال در تلویزیون اینستاگرام داشته باشید. اما نگران نباشید چراکه ایجاد یک کانال در IGTV بسیار ساده است.

در پلتفرم IGTV روی علامت چرخ‌دنده که در بالای کانال‌های شما قرار دارد، ضربه بزنید. حال گزینه Create your Channel را انتخاب کرده و سپس روی Advance ضربه بزنید. در این مرحله کانال اختصاصی شما ایجاد شده است.

spacer.png

اگر می‌خواهید کانال خود را از طریق اینستاگرام ایجاد کنید، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

spacer.png

چگونه IGTV را پست کنیم

برای پست کردن فیلم IGTV در کانال خود، به پروفایل IGTV خود رفته و سپس روی آیکون + ضربه بزنید. حال ویدیوی موردنظر خود که بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه است را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Advance ضربه بزنید.

حال می‌توانید برای ویدیوی خود یک کاور انتخاب کنید که دقیقا عملکردی مشابه تامنیل (Thumbnail) یوتیوب دارد. در این مرحله انتخاب یک عکس زیبا و جالب نقش مهمی در ترغیب کردن کاربران دیگر دارد که ویدیوی شما را تماشا کنند. پس از انتخاب یک کاور برای ویدیوی خود، حال زمان آن رسیده است که برای ویدیوی خود یک عنوان و توضیحات بنویسید. در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که ویدیوی شما در صفحه فیسبوک‌ تان نیز نمایش داده شود. پس از آنکه نام و توضیحات مربوط به ویدیوی خود را نوشتید کافی است روی Post ضربه بزنید. قبل از اینکه فیلم IGTV را پست کنید توجه داشته باشید که پس از ارسال کردن ویدیو دیگر قادر نخواهید بود که آن را ویرایش کنید و تنها می‌توانید عنوان و یا توضیحات آن را تغییر دهید.

spacer.png

پس از پست کردن ویدیو IGTV دقیقا همانند استوری، آیکونی روی صفحه پروفایل شما ظاهر خواهد شد. اگر فردی ویدیو شما را لایک کرده و یا کامنتی برای ویدیو بگذارد، طی نوتیفیکشنی از آن مطلع خواهید شد. شما می‌توانید برای مشاهده نتیجه ویدیوی خود روی آیکونی که در کنار آیکون هواپیما قرار دارد، ضربه بزنید و سپس Info را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید تعداد تماشاگران، لایک‌ها، کامنت‌ها و واکنش‌های عموم را مشاهده کنید.

چگونه فیلم IGTV را مستقیما از کامپیوتر پست کنیم؟

علاوه براینکه می‌توان از طریق

اپلیکیشن

IGTV و یا اینستاگرام به این پلتفرم دسترسی داشت، شما می‌توانید ویدیوهای خود را مستقیما از

کامپیوتر

روی IGTV بارگذاری کنید. درحال حاضر برای کاربران غیرممکن است که بتوانند همه کانال‌های ویدیویی را درست مطابق آنچه که با گوشی خود به آنها دسترسی دارند، تماشا کنند. درحقیقت اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که تنها ویدیوهایی را با کامپیوتر خود مشاهده کنید که به اکانتی که با آن در کامپیوتر لاگین کرده‌اید، تعلق داشته باشند. حال برای پست کردن فیلم IGTV از کامپیوتر، می‌بایست در ابتدا از روی کامپیوتر به پروفایل خود رفته و سپس روی IGTV کلیک کنید. حال روی گزینه Upload کلیک کنید. در این مرحله شما می‌توانید ویدیوی موردنظر خود را آپلود کنید.

spacer.png

پس از آنکه ویدیوی موردنظر آپلود شد باید برای آن نام و توضیحات اختصاص دهید. همچنین می‌توانید تعیین کنید که این ویدیو روی صفحه فیسبوک شما نیز نمایش داده شود یا خیر. اگر فیلم IGTV را با استفاده از کامپیوتر خود پست می‌کنید، دیگر قادر نخواهید بود که فریم ویدیو را انتخاب کنید. حال می‌بایست برای کاور ویدیوی خود یک عکس زیبا انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه Post کلیک کنید.

spacer.png

چگونه IGTV را حذف کنیم؟

حذف فیلم از IGTV اینستاگرام بسیار ساده است. کافی است در گوشی خود، پلتفرم IGTV را باز کنید. حال روی پروفایل خود ضربه زده و سپس وارد کانال خود شوید. در این مرحله ویدیوی IGTV را که مایل هستید حذف شود را انتخاب کرده و روی آن ضربه بزنید. حال در بالای آن ضربه زده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

spacer.png

برای حذف IGTV اینستاگرام به وسیله کامپیوتر نیز می‌بایست در ابتدا به صفحه وب اینستاگرام رفته و در تب IGTV، ویدیوی موردنظر را انتخاب کنید. حال بر بالای ویدیو ضربه زده و سپس گزینه Delete را انتخاب کنید.

spacer.png

اینستاگرام قصد توقف ندارد و در حال حاضر با ارائه پلتفرم IGTV به عنوان یک تلویزیون موبایلی شناخته می‌شود. تنها چیزی که می‌توان با اطمینان گفت این است که IGTV فرصت بسیار مناسبی برای کمپانی‌ها و برندهای مختلف است که به راحتی با عموم مردم و کاربران ارتباط برقرار کرده و محصول خود را تبلیغ کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر