موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش آی جی تی وی اینستاگرام

آموزش آی جی تی وی اینستاگرام

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 22 اسفند 1399 ساعت 19:46

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان آموزش آی جی تی وی اینستاگرام را مطالعه خواهید کرد.

Igtv-training-1024x540.png

آموزش امنیت اینستاگرام

igtv چیست ؟؟ اگر تا به حال از محدودیت یک دقیقه ای اینستاگرام برای ارسال ویدیو عذاب می کشیدید، پس هنوز از قابلیت جدید آی جی تی وی اینستاگرام یا همون تلویزیون اینستاگرام یا هنوز استفاده نکرده اید یا اصلا آشنایی ندارید. پس شما را با قابلیت آی جی تی وی اینستاگرام که جدیدا دوباره بروزرسانی هایی بر روی آن انجام گرفته است، آشنا میکنیم. igtv اینستاگرام به شما این امکان را میدهد تا ویدیوهای بالای یک دقیقه را در اینستاگرام خود آپلود کرده و آن را منتتشر کنید. هم اکنون تمامی کاربران قادرند تا ویدئوهایی تا حجم یک ساعت را در این برنامه آپلود کنند. البته این مورد از جدیدترین قابلیت های اینستاگرام در این زمینه است. امروز میخواهیم در مورد ارسال اولین ویدیو و ایجاد کانال در آی جی تی وی صحبت کنیم و همچنین از قابلیت های این بخش بگوییم.

igtv چیست و چه قابلیت هایی دارد ؟

igtv ویژگی جدیدی می باشد که شما با استفاده از آن می توانید ویدیوهایی بالای یک دقیقه را در اکانت اینستاگرام خود به اشتراک عموم درآورید. این بخش به تلویزیون اینستاگرام نیز مشهور است و دلیل خوانده شدن آن به این نام را نیز میتوان به مشاهده ویدیوها با مدت زمان زیاد اشاره کرد. در آی جی تی وی می توانید ویدیوهایی از خودتان و یا با هر موضوعی را آپلود کرده و منتشر کنید. همچنین می توانید ویدیوهای منتشر شده توسط پیج‌های دیگر از جمله فالووینگ های خودتان را به راحتی پیدا کرده و مشاهده کنید. البته در صورت منتشر شدن ویدیو توسط فالووینگ هایتان در آیکون igtv برای شما در صفحه هوم خبر داده میشود. حتی میتوانید با استفاده از آیکون ذره بین موجود در صفحه اصلی آی جی تی وی اقدام به جستجوی ویدیو پیج‌های مورد علاقه خود کنید.

اگر از فیلمی در این بخش خوش تان آمد آن را لایک کنید یا کامنت بفرستید. اگر میخواهید دیگران نیز ویدیو مد نظر شما را ببینند آن را به اشتراک بگذارید و حتی آن را دانلود کنید و… که همه ی این موارد را در ادامه توضیح خواهیم داد.

استفاده از آی جی تی وی به یک برنامه یا همان اپلیکیشن مجزا نیاز دارد که با استفاده از آن هم می توانید اقدام به استفاده از آن کنید. اما نیاز چندانی به برنامه مستقل آن ندارید زیرا به راحتی می توانید از داخل خود برنامه اینستاگرام از آن استفاده کنید. تنها لازم است اینستاگرام خود را به آخرین آپدیت موجود بروز رسانی کنید. به صورت کلی شما با استفاده از این امکان به راحتی میتوانید قوانین محدودیت اینستاگرام در بخش استوری و پست گذاری را پست سر گذاشته و ویدیوهایی تا ۱۰ دقیقه و یک ساعت را انتشار دهید.

igtv اینستاگرام کجاست ؟

اینستاگرام روزانه آپدیت‌های متعددی را منتشر می کند که هر کدام از این آپدیت‌ها باعث تغییر در برخی از ساختارهای اینستاگرام می شود. یکی از جدیدترین آپدیت‌های اینستاگرام موجب تغییر در محل قرار گیری igtv بوده است. حال ما در این جا محل قرار گیری igtv به دو صورت قدیمی و جدید را بازگو می کنیم تا کسانی که هنوز اینستاگرام خود را آپدیت نکرده اند، باز هم بتوانند از آن بهره مند شوند.

نکته: ما پیشنهاد می کنیم که حتما اینستاگرام خود را آپدیت کنید، چرا که بعد از ی مدت پیج شما با مشکل مواجه می شود.

  1. برای بارگذاری igtv پس از جدیدترین اآپدیت اینستاگرام، ابتدا باید وارد پروفایل حساب کاربری خود شوید.
  2. وارد قسمت جستجو شده و آیکون igtv در بالای صفحه را انتخاب می کنید.

IGTV-01.jpgبخش جستجوی اینستاگرام

  1. حال در این صفحه برخی از ای جی تی وی ها برای شما نمایش داده شده اند که می توانید با پایین آمدن دیگر ایجی تی وی ها را مشاهده کنید.

IGTV-02.jpgبخش آِی جی تی وی در جستجو

  1. علامت + در گوشه ی سمت راست و بالای صفحه را را اگر لمس کنید، شما نیز می توانید ای جی تی وی بارگذاری کنید.

IGTV-03.jpgگذاشتن ای جی تی وی

نکته: روشی برای ورود به آی جی تی وی دانلود و استفاده از برنامه مجزا آن می باشد که توسط خود اینستاگرام به انتشار رسیده و می توانید از طریق خود این برنامه از قابلیت ها و ویژگی های آن لذت ببرید. ابتدا باید این برنامه را از کافه بازار و یا فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

igtv به چه دردم میخوره؟

ای جی تی وی به چه درد شما خواهد خورد. این می تواند سوال تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام و شما عزیزانی که در حال مطالعه این مقاله میباشید باشد.

  • اگر صاحب یک پیج فروشگاهی هستید.
  • اگر اهداف آموزشی در اینستاگرام دارید.
  • اگر هنرمند هستید و حرفه خاصی را دنبال می کنید.
  • اگر یک فرد مشهور هستید.
  • اگر صاحب یک کسب و کار هستید.
  • حتی اگر فردی عادی هستید.

همه و همه و همه ی شما در نهایت به igtv نیاز دارید. igtv چیز عجیب و غریبی نیست که مختص به افراد خاصی باشد، بلکه بارگذاری فیلم هایی با زمان زیاد است. شما می توانید فیلم های مورد علاقه ی خود را که دارای مدت زمان طولانی هستند را آپلود کنید. صاحبان کسب وو کار می توانند از روند تولید یک محصول فیلم کامل بگیرند و ان را در igtv بارگذاری کنند. شما می توانید فیلم های اموزشی مدنظر خود را به راحتی آپلود کنید.

نحوه‌ی بارگذاری فیلم در igtv

همانگونه که در بالا اشاره شد (چگونه ای جی تی وی بسازیم) ، با توجه به آپدیت‌های مکرر اینستاگرام، روش بارگذاری فیلم در igtv (یا ساخت ای جی تی وی اینستاگرام) کاملا تغییر کرده است.

همانطور که می بینید در روش جدید بارگذاری فیلم، سرعت بارگذاری بسیار بیشتر شده است و همچنین مراحل بارگذاری نیز به مراتب کمتر شده است.

  1. در ابتدا وارد قسمت جستجو اکانت خود شوید. آیکون igtv را در بالای صفحه انتخاب کنید.
  2. همانطور که در تصویر می بینید، صفحه ی igtv را برای شما باز کرده است. در گوشه ی سمت راست و بالای صفحه آیکون + را می بینید. با لمس این آیکون وارد گالری فیلم های خود می شوید.

IGTV-04.jpgانتخاب پوشه و فیلم

  1. پس از انتخاب فیلم مد نظر، آیکون next را لمس می کنید.

IGTV-05-1.jpg

  1. در صفحه ی بعدی کادری در پایین نمایش داده شده است. از شما می خواهد که یکی از تصاویرها را برای نمایش فیلم خود در صفحه ی igtv انتخاب کنید.

IGTV-06.jpgانتخاب کاور برای فیلم

  1. در نهایت به قسمت اخر آپلور فیلم می رسیم. در این قسمت از شما یک title می خواهد. title همان عنوان فیلم است که با استفاده از ان نمایش داده می شود. پس از آن یک بخش desciption وجود دارد. در بخش description باید توضیحی را که مربوط به فیلم است را یادداشت کنید. در این بخش آزاد هستید هر متنی را که یم خواهید بنویسید. در نهایت آیکون پست را لمس کنید. حال باید صبر کنید تا فیلم مورد نظر شما آپلود شود.

IGTV-07.jpg

نکته: اکثر دوستان میگن که فیلم ها دیر آپلود میشن، خب دلیل اون کاملا واضحه و برمیگرده به حجم فبلم ها. در igtv معمولا حجم فیلم ها خیلی بالاست.

تنظیمات igtv اینستاگرام

اینستاگرام در نسخه‌ی قدیم خود، قابلیت‌های ویژه‌ای را برای مخاطبان قرار داده بود، که برخی از آنها را در نسخه‌ی جدید وجود ندارد.

خب همینطور که در تصاویر پایین از صفحه اصلی ای جی تی وی مشاهده کردید، این صفحه دارای گزینه‌هایی می باشد که شما را برای یافتن ویدیوها و پیج‌های مورد علاقه تان راهنمایی کرده است که به توضیح هر کدام از آنها می پردازیم.

Screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B1%DB%B1%DB%B0%DB%B7-%DB%B1%DB%B6%DB%B5%DB%B9%DB%B2%DB%B8.jpg

  • for you
    for you یعنی برای شما. میتوان این گزینه را به این صورت در نظر گرفت که اینستاگرام ویدیو هایی را برای شما انتخاب کرده که می توانید به مشاهده آن ها بپردازید. احتمالا این بخش بر اساس فعالیت های شما ترتیب داده شده است.
  • following
    همانطور که از اسمش پیداست، شما ویدیو هایی را در این بخش مشاهده خواهید کرد که  فالووینگ ها و یا همان پیج هایی که شما آن ها را تعقیب میکنید انتشار داده اند. همانطور که قبلا گفتیم در صورتی که شما در قسمت ای جی تی وی حضور نداشته باشید و یکی از فالووینگ هایتان فیلمی در این بخش منتشر کند آیکون igtv شما به رنگ نارنجی در خواهد آمد و در واقع خبر از ارسال یک ویدیو در این بخش توسط فالووینگ هایتان به شما خواهد داد.
    در نسخه ی جدید پیغام ارسال یک ای جی تی وی از فالووینگ های شما برایتان ارسال خواهد شد.
  • popular
    در این گزینه از صفحه تلویزیون اینستاگرام شما ویدیو هایی را خواهید دید که محبوب می باشند و یا به قولی ویدیو هایی که بیشترین بیننده و لایک و کامنت را داشته اند، که اکثرا ویدیو های این بخش توسط پیج های معروف به انتشار رسیده است.
  • history
    این قسمت تاریخچه فعالیت شما را در ای جی تی وی نشان می دهد که می تواند شامل ویدیو هایی باشد که شما تا به حال آن ها را مشاهده کرده اید و یا ویدیو هایی که خودتان منتشر کرده اید.
  • ذره بین igtv
    شما میتوانید igtv را یک اینستاگرام کوچک در نظر بگیرید به مانند بخش اکسپلوور اینستاگرام که شما با استفاده از این بخش می توانید به جستجوی موارد دلخواه و پیج های دلخواه خود بپردازید. در igtv هم در همان صفحه اصلی خودش می توانید با استفاده از آیکون ذره بین به جستجوی موارد دلخواه خود بپردازید. اما منظور ما از نامیدن ای جی تی وی به عنوان اینستاگرام کوچک فقط داشتن قابلیت جستجو نمی باشد. شما در آی جی تی وی می توانید ویدیو ها را لایک کنید، کامنت بفرستید آن ها را به اشتراک بگذارید و حتی آن ویدیو ها را ریپورت کنید، همچنین هنگامی که فیلمی را در ای جی تی  وی مشاهده می کنید. ویو فیلم مربوطه نیز افرایش پیدا می کند پس اگر با خود اینستاگرام کمی آشنایی داشته باشید به راحتی خودتان را با igtv وفق خواهید داد.

آیکون لایک، کامنت، اشتراک گذاری و سه نقطه

همانطور که گفتیم شما می توانید در ای جی تی وی ویدیو ها را لایک کنید، نظر خود را ارسال کنید و حتی به نظرات موجود پاسخ داده و در صورت خواست خود برخی از نظرات را لایک کنید. همچنین می توانید با لمس آیکون اشتراک گذاری، ویدیو هایی را با دوستان تان به اشتراک بگذارید و با استفاده از آیکون سه نقطه که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید اقدام به کپی لینک ویدیو مد نظر کرده و یا آن ویدیو را بنا به دلایلی ریپورت کنید. جدیدا اینستاگرام در آیکون سه نقطه امکان سیو کردن فیلم را نیز در اختیار شما قرار داده است.

حذف ای جی تی وی در اینستاگرام

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دستتان خورده و فیلمی را از گالری گوشی خود در اینستاگرام آپلود کرده باشید و حالا بخواهید که آن را حذف کنید. خب مسلما اینستاگرام برای حذف ای جی تی وی راهکارهای ارائه داده است که یکی از مهم‌ترین این راه‌ها را برای شما بیان می کنیم. مراحل آن را به ترتیب زیر بیان می کنیم.

  1. در ابتدا وارد اکانت اینستاگرام خود می شویم.
  2. به صفحه ی پروفایل خود می رویم.

IGTV-08.jpgبخش پروفایل در اینستاگرام

  1. در این نواری برای شما نمایش داده می شود که سه آیکون در آن وجود دارد. همانگونه که در تصویر می بینید، آیکون وسط ان مربوط به فیلم‌های ای جی تی وی است که منتشر کرده اید و شما می توانید با کلیک کردن بر روی هر کدام از آنها، آن را نمایش دهید.

IGTV-09.jpgبخش آی جی تی وی در پروفایل اینستاگرام

  1. زمانی که فیلم مورد نظر نمایش داده شد، در آیکون پایین آن یک آیکون سه نقطه مشاهده می کنید که باید بر روی آن کلیک کنید.

IGTV-10.jpgتنظیمات آی جی تی وی

  1. حال برای شما صفحه‌ای جدید باز می شود که گزینه ی اول حذف ای جی تی وی است. بر روی همان گزینه کلیک کنید.

IGTV-11.jpgحذف کردن ای جی تی وی

igtv در بیو اینستاگرام !

ویدیوهایی که شما در قسمت اینستاگرام igtv خود به انتشار رسانده اید در قسمت بیو اینستاگرام شما در کنار استوری‌های برگزیده به نمایش عموم در می آید و فالوورها و بازدید کننده‌های شما می توانند با مراجعه به صفحه شما ویدیوهای منتشر شده در قسمت ای جی تی وی را در این صفحه مشاهده کنند. در ضمن هنگامی که شما یک ویدیو جدید در ای جی تی وی خود منتشر می کنید آیکون تلویزیون مانند فالوورهای شما به رنگ نارنجی در آمده و به نوعی برای آن‌ها از انتشار ویدیو شما در این قسمت خبر رسانی میکند.

بستن کامنت در ای جی تی وی

یکی از مهم ترین قسمت های ای جی تی وی بستن کامنت هاست که در حال حاضر برای خیلی از کاربران سوال شده است. این که شما چطور می توانید کامنت ها را در ای جی تی وی ببندید. در ادامه راهنمای قدم به قدم بستن کامنت ها در ای جی تی وی گفته شده است.

  1. در ابتدا باید وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید.

IGTV-12.jpgرفتن به پروفایل در اینستاگرام

  1. در صفحه ی پروفایل خود تمامی پست های خود را می بینید. در این صفحه در کنار ایکون نمایش پست ها، آیکون ای جی تی وی وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید. هم اکنون تمامی ویدیوهای ای جی تی وی شما را نمایش میدهد. یکی از آنها را انتخاب کنید.

IGTV-13.jpgبخش آی جی تی وی در پروفایل اینستاگرام

نکته: اگر آیکون ای جی تی وی را مشاهده نکردید، یکبار از اینستاگرام خود خارج شوید و دوباره وارد شوید و در صورتی که باز هم مشاهده نشد، بدین معناست که ویدیو شما در اینستاگرام اپلود شده است.

  1. زمانی که فیلم نمایش داده می شود، در قسمت پایین تعدادی آیکون نمایش داده می شود که باید بر روی آیکون کامنت ها کلیک کنید. صفحه ای جدید باز می شود.

IGTV-14.jpgبخش کامنت‌ها در آی جی تی وی

  1. در این صفحه یک آیکون سه نقطه در سمت راست نمایش داده می شود. بر روی آن کلیک کنید.

IGTV-15.jpg

  1. حال باید گزینه ی غیرفعالسازی کامنت ها (turn off commenting) را انتخاب کنید. هم اکنون تمامی کامنت ها بسته شده است.

IGTV-16jpg.jpgبستن کامنت ها در آی جی تی وی

فیلتر کردن کامنت های ای جی تی وی

همانطور که در انتشار پست ها داریم علاوه بر بستن کامنت ها مقوله ای به نام فیلتر کردن کامنت ها در ای جی تی وی نیز وجود دارد. در واقع شما می توانید به صورت خودکار از انتشار کامنت های بی ادبانه، مغرضگرانه و … جلوگیری کنید. برای انجام آن دقیقا باید مراحل فیلتر کردن کامنت ها را بروید. اما در نهایت به جای گزینه ی turn off commenting باید گزینه ی choose word to hide را انتخاب کنید.

نکته: در حال حاضر این گزینه فعال نیست اما به زودی فعال خواهد شد.

ویدیوی آموزش گذاشتن اولین ویدیو در igtv

پادکست استفاده از آی جی تی وی در اینستاگرام

سوالات متداول

1. igtv چیست ؟؟؟⭐

ای جی تی وی بخشی از اینستاگرام است که می توانید ویدیوهای بیش از یک دقیقه را منتشر کنید. در این بخش می توانید فیلم هایی با اندازه ی 1 ساعته نیز منتشر کنید.

2. همه ی کابران می توانند از igtv اینستاگرام استفاده کنند؟ ⭐

بله، با بروزرسانی اینستاگرام و آپدیت در نسخه ی جدید همه ی کاربران می توانند از تمام قابلیت های igtv اینستاگرام استفاده کنند.

3. برای استفاده از igtv اینستاگرام حتما باید برنامه ی خاصی را نصب کرد؟ ⭐

نصب برنامه ای جدا ضروری نیست، در خود اینستاگرام می توانید فیلم های دلخواه خود را اپلود کنید.

4. برنامه ی ای جی تی وی اینستاگرام با ای جی تی وی اینستاگرام تفاوتی دارد؟ ⭐

خیر، تفاوت چندانی با هم ندارند.

جمع بندی

igtv چیست ؟؟ اینستاگرام را میتوان یکی از رقیب های پیش روی یوتیوب دانست زیرا هر دو به عنوان یک تلویزیون مجازی فعالیت می کنند، البته با این تفاوت که در ای جی تی وی اینستاگرام ویدیو ها به صورت عمودی به نمایش در می آیند اما در یوتیوب اکثرا فیلم ها به صورت افقی به نمایش در می آیند. با این حال خیلی زود هست که igtv را رقیب یوتیوب دانست اما خب پیشرفت اینستاگرام در این روزها غیر قابل چشم پوشی می باشد. igtv اینستاگرام در این روزها برای تمامی کاربران به یک چالش جدید تبدیل شده است و شما می توانید طبق آموزش بالا اولین ویدیو خودتان را در اینستاگرام تلویزیون خود به منتشر کنید.

امیدواریم که این مقاله سوالات شما را در زمینه ی ای جی تی وی به صورت کامل پاسخ داده باشد، با این حال اگر سوالی بود که جواب آن در مقاله نبود، می توانید آن را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا تیم پشتیبانی اینبو در اسرع وقت مشکل شما را حل کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر