موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش تصویری repair ویندوز xp

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 27 بهمن 1400 ساعت 18:32

وقتی ویندوز محترم شما بوت نمیشه(بالا نمیاد) بعضی وقتا برنامه هایی روی سیستمتون دارید که حذف شدنشون براتون گرون تموم میشه.مثلا برای برنامه حیاتی که دارید بکاپ نگرفتید.خب در اینجور مواقع راه حل مناسب چیه؟

آموزش امنیت اینستاگرام

به نظر اینجانب راه حل مناسب ریپیر(repair) کردن ویندوزه یا همون تعمیر کردنش.خوشبختانه ویندوز 7 برای اینکار امکانات خیلی خوبی داره و خیلی سریع هم این کار با سی دی ویندوز 7 قابل انجامه و حتی در برخی موارد که مشکل زیاد عمیق نیست بدون سی دی هم انجام پذیره.

ولی من در این پست میخوام ریپیر ویندوز xp رو خدمتتون عرض کنم.

خب شروع کنیم:

اول باید بفهمیم ویندوز ایکس پی که داریم سرویس پک یک(sp1) هست یا دو(sp2) یا سه(sp3).

خب شما یا باید وقتی ویندوزتون درست بوده  میفهمیدید که کدوم نسخه هست.حالا که بالا نمیاد باید از راه آزمون و خطا بفهمید یعنی با گذاشتن سی دی های ویندوز تشخیص بدید که کدوم نسخه ویندوز نصب بوده.

فرض رو بر این میزاریم که شما میدونید که سرویس پک 3 دارید.سی دی ویندوز رو میزاریم و مسیر نصب ویندوز ایکس پی رو طی میکنیم.در مرحله اول ادامه میدیم تا میرسیم به اینجا.

RC_001.jpg

وقتی به تصویر بالا رسیدید می بینید که به شما پیشنهاد ریپیر ویندوز هم داده.یعنی تو ردیف دومی میگه برای ریپیر ویندوز ایکس میتونید کلپدR  رو بزنید.

اما در این مرحله نباید این کارو بکنید.باید برید مرحله بعدی که به جایی میرسید که ورژن موجود بر روی سیستم رو شناسایی میکنه و اینجا دوباره پیشنهاد ریپیر میده که شما اینجا باید گزینه ریپیر رو انتخاب کنید.

4.gif

لازم به یادآوری است که اگه سی دی که شما گذاشتید با ورزن ویندوز منصوب!!(ویندوز فعلی) یکی نباشه به این مرحله نمیرسه.منظورم تصویر بالاست.

بعد از انتخاب گزینه R ویندوز شروع به نصب فایل های مورد نیاز میکنه  و بدون اینکه برنامه های شما دچار تغییری بشه و یا حذف بشن ویندوز نصب میشه و بالا میاد.(البته به امید دقت لازم از طرف شما!)


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر