موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

ساخت گیف با فتوشاپ

ساخت گیف با فتوشاپ

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 07 شهریور 1398 ساعت 17:38



آموزش امنیت اینستاگرام

رسانه کلیک » آموزش » چطور با فتوشاپ فایل گیف (gif) بسازیم؟

چگونه یک گیف را در فتوشاپ ذخیره کنیم؟

به آدرس File > Export > Save for Web بروید. در جعبه‌ای که باز می‌شود، غرمت را روی Gif و رنگ را روی 256 تنظیم کنید. اندازه تصویر را نیز تا جایی کوچک کنید که حجم نهایی فایل، کم شود.

شما می‌توانید بزرگی حجم فایل نهایی‌تان را در گوشه پایین سمت چپ پنجره پیش‌نمایش ببینید. اگر زیاد است، اسلایدر کاهش حجم را به سمت راست بکشید. با این کار کیفیت گیف پایین می‌آید، اما حجم گیف نیز کم می‌شود.

در نهایت روی Save کلیک کنید تا گیف شما ساخته شود.

ساخت دستی گیف از تصاویر ثابت

اگر شما ویدیویی در دسترس ندارید، می‌توانید از چند تصویر پشت سرهم یا مختلف برای ساخت گیف خود استفاده کنید. این ار کمی زمان بیشتری می‌برد، به خصوص اگر گیف شما پیچیده باشد، اما بطور کل، فرآیند ساخت آن ساده است.

شما گیف خود را از فایل یک تصویر شامل چندین لایه می‌سازید که هر لایه، محتوای یک فریم شما را فراهم می‌کند. به دو روش می‌توانید شروع کنید:

اکنون آماده ساخت انیمیشن هستید.

فرآیند ساخت گیف در فتوشاپ با تصاویر ثابت، به این صورت کار می‌کند که وقتی یک فریم در انیمیشن ایجاد کنید، هر لایه‌ای به روی Visible تنظیم شده باشید، در فریم جای می‌گیرد و هرکدام به روی Hidden تنظیم شود، در فریم قرار نمی‌گیرد. 

برای اولین فریم، ممکن است بخواهید تصویر پس زمینه Visible باشد و تمامی لایه‌های دیگر Hidden باشند. سپس، در فریم دوم، لایه دوم Visible باشد و در فریم سوم، لایه سوم و همینطور ادامه پیدا کند. وقتی شروع کنید، روش کار دستتان می‌آید.

اول، به Window > Timeline بروید. در مرکز پنلی که باز می‌شود، گزینه Create Frame Animation را بزنید. با این کار، اولین فریم انیمیشن شما ساخته می‌شود. در پالت لایه‌ها، آن‌هایی را که نمی‌خواهید جزوی از این فریم باشند با زدن روی آیکون چشم، Hide یا مخفی کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر