موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

غیر فعال شدن تاچ ایدی

غیر فعال شدن تاچ ایدی

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 29 دی 1400 ساعت 14:11

امروزه اکثر گوشی های اندرویدی جدید میان‌رده به بالا و همچنین از نسخه ۵S آیفون به بعد از حسگر اثر انگشت استفاده می شود. حسگر های اثر انگشت آیفون به نام تاچ آیدی ساخته و عرضه می شوند. گاهی در هنگام نیاز به استفاده از تاچ آیدی آیفون یا iPad، ممکن است خطا رخ دهد و با ارور Touch ID مواجه شوید که راه حل آن را در این مطلب بررسی خواهیم کرد. امروز در انزل وب روش های رفع مشکل کار نکردن تاچ آیدی آیفون و ارور Unable To Activate Touch ID on This iPhone را آموزش می دهیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

رفع مشکل کار نکردن تاچ آیدی آیفون و ارور Unable To Activate Touch ID on This iPhone

How to Fix Unable to Activate Touch ID on this iPhone Error

تاچ آیدی داخل دکمه هوم آیفون جا گرفته است و از آن جهت تایید هویت در آیفون و آیپد استفاده می شود. اما گاه به دلایل مختلف مانند آپدیت کردن سیستم عامل و.. تاچ ایدی از کار افتاده و نمی توانیم از آن استفاده کنیم. در این زمان ارور Unable To Activate Touch ID on This iPhone به ما نشان داده می شود که با مطالعه ادامه مطلب و انجام روش های گفته شده، می توانید این مشکل را به راحتی رفع کنید.

فعال کردن Touch ID در تنظیمات آیفون برای رفع مشکل ارور Unable To Activate Touch ID on This iPhone

اولین راه حل مشکل غیر فعال شدن تاچ ایدی آیفون ۶ و.. خصوصا در آیتونز و اپ استور، فعال کردن مجدد Touch ID در تنظیمات آیفون است.

برای این کار تنظیمات یا Settings را باز کنید.
سپس Touch ID and Passcode را از بین تنظیمات پیدا و انتخاب کنید.
از شما خواسته می شود تا پسورد خود را وارد کنید.
حال iTunes and App Store را از غیر فعال (خاموش) کنید. (اگر در سایر قسمت ها هم مشکل دارید، آن ها را هم غیر فعال سازید)
گوشی را ریستارت کنید.
پس از ریستارت شدن گوشی، مجدد به همان قسمت از تنظیمات بروید.
اینبار iTunes and App Store (و همچنین سایر موارد غیر فعال شده) را فعال یا روشن کنید.

تا اینجای کار ممکن است مشکل کار نکردن تاچ آیدی ایفون شما رفع شود اما بهتر است پس از این کار اثر انگشت قبلی خود را با کشیدن گزینه آن، Delete یا حذف کنید. جهت تایید باید رمز را وارد کنید.

0-Touch-ID-Unable.jpg

حال مجدد با تپ روی Add a New Fingerprint می توانید مجدد اثر انگشت جدید را ثبت کنید و بعد از یک ریستارت کردن، تاچ آیدی باید بدون مشکل کار کند.

1-Touch-ID-Unable.jpg

همچنین در صورت بروز مشکل برای تاچ صفحه آیفون، مطالعه مطلب ۱۰ روش رفع مشکل کار نکردن تاچ صفحه لمسی آیفون می تواند کاربردی و مفید واقع شود.

راه اندازی مجدد آیفون (ریبوت) برای رفع مشکل پیغام Unable To Activate Touch ID on This iPhone

راه اندازی مجدد یا ریبوت (reboot) که به اصطلاح ریستارت فیزیکی هم شناخته می شود، می تواند اکثر مشکلات پیش آمده را مانند کار نکردن تاچ ایدی هنگام شارژ و.. رفع کند. این کار در آیفون های مختلف به شکل های تقریبا متفاوتی انجام می پذیرد که آن ها را جهت رفع مشکل کار نکردن تاچ ایدی آیفون ۶، ۷ و ۸ و.. معرفی می کنیم:

  • ریستارت فیزیکی یا ریبوت آیفون ۶ و مدل های قدیمی تر: دکمه پاور و هوم را همزمان فشار دهید و نگه دارید. پس از حدود ۱۰ ثانیه لوگو اپل ظاهر می شود و آن زمان دکمه ها را رها کنید تا آیفون مجدد روشن شود.

2-Touch-ID-Unable.jpg

  • ریستارت فیزیکی یا ریبوت آیفون ۷ و ۷+: دکمه پاور و صدای کم را همزمان نگه دارید. این کار را برای ۱۰ ثانیه انجام دهید و پس از ظاهر شدن لوگو اپل، دکمه ها را رها کنید.

3-Touch-ID-Unable.jpg

  • ریستارت فیزیکی یا ریبوت آیفون ۸، ۸+، X، XS، XS Max، XR: دکمه صدای زیاد را یکبار سریع بزنید و رها کنید و پس از آن سریعا دکمه صدای کم و پاور را همزمان نگه دارید. پس از ۱۰ ثانیه لوگو اپل ظاهر می شود و می توانید دکمه ها را رها کنید.

4-Touch-ID-Unable.jpg

همینطور در صورت بروز خطای iPhone is Disabled برای گوشی شما و یا دوستانتان، مطلب ۴ روش حل مشکل پیغام خطا iPhone is Disabled آیفون را هم مطالعه کنید.

 رفع مشکل خطای Unable To Activate Touch ID on This iPhone با Restore آیفون

قبل از انجام این کار، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

اگر هنوز مشکل غیر فعال شدن تاچ ایدی آیفون ۷ و.. پا بر جا بود، بود آیفون خود را Restore کنید. با این روش آخرین ورژن سیستم عامل شما نصب می شود و همه چیز از گوشی شما حذف می شود. با این کار اکثر مشکلات گوشی رفع می شود و برای جلوگیری از دست دادن اطلاعات، باید از آن ها بکاپ داشته باشید.

برای این کار ابتدا آیتونز را در کامپیوتر خود باز کنید. برنامه شما باید آپدیت باشد و برای اطمینان از آپدیت بودن به تب Help رفته و Check for updates را بزنید تا در صورت وجود آپدیت برای برنامه، دانلود و نصب شود.
سپس با استفاده از کابل، گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. اکنون گوشی در آیتونز شناسایی می شود و در صورت ظاهر شدن پیام وارد کردن رمز و یا اطمینان سازی، دستورالعمل های لازم را برای برقراری کامل اتصال انجام دهید.
حال گوشی را از لیست انتخاب کرده و در پنل summary گزینه Restore iPhone را بزنید.

5-Touch-ID-Unable.jpg

در پیامی که جهت اطمینان از تصمیم شما نشان داده می شود، مجدد Restore را بزنید.

6-Touch-ID-Unable.jpg

با این کار آیتونر همه چیز را از گوشی شما پاک می کند و آخرین ورژن سیستم عامل را روی آیفون شما نصب خواهد کرد. در پایان مجدد آیفون خود را ست کنید و اطلاعات بکاپ گرفته شده را ریستور کنید.

ریست فکتوری کردن آیفون جهت حل Unable To Activate Touch ID on This iPhone

همچنین می توانید گوشی خود را ریست فکتوری هم بکنید تا مشکل کار نکردن حسگر اثر انگشت آیفون ۵ اس ، ۷ و.. رفع شود. البته ریست کردن تنظیمات هم می تواند مشکل را رفع کند. در این روش هم باید از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید زیرا مانند روش قبل، همه اطلاعات و تنظیمات حذف خواهند شد. برای یادگیری مراحل ریست کردن آیفون، مطلب آموزش کامل ۳ روش ریست فکتوری و ریستور آیفون را که قبلا در انزل وب آموزش داده شده است را مطالعه نمایید تا با روش کامل انجام این کار آشنا شوید.

7-Touch-ID-Unable.jpg

پس از حل مشکل فینگر پرینت آیفون در پایان اگر ساعات های زیادی از گوشی خود استفاده می کنید و از خالی شدن سریع باتری آیفون خود شاکی هستید، مطالعه مطلب روش های نجات بخش حل مشکل خالی شدن سریع باتری آیفون اپل را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های رفع مشکل ارور Unable To Activate Touch ID on This iPhone را بررسی و مرور کردیم. ارور Touch ID در چه زمانی برای شما رخ داد و با انجام کدام راه حل، مشکل شما رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه کار نکردن تاچ آیدی آیفون را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر