موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

راهنمای سایت ساماندهی

نویسنده : معین | زمان انتشار : 28 اسفند 1397 ساعت 15:51

     راهنمای ورود و ثبت نام در پنجره واحد ساماندهی

آموزش امنیت اینستاگرام

به عمل وارد شدن یک کاربر به سایت ها و برنامه های مختلف تنها با یک نام کاربری وگذرواژه یکسان SSO یا Single Sign-on  (در اصطلاح سیستم جاری پنجره واحد) می گویند. به این معنی که اطلاعات مربوط به اعتبارسنجی و تائید هویت کاربر یعنی نام کاربری (user name) و کلمه عبور (password) ، در یک ناحیه امن به صورت موقت نگهداری می شود و از آن پس این کاربر به منظور ورود به سایت ها و بخش های مختلف  (به معنی دسترسی به برنامه های متعدد) نیازی به Login مجدد ندارد .
قابلیت SSO  مشکل ورود کاربر با نام های کاربری و رمزهای عبور متعدد به سیستم های مختلف برای دسترسی به منابع را برطرف می کند.

نحوه ورود و ثبت نام در سایت ساماندهی

از طریق آدرس http://www.samandehi.ir به پورتال ساماندهی وارد شوید و برای  ورود به سیستم پنجره واحد روی قسمت مشخص شده کلیک کنید. 001.jpg

در گام اول جهت دریافت شناسه و رمز عبور همانند شکل زیر بر روی اینجا کلیک نمایید.

002.jpg


در گام دوم کد شامد/کد ملی یا شناسه ملی خود را وارد کنید و سپس روی ارسال رمز عبور کلیک نمایید.

003.jpg

تا نام کاربری و رمز عبور به آدرس ایمیل ارسال شود. و سپس با کلیک بر روی بازگشت به صفحه اصلی سایت وارد شوید.

 به منظور تغییر در اطلاعات شخصی و رمز عبور وارد قسمت پروفایل شوید.

004.jpg

و سپس می توانید در قسمت پروفایل اطلاعات کاربری خود را تغییر دهید

005.jpg 006.jpg


با لاگین کردن در سامانه پنجره واحد  می توانید به بخش های دیگر سایت وارد شوید.

007.jpg

     راهنمای ثبت وب سایت

بعد از انتخاب آیکون ثبت وب سایت، فرم ثبت نام باز شده و کاربران باید نوع شخصیت خود (حقیقی یا حقوقی) را انتخاب کنند.بر اساس نوع شخصیت انتخاب شده کاربر باید فیلدهاي مشخص شده و اطلاعات لازم را تکمیل نماید
1a.jpg
بعد از انجام ثبت اطلاعات توسط کاربر, ثبت نام اولیه نهایی شده و ایمیل فعال سازي براي کاربر ارسال میشود
2a.jpg

فعال سازي از طریق ایمیلبا انتخاب گزینه ثبت اطلاعات در صفحه ثبت نام یک ایمیل که حاوي لینک تاییدیه است به آدرس ایمیلی که در قسمت قبلی درج گردیده ارسال می شود.


براي فعالسازي نام کاربري می بایست به ایمیل خود مراجعه و بر روي آدرس لینک ارسال شده کلیک شود.
پس از کلیک کاربر بر روي لینک پیام فعالسازي نام کاربري در صفحه باز شده مشاهده خواهد شد.
از این به بعد می توانید با این نام کاربري و رمز عبور وارد سامانه شوید

توجه:در صورتی که ایمیل فعالسازي را دریافت نشد کاربر می تواند در صفحه ورود به سامانه، گزینه ارسال مجدد ایمیل را انتخاب کند. در این


صفحه با ورود مجدد آدرس ایمیل، ایمیل فعالسازي مجددا براي کاربر ارسال می شود
3a.jpg

تکمیل فرم اطلاعاتگام نخست پس از اولین ورود به پنل ایجاد شده در سامانه تکمیل اطلاعات کاربران است. در این فرم اطلاعات تکمیل اشخاص و نیز اطلاعات تماس با افراد دریافت می شود .


براي این کار پس از اولین مرتبه ورود باید در صفحه ظاهر شده اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد نمایید.
اطلاعات تماس نیز باید به دقت و صحیح وارد شود زیرا در مراحل بعدي هم صحت آنها سنجیده شده و هم راه ارتباطی مدیریت سامانه و نیز کارگروه تعیین مصادیق محتواي مجرمانه با کاربر است.
توجه: از آنجا که این سامانه به سیستم احراز هویت اداره ثبت احوال متصل است اطلاعات وارد شده شامل نام و نام خانوادگی و کد ملی و تاریخ تولد می بایست کاملا مطابق با اطلاعات درج شده در کارت ملی کاربر باشد. )اگر نام خانوادگی کاربر پسوند دارد نیز باید آن را به دقت وارد شود( اگر این کار به درستی انجام نشود امکان تایید و انجام بقیه فعالیت ها وجود ندارد)
 4a.jpg

احراز اطلاعاتپس از اینکه فرم اطلاعات تکمیل گردید و تایید شد در این مرحله می بایست اطلاعات تماس کاربر شامل شماره تلفن ثابت و شماره همراه احراز گردد.


براي این کار کاربر می بایست طبق راهنماي بیان شده در صفحه احراز اطلاعات کدهاي اعلام شده را توسط تلفن ثابت و تلفن همراه خود به سامانه هاي مربوط اعلام نمایید.
توجه: بعد از وارد کردن و ارسال کدها ممکن است مرحله تایید حداکثر  10دقیقه به طول بیانجامد.
توجه: قبل از احراز اطلاعات تماس امکان ادامه فعالیت ها وجود ندارد.
5a.jpg
بعد از تایید تلفن همراه و ثابت اطلاعات هویتی شما کاملا تایید شده است و امکان ویرایش اطلاعات در صورت تغییرات براي شما امکان پذیر می شود.
6a.jpg

ثبت رسانهبراي این کار کاربرمی بایستی از منوي سمت راست داخل پنل کاربري ثبت رسانه را انتخاب کرده و پس از پر کردن فرم و عنوان و انتخاب نوع رسانه برخط و معرفی دامنه و تایید آنها و پذیرفتن قوانین و تعهدنامه درج شده , رسانه خود را در سامانه اضافه کند.


7a.jpg
پس از تکمیل فرم ثبت رسانه براي انجام تایید فنی می بایست از منو سمت راست وارد قسمت رسانه من شده ودر جدول , وارد قسمت عملیات شوید
8a.jpg

انجام تاییدیه فنی سایتهارسانههاي اضافه شده در منوي ثبت رسانه )رسانه هاي من( قابل مشاهده خواهند بود. براي اطمینان و راستی آزمایی مالکیت رسانه توسط کاربر، باید از یکی از چهار روش عنوان شده تایید فنی انجام گیرد.


توجه : باید از دستورالعملهاي بیان شده حداقل یکی از آنها انجام شود و گزینه بررسی یا ارسال انتخاب شود
توجه: بررسی این اقدام به صورت سیستمی انجام می شود و از زمان اعمال دستورات توسط کاربر تا زمانی که این تاییدیه توسط سامانه ساماندهی بررسی و تایید شود ممکن است از  3ثانیه تا  5دقیقه به طول بیانجامد
9a.jpg
پس از انجام تاییدیه فنی وضعیت جاري رسانه کاربر در صفحه رسانه من »شناسایی شده« تغییر می کند و همچنین کد شامد وکد نشان ملی ثبت تولید میگردد واین کدها در قسمت عملیات قابل مشاهده است.
10a.jpg

مراحل درخواست اعطاي لوگوسایت هایی که وضعیت جاري آنها شناسایی شده می باشد می توانند با مراجعه به قسمت عملیات در جدول رسانه من, کد لوگو صادر شده را بارگذاري نمایند و از قسمت انتهاي صفحه درخواست ارزیابی نمایند.


توجه : از شرایط الزامی جهت تاییید لوگو بارگذاري کد لوگو در صفحه اول سایت می باشد.
توجه: در صورتی که مدارکی مرتبط با فعالیت سایت را دارا می باشید در قسمت مجوز بارگذاري نمایید در غیر اینصورت آن قسمت را خالی بگذارید.
وضعیت جاري شما بعد از درخواست لوگو و ارسال براي ارزیابی در حالت  <در حال بررسی>   قرار می گیرید و شما باید منتظر بررسی کارشناس باشید.
11a.jpg

نقص مداركدر صورتی که در قسمت وضعیت جاري  <داراي نقص > مشاهده شد وارد قسمت عملیات شده و رفع نقص اطلاعات را بزنید.


12a.jpg
در قسمت بالاي صفحه علت نقص مدارك توسط کارشناس ارزیاب اعلام شده است.
13a.jpg
مدارك خواسته شده را در پایین صفحه قسمت مجوز بارگذاري نمایید و در صورت نیاز به توضیحات براي کارشناس بررس از قسمت توضیحات براي ارزیاب استفاده نمایید و در اخرثبت نمایید.
14a.jpg
پس از رفع نقص و بررسی مجدد ارزیاب و تایید سایت وضعیت جاري تایید نهایی شده و لوگو به رنگ طلایی تغییر می کند.
15a.jpg
توجه: کاربران بعد از دریافت لوگو طلایی می توانند کد شامد خود را نیز در آن مشاهده نمایند
16a.jpg

تمدید لوگودر صورتی که از اعتبار ذکر شده در لوگو طلایی شما یک هفته کمتر باقی مانده است می توانید به قسمت عملیات در رسانه من وارد شده و دکمه درخواست تمدید را بزنید سپس با توجه به صفحه تذکر باز شده جهت تاریخ اعتبار لوگو مجدد ثبت را زده و در نهایت در خواست شماجهت بررسی مجدد براي تمدید ثبت می شود.17a.jpg


    راهنمای استفاده از خدمات دیجیتال سرآمد

متقاضیان جهت استفاده از این سامانه و به منظور آشنایی با خدمات این حوزه و چگونگی اجرای فرآیندهای مرتبط، می توانند از صفحات راهنمای آن اطلاعات لازم را کسب نمایند. در صورتی که برای بار اول به این سایت مراجعه نموده اید جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید از صفحات راهنمای گام به گام استفاده نمایید.

در غیر اینصورت می توانید:

1- با استفاده از خدمات جستجوی این سامانه، مطلب یا موضوع مورد نظر را پیدا کنید. بدين منظور در گزینه  جستجو  كه در تمامي صفحات موجود است عبارت مورد نظر خود را تايپ نمایید.

2- از پيوندهاي موجود در منوی سمت راست و یا گزینه های زير جهت هدايت به صفحات مورد نياز خود استفاده نماييد.  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر