موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

شرایط انتخاب اسم مغازه

شرایط انتخاب اسم مغازه

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 11 اسفند 1398 ساعت 02:09

هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. برخی از کارشناسان معتقدند که اسامی انتزاعی بهترین اسامی هستند، برخی دیگر اعتقاد دارند که اسامی خبری که به مشتریان می گویند که کسب و کار شما دقیقاً چیست بهترین اسامی هستند حال آنکه برخی دیگر به این باورند که اسامی ابداعی بیشتر در اذهان می مانند در حالی که برخی معتقدند که این اسامی سریعتر به فراموشی سپرده می شوند.

آموزش امنیت اینستاگرام

اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب یک نام تجاری خوب یک فرایند پیچیده است . انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. بسیاری از افراد قبل از ثبت شرکت خود برای رسیدن به نام شرکت مطلوب، انرژی و زمان زیادی صرف می کنند اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند.

نام تجاری

نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد.هر نام تجاری اسم خاص می باشد که این اسم این قابلیت را دارد که از اسم اجتماع،شهر،گروه و یا یک شخص باشد.حتی اسم شما هم قادر می باشد یک نام تجاری باشد.در حقیقت یک نام تجاری بایستی به اندازه ای در اذهان نقش بندد که با شنیدن اسم آن کالا و یا سرویس سریع تر تداعی گردد همانند همان عملی که اپل نموده است.در دنیای امروز شرکت ها درک نموده اند که برند تجاری شرکت آن ها فقط یک معنا و مفهوم خالی نمی باشد بلکه یک سرمایه و دارایی ثروت اندیشمند جهت شرکت محسوب می شود.برند تجاری بین المللی به مصرف کنندگان و مشتریان هویت و جایگاه مشابهی را در سرتاسر جهان ارائه می نماید در صورتی که برند تجاری بین المللی موقعیت و یا هویت برندهای تجاری خود را به منظور اینکه با مخاطب متناسب گردد تغییر می دهد.همانند مک دونالد که یک برند تجاری جهانی می باشد.زیرا فهرست غذایی آن با عنایت به فرهنگ هر کشور تغییر می نماید ولی اپل یک برند تجاری بین المللی می باشد که در همه جای جهان محصول را با همان کیفیتی که دارد ارائه می نماید.

اسم با معنی برای مغازه

همان گونه که می دانید انتخاب اسم با معنی برای مغازه امری مهم محسوب می شود و می تواند وجهه و شهرت مغازه را بالا ببرد برای انتخاب نام مناسب برای مغازه و فروشگاه خود باید اسمی انتخاب کنید زیبا  و در عین حال ساده و با معنی باشد زیرا که انتخاب اسم با معنی برای مغازه همیشه در خاطر مشتریان باقی می ماند و سبب می شود که مشتریان و کاربران شما چندین بار از مغازه ی شما بازدید کنند.اسمی که برای مغازه خود انتخاب می کنید باید ساده باشد تلفظ آن آسان باشد به نحوی که در خاطر مشتریان شما باقی بماند هم چنین انتخاب اسم با معنی برای مغازه می تواند تاثیر به سزایی در برند سازی شما داشته باشد.

تعیین نام شرکت

برای انتخاب اسم شرکت حداقل 3 بخش باید در نظر گرفته شود اسم شرکت بهتر است با موضوع فعالیت شرکت همخوانی داشته باشد اسم برای ثبت شرکت باید معنی و ریشه داشته باشد در تعیین اسم شرکت باید نهایت دقت شود تا مورد تایید کارشناس واقع شود برای انتخاب نمونه اسم برای شرکت خود با کارشناسان موسسه حقوقی بین الملل تماس بگیریدو انتخاب نمونه اسم برای شرکت در شعب موسسه حقوقی بین الملل در استان البرز و استان تهران و شهرهای کرج و تهران به روش کاملا کارشناسی شده انتخاب میگردد.

در صورت نیاز به انتخاب نمونه اسم برای شرکت و تعیین نام شرکت و همچنین مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت های واحد ثبتی کرج و تهران با کارشناسان موسسه حقوقی بین الملل در ارتباط باشید. برای تعیین نام شرکت باید در ابتدا نام شرکت را انتخاب نموده و پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکتها را انجام دهیم. پس از ثبت نام شرکت در سامانه ثبت شرکتها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه نام شرکت را مشخص می نمایند.

روش تعیین نام شركت ها و مؤسسات غیر تجاری

روش ثبت تعیین نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه در نظر است در تهران و یا در ادارات ثبت شهرستانها به ثبت برسد كه فقط در اداره ثبت شركتها و مالكیت صنعتی انجام می شود اقدامهای این مرحله بشرح ز یر است:

تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود.

در اقدام اول كسانیكه قصد تاسیس شركتها و مؤسسات غیر تجاری را در تهران دارند، پس از تكمیل شركتنامه و اظهار نامه كه از قسمت فروش اوراق بهادار تهیه می شود و اساسنامه كه بوسیله متقاضیان تكمیل می گردد و سایر مدارك لازم در شركتهای با مسئولیت محدود و سهامی خاص و در مورد مؤسسات فرم مخصوص مؤسسه و پروانه تاسیس مؤسسه كه قبلاً بوسیله شهربانی جمهوری اسلامی ایران بطور محرمانه به اداره ثبت شركتها ارسال شده و در قسمت تعیین نام نگهداری می شود،

پس از بررسی و اینكه دستور تعیین نام در بالای اوراق داده شده و اطمینان كامل از هویت متقاضی اقدام و كوشش در جهت انتخاب یك اسم از سری اسامی پیشنهادی كه بطور جداگانه و به ترتیب اولویت بوسیله متقاضی ارائه شده صورت می گیرد ، با مراجعه به دفاتر موجود بطوریكه اولاً با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت نماید،

ثالثاً با مراجعه به دفاتر موجود و كثرت نام شركتهای ثبت شده موجود سعی می شود كه همواره نام انتخابی تشابه اسمی با نام شركتهای ثبت شده را پیدا نكند پس از حصول اطمینان از اینكه نام انتخابی یك اسم مطلوب می باشد در دفتر مربوطه با توجه به نوع شركت و تاریخ ماه و سال وارد می شود.

علاوه بر این در بالای اوراق ارائه شده نیز نام شركت را با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می شود كه باید مورد تایید و موافقت مدیر كل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود كه در بالای اوراق نظر خود را اعلام می دارد. چون در قسمت تعیین نام كنترل اسامی كلیه شركتها و موسسات غیر تجاری كه در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است.

اشخاصی كه در شهرستانها قصد تاسیس شركت را دارند، بایستی حتماً برای تعیین نام شركت خود از مركز كسب تكلیف نمایند. اینكار بوسیله نامه یا تلگرافی از ادارات ثبت استعلام می شود و یا متقاضی خود مستقیماً با درخواست كتبی مراجعه نموده و تقاضای نام می نماید. كلیه این نامه ها پس از اینكه وارد دفتر اندیكاتور اداره شود در قسمت نام مورد بررسی قرار می گیرد و از اسامی انتخابی نام مطلوب انتخاب و بوسیله نامه برای شهرستان مربوطه صادر می شود.برای هر نام مدت دو ماه اعتبار در نظر گرفته شده است سپس اسم شركت و نام شهرستان و شماره دفتر اداره و تاریخ روز در دفاتر وارد می شود.

ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود.

ج- در اقدام نوع سوم نسبت به شركتهای با تابعیت خارجی بنحو شركتهای با تابعیت ایرانی عمل می شود و در دفتر مخصوص شركتهای خارجی منعكس می شود.

د- پرونده كلیه شركتهای تازه تاسیس كه آنها صادر شده و در قسمت بایگانی وارد دفاتر كل شده اند در مرحله نهائی به قسمت تعیین نام آورده می شوند در این قسمت در مقابل هر نام شركت در دفاتر موجود كه شماره ثبت و تاریخ روز و ماه تاسیس شركت كه بصورت خالی مانده بود تكمیل می شود و در پرونده در قسمت و در ردیف خود ضبط می شود.

ه- در مورد اسامی شركتهائی كه برای شهرستانها بوسیله نامه صادر شده و مدت دو ماه اعتبار در نظر گرفته شده مسئولین ادارات ثبت بوسیله نامه یا تلگراف ثبت شركت جدید را با قید تاریخ و شماره ثبت به مركز اعلام و كلیه این نامه ها در قسمت تعیین نام جمع آوری شده و در مقابل نام هر شركت تاریخ ثبت و شماره ثبت كه به شهرستانها داده شده در دفاتر مربوطه وارد می شود و اسامی انتخاب شده هر سه ماه یكبار جهت ثبت در دفاتر سال آینده به ماشینهای كامپیوتری داده می شود. و- در مورد تاسیس شركتهای تعاونی در مرحله نهائی اینگونه پرونده ها به قسمت تعیین نام فرستاده می شود كه در این قسمت نام شركت تعاونی و شماره ثبت و تاریخ ثبت آنها در دفاتر مربوطه وارد و به قسمت بایگانی شدن فرستاده می شود.

ر- دیگر اقداماتی كه در قسمت تعیین نام صورت می گیرد با توجه به كثرت شركتهای ثبت شده در ایران تعیین شماره ثبت شركتها می باشد.

1- نامه هایی كه از دادگاه و سازمانها و دیگر نهادها و ارگانهای دولتی و شركتها كه فقط نام شركت در آن مشخص است به اداره ثبت شركتها فرستاده شده برای استخراج پرونده و دادن اطلاعات مورد نظر در قسمت تعیین نام با توجه به نام شركت و شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و در روی نامه های ارسالی نوشته و كلیه نامه ها به بایگانی فرستاده می شوند.

2- اكثر مراجعین كه فقط نام شركت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شركت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. بطور كلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شركتها همگی بطور جداگانه تفكیك شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد. ص- در مورد اعتراض شركتها به اسامی متشابه كه بعلت عدم مشاهده در دفاتر و یا به نظر مدعی یا مدعیان به اسم اعلام شده در این قسمت اعتراض آنها مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد و حتی در مواقع ضروری با مراجعه به دادگاهها، ذینفع را در این مرحله یاری میدهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر