موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

هک پسورد اینستاگرام انلاین

هک پسورد اینستاگرام انلاین

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 03 بهمن 1400 ساعت 15:46

هک اینستاگرام جزو مشکلاتی است که دامن افراد مشهور و اینفلوئنسرها را می‌گیرد. البته هر فرد دیگری هم ممکن است گرفتار هک بشود ولی احتمال آن برای افراد مشهور و پر فالوور بیشتر است. البته اینستاگرام با وجود ۱ میلیارد کاربر توانسته‌است امنیت آن‌ها را به خوبی تامین کند. اما ممکن است در این بین مشکلاتی نیز به وجود بیاید. در ادامه روش‌های هک اینستا و راه‌حل‌های رفع آن را بررسی می‌کنیم. با من در ریوند همراه باشید.

آموزش امنیت اینستاگرام

راه های هک اینستاگرام : چگونه اینستاگرام هک می‌شود؟

%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D9%87%DA%A9-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF%D8%9F-1.jpg

برای اینکه یک فرد بتواند اکانت شما یا هر فرد دیگری را هک کند، راه‌های زیادی پیش رو دارد. در ادامه با انواع روش‌های هک آشنا می‌شویم.
۱٫ ممکن است هکر به گوشی، تبلت یا هر دستگاه دیگری که فرد دیگر با آن وارد اکانت خود می‌شود، دسترسی پیدا کند.
۲٫ در صورتی که هکر رمز عبور اکانت مورد نظر را از راه خاصی مانند دانلود ربات هک اینستاگرام به دست بیاورد.
۳٫ هکر از طریق سرورهای اصلی اینستا به اطلاعات سایر کاربران دسترسی پیدا کند.
۴٫ هکر برنامه‌های جاسوسی روی موبایل یا تبلت فرد نصب کند و به اطلاعات او دسترسی پیدا کند.
در روش اول فرد بدون انجام عملیات پیچیده، به اطلاعات اکانت ما دسترسی دارد و می‌تواند هر فعالیتی مانند حذف تصاویر، ویدیوها و … انجام دهد. هکر در روش دوم با استفاده از رمز عبور و استفاده از دستگاه دیگری می‌تواند به اکانت شخص وارد شود. این نوع روش شامل روش‌های مختلفی همچون مهندسی اجتماعی، ساخت صفحه و ایمیل‌ فیشینگ یا بهره‌گیری از ابزارهای شکستن پسورد می‌باشد. برای استفاده از روش سوم باید تخصص کافی در این زمینه داشت.
این کار بسیار سخت است و تا به حال کسی موفق به انجام آن نشده‌است. اما روش چهارم بسیار شایع است. در این صورت هکر باید برنامه‌ای روی موبایل یا تبلت فرد نصب کند و از این راه برای دسترسی به اطلاعات استفاده کند. به هر حال این عملیات از طرق مختلفی صورت می‌پذیرد. ممکن است هکرها آنقدر در کار خود تبحر داشته باشند که در قبال دریافت هزینه‌های بالا سفارش هک اینستاگرام دریافت کنند.

آیا به دنبال راهی برای افزایش فالوور هستید؟

روش‌های هک اینستاگرام

%D9%87%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85.jpg

در این قسمت برخی از روش‌های هک مانند هک اینستاگرام با گوشی را توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

به دست آوردن رمز عبور اکانت

به دست آوردن رمز عبور اکانت باعث می‌شود که فرد به همه اطلاعات حساب دسترسی پیدا کند. برای اینکه هکر بتواند این رمز عبور را بیابد، روش‌های مختلفی وجود دارد. این روش‌ها در ادامه بیان می‌شوند.

هک اینستاگرام : مهندسی اجتماعی

مهندسی اجتماعی در واقع روشی است که هکر از طریق جلب اعتماد و راه‌های روانشناسانه، رمز عبور حساب کاربری فرد را از وی دریافت می‌کند. حتی ممکن است شخص رمز را مستقیما بیان نکند، اما هکر از بین حرف‌های او و اطلاعاتی که رد و بدل می‌شود، پی به رمز عبور او ببرد. حتی هکر می‌تواند از طریق اعتمادسازی، شخص را محبور به نصب یک برنامه مخرب کند. چنین برنامه‌هایی توانایی دزدیدن رمزهای عبور را دارند. تعداد زیادی از هکرها از روش مهندسی اجتماعی استفاده می‌کنند.

دانلود ربات هک پسورد اینستاگرام : پسورد کرکر

%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%87%DA%A9-%D9%BE%D8%B3%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-1-2.jpg

روش دیگری که می‌توان از طریق آن اکانت شخصی را هک کرد، پسورد کرکر (Password Cracker) است. پسورد کرکر یک برنامه یا روند است که رمز عبور را برای هکر قابل دسترس می‌کند. این شیوه به لحاظ عدم نیاز به نصب برنامه در موبایل شخص قربانی، راحت است. حتی می‌توان هیچ ارتباطی با شخص موردنظر برقرار نکرد و تنها با یک ابزار شکننده پسورد، این عملیات را انجام داد.
احتمال موفقیت در این روش، به مقدار ساده بودن یا سخت بودن پسورد ارتباط دارد. هر چقدر رمز عبور سخت‌تر باشد، هک کردن به این روش نیز مشکل‌تر خواهد بود. هکرها معمولا اقدام به خرید ربات هک اینستاگرام می‌کنند و از این راه عملیات خود را انجام می‌دهند. هک اینستاگرام با termux (ترموکس) یا شبیه‌ساز ترمینال لینوکس، یکی دیگر از راه‌ها می‌باشد.

هک اینستاگرام : حمله فیشینگ

%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%81%DB%8C%D8%B4%DB%8C%D9%86%DA%AF-2.jpg

در این روش، هکر اقدام به جعل یک صفحه معتبر می‌کند. در این حالت هکر از کاربر درخواست می‌کند که اطلاعات خود را وارد کند. کاربر برای ورود به اکانت اینستاگرام خود یا تایید تغییراتی در اکانت، این کار را انجام می‌دهد. در این حالت کاربران گول می‌خورند و با وارد کردن اطلاعات خود، دست هکر را برای دسترسی داشتن به صفحه آن‌ها باز می‌گذارند. برای اینکه بهتر متوجه بشوید یک مثال عنوان می‌کنیم.
هکر ایمیلی با نام Instagram برای فرد می‌فرستد و در آن به مسدود شدن اکانت شما اشاره می‌کند. سپس از شما می‌خواهد که روی لینک داخل ایمیل کلیک کنید و مراحل بعدی را طی کنید. از آن‌جایی که محیط کاملا شبیه به صفحه ورود به اینستاگرام می‌باشد، کاربر اطمینان پیدا می‌کند و اطلاعات را به طور کامل وارد می‌کند. در این صورت اطلاعات در اختیار هکر قرار می‌گیرد. این روش معمولا در سرقت اطلاعات بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنامه‌های هک اینستاگرام

با استفاده از برنامه‌های جاسوسی می‌توان به اطلاعات افراد دسترسی پیدا کرد. در این حال لازم است که برنامه موردنظر روی موبایل یا تبلت فرد قربانی نصب شود. سپس در مراحل بعد تنظیماتی اولیه به صورت دستی وارد شود. پس از این می‌توان اطلاعات موردنظر را دریافت و جمع‌آوری کرد.

%D9%87%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-1-1.jpg

روش‌های جلوگیری از هک اینستاگرام

– سعی کنید رمز ساده‌ای انتخاب نکنید. از انتخاب کد ملی، شماره موبایل، عدد ۱۲۳۴۵۶۷۸۹، کلمات password و admin خودداری کنید. از حروف کوچک، بزرگ، عدد و … برای رمز خود استفاده کنید. رمز شما دارای ۱۶ کاراکتر باشد.
– روی لینک‌های ناشناسی که برایتان ارسال می‌شود کلیک نکنید.
– به صورت دوره‌ای رمز خود را تغییر دهید.
– حساب کاربری خود را خصوصی (private) کنید.
– اگر فرد مشکوکی به شما در اینستاگرام پیام داد، او را بلاک کنید.
– از دادن اطلاعات به هر فرد دیگر حتی دوستانتان خودداری کنید.
– دسترسی برنامه‌های گوشی خود را به دوربین، مخاطبین و … محدود کنید.
– یکی از راه‌های جلوگیری از هک، استفاده از کد امنیتی (Captcha) است که متاسفانه اینستاگرام چنین سیستمی را ندارد. این سیستم از ورود ربات‌ها به اکانت جلوگیری می‌کند.
– وارد حساب کاربری خود در Instagram و سپس تنظیمات شوید؛ سپس وارد بخش Two Factor Authentication شوید و عبارت Require Security Code را فعال کنید. در این صورت تایید دو مرحله‌ای را فعال کرده‌اید. پس از آن یک پیامک برای شما فرستاده می‌شود که شامل یک کد ۶ رقمی است.

%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-.jpg

همچنین در قسمت قبل بخشی به نام Backup Codes وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان بدون داشتن کد امنیتی، به حساب کاربری دسترسی پیدا کرد. از گزینه‌های copy codes و taking a screenshot استفاده کنید. می‌توانید به ترتیب ۵ کد دریافتی را در حافظه کلیپ برد داشته باشید و اسکرین شاتی از کدهای پشتیبان در پوشه‌ی Pictures گوشی‌های اندروید و بخش camera roll در گوشی‌های iOS ذخیره کنید.
می‌توانید اسکرین شات را در گوگل فوتوز (Google Photos)، دراپ‌باکس (Dropbox) یا وان‌درایو (OneDrive) ذخیره کنید. همچنین ۵ کد دریافتی که در حافظه کلیپ برد ذخیره شده‌است را در ایمیل خود پیست کنید و برای خودتان بفرستید. در صورت تمایل می‌توانید کدهای جدیدی درخواست کنید.

چرا به انجام این عملیات‌ها نیاز داریم؟

کاربران اینستاگرام هر ساله شاهد سرقت رمز و هک اینستاگرام هستند، به همین دلیل نیاز است که چنین فعالیت‌هایی صورت گیرد. از آنجایی که برنامه‌ها و ربات‌های هکر بسیار سریع هستند و در زمان اندکی صدها رمز را امتحان می‌کنند، باید از رموز طولانی و غیر قابل حدس استفاده کرد.
همچنین استفاده از تایید هویت دو عاملی، از سرقت رمز عبور و هویت اکانت خودتان جلوگیری می‌کند. در برخی مواقع ممکن است هکر دست به اقدام خاصی نزند، اما در برخی مواقع وی اطلاعات صفحه را پاک می‌کند و اطلاعات جدید مانند تصاویر و لینک‌های اسپم خود را مورد استفاده قرار می‌دهد. ممکن است در بین عملیات‌های گفته شده در قبل، وقتی برای ارسال و دریافت پیامک نداشته باشید.
در این صورت می‌توانید اپلیکیشن Google Authenticator را روی موبایل خود نصب کنید. برنامه درخواست می‌کند که لیست سایت‌ها، برنامه‌ها و سرویس‌هایی که به تایید دو عاملی احتیاج دارند را وارد نمایید. نام کاربری و کلمه عبور اینستاگرام را وارد می‌کنید و یک رمز ۶ کاراکتری در این برنامه ایجاد می‌شود. می‌توانید از این رمز برای امنیت بیشتر پیج خود استفاده کنید.

هک اینستاگرام : مشاهده گزارش فعالیت اکانت

ممکن است با انجام فعالیت‌های امنیتی، باز هم به هک شدن اکانت خود شک داشته باشید. با استفاده از روند Settings > Privacy and Security > Access Data در اکانت خود متوجه می‌شوید که حساب شما مورد استفاده شخص دیگری قرار گرفته‌است یا نه. اگر هشتگ خاص و جدید، استوری‌های جدید یا تغییری در یکی از موارد مانند رمز عبور و … مشاهده کردید، احتمال دارد اکانت شما در دسترس فرد دیگری قرار گرفته باشد.

وظیفه ما پس از هک شدن چیست؟

%D9%85%D8%A7-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%DA%A9-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.jpg

ممکن است متوجه این موضوع ناراحت‌کننده شوید. اما جای نگرانی نیست! می‌توانید با استفاده از راه‌کارهای ما راه‌حل مفیدی پیدا کنید و این مشکل را حل کنید.
۱٫ ابتدا سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.
۲٫ رمز عبور خود را تغییر دهید. اگر تنها رمز عبور عوض شده باشد، با گزینه Forgot Password و دریافت ایمیل و لینک ورود، رمز عبور جدید را تعیین کنید. احتمال دارد با انجام این کار مشکل حل شود.
۳٫ اگر موارد بیشتری تغییر یافته باشد، کار شما مشکل‌تر می‌شود. در این صورت باید منتظر ایمیلی از طرف اینستاگرام باشید. لینک موجود در ایمیل را باز کنید و اقدام به تغییر رمز عبور کنید. پس از این اینستاگرام سعی می‌کند شما را با اکانت اصلی تطبیق دهد. در این صورت باید عکسی از چهره خودتان به همراه برگه حاوی رمز فرستاده شده برای همان آدرس ایمیل ارسال کنید.
۴٫ منتظر ایمیل احراز هویت اکانت توسط اینستاگرام باشید.
۵٫ در صورتی که از ابتدا ایمیلی دریافت نکردید، بهتر است با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید.

همین حالا کسب و کارتو متحول کن

جمع‌بندی

در این مقاله با انواع روش‌های هک مانند هک اینستاگرام با کامپیوتر یا گوشی و چند برنامه هک اینستاگرام آشنا شدید. متوجه شدید که معمولا جلوگیری و پیشگیری از هک شدن بسیار راحت‌تر از یافتن راه‌حل برای آن است. پس سعی کنید روش‌های گفته شده برای جلوگیری از هک شدن را عملی کنید.
امیدواریم این روش‌ها امنیت اکانت شما را تضمین کند. حالا شما بگویید؛ آیا خودتان یا آشنایانتان دچار چنین مشکلی شده‌اید؟ از چه روشی برای رفع مشکل استفاده کرده‌اید؟ ایراد کار کجا بوده‌است که شخصی توانسته‌است حساب شما را هک کند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-1024x6831-1.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر