موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

تغییر محل ذخیره سازی تلگرام اندروید

تغییر محل ذخیره سازی تلگرام اندروید

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 23:07

احتمالا شما هم، مانند بسیاری از کاربران تلگرام روزانه فایل های بسیاری از قبیل تصاویر، فیلم ها و … را در این شبکه ی اجتماعی دانلود و استفاده می کنید.

آموزش امنیت اینستاگرام

اما معمولا این برنامه مانند بسیاری از اپلیکیشن های دیگر در حافظه ی اصلی گوشی نصب می شود و علاوه بر آن فایل هایی که از طریق تلگرام دانلود می شوند نیز در حافظه ی اصلی گوشی ذخیره می شوند.

مشکل اینجا به وجود می آید که حافظه ی داخلی و اصلی اکثر گوشی های هوشمند بسیار محدود است و خیلی سریع پر می شود که این محدودیت ممکن است مشکلات بسیاری را برای کاربران تلگرام ایجاد کند.

متاسفانه تا به امروز، تنظیماتی برای انتخاب محل ذخیره سازی فایل های دانلودی تلگرام در نسخه رسمی این اپلیکیشن تعبیه نشده است.

بنابراین کاربران مجبورند تا از روش های دیگری برای تغییر محل ذخیره سازی فایل های دانلودی تلگرام در حافظه های جانبی (مموری ها) که انعطاف پذیرتر از جافظه ی خود گوشی است، استفاده کنند.

در این مطلب قصد داریم دو ترفند را به منظور تغییر محل ذخیره فایل های تلگرام به حافظه ی جانبی گوشی آموزش دهیم که اولی برای همه ی گوشی ها قابل استفاده است اما دومی تنها می تواند مورد استفاده گوشی های دارای آن گزینه ها قرار بگیرد.

روش اول تغییر محل ذخیره فایل های دانلودی تلگرام:

روش اولی که می خواهیم برای این منظور به شما معرفی کنیم استفاده از اپلیکیشن های بر پایه تلگرام اما از نوع ایرانی به جای نسخه ی رسمی تلگرام می باشد که بهترین و معتبرترین آن ها اپلیکیشن موبوگرام است. شما می توانید با مراجعه به بخش Settings موبوگرام و طی مسیر Data and Storage>>Storage Usage>>Default Storage حافظه ذخیره سازی فایل های دانلودی تلگرام را به حافظه جانبی گوشی (Memory Card) تغییر دهید.

- تبلیغات - banner-typeo-typing.gif

البته متاسفانه تا امروز تلگرام طلایی و هاتگرام نیز مانند نسخه ی اصلی تلگرام قابلیت تغییر محل ذخیره فایل های دانلودی را به حافظه جانبی ندارند و کاربران این برنامه ها باید از روش دوم در ادامه این مطلب استفاده کنند.

روش دوم تغییر محل ذخیره فایل های دانلودی تلگرام:

حالا به معرفی روش دوم می پردازیم. امروزه اکثر گوشی های اندرویدی جدید قابلیت انتقال حافظه ی اصلی خود به حافظه های جانبی را دارند.

شما می توانید با انتقال حافظه ی اصلی گوشی خود (در صورت وجود این قابلیت در گوشی شما) و سپس نصب تلگرام در این حافظه، به صورت غیر مستقیم محل ذخیره فایل های تلگرام خود را به حافظه ی جانبی تغییر دهید.

علاوه بر این در صورتی که بخواهید تنها برنامه ی تلگرام و فایل های دانلود شده توسط آن در حافظه ی جانبی (مموری) گوشی شما ذخیره شوند می توانید از طریق تنظیمات Application manager اندروید محل ذخیره سازی تلگرام را به حافظه ی جانبی تغییر دهید تا از آن پس همه ی فایل های دانلودی تلگرام در این حافظه ذخیره شوند و شما از محدودیت حافظه ی اصلی گوشی خود رهایی پیدا کنید.

در صورتی که نیاز به یک آموزش کامل در مورد چگونگی تغییر محل ذخیره سازی اپلیکیشن های اندرویدی مانند تلگرام دارید می توانید از طریق لینک مربوطه، به این آموزش ها دسترسی پیدا کنید.

در پایان دوباره متذکر می شویم که قابلیت تغییر محل نصب و ذخیره سازی اپلیکیشن های اندرویدی ممکن است در برخی از گوشی ها در دسترس نباشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر