موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

پاك كردن چت در تلگرام

پاك كردن چت در تلگرام

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 29 بهمن 1397 ساعت 21:57

how-to-delete-telegram-send-messages.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

تلگرام که امروزه یکی از داغ ترین و پر کاربردترین برنامه های پیام رسان های چت در ایران و دیگر کشورها میباشد ، در جدیدترین آپدیت خود طبق روال گذشته قابلیت های جدیدی را به این پیام رسان اضافه کرده است که کاربردی ترین آنها قابلیت حذف و بازگردانی پیام ارسال شده در چت های شخصی و گروه های تلگرام میباشد به طوری که پیام مورد نظر شما کاملا از گوشی و برنامه شخص مقابل حذف و ناپدید میشود ، در ادامه این قابلیت کاربردی را بیشتر بررسی میکنیم.

آموزش پاک کردن و پس گرفتن پیام ، عکس ، ویدیو ، استیکر و.. اشتباه فرستاده شده در چت تلگرام

این قابلیت که قبلا برای سوپر گروه های تلگرام و مدیران کانال ها نیز فعال شده بود اکنون برای همه کاربران در دسترس است و شما میتوانید با آپدیت کردن برنامه به آخرین نسخه از آن به مدت ۴۸ ساعت (۲ روز) پس از ارسال پیام استفاده کنید.

قبلا امکان حذف پیام ارسال شده تنها برای شخص اقدام کننده وجود داشت و پیام ارسال شده برای طرف مقابل همچنان قابل مشاهده بود اما استفاده از این قابلیت جدید علاوه بر اینکه محدودیتی در نوع پیام ارسال شده یعنی استیکر ، ویدیو ، عکس ، متن ، صوت و.. ندارد ، شامل پیام هایی که توسط طرف مقابل دیده شده است (Seen) نیز میشود و میتوان پیام ارسالی را از محیط چت شخص مقابل حذف کرد.

همچنین قبلا تلگرام در Secret Chat امکان پاک کردن پیام های کل گفتگو را بعد از مدت معین و یا بعد از ترک کردن طرفین فراهم کرده بود اما قابلیت جدید حذف پیام تلگرام این امکان را به شما میدهد در که در هر نوع پنجره گفتگو اعم از گروه ها و چت های شخصی پیغام های فرستاده شده را پاک نمایید.

آموزش حذف و پس گرفتن کامل پیام های ارسالی و خوانده شده تلگرام

how-to-delete-telegram-send-messages0.jpg

برای استفاده از این ویژگی ، پس از آپدیت تلگرام به آخرین نسخه ، پیام یا پیام های ارسال شده را انتخاب کنید

how-to-delete-telegram-send-messages1-1.jpg

سپس از نوار بالا بر روی آیکن سطل زباله (حذف) تپ کنید.

how-to-delete-telegram-send-messages3.jpg

سپس از پنجره باز شده تیک گزینه Delete For (با زدن این تیک پیغام مورد نظر برای شخص مقابل هم حذف میبشود) را بزنید و پنجره را OK کنید.

how-to-delete-telegram-send-messages4.jpg

حالا پیام شما از پنجره چت به طور کامل برای هر دو طرف پاک خواهد شد !

توجه کنید که این قابلیت فعلا برای نسخه اندروید و آی او اس (آیفون) در حال حاضر فعال است و به احتمال زیاد در آینده به نسخه دسکتاپ و و وب تلگرام نیز اضافه خواهد شد.

تجربه و نظر شما ؟

نظر شما در مورد این قابلیت که برای جلوگیری از خوانده شدن پیام بعد از ارسال اشتباه در تلگرام تعبیه شده است چیست و احتمال سو استفاده از آن چقدر است؟

مطالب مرتبط

نظرات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر