موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

رنگ زیبا برای لوگو

رنگ زیبا برای لوگو

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 22 اسفند 1399 ساعت 12:05

۲۴ ترکیب رنگ در طراحی لوگو

هر نام تجاری نیاز به یک پالت رنگی برای لوگوی خود دارد. حتی اگر سیاه و سفید یا چند رنگ مشابه باشد، این یک پالت رنگ است. علامت های تجاری از ترکیب رنگ های آرم برای بیان آرم استفاده می کند. رنگ در سطح اولیه کار می کند و احساسات خاصی را در مغز بیننده نشان می دهد. قبل از اینکه حتی نگاهی دقیق تر به آرم بگیرد یا نام کسب و کار شما را ببیند، آنها کسی هستند که بر اساس پالت رنگی آرم که نشان می دهد متوجه می شوند.

آموزش امنیت اینستاگرام

در ترکیب رنگ های آرم، رنگ های فردی با هم کار می کنند تا برندها را به یاد ماندنی کنند. هنگامی که شما طراحی لوگو می کنید، رنگ هایی که انتخاب می کنید برای موفقیت بسیار مهم است و موفقیت شما با نام تجاری است. در اینجا همه چیز شما نیاز به دانستن در مورد ترکیب رنگ در آرم دارد.

رنگ چیست؟

رنگ احساسات را تحریک می کند. بر اساس فرهنگ، سنت ها و حتی تکامل خودمان، هر رنگ دارای روابط عمیق روانی است. به عنوان مثال، زرد نشانه دوستی، در حالی که قهوه ای دارای نشان قوی و طبیعی است.

رنگها کار سختی هستند آنها داستان ها را می نوازند، جلوه می دهد، ارتباطات قیمت ها را به اشتراک می گذارند و ایده ها را متصل می کنند.

زیبایی رنگ می تواند بسیاری از نقش های مختلف در طراحی لوگو باشد. شما می توانید از رنگ استفاده کنید تا عناصر طراحی را افزایش دهید و یا تنظیم کنید. می توانید نقطه کانونی را رنگ کنید یا آن را در پس زمینه نگه دارید. گاهی اوقات با استفاده از سیاه می توانید رنگ های دیگر را در لوگو ایجاد کنید. در آرم های دیگر، سیاه و سفید جز رویداد اصلی است.

رنگ ها می توانند در یک لحظه همه کار را انجام دهند. به همین دلیل مهم است که باید تمام گزینه های رنگ را بررسی کنید و ترکیب مناسب برای لوگوی خود را انتخاب کنید.

چند رنگ برای لوگو نیاز دارم؟

هیچ قاعده ای در مورد چند رنگی که باید در لوگوی خود استفاده کنید وجود ندارد. شما ممکن است فقط یک یا دو مورد نیاز داشته باشید. چند رنگ مورد نیاز شما بستگی به چه لوگوی شما برای نام تجاری شماست.

اکثر آرم ها از دو یا سه رنگ متمایز استفاده می کنند. به طور معمول، این رنگ یک رنگ اصلی و یک یا دو رنگ است که در ابعاد آرم بیشتر می شود و کل شخصیت برند را در نمایش قرار می دهد.

شما در لوگوهای عالی دیده اید که تنها از یک رنگ استفاده می کنند. گاهی اوقات شما به معنای واقعی کلمه فقط نیاز به یک رنگ یا چند رنگ مختلف از همان رنگ دارید. در موارد دیگر، استفاده از یک پالت رنگی وسیع تر می تواند داستان بصری آن را به تصویر بکشد.

۲۴ ترکیب رنگ الهام بخش لوگو

ترکیب پررنگ آرم

رنگ های بسیار اشباع شده بهترین راه برای اضافه کردن انرژی و زندگی به طراحی لوگو شما و ساختن نام تجاری کاملا جسورانه است.

قرمز، نارنجی و سیاه

چرا قرمز برای آرم تیم های ورزشی بسیار محبوب است دلیل این است که پر از انرژی است! میخواهی با رنگ حرف بزنی؟ رنگ قرمز روشن و نارنجی را  باهم ترکیب کنید.

آبی و طلایی

هرچند رنگ های گرم تنها رنگ های درشت نیستند. آرم با کنتراست بالا اغلب یک نوع حالت جسورانه است، مانند یک آرم که طلایی روشن را در برابر آبی روشن ترکیب کرده است.

بنفش و زرد

یکی دیگر از ترکیب رنگ مکمل، رنگ های بنفش و زرد هستند که یک تیم بزرگ و رنگارنگ را تشکیل می دهند.

نگاه یکسان در ترکیب رنگ آرم

برخی از برندها ترکیب رنگی را انتخاب می کنند که به معنای واقعی کلمه به نظر می رسد. یک راه محبوب برای استفاده از رنگ ها مانند این است که رنگ های خاصی را به شکل انتزاعی نشان دهند که نشان دهنده آنچه که آنها را به بیننده نشان می دهد، مانند ستون های آبی برای نشان دادن نقاط رنگ آمیزی آب و یا گوشتی برای نشان دادن مردم است.

نارنجی عمیق، فیروزه ای و دریایی

نارنجی مایل به زرد با سایه های آبی مانند فیروزه ای و دریایی ترکیب رنگی نشان می دهد که مطمئنا در مقابل بعضی موارد ایستادگی می کند. این بلافاصله خاطرات دریا و غروب آفتاب را به یاد می آورد و به طور همزمان گرم و تازه کننده است.

سبز طبیعی و قهوه ای

یک ترکیب رنگی لاتین نیز می تواند برای برقراری ارتباط با آنچه که نام تجاری انجام می دهد نیاز باشد حتی در زمانی که نام تجاری را نمی تواند واضح تر نشان دهد، به همین دلیل است که شما در بسیاری آرم ها رنگ سبز را می بینید.

نارنجی، زرد و قرمز

این رنگهای پر جنب و جوش، در حالت گرادیان سه رنگ از رنگ های گرم کاملا برجسته مانند غروب آفتاب، گرما و یا آتش است.

ترکیب رنگ صلح آمیز در آرم

رنگ های روشن تر را با اضافه کردن رنگ سفید به عنوان یک رنگ خالص در ایجاد تغییرات ضخیم کردن آرم به عنوان یک رنگ خاکستری و آبی که در همه حالت عالی کار می کنند ترکیب کنید.

آبی دریایی و صورتی روشن

این ترکیب بر نور آرام سپیده دم تاکید می کند. هر دو رنگ گرم و سرد می تواند بخشی از یک پالت رنگ صلح آمیز باشد، جایی که کلید استفاده از رنگ هایی است که با هم ترکیب می شوند، نه کنتراست بالا.

سایه های سبز و آبی

ترکیب رنگ های مختلف سبز و آبی در لوگو شما یک اثر آرام بخش و تسکین دهنده است و برای برندهای که می خواهند مشتریان خود را در مسیر آسانی قرار دهند، عالی عمل می کند.

بنفش روشن و بژ

بنفش یک تصویر کامل از آرامش است. اگر شما در جستجوی رنگ اصلی برای ایجاد یک پالت صلح آمیز در اطراف خود هستید، نمی توانید با بنفش همراه شوید.

ترکیب رنگ طبیعی در آرم

سحر و جادو طبیعت با طرح های رنگی که زیبایی زمین را تحریک می کنند را ضبط کنید. زمینی الهام گرفته از جنگل و باغ عالی است، اما نترسند تا فراتر از آن بچرخد! به عنوان مثال، ترکیبی از قهوه ای سوخته شده و زرد می تواند یک پالت طبیعی الهام گرفته از بیابان داغ ایجاد کند، و آبی تیره با سایه نقره ای و سفید می تواند مانند یک سفر در دایره قطب شمال احساس شود. اگر می خواهید آرم خود را به عنوان یک محیط طبیعی خاص احساس کنید، یک عکس از این تنظیمات را بگیرید و رنگ های برجسته آن را انتخاب کنید.

صداهای سنتی زمین

نتهای غیر متعارف زمین

نتهای زمین باید خسته کننده نباشد! سعی کنید زنگهای “سنتی” کمتری را به لوگوی خود ببرید. صورتی، قرمز و زرد می تواند این تعادل در حالت پویا را از بین ببرد.

آبی، سبز و قهوها ی مایل به زرد

در نکته خود را برای پاک کردن آسمان و اقیانوس با آوردن آبی سرد به لوگو خود یا ترکیب آن را با یک سبز از بین ببرید.

ترکیب رنگ های سرگرم کننده در آرم

جالب + رنگارنگ = سرگرم کننده است. اگر مطمئن نیستید که آیا طرح رنگی شما “سرگرم کننده” است، از خود بپرسید که آیا شما می توانید این رنگ ها را در یک فروشگاه آب نبات پیدا کنید. رنگ های روشن، گرم و متضاد بارهای سرگرم کننده هستند، مانند رنگ های نئون و غیر طبیعی مانند صورتی، بنفش و سبز لیمو.

سبز، صورتی و زرد

برای یک آرم سرگرم کننده، سبز، صورتی و زرد با یکدیگر هماهنگ می شوند. ترکیب رنگ خود را با انتخاب سایه های جالب، مانند یک سایه سبز از رنگ سبز یا یک سایه صورتی از رنگ صورتی ایجاد کنید.

رنگین کمان

به طور معمول، آرم ها یک رنگ و چند لهجه دارند. خوب، همه لوگوها معمولی نیستند. فاکتور سرگرم کننده خود را با یک رنگین کمان از رنگها ایجاد کنید. فقط مطمئن شوید که شما از سایه های راست و مقدار هر رنگ استفاده می کنید تا لوگوی شما یک حالت فوق العاده داشته باشد.

قرمز و سبز

با ترکیبی از انرژی قدرتمند و آرامش کمال طبیعی، از رنگ قرمز و سبز با یکدیگر برای ایجاد یک جادوی سرگرم کننده و بدون سر و صدا لوگوی خود را طراحی کنید.

صورتی و فیروزه ای

صورتی و فیروزه ای ترکیب رنگ لوگو نهایی را ایجاد می کنند. این جفت شدن را انتخاب کنید اگر برای جسور شدن، رنگ روشن و سرگرم کردن تلاش می کنید.

آبی، سبز و زرد

رنگ زرد به تنهایی اگر در جلو و مرکز لوگو قرار گیرد به یک حالت زننده تبدیل می شود ولی اگر آن را با رنگهای آبی و سبز برای یک طرح رنگی که سرگرم کننده، طبیعی و قابل اعتماد است ترکیب کنید حالت تعادل پیدا می کند.

ترکیبات رنگی جدی در آرم

اگر شما در امور مالی، قانون، پزشکی هستید و یا هر چیزی که جدی است، یک نقطه فروش دارد. طرح رنگی ایده آل شماست که از نیترولها و سایه های عمیق استفاده می کند و ارتباط برقرار کردن بیننده ها را به طور جدی به برند شما می دهد.

آبی و سیاه

طرح های رنگی بسیار جسورانه هستند، اما آنها بیشتر با اعتماد به نفس پررنگ تر از چهره درشت هستند. این ترکیب آبی و سیاه، شخصیت نام تجاری پویا و قابل اعتماد را به نمایش می گذارد.

قهوه ای، بژ و سیاه

قهوه ای و بژ دارای احساسات واضح و منحصر به فردی هستند که اعتبار خود را به صورت فوری تضمین می کنند. برای افزودن عمق و جزئیات، از سایه های مختلف استفاده کنید.

خاکستری، قهوه ای مایل به زرد و طلایی

این ترکیب از سه رنگ خاموش به ارمغان می آید، جز رنگهای حرفه ای و در خدمات موثر به نظر می رسد که همراه با خط های سخت از اشکال می باشد، در این حالت شما می توانید یک لوگو با حالت ظریفانه و جدی داشته باشید.

ترکیب رنگی مبتنی بر مخاطبان

گاهی اوقات یک پالت رنگی در کار برای ارتباط برقرار کردن یک نام تجاری با یک مخاطب خاص است. با استفاده از رنگ های متناسب با آن جمعیت می توانید نام تجاری خود را از رقبای خود جدا کنید.

رنگهای اصلی

رنگ های روشن، رنگ های اصلی همانند آن اغلب نشان می دهند که یک نام تجاری برای بچه ها است.

صورتی و آبی

سایه های نرم معمولا طرح رنگی برای محصولات کودک است.

آبی دریایی، سفید و زرد

آبی دریایی به طور سنتی رنگ مردانه در نظر گرفته می شود، بنابراین اگر نام تجاری شما عمدتا “برای مردان” باشد، آبی را در نظر بگیرید. آبی دریایی را با زرد و سفید برای یک احساس ورزشی و پویا ترکیب کنید.

صورتی خنک، خاکستری و زرد

اگر دنبال یک ترکیب رنگ زنانه تر هستید، رنگهای نرم و گرم با حالت خنثی را باهم جفت کنید. صورتی و زرد آفتابی به خوبی با خاکستری به نظر می رسد که دارای ظاهری بازیگوش اما ظریف است.

روش های خلاقانه برای استفاده از ترکیب رنگ لوگو

پس از انتخاب پالت رنگ، انتخاب بعدی برای ایجاد یک آرم با رنگ است. آیا یک رنگ اصلی تمرکز بر لوگو دارد، در حالی که دیگران آن را در مقابل پس زمینه قرار می دهند؟ یا هر رنگی به طور یکسان نمایان می شود، شاید با دادن هر نام در نام تجاری خود رنگ خاص خود و یا کار آنها را به یک الگوی که در آن همه آنها زمان طراحی برابر است.

گرادیان

گرادیان یک راه ساده برای قرار دادن یک پالت رنگ کامل در صفحه نمایش است. گرادیان صاف و آرام است. آنها به راحتی از یک رنگ به بعد از بین می روند، در حالی که آنها از طریق یک پالت حرکت می کنند، زیبایی میان سایه ها را ایجاد می کنند. لوگوی گرادیان شما می تواند ظریف باشد، بین دو رنگ نسبتا نزدیک حرکت می کند یا می تواند یک رنگین کمان باشد، از یک رنگ جادویی به سمت دیگر و از بین رفتن به سمت دیگر در طول مسیر باشد.

هندسه

هنگامی که از یک الگوی هندسی در لوگوی خود استفاده می کنید، این فرصت را دارید تا شخصیت نام تجاری خود را با انتخاب اشکال مناسب انتخاب کنید. ما روانشناسی شکل را به صورت دقیق تر در مقالات قبلی آورده ایم، اما نسخه سریع آن است: شکل های گرد مانند دایره ها و بیضی تمایل دارند گرم تر، دوستانه تر و مهربان تر باشند در حالی که خطوط مستقیم و زوایای تیز قوی، کارآمد و جدی هستند.

کتاب رنگ آمیزی

راه دیگری برای استفاده از پالت رنگ شما این است که آن را در آرم خود استفاده کنید. وانمود کنید که یک بچه با یک کتاب رنگ آمیزی است و پالت شما مجموعه ای از مداد رنگی است. شما فقط چند مداد رنگی برای کار کردن داشته اید، بنابراین باید از آنها خلاقانه استفاده کنید تا لوگوی خود را به زندگی برسانید.

حالا طرح ریزی کن

انتخاب ترکیب رنگ لوگو کار سخت، اما کار سرگرم کننده است. یک راه موثر برای تشخیص اینکه کدام رنگ باید در پالت شما باشد، استفاده از ژنراتور رنگ لوگو برای مطابقت با هویت نام تجاری خود در که یک طرح رنگی آرم قرار می گیرد.

بررسی چند لوگو از لحاظ روانشناسی شکل و رنگ

روانشناسی طراحی لوگو برای طراحی یک لوگوی تاثیر گذار باید در مورد تاثیر یکایک اجزای لوگو بر مخاطب اطلاعات کافی داشته باشید و با علم و آگاهی شروع به طراحی کنید. علم مطالعه تأثیر عوامل مختلف بر ذهن و رفتار [...]

۸ روند رنگ خیره کننده برای سال ۲۰۱۹

  رنگ یک شکل غیرقابل تعویض ارتباط فوری و قوی است. این امر به ویژه در دنیای امروزی، جایی که برداشت اول بسیار مهم است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فقط با یک نگاه ، رنگ می تواند [...]

رنگ لوگوی شما در مورد شرکتتان چه می گوید؟

رنگ لوگوی شما در مورد شرکتتان چه می گوید؟ درک دانش رنگ ها می تواند اثر بخشی متد برندسازی شرکت شما را افزایش دهد. وقتی کسی قصد شناسایی برند شما را دارد، لوگوی شما احتمالا” اولین چیزی است که [...]

نکاتی برای ایجاد لوگوهای به یاد ماندنی – بخش اول

آیا تا به حال متوجه شده اید که برخی از لوگوها مشهور در جهان هیچ معنی ندارند؟ حداقل در نگاه اول معنی ندارند. اگر چه ممکن است رنگ های ساده، گرافیک هوشمندانه طراحی شده یا استفاده نوپا از تایپوگرافی [...]

انتخاب رنگ لوگو در شرکت های بزرگ

  همه شرکت های فناوری می خواهند وسعت بزرگتری را در جامعه فناوری داشته باشند. محصولات آنها اغلب به دنبال پاسخگویی به نیازهای که مصرف کنندگان  در قفسه های فروشگاه های بزرگ و کوچک اشباع شده است. یک ایده [...]

تاریخچه طراحی گرافیکی سیاه‌

این اواخر خیلی از مردم سیاه‌پوست در اخبار حضور داشتند. بیشتر این اخبار بد بوده. اخبار بد، همان‌طور که به اطلاع‌رسانی آن عادت نداریم، به مردم راه را نشان می‌دهد تا از آن آگاه شوند؛ از این نظر، ما [...]

تاثیر رنگ ها بر رفتار و احساسات کاربران

اگر نگاهی دقیق‌تر به اشیای اطراف خود بیندازید، ممکن است میزان تنوع رنگ و انواع سایه‌های آن‌ها شگفت‌زده شوید. در زندگی امروز، رنگ‌های مختلف ما را از هر سمت احاطه کرده‌اند. افراد ممکن است متوجه نباشند که چیزهای روزمره چقدر [...]

نکاتی برای ایجاد لوگوهای به یاد ماندنی – بخش دوم

جذب مشتریان با رنگ یک استراتژی بازاریابی شناخته شده است. رنگ باعث تحریک قوی احساسات و ارتباطات درون مغز می شود. سیاه غنی ، توانا ، قدرت   وقتی میخواهید قدرت، کلاس یا لوکس بودن را انتقال دهید، سیاه [...]

مفهوم و کاربرد رنگ ها در طراحی لوگو

اگر شما در مورد رنگ ها چیزی نمی دانید، برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای دچار مشکل می شوید. این یک مسئله ی حیاتی برای طراحان است که نکات ضروری در مورد رنگ ها و تـأثیر آن [...]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر