موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

علت قطع شدن صدای گوشی نوکیا ساده

علت قطع شدن صدای گوشی نوکیا ساده

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 10 اسفند 1400 ساعت 16:29

تلفن های همراه هوشمند از ابزار های گران قیمتی هستند که روزانه با آن ها سروکار داریم که این ابزار ها ممکن است در برخی مواقع دچار مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری شوند. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی یکی از رایج ترین مشکلات گوشی های هوشمند و روش های رفع آن بپردازیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

بهترین زمان شارژ گوشی

دلایل قطع شدن صدای گوشی های اندرویدی

قطع شدن صدای گوشی موبایل می تواند به بستر سخت افزاری گوشی مرتبط باشد و یا یک باگ نرم افزاری و به دلیل مشکلات نرم افزاری باشد که معمولا مشکل قطع شدن صدای گوشی به مشکلات نرم افزاری مربوط می شود. این مشکل ممکن است در حین گوش دادن به یک موسیقی و یا در حین صحبت با تلفن به شکل ناگهانی اتفاق می افتد و هر چقدر هم که با دکمه های تنظیم صدای گوشی خود اصطلاحا ور می روید مشکل بر طرف نمی شود. اما این مشکل از کجا است؟

قطع شدن اسپیکر های داخلی یا خارجی گوشی اندروید

در این وضعیت گوشی اندرویدی شما هیچ صدایی ندارد. شما صدای زنگ گوشی خود را نمی شونید و هنگام مکالمه با دیگران آن ها صدای شما را می شنوند ولی شما قادر به شنیدن صدای آن ها نیستید. در این وضعیت همچنین شما نمی توانید به موسیقی گوش دهید حتی با هدفن و صدای هشدار و بیداری گوشی شما نیز به کلی قطع شده است. این یک مشکل نرم افزاری است که با استفاده از دستگاه های تشخیص صدا می توانید مشکلی که در اسپیکر داخلی یا خارجی گوشی شما وجود دارد را بیابید. روش های بررسی و امتحان اسپیکر های گوشی اندرویدی مخصوص هر گوشی است و متناسب با ویژگی های هر گوشی اندرویدی بررسی می شود.

قرار گرفتن گوشی روی حالت سایلنت (بی صدا) به طور خودکار

بدون اینکه خود اقدام به چنین کاری کرده باشید، گوشی اندرویدی شما در حالت بی صدا قرار می گیرد. همچنین زمانی که در حال مکالمه هستید گوشی شما در حالت بی صدا قرار می گیرد و شما مجبور به قطع تماس می شوید. دلیل این مشکل می توانید در ذخیره داده های قدیمی و یا برنامه های شخص ثالث بر روی گوشی شما باشد. در ادامه راه حل پیشنهادی برای رفع این مشکل به شما معرفی می شود که در همه گوشی های اندرویدی قابل اجرا است و به ترتیب زیر است.

1. قرار دادن گوشی اندروید در حالت امن safe mode
2. بخش پنهان در حالت ریکاوری را پاکسازی کنید

قطع صدای گوشی در اتصال به هدفن و یا هدست بلوتوثی
زمانی که یک هدفن و یا یک هدست بلوتوثی را با دستگاه خود جفت می کنید، صدای گوشی شما قطع می شود. این یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به قطع صدای گوشی های اندرویدی است که در ادامه به روش های رفع آن می پردازیم.

ابتدا باید بررسی کنید که هدفن بلوتوث شما بر روی یک تلفن همراه دیگر کار می کند یا خیر یا اینکه گوشی هوشمند شما برای جفت شدن با یک دستگاه بلوتوث دیگر نیز مشکل مشابه را دارد یا خیر. اگر مرحله اول بدون مشکل سپری شد و گوشی اندرویدی و هدفن بلوتوث شما فقط در هنگام جفت شدن با یکدیگر مشکل داشتند باید از جفت شدن صحیح دو دستگاه به یکدیگر اطمینان حاصل کنید و پس از جفت شدن موفقیت آمیز دو دستگاه به بخش بلوتوث در قسمت تنظیمات گوشی اندرویدی خود بروید و با دو بار کلیک بر روی آیکن Byte Headset گزینه Listen to Music را انتخاب کنید.

رفع مشکل قطع شدن صدا در آیفون
آیا تاکنون برایتان این اتفاق پیش آمده که در حال گوش دادن موزیک در برنامه اپل موزیک و یا پادکست های آیفون خود باشید و ناگهان صدای گوشی قطع شود.در ادامه به معرفی کارآمد ترین روش های رفع این مشکل می پردازیم.

بررسی کلید قطع صدای آیفون
کلید mute که در بالای آیفون و سمت چپ دیواره ی آن قرار دارد یک آپشن برای قطع و وصل کردن صدای آیفون شما است و زمانی که یک مربع نارنجی رنگ در بالای این کلید روشن بود به معنی این است که گوشی شما در حالت بی صدا قرار دارد. ممکن است در برخی مواقع به صورت تصادفی و کاملا اتفاقی این کلید روشن شود و دستگاه شما در حالت بی صدا قرار بگیرد پس بهتر است این کلید را چک کنید تا به مشکل قطع شدن ناگهانی صدای آیفون خود پی ببرید.

گزینه Do Not Disturb را بررسی کنید
این گزینه یکی از قابلیت های مفید گوشی های ایفون است که ممکن است در برخی موارد به اشتباه فعال شده باشد و یا پس از فعالسازی فراموش کرده باشید آن را غیر فعال کنید. با بررسی این گزینه می توانید به دلیل قطع بودن صدای آیفون خود پی ببرید.

بررسی تنظیمات صدا
ممکن است به اشتباه و یا به طور اتفاقی دکمه سایلنت آیفون خود را روشن کرده باشید. شما می توانید این گزینه را از طریق کنترل سنتر صفحه نمایش و یا دکمه تنظیم صدا در دیواره کناری آیفون غیر فعال کنید.

از خاموش بودن بلوتوث آیفون خود مطمئن شوید
ممکن است بلوتوث گوشی شما روشن بوده باشد و یک دستگاه پخش کننده صدا به طور اتفاقی به بلوتوث دستگاه شما جفت شده باشد. در این مواقع صدای گوشی شما از طریق دستگاه بلوتوثی که به گوشی شما وصل شده پخش می شود. این مورد می تواند یکی از دلایل قطع شدن صدای گوشی شما باشد که با بررسی آن به این مشکل پی می برید.

اسپیکر داخلی آیفون خود را بررسی کنید
اگر متوجه این شدید که اسپیکر داخلی آیفون شما صدایی پخش نمی کند از یک هدفن استفاده کنید و اگر صدای گوشی از طریق هدفن پخش شد ممکن است مشکل از عدم اتصال جک هدفن و یا گرد و غبار روی پورت دستگاه باشد.

گوشی خود را یک بار restart کنید
یکی از روش های ساده اما کارآمد برای برطرف شدن مشکلات وسایل الکترونیکی یک بار روشن و خاموش کردن یا restart آن ها است. اگر با هیچ یک از روش های بالا مشکل برطرف نشد در گام آخر می توانید از این روش برای حل مشکل استفاده کنید. چنانچه با ری استارت گوشی نیز مشکل برطرف نشد بهتر است به مرکز خدمات و پشتیبانی اپل مراجه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر