موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

همکاری در اینستاگرام

همکاری در اینستاگرام

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 23 اسفند 1399 ساعت 11:11

اگر تازگی ها به فکر راه اندازی یک برنامه ی همکاری در فروش در اینستاگرام افتاده اید، این نوشته برای شماست. بدانید که حرکت هوشمندانه ای در پیش گرفته اید. چرا که بیش از یک میلیارد کاربر در سطح اینستاگرام فعالیت می کنند.  ورود در یک پروژه ی همکاری در فروش می تواند شما را به گستره ی عظیمی از مخاطبان هدفتان برساند. در این نوشته می خواهیم در مورد نوعی از بازاریابی به نام افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش در بستر اینستاگرام صحبت کنیم. در این بخش تمرکز ویژه ای بر همکاری با اینفلوئنسرها خواهیم داشت. هدف ما رشد و ارتقای کسب و کار شماست؛ پس تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

آموزش امنیت اینستاگرام

همکاری در فروش اینستاگرام

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ چیست؟ همکاری در فروش سیستمی است که به اینفلوئنسرها اجازه می دهد محصولات یا خدمات یک برند را به فالورهایش معرفی کند. در ازای اینکار یک لینک افیلیت به اینفلوئنسر ارائه می شود و او بر اساس هر کلیکی که بر روی آن لینک می شود و هر خریدی که انجام می شود، کمیسیون دریافت می کند.  در هر پروژه ی افیلیت مارکتینگ چهار گروه عمده دخیل هستند:

  • برند
  • شبکه ی همکاری در فروش
  • اینفلوئنسرها (که بعضا بعنوان بازاریاب آنها را می شناسیم)
  • مشتری

در افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام معمولا اینفلوئنسرها یک کد تخفیف در اختیار فالورهایشان قرار می دهد تا با استفاده از آن محصولات یک برند را با تخفیف بخرند. این کد تخفیف مختص آن اینفلوئنسر است و به ازای تعداد دفعاتی که از آن کد استفاده شود، به اینفلوئنسر کمیسیون تعلق می گیرد. در نوع دیگری به هر اینفلوئنسر یک لینک منحصر بفرد تعلق می گیرد. اینفلوئنسر این لینک را در خلال محتواهایش معرفی می کند. به میزانی که بر روی آن لینک کلیک شود و خریدی انجام شود به اینفلوئنسر کمیسیون تعلق می گیرد. این لینک بسته به تصمیم اینفلوئنسر در بایوی اینستاگرام و یا استوری اینستاگرام ایشان و یا هر محلی در اینستاگرام که بتوان در آن لینک قرار داد قرار می گیرد. اینفلوئنسر کاربران را به سمت این لینک و کلیک بر روی آن هدایت می کند.

بیشتر بدانید: راهنمای تبلیغات گسترده در اینستاگرام

در هر صورت با هر کلیک بر روی این لینک و خرید از طریق آن، کمیسیونی بر روی مجموع خرید انجام شده به اینفلوئنسر تعلق می گیرد. مقدار این کمیسیون به تصمیم برند بستگی دارد و بر اساس درصد هایی مثل 10 و 20 و غیره محاسبه می شود. البته باید گفت که لینک های همکاری در فروش اینستاگرام که متعلق به یک شخص است می تواند در تمامی فضاهای اجتماعی آن شخص منتشر شود. از آنجاییکه در این نوشته تمرکز ما بر روی اینستاگرام است به آن اشاره نمی کنیم.

ما به سه دلیل مهم بر روی اینستاگرام تمرکز ویژه ای داریم:

  1. استفاده از اینستاگرام رایگان است. در حال حاضر این شبکه ی اجتماعی به صورت رایگان در اختیار حدود یک میلیارد کاربر فعال است. این یعنی عمده ی ترافیک موجود در شبکه های اجتماعی به اینستاگرام تعلق دارد و بدیهی است که این فضا را برای همکاری در فروش ترجیح بدهیم.
  2. اینستاگرام در بستر خود از محتواهای تصویری و ویدئویی همراه با موزیک و متن توامان پشتیبانی می کند. این یعنی اینفلوئنسرها می توانند برای معرفی محصول و تولید محتوا پیرامون آنها که در نهایت به فروش بیشتر و درآمد بیشتر منجر می شود، از این فضا استفاده کنند.
  3. در نهایت نیز بسیاری از برنامه های افیلیت مارکتینگ و شبکه های مرتبط با آن توسط اینستاگرام پشتیبانی می شوند.

با این مقدمه افیلیت مارکتینگ یا همکاری فروش در اینستاگرام برای اینفلوئنسرها چه روندی را دنبال می کند؟ بند بعدی را به تحلیل این موضوع اختصاص داده ایم.

بیشتر بدانید: چگونه بلاگر اینستاگرام شویم؟

همکاری در فروش اینستاگرام با اینفلوئنسرها

همانطور که در بند قبلی به آن اشاره کردیم، افیلیت مارکتینگ برای اینفلوئنسرها راهی برای کسب درآمد است. آنها بر اساس کلیک هایی که بر روی لینک افیلیت مارکتینگ آنها می شود از برند مربوطه کمیسیون دریافت می کنند. مقدار کلیک های انجام شده بر روی این لینک ها قابل ردیابی هستند. معمولا پلتفرم هایی در اختیار این افراد قرار می گیرد تا از آن طریق بتوانند میزان درآمد خود را ارزیابی کنند. میزان شفافیت در موارد مالی از مزیت هایی است که اینفلوئنسرها در شروع همکاری به آن دقت می کنند.

به طور کلی یک برنامه ی افیلیت مارکتینگ روند به خصوصی دارد. البته بدیهی است که هر برنامه در دل خود تفاوت هایی با سایر برنامه ها دارد اما همه ی آنها از چند گام ساده پیروی می کنند:

  1. یک شخص همکار در فروش(در اینجا اینفلوئنسر مودر نظر) به یک برند و یک برنامه ی افیلیت مارکتینگ ملحق می شود. این برنامه به اون یک کد یا لینک منحصر بفرد می دهد. اینفلوئنسر از طریق این کد و و این لینک به پروموت و تبلیغ محصولات آن برند می پردازد.
  2. اینفلوئنسر می تواند با توجه به محصولات و کاتالوگ برند در مورد محصول یا محصولاتی که می خواهد تبلیغ کند تصمیم بگیرد.
  3. بعداز انتخاب محصول نوبت به اینفلوئنسر می رسد که برای محقق شدن همکاری در فروش در اینستاگرام شروع به تبلیغ این محصولات در اینستاگرام خود کند. او این کار را با تولید محتواهای جالب و جذاب در خصوص آن محصول در قالب ویدئو و عکس در پست و استوری انجام می دهد. برخی از اینفلوئنسر کار را گسترده تر می کنند و صفحه و سایت جداگانه ای برای ارائه ی تمامی محصولاتی که در طرح افیلیت مارکتینگ آنها شرکت دارند ایجاد می کنند.
  4. خریدار نهایی از طریق لینک افیلیت اینفلوئنسرها به وبسایت برند اصلی هدایت می شود. البته این روند از یک برند به برند دیگر متفاوت است. در هر صورت بعد از ورود کاربر به سایت از یک لینک خاص، یک کوکی به نام او ایجاد می شود. کوکی یک فایل است که اطلاعاتی از کاربر نظیر لینکی که از طریق آن وارد شده و یا ساعت ورود و مواردی از این قبیل را در خود داشته و بر روی سیستم کاربر ذخیره می شود. دقت کنید که از منظر وبسایت یک برند بین کاربر ها هیچ تفاوتی نیست. آنچه کاربر ها را از هم متمایز می کند همین لینک افیلیت مارکتینگ اینفلوئنسرهاست.
  5. برند با استفاده از همین فایل کوکی مسیر رسیدن کاربر به سایت را ردیابی می کند. بعد از اینکه کاربر خرید خود را انجام داد؛ برند کوکی ها را چک می کند. کمیسیون مشخص شده به اینفلوئنسر مورد نظر با استفاده از این اطلاعات پرداخت می شود.
  6. در شرایطی که کاربر از طریق یک لینک وارد شده باشد اما در همان زمان خرید خود را انجام ندهد،‌این کوکی ذخیره می شود. در هر برند مدت زمان ذخیره ی این کوکی متفاوت است. یک برند ممکن است تنها 24 ساعت آن را ذخیره کند و برند دیگر ممکن است 7 روز یا بیشتر آن را نگه دارد.

تمامی سیستم های همکاری در فروش از روند کمابیش مشابهی پیروی می کنند. برخی از کسب و کارهای کوچکتر ممکن است کار را به لینک های افیلیت واگذار نکنند. یعنی مشتریان صرفا با آوردن نام یک اینفلوئنسر که در آن طرح شرکت دارد و یا وارد کردن کد تخفیف مختص به آنها خرید خود را انجام می دهند. بدیهی است که این موارد در سطح کسب و کارهای بسیار بزرگ چندان قابل کنترل نیست. در هر صورت در این فرآیند اینفلوئنسرهایی که در طرح افیلیت مارکتینگ شرکت می کنند باید از بابت پرداخت کمیسیون مربوط به خودشان آسوده خاطر باشند.

بیشتر بدانید: 10 راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

افیلیت مارکتینگ بر روی دو عنصر شفافیت و همکاری واقعی بنا شده است.همکاری در فروش اینستاگرام با اینفلوئنسرها به دو نکته ی مهم وابسته است و آن: اعتماد و اصالت است. همانطور که این دو نکته در اینفلوئنسر مارکتینگ نیز بسیار حائز اهمیت است. اینفلوئنسر مارکتینگ در صورتیکه مردم به اینفلوئنسر در آن زمینه اعتماد نداشته باشند مفید واقع نمی شود. نمونه های غیر موفق اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار زیاد هستند و این اهمیت اعتماد و اصالت را می رساند.

آنچه اینفلوئنسرها در تبلیغ یک محصول یا خدمت بیان می کنند باید چیزی بیشتر از یک معرفی ساده باشد. این کلمات باید عمیق تر و به زبانی باشد که اینفلوئنسر پیش از این با فالورهایش به صورت مشترک پیدا کرده است. اینفلوئنسرهای اینستاگرام می خواهند فالورهایشان به صداقت آنها اعتماد کنند و در همین راستا به محصول یا خدماتی که در حوزه ی کاری خودشان معرفی می کنند ایمان بیاورند. همکاری در اینستاگرام با اینفلوئنسر باید بر پایه اعتماد و صداقت باشد. بسیاری از کسانی که با معرفی یک اینفلوئنسر تصمیم به انجام یک خرید می گیرند،‌احتمالا پیش از آن نیز قصد خرید آن محصول را داشته اند. آنچه آنها را در این نقطه وادار به خرید می کند اعتمادی است که به صداقت آن اینفلوئنسر دارند. آنها با خواندن نظرات سایر کسانی که در وضعیت مشابه خودشان هستند؛‌ تصمیم می گیرند که خرید خود را قطعی کنند.

با توجه به این نکات می توانیم نتیجه بگیریم که اینفلوئنسر مارکتینگ و افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش اینستاگرام ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند.  محتواهای منتشر شده توسط اینفلوئنسرها در اینستاگرام به برندهای هایی که قصد افیلیت مارکتینگ با اینفلوئنسرها را دارند، کمک می کند محصولات خود را بفروشند. این روند در عین پیچیدگی بسیار ساده است. با این اوصاف آیا می توانیم یگوییم فروش به کمک اینفلوئنسرهای اینستاگرام یک راه حل مفید است؟ بخش بعدی را به این موضوع اختصاص دادیم.

بیشتر بدانید: چگونه با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنیم؟

فروش به کمک اینفلوئنسرهای اینستاگرام

هر شخصی در بستر اینستاگرام که تعدادی فالور داشته باشد می تواند در طرح های افیلیت مارکتینگ شرکت کند. یعنی با دریافت لینک مخصوص به خود محصولات برندها را به فالورهایش معرفی کرده و یاباعث شود یا باعث شود از خدمات یک برند استفاده کنند. اینفلوئنسرها می توانند در همکاری در فروش اینستاگرام بسیار موثر واقع شوند. این افراد تعداد بسیار زیادی فالور دارند و می توانند بر رفتار آنها در خرید و یا استفاده از یک محصول در حوزه ی تخصصی خودشان تاثیر بگذارند. در واقع می توان گفت هر شخصی که در بستر آنلاین اقدام به افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش می کند، پیش از این مخاطبان زیادی داشته است. این شخص اگر اینفلوئنسر باشد، سود یک برند از همکاری با آنها دو چندان می شود. با این اوصاف چگونه از اینفلوئنسرها در افیلیت مارکتینگ استفاده کنیم؟

در بسیاری از موقعیت های افیلیت مارکتینگ، یک اینفلوئنسر از طریق یک شبکه ی همکاری در فروش به یک برند متصل می شود. ممکن است برخی از انیفلوئنسر ها این روش را ترجیح بدهند. علی الخصوص زمانیکه در استفاده از محصول یک برند یا خدمات آن تجربه های بسیار خوبی کسب کرده باشند.با این وجود از یک برند انتظار می رود در برخورد با اینفلوئنسرها کمی فعال تر باشند. یعنی این برند باشد که اولین گام را به سوی اینفلوئنسر بر می دارد. اینفلوئنسر آن کسی است که با فالورهایش ارتباط بسیار قوی تری نسبت به یک بلاگر عادی دارد. در نوشته ی اینفلوئنسر مارکتینگبه انواع اینفلوئنسرها پرداخته ایم.

بیشتر بدانید: چگونه تاثیر اینستاگرام در فروش خود را بیشتر کنیم؟

دقت کنید که اینفلوئنسرها نمی خواهند اعتبار خودشان را به خطر بیندازند. یعنی ارتباط ساخته شده بین آنها و فالورهایشان به سختی به دست آمده و نمی خواهند بر روی آن ریسک کنند. این یعنی اینفلوئنسری که قرار است در طرح همکاری در فروش شما شرکت کند باید نسبت به عالی بودن محصول یا خدمت شما اطمینان حاصل کند. در واقع کمتر اینفلوئنسری حاضر می شود محصولی را تبلیغ کند که خودش شخصا آن را استفاده نکرده یا از مزایایش بهره مند نشده است. هنگامی که قصد دارید با یک اینفلوئنسر ارتباط بگیرید به این نکات دقت کنید.یک برند باید محصولات یا خدماتی را به طور رایگان در اختیار اینفلوئسنری که قصد همکاری با آن را دارد قرار دهد. در این مورد دقت کنید که اینفلوئنسری که می خواهید در طرح افیلیت مارکتینگ شما شرکت کند،‌ مخاطبان هدفی کمابیش مشابه کسب و کار شما داشته باشد. با این وجود آن اینفلوئنسر نسبت به همکاری رغبت بیشتری نشان می دهد.

از منظر یک اینفلوئنسر که می خواهد در طرح افیلیت مارکتینگ یک برند شرکت کند چند نکته حائز اهمیت است:

  • در مورد محصولی که می خواهد معرفی کند؛ اطلاعات کامل در مورد کیفیت داشته باشد.
  • برندی که قرار است با آن همکاری کنند در بحث پرداخت کمیسیون و امور مالی تا چه اندازه شفافیت دارند.
  • آیا می توان با توجه به کیفیت محصولی که ارائه می کنند داستان خوبی در مورد تجربه ی خودتان از محصول  بسازید؟
  • آیا برندی که می خواهید با آن کار کنید خدمات خوبی به مشتریان ارائه می دهد؟
  • آیا این محصول یا خدمت در راستای احتیاجات فالورهای شماست؟
  • آیا این برند ومحصولات و خدمانش اعتماد ساخته شده مابین شما و فالورهایتان را خدشه دار نمی کند؟

در همکاری با اینفلوئنسرها در بحث افیلیت مارکتینگ آیا می توانید این خواسته ها را تامین کنید؟ همکاری در فروش با اینفلوئنسرها نیازمند دقت به تمامی این نکات است. در نهایت برندها باید به این نکته توجه کنند که یک اینفلوئنسر با گستره ی عظیمی از افراد در ارتباط است که محصول برند شما جز نیازهای آنهاست. پس تامین کردن خواسته های اولیه ی این افراد باید در دستور کار شما قرار داشته باشد.

بعنوان نکته ی آخر باید گفت که معروفیت یک اینفلوئنسر در هر ابعادی الزاما به معنای همکاری موفقیت آمیز بین شما نخواهد بود. در بحث افیلیت مارکتینگ و همکاری در فروش اینستاگرام با اینفلوئنسرها به سراغ اشخاصی بروید که زمینه ی کاری آنها کمابیش با کار شما مشابه است. در این حالت اینفلوئنسر مزبور می تواند محتواهایی برای کار شما تولید کند که محصولتان را بهتر بشناساند. این موضوع به نفع شما خواهد بود. در ادامه دو نوع از همکاری در فروش با اینفلوئنسر ها در دو زمینه ی مجزا را بررسی کرده ایم. هدف ارائه ی یک الگوی برای ایده گرفتن است.

بیشتر بدانید: ساخت فروشگاه در اینستاگرام با ایجاد تگ خرید محصول

همکاری در فروش پوشاک و کفش

برندهای پوشاک و کفش نیز از افیلیت مارکاتینگ برای ارتقای برندشان استفاده می کنند. اگر بخواهیم این نوع همکاری را با اینفلوئنسر مارکتینگ که استفاده از چهره های معروف بعنوان چهره ی برند است تفکیک کنیم با نمونه های دیگری مواجه می شویم.برای نمونه ای از همکاری برندهای پوشاک می توان به نمونه هایی مثل مورد زیر اشاره کرد:

در این نوع همکاری های مشترک اینفلوئنسر فالورهایش را به سمت صفحه ی برند هدایت می کند. در ادامه نیز با روش های ترغیب کننده فالورها را به افزایش مشارکت و نهایتا به بهتر دیده شدن پست کمک می کند. به میزانی که پست بیشتر دیده شود صفحه ی برند نیز فالورهای بیشتری جذب می کند. در نهایت با برگزاری یک قرعه کشی بین کسانی که حتما صفحه ی برند را فالو کرده باشند هدیه ای به برنده تعلق می گیرد. این اینفلوئنسر با استفاده از لباسی که برند پوشاک در اختیارش قرار داده در قالب یک محتوا به صورت تصویر حس خوب استفاده از محصول را به مخاطبانش منتقل می کند و از این راه نیز فروش محصول را افزایش می دهد. می توان گفت که تمامی اینفلوئنسرهای فعال در زمینه ی لایف استایل از روند مشابهی برای شرکت در طرح های افیلیت مارکتینگ برندها استفاده می کنند.

همکاری در فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

بسیاری از اینفلوئنسرهای فعال در زمینه ی آرایشی در طرح های همکاری در فروش اینستاگرام برندها شرکت می کنند. بدیهی است که پر مخاطب ترین برندها و کسب و کارهای برای اینفلوئنسرهای آرایشی، شرکت های تولید کننده ی لوازم آرایشی و بهداشتی هستند. اینفلوئنسرهای این زمینه که آنها را به عنوان بیوتی بلاگر می شناسیم از محصولات این برندها خلال پست هایشان استفاده می کنند. ما در اینجا دو نمونه از این بیوتی بلاگرها را معرفی می کنیم.

صدف بیوتی از تاثیرگذارترین بیوتی بلاگرهای دنیاست. او با سه میلیون فالور واقعی و تاثیرگذاری بسیار بالا بر روی آنها به نظر مناسب ترین فرد برای تبلیغ محصولات آرایشی و شرکت در طرح های افیلیت مارکتینگ است. همانطور که انتظار داریم او در خلال پست هایش با محصولاتی که در طرح افیلیت مارکتیگ برایش ارسال شده محتواهای بسیار جذاب تولید کرده و ضمن معرفی آن محصولات، استراتژی های بازاریابی برندها را نیز پیاده می کند. ویژگی صدف بیوتی در معرفی محصولاتی است که واقعا با کیفیت هستند. همین موضوع باعث ایجاد حس اعتماد متقابلی در بین مخاطبانش شده است:

در ادامه اسامی تمامی این محصولات بر روی محتوا تگ شده و در کپشن پست قرار می گیرد. البته آنچه بعنوان افیلیت مارکتینگ از آن یاد می کنیم در بخش بایوی این صفحات قرار می گیرد.برای مثال صدف بیوتی که بعنوان یکی از معروف ترین بیوتی بلاگر های ایرانی است در طرح افیلیت مارکتینگ برند سیگما شرکت دارد. البته این همکاری در ابعاد دیگری  مانند تولید محصول مشترک نیز ادامه پیدا کرد. در هر صورت لینک افیلیت صدف بیوتی همواره در بایوی پیجش وجود دارد:

می توان گفت که تقریبا در تمامی ویدئوهای آموزشی و آرایشی صدف بیوتی در استوریها و پست هایش ردپایی از برند آرایشی که با آنها همکاری دارد دیده می شود. علاوه بر این او تسهیلات زیاد و کدهای تخفیف متعددی برای دنبال کنندگانش برای خریدهایشان ارائه می کند.

از نمونه های داخلی بیوتی بلاگرهایی که در طرح افیلیت مارکتینگ شرکت می کند، مهشید بیوتی با حدود 300 هزار فالور است. صفحه ی او سازو کاری کمابیش مشابه سایر بیوتی بلاگر ها دارد. با این تفاوت که به دلیل حضور در ایران و معرفی برندهای آرایشی که در ایران وجود دارند محبوبیت دارد. در تصویر زیر یک نمونه کد تخفیف که منحصر به مهشید بیوتی تعبیه شده مشاهده می شود:

به ازای هر خریدی که از برند مزبور با کد درج شده توسط این بیوتی بلاگر انجام شود؛ کمیسیونی به وی تعلق می گیرد. منبع درآمد اصلی این افراد در بستر اینستاگرام از همین طریق تامین می شود.

البته باید گفت این اشخاص هیچگاه به طور مستقیم فالورهایشان را به سمت خرید از یک برند هدایت نمی کنند بلکه حس خوبی که در استفاده از یک محصول بیا نقدی که به کیفیت آن دارند به درستی به فالورهایشان منتقل می شود. این همان نکته ای است که برندها در همکاری در فروش اینستاگرام با اینفلوئنسرها باید مدنظر داشته باشند.

سخن پایانی

همکاری در فروش و افیلیت مارکتینگ ایده ای نیست که مختص امروز باشد. از سالیان دور کسب و کارها با استفاده از شهرت برخی افراد در جامعه و در ازای پرداخت مبلغ و یا تسهیلات دیگر، محصولات خود را به افراد دیگر معرفی می کردند. امروزه همکاری در فروش در بستر اینستاگرام که میلیون ها کاربر فعال دارد اتفاق می افتد. افرادی که به هر نحو دنبال کننده های زیادی دارند در همکاری با برندها از طریق فروش محصول کسب درآمد می کنند. ما در این نوشته افیلیت مارکتینگ با اینفلوئنسرها را مشخصا مورد تمرکز قرار دادیم. در این نوشته استراتژی های مستقیمی برای پیاده سازی ارائه نکردیم بلکه هدف آن بود که با بررسی موضوعات به نکاتی دقت کنیم که کمتر به آن توجه می شود. در هر صورت افیلیت مارکتینگ ایده ی بسیار خوبی برای رشد کسب و کار شماست به شرطی که بتوانید حداقل توقع های اینفلوئنسرها را برآورده کنید.

بیشتر بدانید: چگونه در اینستاگرام بفروشیم

سوالات متداول

همکاری در فروش اینستاگرام چگونه است؟

نحوه ی کار به این صورت است که شما بعنوان یک برند با کسانی که در اینستاگرام مخاطبان زیادی دارند همکاری می کنید. به این افراد پرمخاطب اینفلوئنسر می گوییم و این نحوه ی همکاری تا حدودی به اینفلوئنسر مارکتینگ شباهت دارد. در همکاری در فروش که به افیلیت مارکتینگ نیز معروف است، اینفلوئنسر در ازای دریافت یک مبلغ بعنوان کمیسیون مخاطبانشان را به سمت خرید از یک برند سوق می دهد.

سیستم همکاری در فروش اینستاگرام چگونه به میلیونر شدن کمک می کند؟

همانطور که در سوال قبلی توضیح دادیم یک اینفلوئنسر با معرفی محصولات یک برند به مخاطب هایش بر رفتار آنها در خرید تاثیر می گذارد. اگر این تاثیرگذاری منجر به خرید شود، اینفلوئنسر سهم خود را از این خرید دریافت می کند. برندها با اختصاص دادن یک لینک مخصوص به هر اینفلوئنسر میزان فروش آنها را رصد می کنند. این لینک ها مشخص می کند که کاربر از چه طریقی به وبسایت برند رسیده است. این کار به نحو دیگری نیز انجام می شود و آن اختصاص دادن یک کد تخفیف منحصر به آن اینفلوئنسر است.

چگونه سیستم همکاری در فروش اینستاگرام را راه اندازی کنیم؟

اگر این سوال از منظر یک برند مطرح می شود در ابتدای کار باید حداقل توقعات یک اینفلوئنسر را برآورده کنید. برای مثال اینفلوئنسر باید در مورد کیفیت محصولی که قرار است آن را تبلیغ کند اطمینان حاصل کند. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که اینفلوئنسر بتواند تجربه ی استفاده از محصول را داشته باشد. یعنی اگر شما بتوانید محصولاتتان را به صورت رایگان برای او ارسال کنید او می توانید توضیح بهتری به فالورهایش بدهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر