موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

تغییر رنگ فونت در اینستاگرام

تغییر رنگ فونت در اینستاگرام

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 25 اسفند 1399 ساعت 05:17

اگر اهل گشت و گذار در اینستاگرام هستید احتمالا استوری های رنگارنگ همراه با فونت های جذاب را در آن دیده اید. شبکه اجتماعی اینستاگرام امکانات بسیار متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که یکی از بهترین آنها تغییر رنگ و فونت متن در استوری محسوب می شود.

آموزش امنیت اینستاگرام

بخش استوری یکی از پرطرفدارترین بخش های اینستاگرام به شمار می رود و کاربران می توانند استوری های متنی خود را با فونت ها و رنگ های متنوعی به اشتراک بگذارند. در حقیقت کاربران بعد از انتخاب یک عکس جذاب با تغییر رنگ و فونت متن می توانند استوری های زیبا و تاثیرگذاری را خلق کنند. امروز قصد داریم نحوه تغییر رنگ و فونت استوری اینستاگرام را به شما آموزش دهیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

تغییر فونت در استوری اینستاگرام

به طور کلی 5 مدل فونت مختلف در استوری اینستاگرام وجود دارد که هر کدام کاربرد و جذابیت خاص خود را دارند. در حقیقت هر کدام از این فونت ها مخاطبان مخصوص به خود را دارند؛ برای مثال برخی از فونت ها در صفحاتی که مخاطبان خانم دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

فونت پیش فرض گوشی های هوشمند شما به نام فونت کلاسیک (Classic) شناخته می شود که با همین عنوان در بخش استوری نیز در دسترس قرار دارد. علاوه بر این 4 فونت دیگر نیز در بخش استوری در اختیار شما قرار داد که در ادامه هر یک را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • فونت شماره 1 (Modern) :

این فونت در مقایسه با فونت کلاسیک ابعاد بزرگتری دارد و از آن برای نوشتن متون رسمی استفاده می شود؛ البته این فونت خیلی برای زبان فارسی بهینه سازی نشده است اما برای به اشتراک گذاری متون رسمی انگلیسی بهترین گزینه محسوب می شود. فونت مدرن خیلی برجستگی ندارد و خواندن آن برای کاربران خسته کننده نیست، در حقیقت شما می توانید برای کسب و کارهای مدرن از این فونت استفاده کنید.

  • فونت شماره 2 (Neon) :

با کلیک بر روی بخش تغییر فونت استوری پس از گزینه های کلاسیک و مدرن به فونت نئون برخورد می کنید. شما می توانید با استفاده از این فونت استوری های بسیار جذابی را ساخته و منتشر کنید به گونه ای که حاشیه متن شما با نور بسیار زیبایی در استوری می درخشد.

این فونت بیشتر برای مخاطبان خانم جذاب است بنابراین استفاده از این فونت دراستوری صفحاتی که با بانوان تعامل دارند باعث جذب و دیده شدن هر چه بیشتر محتوای آن ها می شود. علاوه بر این اگر پروفایل شما در زمینه سرگرمی فعالیت دارد نیز می توانید با استفاده از فونت نئون، جذابیت استوری های خود را به میزان بالایی افزایش دهید.

  • فونت شماره 3 (Typewriter) :

یکی دیگر از فونت های ساده اما تاثیرگذار فونت Typewriter است که برای نوشتن متون کلی مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. اگر یک پروفایل شخصی یا ساده را مدیریت می کنید این فونت بهترین گزینه برای شما به شمار می رود، علاوه بر این فونت Typewriter یکی از بهینه ترین فونت های اینستاگرام برای زبان فارسی محسوب می شود که با استفاده از آن می توانید به راحتی متن های فارسی را در استوری خود منتشر کنید.

  • فونت شماره 4 (Strong) :

آیا می خواهید با انتشار استوری توجه کاربران را به صفحه خود جلب کنید؟ ما برای این کار فونت Strong را پیشنهاد می کنیم. اگرچه گزینه Strong در ظاهر یک فونت بسیار ساده است اما برای اعلام رویدادهای مهم نظیر معرفی محصولات جدید بیشترین تاثیر را دارد.

این فونت به شما کمک می کند تا متن های استوری را به شکلی بهینه شده با کاربران به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از مزیت های این فونت حالت خم شده (Italic) آن است که ظاهری جسورانه به استوری های شما بخشیده و در نهایت باعث افزایش بازدید استوری اینستاگرام می شود. البته به خاطر داشته باشید که این فونت سایز بزرگی دارد بنابراین باید از آن در متن های کوتاه استفاده کنید وگرنه خواندن متن های طولانی که با این فونت نوشته شده باشند برای کاربران کسل کننده است.

یکی از نکته های جالب در استوری اینستاگرام این است که شما می توانید به صورت همزمان از 5 فونت در استوری های اینستاگرام استفاده کنید؛ برای مثال می توانید تیتر بزرگ را با استفاده از فونت Strong و مابقی متن را با استنفاده از فونت کلاسیک بنویسید.

همچنین برای استفاده از فونت نستعلیق در آیفون می توانید مقاله فونت نستعلیق در ایفون را مطالعه فرمایید.

تغییر رنگ در استوری اینستاگرام

شما پس از انتخاب فونت دلخواه می توانید رنگ مورد نظر خود را نیز بر روی متن اعمال کنید. بررسی ها نشان داده است که رنگ یکی از مهم ترین فاکتورها برای جلب توجه کاربران ایسنتاگرام به شمار می رود. شما با استفاده از قابلیت تغییر رنگ متن استوری می توانید جذابیت آن را افزایش داده و تعداد Reply کاربران به آن را نیز بیشتر کنید.

پس از انتخاب نوع فونت می توانید از رنگ های پایین صفحه استوری استفاده کنید. هر کدام از رنگ های موجود دارای چندین رنگ تیره (Dark) و روشن =(Light) هستند به گونه ای که می توانید بر اساس سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. البته به خاطر داشته باشید که هنگام تغییر رنگ خوانایی متن شما کاهش پیدا نکرده باشد. علاوه بر این، مکان مناسب برای متن در استوری را طوری انتخاب کنید که برای کاربران قابل خواندن باشد. برای تغییر مکان باید متن مورد نظر را لمس کرده و آن را به فضای دلخواه بکشید.

برخی از کاربران دوست دارند رنگ برخی از واژه های متن را تغییر دهند؛ برای این کار باید واژه مربوطه را انتخاب کرده و رنگ دلخواه خود را بر روی آن اعمال کنند. برای این کار کافیست کلمه مورد نظر را چند ثانیه لمس کنید تا مارک شود، سپس می توانید به سادگی رنگ آن را تغییر دهید. برای مثال در عکس زیر رنگ واژه you به صورت جداگانه انتخاب شده است.

یکی دیگر از قابلیت های خوب این بخش انتخاب رنگ از بین رنگ های موجود در بک گراند یا تصویر استوری است. برای این کار باید ابتدا واژه مورد نظر را انتخاب کرده و سپس با کلیک بر روی آیکون قطره چکان رنگ ناحیه مورد نظر را انتخاب کنید.

تغییر اندازه فونت و بک گراند متن در استوری

اندازه پیش فرض فونت ممکن است بزرگتر یا کوچکتر از میزان دلخواه کاربران باشد برای همین اکثر کاربران دوست دارند سایز متن را تغییر دهند. به طور کلی تغییر اندازه هر 5 فونت استوری در اینستاگرام امکان پذیر است به گونه ای که شما همانند تصویر زیر می توانید با استفاده از ابزار تغییر فونت و چینش متن در بالای سمت چپ صفحه استوری این کار را انجام دهید.

شما همچنین می توانید با استفاده از همین ابزار یک بک گراند رنگی برای متن استوری ایجاد کنید. البته به خاطر داشته باشید که پس از انجام این کار رنگ قبلی که برای متن انتخاب کرده اید بر روی بک گراند اعمال شده و در نتیجه رنگ متن دچار تغییر می شود. برای رفع این مشکل باید متن را مجددا انتخاب کرده و رنگ مورد نظر خود را از پایین صفحه بر روی آن اعمال کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر