موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

تغییر سایز ویدیو در اینستاگرام

تغییر سایز ویدیو در اینستاگرام

نویسنده : معین | زمان انتشار : 25 آبان 1399 ساعت 13:24

اینستاگرام از بزرگترین و پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی در دنیا می باشد. یکی از دغدغه هایی که کاربران این برنامه دارند، استفاده از سایز مناسب برای اشتراک گذاری پست و استوری و.. می باشد. امروز در انزل وب روش های تغییر و تنظیم سایز عکس و ویدیو برای پست و استوری اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش نحوه تنظیم و تغییر سایز فیلم و عکس استوری و پست اینستاگرام

What’s the Best Instagram Post, Story Size and How to Resize Photo and Video

اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ به ۱ میلیارد کاربر ماهانه رسید که ۶۳ درصد آن ها هر روز وارد سیستم می شوند. با وجود این پیشرفت، به مرور زمان سایز استاندارد برای عکس و فیلم در اینستاگرام ارتقا یافته است. در این مطلب آخرین استاندار سایز سایز عکس و ویدیوهای اینستاگرام را به شما خواهیم گفت و در ادامه روش هایی را هم برای تغییر سایز عکس و فیلم بررسی خواهیم کرد.

سایز استاندارد پست برای عکس (سایز پست اینستاگرام)

حداکثر رزولیشن اینستاگرام برای انتشار پست، ۱۰۸۰ پیکسل در عرض است. همچنین اندازه ۵۶۶ تا ۱۳۵۰ پیکسل برای ارتفاع بهینه می باشد. شما می توانید تصاویر خود را با نسبت ۱٫۹۱ به ۱ ارسال کنید. نسبت ابعاد پرتره در اینستاگرام هم برایر با ۱۰ x 8 می باشد.

1-Instagram-Post-Story-Size.jpg

قابل ذکر است که اگر عرض عکس منتشر شده کمتر از ۳۲۰ پیکسل باشد، اینستاگرام آن را به عدد ۳۲۰ می رساند و در صورتی که بزرگتر از ۱۰۸۰ هم باشد، اینستاگرام آن را به عرض ۱۰۸۰ می رساند. به طور کلی می توان سایز استاندارد عکس در اینستاگرام را در حالت های مختلف به شکل زیر معرفی کرد:

  • کپشن: حداکثر ۲,۲۰۰ کاراکتر
    فرمت عکس: .jpg یا .png
    حداکثر سایز فایل: ۳۰ MB
  • عکس مربع (۱:۱ نسبت ابعاد):
    ۶۰۰×۶۰۰ pixels (حداقل)
    ۱۹۳۶×۱۹۳۶ pixels (حداکثر)
  • Landscape (1.91:1 نسبت ابعاد):
    ۶۰۰×۳۱۵ pixels (حداقل)
    ۱۹۳۶×۱۹۳۶ pixels (حداکثر)
  • Portrait (4:5 نسبت ابعاد):
    ۶۰۰×۷۵۰ pixels (حداقل)
    ۱۹۳۶×۱۹۳۶ pixels (حداکثر)

همچنین برای تنظیم اندازه عکس پروفایل اینستاگرام هم پیشنهاد می کنیم مطلب ۹ ابزار ساخت عکس پروفایل با سایز دقیق و مناسب شبکه های اجتماعی را هم مطالعه نمایید.

سایز استاندارد پست برای فیلم

برای انتشار ویدیو هم قوانین مشابه انتشار عکس برای سایز ویدیو در اینستاگرام وجود دارد و در این زمینه فرقی ندارند. با رعایت همان نکات می توانید ویدیو مناسب را تا ۱۲۰ ثانیه در اکانت خود منتشر کنید.

سایز استاندارد برای استوری (سایز استوری اینستاگرام)

اندازه پیشنهادی برای سایز عکس استوری اینستاگرام هم ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل می باشد که میتوانید آن را در نرم افزار های ویرایش عکس نظیر فتوشاپ نیز تنظیم کنید. به طور کلی نسبت استاندارد برای استوری ۹:۱۶ است. البته شما می توانید اندازه های مختلف را تنظیم کنید ولی رعایت نسبت مهم تر است. به طور کلی برای عکسبرداری یا فیلمبرداری برای قرار دادن در استوری، گوشی خود را به صورت عمودی بگیرید. این سایز ها برای IGTV نیز مناسب هستند.

4-Instagram-Post-Story-Size.jpg

همینطور برای پازلی کردن عکس هم مطالعه مطلب آموزش ۹ روش پازلی کردن یک عکس (یک عکس در چند پست) در اینستاگرام برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

تنظیم سایز عکس ، استوری و IGTV اینستاگرام در فتوشاپ

اگر به نرم افزارهای ویرایش عکس نظیر فتوشاپ مسلط هستید و میخواهید عکس خود را برای ایسنتاگرام آماده کنید در تصویر زیر نسبت عکس در اینستاگرام و ابعاد پست و استوری مشخص شده است، تنها کافیست فایل مد نظر را در ابعاد مشخص شده در فتوشاپ ایجاد و تصویر خود را با آن هماهنگ کنید.

instagram-image-sizes-how-to-make-irresistible-pinterest-images.jpg


تنظیم اندازه عکس در اینستاگرام با ابعاد اصلی

برای انتشار عکس با ابعاد اصلی (گذاشتن عکس عمودی و افقی در اینستاگرام به صورت کامل) پس از اینکه عکس را از گالری انتخاب کردید، روی آیکنی که در سمت چپ و پایین تصویر وحود دارد تپ کنید. با این کار تصویر شما با ابعاد خود منتشر می شود.

2-Instagram-Post-Story-Size.jpg

اگر چنین نمادی را نمی بینید، در بالای صفحه روی آیکن Crop تاچ کنید.

3-Instagram-Post-Story-Size.jpg

سرویس آنلاین تنظیم سایز و نسبت ابعاد عکس و ویدیو برای اینستاگرام

اگر می خواهید کاملا سایز تصویر یا ویدیو خود را برای اینستاگرام تنظیم کنید، می توانید از سرویس تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام Kapwing’s Resizer استفاده کنید. پس از ورود در این سرویس، روی Upload کلیک کرده و فایل خود را انتخاب کنید.

5-Instagram-Post-Story-Size.jpg

سپس باید نسبت تصویر را بسته به فضای انتشار (پست، استوری و..) انتخاب کنید. این ابزار به کناره های فایل شما فضایی را اضافه می کند تا تصویر متناسب شود. همینطور با کلید های جهت دار می توانید تصویر را در موقعیت مناسب تنظیم کنید. در پایان برای تنظیم ویدیو برای اینستاگرام روی دکمه Create کلیک کنید و فایل خود را دانلود کنید.

6-Instagram-Post-Story-Size.jpg

برش عکس برای انتشار در اینستاگرام با Internet Marketing Ninja

شما در انتخاب ابزار تنظیم سایز عکس محدود نیستید. به طور مثال می توانید از ابزار Internet Marketing Ninja هم استفاده کنید. پس از وارد شدن به سایت این سرویس، روی Browse… کلیک کنید. تصویر خود را انتخاب کرده و سایز مناسب را انتخاب کنید.

7-Instagram-Post-Story-Size.jpg

پس از پردازش تصویر، آن را دانلود کرده و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

نرم افزار تنظیم عکس برای اینستاگرام No Crop & Square for Instagram

اگر دفعات زیادی نیاز به استفاده از این سرویس ها دارید، می توانید از برنامه هایی مانند No Crop & Square for Instagram استفاده کنید. با نصب این برنامه، می توانید هر زمانی که نیاز داشتید تصاویر خود را تنظیم کنید. علاوه بر امکان تنظیم نسبت و ابعاد عکس، قابلیت افزودن فیلتر و.. هم در این برنامه گنجانده شده است تا تبدیل به یکی از ابزار های مفید برای اینستاگرام بشود.

8-Instagram-Post-Story-Size-e1576697590354.jpg

تنظیم سایز عکس در استوری اینستاگرام InFrame – Photo Editor & Pic Frame

اگر هنوز سرویسی را برای تنظیم ابعاد و نسبت عکس در اینستاگرام انتخاب نکرده اید، می توانید از برنامه InFrame – Photo Editor & Pic Frame استفاده کنید. در این برنامه با اضافه کردن حاشیه مناسب، می توانید عکس خود را به نسب و سایز مناسب برسانید. حاشیه های اضافه شده می توانند سفید باشند تا در پس زمینه اینستاگرام محو شوند و یا نمایش قسمتی از تصویر، آن را به تناسب برسانند.

9-Instagram-Post-Story-Size.jpg

در پایان برای آشنایی با سرویس های بیشتر در زمینه ویرایش عکس، مطالعه مطلب ۱۰ تا از بهترین سایت های تغییر سایز عکس آنلاین بدون افت کیفیت را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز سایز های مناسب برای اشتراک گذاری در اینستاگرام را به شما معرفی کردیم. همچنین ابزار هایی را جهت برش و تنظیم سایز و ابعاد هم بررسی کردیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه برش عکس در اینستاگرام را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر