موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

دلیوری آیفون ios 11

دلیوری آیفون ios 11

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 11 مرداد 1400 ساعت 01:05

آموزش امنیت اینستاگرام

Elbaan-Academy-Advertisement.gif

اگر قبلا گوشی هایی غیر از آیفون داشته اید حتما یک امکان خوب، آن هم دریافت دلیوری پیامک برایتان خیلی کارآمد بوده است. اما حال که گوشی آیفون خریده اید، احتمالا این دلیوری پیامک در آیفون را نمی توانید پیدا کنید. آیفون هم دلیوری دارد اما تحت شرایطی خاص که برایتان در ادامه شرح خواهیم داد. البان این پست را از سری پست های مربوط به تعمیرات موبایل آیفون برای شما آماده کرده است.

در گوشی های آیفون، دلیوری پیامک تنها در صورتی فعال می شود، که اولا شما پیغام را به یک آیفون دیگر بفرستید، ثانیا از طریق iMessage یعنی اینترنتی بفرستید و در نهایت هم گیرنده نیز این امکان را روشن کرده باشد! این سه مورد با هم به این معنا هست که بله، متاسفانه دلیوری پیامک در آیفون همانند سایر گوشی ها نیست و شرایط خاص خودش را دارد.

وقتی شما به شخص آیفون دار دیگری پیامک ارسال می کنید، اگر قبلا iMessage را فعال کرده باشید، پیامک شما آبی شود، به این معناست که به صورت iMessage ارسال شده است. در صورتی که دریافت کننده پیامک نیز به اینترنت وصل باشد، پایین پیامک ارسالی شما عبارت Delivered نوشته می شود. این به آن معنا هست که متن پیامک به دست گیرنده رسیده ولی ممکن است هنوز ندیده باشد، اما خیالتان راحت باشد که به دستش رسیده است.

اگر گیرنده، در تنظیمات گوشی خود گزینه ای را فعال کرده باشد (که به صورت پیش فرض فعال هست)، هنگامی که پیامک شما را بخواند، زیر متن پیامک عبارت Delivered به عبارت Read تبدیل خواهد شد. این می شود دلیوری پیامک در آیفون که درواقع همانند تیک دوم در تلگرام و تیک دوم آبی در واتساپ است.

چند نکته مهم:

  • برای فعال کردن یا غیرفعال کردن دلیوری پیامک در آیفون برای سمت ارسال کننده (چون درواقع دریافت کننده به ارسال کننده اعلام می کند که پیام را خوانده است.) باید از طریق تنظیمات (Settings) وارد قسمت پیام ها (Messages) شوید. در این بخش گزینه ای وجود دارد به نام Send Read Receipts که اگر فعال باشد، ارسال کننده متوجه خوانده شدن پیامش می شود.

iPhone-Delivery-DigiDoki.jpg

  • اگر شما پیامی را به صورت iMessage ارسال کردید (پیام آبی) اما عبارت Delivered زیر آن نوشته نشد، به این معناست که طرف گیرنده به اینترنت وصل نیست و یا گوشی اش خاموش است. می توانید انگشت خود را روی پیام ارسالی نگه دارید، و گزینه Send as Text Message را انتخاب کنید، تا پیام به صورت معمولی ارسال شود که در این صورت دیگر خبری از دلیوری نخواهد بود!

force-Send-as-SMS-instead-of-iMessage-on-iPhone-iOS.jpg

  • در همان تنظیمات بخش اول، گزینه ای هسته به نام Send as SMS، فعال بودن این مورد به این معناست که اگر شما به اینترنت دسترسی نداشتید، یا iMessage شما فعال نبود، پیام به صورت پیامک معمولی ارسال شود، بدون اینکه شما انتخاب کنید! اگر غیرفعال باشد، هرگز چنین اتفاقی به صورت خودکار نمی افتد و درصورت نیاز به ارسال پیام به صورت پیامک معمولی باید مطابق با نکته گفته شده در بند قبل عمل کنید.

iPhone-Delivery-1-DigiDoki.png

  • اگر مسافری داشتین در خارج، که آیفون داشت، با خیال راحت برایش iMessage بفرستید چرا که مشمول هزینه های رومینگ اپراتورها نخواهید شد!
  • با iMessage افکتهای زیادی می توانید به نوشته بدهید، کافی است انگشتتان را قبل از ارسال روی علامت فلش آبی نگه دارید! و همچنین روی پیامک های ارسال شده هم اگر انگشتتان را نگه دارید، می توانید یک کامنت کوچک تصویری رویش داشته باشید! با استفاده از اپی که با یک قلب سیاه و دو انگشت نشان داده شده است هم می توانید کارهای جالبی بکنید!

im-300x211.jpg

شاید این مطالب را هم بپسندید

درباره نویسنده

3c9a6b34796ea388890f2d95c49ee641?s=112&d=mm&r=g

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر