موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

اینستاگرام وسایل فانتزی

اینستاگرام وسایل فانتزی

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 01:18

اهمیت اینستاگرام در بازاریابی، تبلیغات و فروش در چیست؟ 

بحث فروش و بازاریابی و نحوه انجام آن همانند سایر مفاهیم مهم کسب‌وکار به مرور زمان دچار تغییر می‌شود. در سالیان اخیر با ظهور شبکه‌های اجتماعی و اهمیت بحث بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بحث فروش در این شبکه‌ها از جمله فروش در اینستاگرام نیز بسیار اهمیت پیدا کرده است.

آموزش امنیت اینستاگرام

اگرچه سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، تلگرام، لینکدین و وی‌چت در بحث بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما اینستاگرام به علت ویژگی‌هایی که دارد، در سراسر جهان بیشتر برای فروش محصولات مورد استقبال قرار گرفته است.

فراموش نکنید که رایگان بودن و دسترسی آسان، دو مزیت اصلی تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام محسوب می‌شود که نمی‌توان از آنها گذشت. علاوه بر این موارد، از مهم‌ترین دلایل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ را می‌توان تعداد بسیار بالای مخاطبان آن دانست که اتفاقا روز به روز نیز در حال افزایش است.

برای کسب درآمد از اینستاگرام بهتر است ابتدا با محصولات پرفروش در اینستاگرام آشنا شویم. اما در ابتدا بد نیست نقش و اهمیت اینستاگرام مارکتینگ اشاره داشته باشیم. 

تعداد کل کاربران اینستاگرام در جهان چقدر است؟ 

کاربران اینستاگرام در جهان روز به روز و حتی لحظه به لحظه در حال افزایش هستند. بنابراین اینگونه نیست که آمار ثابتی برای آن وجود داشته باشد.

ترکیب گروه‌های سنی در اینستاگرام 

اما تا زمان نگارش این مقاله براساس وبسایت‌های معروف جهان در این زمینه از جمله وبسایت استاتیستا، تعداد کل کاربران اینستاگرام در جهان بیش از یک میلیارد نفر در سال 2019 بوده است.

براساس این آمار که مربوط به اواخر سال 2019 بوده، حدود 35 درصد از مخاطبان این شبکه اجتماعی در سنین بین 25 تا 34 سال بودند. گروه سنی دیگر که بیشترین تعداد مخاطبین را به خود اختصاص داده‌اند، گروه 18 تا 24 ساله‌ها بودند که 30 درصد از کل کاربران اینستاگرام در جهان را به خود اختصاص داده‌‌اند.

sall_on_instageram_blog_full_with.jpg

اهمیت اینستاگرام مارکتینگ؛ برای بازاریابی در اینستاگرام باید شناخت دقیقی از کاربران حاضر در آن داشت. 

با این اوصاف 65 درصد از مخاطبان آن را افراد 18 تا 34 ساله تشکیل می‌دهند. سایر گروه‌های سنی غیر از گروه سنی 35 تا 44 ساله، هر کدام کمتر از 10 درصد مخاطب را به خود اختصاص داده‌اند. گروه سنی مذکور هم با 16 درصد مخاطب، سومین گروه سنی تعداد کاربران جهان اینستاگرام در جهان است.

این اطلاعات به ما نشان می‌دهد که تا ظرفیت و اهمیت اینستاگرام در بازاریابی محصولات تا چه اندازه بوده و بهتر است بر روی کدام گروه سنی تمرکز کرد.

ضمن آنکه ترکیب گروه‌های سنی فعال در این شبکه اجتماعی، به صاحبان کسب‌وکار در شناسایی محصولات پرفروش در اینستاگرام و تمرکز بر روی فروش آنها بیشتر کمک می‌کند. 

ترکیب زنان و مردان در اینستاگرام 

 اما یکی دیگر از نکات جالب توجه در خصوص تعداد کاربران اینستاگرام در جهان آن است که تعداد مخاطبان زن نسبت به تعداد مخاطبان مرد در آن بیشتر و به ترتیب به میزان 51 و 48 درصد است.

به طور کل، دو جامعه زنان و نوجوانان از گروه‌های بسیار فعال در این شبکه محسوب می‌شوند که برای فروش در اینستاگرام باید به آنها توجه کرد. البته ممکن است این آمار به مرور دچار تغییر شود، اما به طور میانگین آمار و تعداد زنان بیشتر از مردان بوده است.

اما به لحاظ بیشترین آمار مخاطبان کشورها نیز باید گفت، معمولا کشورهای آمریکا، هند، برزیل، اندونزی، روسیه، ترکیه و ژاپن در صدر قرار دارند. ایران نیز غالبا جزء 10 کشور اول از این لحاظ قرار دارد. ایران در برخی مواقع در رتبه‌های هفتم و هشتم نیز جای می‌گیرد. 

محبوبیت و اهمیت ایسنتاگرام در بازاریابی برای ایران چقدر است؟ 

به نظر می‌رسد برای پاسخ به این سوال چندان نیاز به آمار و ارقام وجود ندارد. چرا که محبوبیت این شبکه اجتماعی تقریبا بیش از هر شبکه دیگری است. در خصوص تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام آمارهای متفاوتی وجود دارد.

به عنوان مثال، سایت استابیستا که قبلا هم به آن اشاره شد، پیش‌تر گزارش داده بود که حدود 24 میلیون ایران در این شبکه حضور فعال دارند. براساس این آمار حدود 30 درصد از جامعه ایران در اینستاگرام حضور داشته که حدود 54 درصد از این تعداد در گروه سنی 18 تا 29 سال قرار دارند.

علاوه بر این، براساس آمار دیگری، حدود 42 درصد از جمعیت ایران در این شبکه حضور دارند. علی‌رغم اختلاف آمارها، به طور نسبی می‌توان در خصوص فعالیت30 تا 40 درصدی مردم ایران در اینستاگرام به توافق رسید.

با در کنار هم قرار دادن آمارهای جهانی و داخلی، می‌توان اینگونه تحلیل کرد که در حال حاضر یکی از بهترین و البته ارزان‌ترین راه‌حل‌ها برای فروش محصولات، فروش در اینستاگرام است. اما سوال این است که بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام چیست؟ 

«تو اینستا چی بفروشم!»  

سوال فوق در ذهن بسیاری از افرادی است که قصد فروش محصول در اینستاگرام را دارند. نگاهی به فعالیت کسب‌وکارهای شخصی و خصوصی در شبکه‌های اجتماعی اکثر کشورها نشان می‌دهد که فارغ از نام کشورها، برخی محصولات با ماهیت مشترک، جزء محصولات پرفروش در اینستاگرام محسوب می‌شوند.

با این حال، تفاوت‌های فرهنگی، جغرافیایی و اجتماعی هر کشور نیز در این زمینه تاثیرگذار است. ما براساس تجارب جهانی و ایرانی به برخی محصولات پرفروش اشاره می‌کنیم. اما بد نیست بدانید که برخی فاکتورهای دیگر نیز در این خصوص وجود دارد که در انتها به آنها می‌پردازیم. 

فروش لباس در اینستاگرام 

راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین ترندها برای فروش محصولات در این شبکه اجتماعی است. این مساله دو دلیل اساسی دارد. ابتدا آنکه، زنان بخش قابل توجهی از کاربران آن را تشکیل می‌دهند.

این گروه از مشتریان علاقه زیادی به وب‌گردی و مشاهده طرح‌ها و انواع مختلف لباس دارند. تحلیل رفتار خرید بانوان و مردان به هنگام خرید اجناس در بازار واقعی نیز نشان‌دهنده این موضوع است.

selling_mens_pants_on_instagram_blog_full_with.jpg

پرفروش ترین محصولات در اینستاگرام؛ فروش لباس 

یعنی جایی که زنان برخلاف مردان اهمیت بیشتری به بررسی و ارزیابی محصول به هنگام خرید می‌دهند. اینستاگرام این قابلیت را فراهم کرده که آنها بتوانند با کمترین دردسر، انواع و اقسام مدل‌های مختلف لباس را بررسی کنند.

اما علاوه بر این مساله، نباید فراموش کرد که لباس از جمله محصولاتی است که تصاویر و عکس‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در معرفی آن به بیننده دارند. در حالی که برخی محصولات دیگر اینگونه نیستند.

البته بهتر است که تنها یک یا چند محصول محدود را برای فروش در این شبکه اجتماعی انتخاب کرد. از جمله محصولات پرفروش در اینستاگرام می‌توان به فروش شال و روسری، لباس مجلسی زنانه، لباس راحتی، لباس خواب، لباس عروس و برخی محصولات اینگونه اشاره کرد. 

فروش کیف و کفش در اینستاگرام 

احتمالا شما هم تصاویری از پیج‌های فروش کیف و کفش در اینستاگرام دیده‌اید. این دو محصول جزء پرفروش‌ ترین محصولات در اینستاگرام ایران و سایر کشورها هستند. چرا که تصاویر به خوبی می‌توانند زیبایی، مدل و حتی کیفیت آنها را به نمایش بگذارند.

در کپشن پست‌ها می‌توان توضیحاتی در خصوص سایر، مدل و قیمت کیف و کفش‌ها ارائه داد. البته در اینجا هم بهتر است به صورت هدفمندتر و اختصاصی‌تر فعالیت کرد. مثلا می‌توان برای فروش کفش زنانه یا مردانه به صورت جداگانه اقدام کرد.

sell_bags_and_shoes_on_instagram_blog_full_with.jpg

اینستاگرام مارکتینگ؛ فروش کیف و کفش 

همچنین فروش کیف و کفش مجلسی زنانه یا مردانه نیز مخاطبان زیادی دارد. بنابراین در راه‌اندازی پیج فروش کیف یا کفش باید به مردانه یا زنانه بودن آن و نوع مدلی که برای فروش انتخاب می‌شود، دقت کرد.

هر کدام از مدل‌ها، بازار و مشتریان خاص خود را دارند. مثلا به احتمال زیاد کیف زنانه از کیف مردانه فروش بیشتری داشته باشد. کفش‌های اسپرت و مجلسی نیز هر کدام طرفداران خاص خود را دارند که در راه‌اندازی پیج فروش در اینستاگرام باید آنها را مدنظر داشت.

فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام 

لوازم بهداشتی و آرایشی از جمله محصولات دیگری است که خرید آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف طرفداران زیادی دارد. در اینجا هم نباید نقش تعیین‌کننده و جمعیت بالای زنان در میان کاربران اینستاگرام را فراموش کرد.

sell_cosmetics_on_instagram_blog_full_with.jpg

لوازم آرایشی و بهداشتی؛ پرفروش‌ترین محصولات در اینستاگرام 

ضمن آنکه آنها می‌توانند به راحتی نظرات دیگران را بخوانند و محصولات مختلف را بررسی کنند. البته نباید نقش تصاویر را نیز در این خصوص نادیده گرفت. به طور کل این شبکه اجتماعی، شبکه تصاویر و ویدئو بوده و باید برای خلق تصاویر با کیفیت و استاندارد سنگ تمام گذاشت.

البته فروشندگان در اینجا هم سعی می‌کنند که یک محصول خاص را انتخاب و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند. به عنوان مثال، در این خصوص مواردی از قبیل فروش لاک در اینستاگرام، فروش رژلب، انواع پودرها و کرم‌های آرایشی جزء ترندهای معروف محسوب می‌شوند.

ضمن آنکه فروش عطر و ادکلن و اسپری خوشبوکننده نیز در همین راستا قرار می‌گیرد. علاوه بر این موارد، برخی از فعالان این حوزه به دنبال روش‌های دیگر از درآمدزایی رفته‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به تجربه‌های آرایش در اینستاگرام، آموزش آرایش در اینستاگرام و برخی موارد دیگر اشاره کرد. 

 فروش لوازم دکوری و فانتزی منزل در اینستاگرام 

وسایل تزئینی و دکوری نیز جزء محصولات پرفروش در اینستاگرام محسوب می‌شوند. دلیل اصلی این موضوع، قابلیت تصاویر و عکس‌ها در معرفی این وسایل است.

چرا که محصولات تزئینی از جمله محصولاتی هستند که افراد از طریق دیدن و مشاهده آن، ترغیب به خرید می‌شوند. بنابراین در اینجا نیز نقش خلق تصاویر باکیفیت از زوایای مختلف بسیار اهمیت دارد.

اما در اینجا نیز همانند سایر گروه‌های دیگر، بهتر است به صورت جزئی‌تر و هدفمندتر به بازار ورود کرد. به عنوان مثال، فروش لوازم دکوری و فانتزی آشپزخانه از جمله این نمونه‌هاست.

selling_instagram_decorations_blog_full_with.jpg

پرفروش ترین محصولات در اینستاگرام

نباید فراموش کرد که هدف بسیاری از کاربران از حضور در شبکه‌های اجتماعی سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت است. بنابراین دیدن تصاویری از وسایل تزئینی و دکوری برای بسیاری از آنها حکم سرگرمی و تفریح نیز دارد.

استقبال از محصولات تزئینی دلیل دیگری نیز دارد که شامل استفاده از آن به عنوان کادو و هدیه به دیگران است. البته راه‌اندازی پیج کادو و هدیه در اینستاگرام خود از ترندهای پرطرفدار محسوب می‌شود. هر چند در چنین صفحه‌ای علاوه بر لوازم دکوری و فانتزی، می‌توان انواع و اقسام محصولات دیگر را نیز به فروش رساند. 

فروش هندزفری و قاب گوشی در اینستاگرام 

برخی از لوازم جانبی موبایل هستند که یا بیشتر کارکرد تزئینی دارند یا آنکه خرید آنها نیازی به حضور در فروشگاه‌های فیزیکی و معتبر نیست. دو محصول پرطرفدار در این زمینه که در بازار اینستاگرام ایران نیز طرفداران خوبی دارد، فروش قاب گوشی‌های هوشمند و همچنین هندزفری است.

در خصوص قاب گوشی باید گفت که بسیاری از افراد خصوصا دختران نوجوان به دنبال خرید قاب‌ گوشی تزئینی و فانتزی هستند که اینستاگرام به وسیله تصاویر باکیفیت، بهترین بستر برای فروش این محصول خواهد بود.

sell_phone_2_blog_full_with.jpg

محصولات پرفروش در اینستاگرام؛ فروش هندزفری و قاب گوشی 

علاوه بر قاب، فروش انواع و طرح‌های مختلف از فندزفری نیز ایده خوبی به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، فروش هندزفری بی‌سیم، یکی از پرفروش ترین محصولات برای فروش اینستاگرام در سراسر جهان است. هر چند در این خصوص باید دقت کنید محصولات انتخابی از تنوع و زیبایی لازم برخوردار باشند تا به فروش برسند. 

 فروش لوازم خانگی 

لوازم خانگی دارای انواع و اقسام مختلفی هستند که از یخچال‌های چند میلیونی تا سرویس‌های قابلمه و بشقاب را در برمی‌گیرد. برخی از انواع لوازم خانگی می‌توانند فروش خوبی در اینستاگرام داشته باشند.

معمولا انواعی از آنها که قیمت پایین‌تری داشته و مشتری در خریدشان به زیبایی و طرح‌های جذاب اهمیت بیشتری می‌دهد، نمونه‌های مناسبی برای فروش در اینستاگرام هستند.

selling_instagram_home_appliances_blog_full_with.jpg

اینستاگرام مارکتینگ؛ فروش لوازم خانگی در اینستاگرام 

به عنوان مثال، یخچال یا ماشین لباس شویی از جمله لوازم خانگی هستند که هم قیمت بالایی دارند و هم مشتری در انتخاب آنها بیشتر به کیفیت محصول دقت می‌کند تا آنکه به زیبایی آن اهمیت دهد. بنابراین اینگونه محصولات برای فروش در ایسنتاگرام چندان مناسب نیستند.

 در میان محصولات مختلف لوازم خانگی جهت فروش در اینستاگرام، بیشتر لوازم آشپزخانه از قبیل وسایل تزئینی آن، ظروف و قابلمه و وسایل برقی پرطرفدار هستند. 

فروش ساعت در اینستاگرام 

ساعت از جمله محصولاتی است که همانند کیف و کفش طرفداران بسیار زیادی در اینستاگرام دارد. چرا که از یک طرف تنوع و طرح‌های ساعت مچی بسیار زیاد است.

هم آنکه ساعت مچی محصولی است که هم مورد استفاده برای تمام افراد بوده و هم نوجوانان، جوانان و زنان که گروه‌های اصلی کاربران اینستاگرام هستند از آن بسیار استقبال می‌کنند.

instagram_watch_sales_blog_full_with.jpg

بازاریابی در اینستاگرام؛ فروش ساعت 

با این حال، ساعت‌ها انواع و مدل‌های مختلفی دارند که باید بر روی برخی از آنها متمرکز شد. از ایده‌های پرطرفدار در این خصوص می‌توان به ساعت مچی فانتزی، ساعت مچی دخترانه و زنانه و ساعت مچی ارزان قیمت اشاره کرد.

گذشته از این موارد، هنر عکاسی و چگونه قرار دادن تصاویر و عکس‌ها نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان فروش محصولات دارد. 

 فروش صنایع دستی 

در چند وقت اخیر بسیاری از فعالان عرصه صنایع دستی ایران روی به استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای فروش محصولات خود آورده‌اند. حتی برخی از فعالان مدنی، شرکت‌ها و مقامات دولتی نیز تلاش کرده‌ند تا آنها را بیشتر در این شبکه‌ها به جامعه معرفی کنند.

با این حال، صنایع دستی خود به موارد بسیار متنوعی تقسیم‌بندی می‌شود که باید بر روی برخی از این گزینه‌ها بیشتر تمرکز کرد. از آنجا که کشورمان ایران از تنوع فرهنگی و بومی بسیار زیادی برخوردار است، بسیاری از افراد بر روی صنایع دستی مناطق مختلف تمرکز می‌کنند.

selling_handicrafts_on_instagram_blog_full_with.jpg

اینستاگرام مارکتینگ؛ فروش صنایع دستی 

لباس‌های محلی و بومی و ظرف و ظروف سفالی از جمله نمونه‌های پرطرفدار جهت فروش در اینستاگرام محسوب می‌شوند. اما صنایع دستی به محصولات محلی خلاصه نمی‌شود. بسیاری از افراد هستند که با هنر و سلیقه خود، محصولات مختلفی را به صورت دستی تولید می‌کنند. 

خرید و فروش خودرو 

خودرو طی یکی دو سال اخیر به محصولات پرفروش اینستاگرام تبدیل شده است. از آنجا که در یکی دو سال اخیر نوسانات بازار افزایش پیدا کرده، در نتیجه تمایل برای خرید و فروش خودرو نیز بالا رفته است.

بسیاری از افراد برای خرید یا مقایسه خودروها به شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. از آنجا که اینستاگرام از طریق تصاویر، عکس‌ها و ویدئوهای باکیفیت بهتر می‌تواند خودروهای مختلف را به نمایش بگذارد، بنابراین یکی از بهترین شبکه‌ها برای خرید و فروش این محصول است.

car_sales_on_instagram_blog_full_with.jpg

فروش خودرو در اینستاگرام 

افراد در این خصوص معمولا به دو طریق اقدام می‌کنند. برخی از آنها صرفا یک پیج فروش خودرو راه‌اندازی می‌کنند و به نوعی یک واسطه بین خریداران و فروشندگان محسوب می‌شوند.

آنها از طریق جذب فالوور و به اصطلاح بالا آوردن صفحه خود، آن را به محلی برای خرید و فروش خودرو و ارتباط فروشندگان خریداران تبدیل می‌کنند. این پیج‌ها معمولا از طریق قراردادن آگهی‌های فروش خودرو، کسب درآمد می‌کنند و سود بالایی نیز دارند.

اما روش دیگر برای خرید و فروش خودرو در اینستاگرم این است که به صورت شخصی و مستقیم دست به انجام این کار زد که البته این حالت بیشتر برای نمایشگاه‌داران خودرو مناسب است. 

 خرید و فروش حیوانات خانگی 

از محصولات پرفروش در اینستاگرام همچنین می‌توان به خرید و فروش محصولات خانگی اشاره کرد. در اینجا نیز همانند فروش خودرو می‌توان از دو روش یاد شده استفاده کرد.

selling_pets_on_instagram_blog_full_with.jpg

بازاریابی در اینستاگرام؛ خرید و فروش حیوانات خانگی 

هر چند که اکثر پیج‌ها از استراتژی روش اول استفاده می‌کنند. یعنی به واسطه‌ای بین خریداران و فروشندگان حیوانات خانگی تبدیل می‌شوند. با این حال، باید بتوان از طریق تهیه تصاویر و فیلم‌های باکیفیت، خریداران و فروشندگان را برای بازدید از پیج ترغیب کنید.

در میان حیوانات خانگی برخی از آنها طرفداران بیشتری نسبت به بقیه دارند. از جمله می‌توان به فروش سگ خانگی در اینستاگرام اشاره کرد. سگ‌های خانگی انواع مختلفی دارند و مورد علاقه بسیاری از افراد خصوصا در شهرهای پرجمعیت هستند. علاوه بر این مورد، فروش جوجه رنگی نیز می‌تواند ایده خوبی در این زمینه باشد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر