موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

جلوگیری از کپی در اینستاگرام

جلوگیری از کپی در اینستاگرام

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 20 اسفند 1398 ساعت 04:28

جلوگیری از دانلود فیلم و عکس در اینستاگرام یکی از امکانات شبکه اجتماعی اینستاگرام است که به شما این امکان را می دهد که از تکثیر ناخواسته عکس ها و فیلم هایتان در فضای اینستاگرام جلوگیری کنید. اگر شما هم به مانند بسیاری از کاربران دیگر تصاویری دارید که نمی خواهید توسط افراد ناشناس دانلود شود مطالب این مقاله به شما کمک می کند.

آموزش امنیت اینستاگرام

اینستاگرام (Instagram) بدون شک یکی از محبوب‌ترین شبکه ‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم‌ها و لذت بردن از آن‌ها همراه با دوستان، همکاران و طرفداران شماست. با اینستاگرام، نه‌ تنها می‌توانید تصاویر، فیلم ها و اخبار را دنبال کنید، بلکه می‌توانید این موارد را در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به اشتراک بگذارید. در حقیقت، شما قادر به ایجاد لینک بین شش حساب از شبکه اجتماعی مختلف به اینستاگرام خود هستید. پس از اتصال لینک‌های مختلف شخصی خود به اینستاگرام، هر زمان که شما پستی در لینک ایسنتاگرام خود به اشتراک بگذارید، این پست‌ها در خبرخوانِ شش حساب دیگر نیز همزمان به نمایش در می‌آیند. اگر شما مایل به غیرفعال‌کردن و عدم نمایش پست‌ها در این حساب ها را دارید، می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

اما بعد از اجرا و ایجاد یک حساب کاربری، عموما کاربران از دانلود بی‌وقفه اطلاعات موجود شکایت دارند، زیرا حجم زیادی از بسته اینترنت مصرفی آن‌ها صرف دانلود تصاویر و ویدیو‌های شده که عموماً افراد تمایل به دیدن آن‌ها ندارند یا بخش زیادی از حجم حافظه گوشی آن‌ها صرف تصاویر و ویدیوها غیرضروری و بی‌اهمیت شده است. علاوه براین، برخی از کاربران از کپی و پخش ویدیو‌های منحصربه‌خود در این شبکه‌ی اجتماعی بدون رعایت حق انتشار رنجیده خاطر هستند. این مقاله به هدف بررسی موارد شکایت کاربران از جمله، جلوگیری از دانلود، کپی و انتشار خودکار ویدیوها و تصاویر در اینستاگرام تنظیم و برای آگاهی از نحوه مدیریت حساب کاربران و مشکلات پیش‌رو نوشته شده است.

جلوگیری از باز شدن ویدیو در اینستاگرام

شاید اولین و اصلی‌ترین شکایت کاربران دانلود خودکار فیلم و عکس‌ها موجود در اینستاگرام می‌باشد. خوشبختانه، غیر فعال کردن قابلیت اجرای خودکار ویدیوها در اینستاگرام امر پیچیده‌ای نیست و شما به راحتی قادر به انجام آن هستید. بدین منظور، سه روش متفاوت به تفکیک دستگاه های اندرویدی و IOS پیشنهاد شده است.

روش اول؛ در اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:

  • در پلتفرم IOS 

قدم اول: بر روی آیکون تنظیمات بزنید و وارد Settings شوید.

قدم دوم: بخش Data را انتخاب کنید.

قدم سوم: تنظیمات Video Autoplay را بر روی Never play videos automatically قرار بدهید.

  • در پلت فرم اندوروید؛

کافی است مراحل بالا را طی کرده و و فقط گزینه Auto-play Video را به حالت Off برگردانید.

  • روش دوم؛ برای مدیریت پخش عکس و فیلم در اینستاگرام توسط گزینه Use Less Data می باشد. مراحل انجام چنین روشی به صورت زیر می‌باشد؛

  • در پلت فرم IOS 

۱- برنامه اینستاگرام را اجرا کنید و بخش پروفایل (Profile) مراجعه نمایید.

۲- آیکون شبیه به چرخ دنده موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید.

۳- گزینه Cellular Data Usage را انتخاب کنید.

۴- حال باید گزینه Use Less Data را انتخاب کنید. بدین صورت زمانی که از اینترنت سیم کارت خود استفاده می‌کنید، دانلود و اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام غیر فعال می‌شود.

  • در پلت فرم اندوروید؛ 

قدم اول: در صفحه پروفایل خود بر روی دکمه (……) در گوشه بالا سمت راست بزنید.

قدم دوم: وارد Cellular Data Use شوید.

قدم سوم: گزینه Use Less Data را فعال کنید.

البته این نکته را در نظر بگیرید که ویدئوها و تصاویر حتی با وجود فعال بودن این گزینه با اتصال وای فای به نمایش در می‌آیند و تنها زمان استفاده از اینترنت دیتا است که این گزینه عمل می‌کند. اما برای جلوگیری و توقف از پخش خودکار ویدیو در اینستاگرام با وای فای متاسفانه هنوز راهی وجود ندارد.

روش سوم؛ خاموش کردن Notificationاینستاگرام

در این روش با خاموش کردن Notification شما قادر خواهید بود که تصاویر و ویدیوهای افراد مشخصی را که Notification آنها روشن است را مشاهد کنید. برای این کار کافی است به پروفایل شخصی رفته و در قسمت Push Notification، تنها افرادی که مورد علاقه خودتان را در میان فالورها انتخاب کنید.

جلوگیری از دانلود فیلم و عکس در اینستاگرام

می‌دانید که شما به‌صورت زنده می‌توانید با خودت اپلیکیشن اینستاگرام عکس یا ویدیو بگیرید و آن‌ها را با اشتراک بگذارید (Share)، صرف نظر از به اشتراک گذاری یا نگذاشتن، در دو حالت آن عکس یا ویدیو تهیه شده در گوشی شما ذخیره می‌شود. حال هر چقدر این تصاویر و ویدیوها بیشتر شود، فضای بیشتری از رم گوشی شما را خواهد گرفت. بنابراین، در راستای بهینه سازی فضای ذخیره سازی گوشی تان می توانید از مراحل زیر استفاده کنید، تا تنها ویدیو یا عکس را در صفحه خویش مشاهده کنید؛

  • در پلت فرم اندوروید؛

قدم اول: به پروفایل تان در اینستاگرام بروید.

قدم دوم: از گوشه بالا در سمت راست، روی دکمه … کلیک کنید.

قدم آخر، به سراغ تنظیم Save Original Photos بروید و همان‌طور که در تصویر زیر می بینید، به‌صورت پیش‌فرض، وضعیت آن ON است با لمس آن، وضعیت را OFF کنید. بدین ترتیب هر عکسی که با اینستاگرام بگیرید، چه آن را به اشتراک بگذارید یا خیر، عکس در گوشی شما ذخیره نمی‌شود.

  • در پلت فرم IOS؛

قدم اول: بر روی آیکون تنظیمات بزنید و وارد Settings شوید.

قدم دوم: بخش Option را انتخاب کنید

قدم سوم: گزینه Save Original photos را به حالت خاموش یا Off برگردانید.

جلوگیری از کپی عکس در اینستاگرام

اگر شما مایل نیستید که برخی تصاویر را برروی صفحه اصلی خود قرار دهید و یا آن را با همه دوستان‌تان به اشتراک بگذارید، بهتر است که این تصاویر فقط برای برخی از افراد خاص فرستاده شوند. این ویژگی، حداکثر به ۱۵ نفر اجازه می‌دهد تا تصاویر خصوصی شما را مشاهده نمایند و جالب است بدانید نوشتن نظر یا کامنت گذاشتن برروی آن‌ها، مانند دیگر تصاویری است که در صفحه اصلی خود با همه به اشتراک گذاشته می‌شوند.

مواردی که با این ترفند به اشتراک گذاشته شوند، در جستجو یافت نخواهند شد و می‌توانید هرزمان که مایل باشید آن‌ها را حذف نمایید. مراحل زیر برای این منظور کاربردی است؛

۱- باید در صفحهShare To به سربرگ Direct مراجعه نمایید.

۲- سپس به دو صورت می‌توانید گیرندگان خاصی که می‌خواهید به این تصاویر دسترسی داشته باشند را انتخاب کنید:

>> لمس دایره‌‌ای که در کنار نام آن‌ها قرار گرفته است

>> تایپ نام گیرندگان در قسمت To

۳-پس از انتخاب گیرندگان، عبارت Send را لمس نمایید. در صورت تمایل برای مشاهده پیام‌های خود، به آیکون Tray در بالای سمت راست صفحه اصلی خود مراجعه کنید.

اما اگر شما گاهی شما بدنبال جلوگیری از دانلود کردن تصاویر توسط برنامه‌های مختلف هستید کافی است گزینه ی copy share URL رو برای پست های خودتان بردارید.

عدم پخش فیلم در اینستاگرام

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در اینستاگرام در حال گشت و گذار هستید و به یک ویدیو برمی خورید ولی هر کار می کنید، نمی توانید آن را ببینید. این مشکل میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل این مشکل اتصال اینستاگرام به سرور های فیسبوک است. دلیل دیگر می‌تواند خود نرم افزار اینستاگرام باشد در این مطلب آموزش حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینستاگرام را برای شما آماده کرده ایم.

اول از همه شما باید یک VPN روی تلفن همراه خود نصب کنید. این کار می تواند کمک زیادی برای باز شدن این کلیپ ها بکند. تنها کافیست VPN را روی گوشی خود نصب کنید و سپس از طریق آن اینستاگرام را باز کنید و ویدیو را ببینید. اگر این روش جواب نداد باید از یک نرم افزار دیگر برای ورود به اینستاگرام استفاده کنید. بهترین نرم افزار غیر رسمی برای این کار + Instagram است.

جلوگیری از کپی ویدیو در اینستاگرام

اولین و ساده ترین روش تغییر حساب خود از حالت عمومی (Public) به خصوصی است. با خصوصی یا Private کردن حساب خود دیگر تمام کاربران اینستاگرام قادر به مشاهده پست‌های شما نخواهند بود و تنها افرادی که در لیست فالوورهای شما قرار داشته باشند قادر به مشاهده پست‌هایتان می‌شود. اما فعال کردن حالت خصوصی اینستاگرام – حالت Private به منظور خصوصی کردن حساب اینستاگرام خود دردستگاه‌های IOS مراحل زیر را طی کنید:

  1. به بخش پروفایل اکانت خود مراجعه کنید.
  2. آیکون شبیه به خورشید موجود را لمس کنید.
  3. گزینه Private Account را فعال نمایید.

به منظور خصوصی کردن حساب اینستاگرام خود در دستگاه‌های اندرویدی مراحل زیر را طی کنید:

  1. به بخش پروفایل اکانت خود مراجعه کنید.
  2. آیکون سه نقطه موجود را لمس کنید.
  3. گزینه Private Account را فعال نمایید.

مطالب مرتبط:

افزایش فالوور هدفمند از شهر و محله شما رتبه ۱ ربات های افزایش فالوور هدفمند با فالوجت تبدیل به محوب ترین برند در بازار شوید با فالوجت فروشتان را از طریق اینستاگرام افزایش دهید در ۴ دقیقه برای هر پست تان ۱۰ هزار لایک بگیرید خرید فالوور

از فالوور فیک خسته شده اید ؟ به دنبال افزایش فالوورهای واقعی و هدفمند هستید ؟ کلیک کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر