موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

حافظه ایفون کجاست؟

حافظه ایفون کجاست؟

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 17 اسفند 1400 ساعت 00:24

اگر در آیفون خود با مشکل کمبود حافظه ذخیره سازی مواجه شدید پیشنهاد می‌شود در تنظیمات گوشی مقدار حافظه موجود را چک کرده و داده‌ها و اطلاعات غیرضروری اپلیکیشن‌ها را حدف کنید.

آموزش امنیت اینستاگرام

آیا در آیفون خود با مشکل کمبود حافظه ذخیره سازی مواجه شده‌اید؟ در حال حاضر با وجود دوربین‌های فوق‌العاده‌ای که توانایی ثبت عکس‌های با کیفیت بالا و حتی ویدیوی‌های 4K را دارند، مشکل کمبود حافظه گوشی بسیار رایج است. با پلازامگ همراه باشید تا در ادامه نحوه چک کردن میزان حافظه ذخیره سازی موجود در آیفون را با هم بررسی کنیم.

متاسفانه آیفون‌ها از درگاه کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند بنابراین کاربر قادر نخواهد بود که برای افزایش میزان حافظه گوشی از کارت‌های حافظه جانبی استفاده کنند. البته می‌توان با پرداخت 20 دلار از فلش مموری سن دیسک مدل iXpand برای آیفون و یا آیپد استفاده کرد اما این چیزی نیست که بتوان به صورت دائمی و برای همیشه از آن استفاده کرد.

در ادامه با هم مرور خواهیم کرد که چگونه به میزان حافظه آزاد موجود در آیفون پی برده و چگونه مقداری از حافظه اشغال شده را آزاد کنیم؟


چگونه مقدار حافظه موجود در آیفون را چک کنیم؟


1- Settings را باز کنید.

2- در پایین صفحه، روی General ضربه بزنید.

3- گزینه iPhone Storage را انتخاب کنید.

spacer.png

با ضربه زدن روی هر اپلیکیشن می‌توان فهمید که هر برنامه چه میزان از حافظه گوشی را اشغال کرده است.

spacer.png

برخی از اپلیکیشن‌ها مانند سافاری به کاربر اجازه می‌دهند که مستقیما از تنظیمات گوشی داده‌ها را حذف کنند. برای باقی اپلیکیشن‌ها می‌بایست در خود اپلیکیشن موردنظر، داده‌های مربوط به آن را حذف کرد.

البته می‌توان برای بررسی ترفندهای مختلف جهت خالی کردن حافظه آیفون به اینجا و برای غیرفعال کردن و یا Offload کردن اپلیکیشن‌های بلااستفاده به این قسمت مراجعه کنید.

پیشنهاد می‌شود برخی از اپلیکیشن‌ها را پاک کرده و مجددا آنها را نصب کنید. برای مثال اپلیکیشن فیسبوک در هنگام نصب تنها 115 مگابایت حجم دارد اما پس از گذشت مدتی حدود 575 مگابایت از حافظه گوشی را اشغال می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر