موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

رفع پيغام user not found در اينستاگرام

رفع پيغام user not found در اينستاگرام

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 02 شهریور 1400 ساعت 16:19

بسیاری از کاربران در هنگام مواجهه با پیغام user not found در اینستاگرام دقیقا نمی دانند چه اتفاقی برای اکانت شخص مورد نظر و یا اکانت خودشان رخ داده است و تصور می کنند شخص مورد نظر اکانت آنها را بلاک کرده است. در صورتی که بروز این خطا در اینستاگرام دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. در این آموزش از میزبان فا مگ می خواهیم بدانیم معني ارور user not found در اينستاگرام چيست و چگونه می توان پيغام user not found در اینستاگرام را رفع نمود. قبل از تشریح چگونگی رفع ارور user not found بهتر است کمی در خصوص دلایل بروز چنین خطایی گفتگو کنیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

حل مشکل user not found در اینستاگرام

حتما می پرسید اصلا معني ارور user not found در اينستاگرام چيست؟ ارور user not found در اينستاگرام به این معناست که اکانت مورد نظر پیدا نشد. دلیل رخ دادن این مشکل این است که نام کاربری مورد نظر از دیتابیس اینستاگرام یافت نشده. این اتفاق اصولا زمانی رخ می دهد که:

  • صاحب اکانت مورد نظر نام کاربری اش را تغییر دهد.
  • اکانت خود را برای مدتی حذف یا غیر فعال نماید.
  • یا اکانت وی توسط اینستاگرام بلاک شده باشد.
  • بلاک دو طرفه انجام داده باشید.

user-not-found-instagram-error2.gif

خیلی خب حالا چطور خطای user not found را موقع جستجوی نام کاربری دلخواه رفع کنیم؟ نگران نباشید در ادامه به شرح مفصل این موضوع خواهیم پرداخت.

علت user not found در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی عصر کنونی گاها دچار خطاها و ارورهایی می شود که کاربران را گیج و سردرگم می کند. تصور کنید اکانت خود را باز کرده اید و نام کاربری مورد نظر خود را جستجو می کنید در نتیجه جستجو، با پیغام user not found مواجه می شوید. در ابتدا ممکن است فکر کنید شخص مورد نظر اکانت شما را بلاک کرده اما دلایل مختلفی برای بروز این خطا وجود دارد.

  • نام کاربری اشتباه
  • تغییر نام کاربری شخص مورد نظر
  • اکانت موقتا غیرفعال شده باشد
  • اکانت حذف شده باشد
  • اکانت توسط اینستاگرام بلاک شده باشد

حالا با بررسی هر یک از موارد بالا قادر خواهید بود مشکل user not found اینستاگرام را برطرف کنید.

1- درج نام کاربری اشتباه در اینستاگرام

ممکن است در اینستاگرام نام کاربری تگ یا منشن شده در کپشن پست و یا کامنتی را لمس کنید که با اشتباه تایپی تگ شده یا تغییر داده شده باشد. با لمس آن ناگهان خطایی را مشاهده می کنید که همان ارور user not found اینستاگرام است. ابتدا فکر می کنید مسدود شده اید اما این احتمال وجود دارد که نام کاربری به اشتباه تگ شده باشد. بنابراین اول مطمئن شوید که نام کاربری به درستی تگ شده برای حل این مشکل می توانید با نوشتن صحیح نام کاربری شخص مورد نظر اکانت وی را در لیست نتایج جستجو پیدا کنید.

user-not-found-instagram-error1.jpg

2- تغییر نام کاربری اینستاگرام

ممکن است نام کاربری را پیدا کنید که در یک پست، کامنت یا در یک کپشن تگ یا منشن شده باشد. با لمس نام کاربری مورد نظر با پیغام خطای user not found مواجه شوید. با تغییر نام کاربری توسط صاحب حساب آی دی قبلی از دیتابیس اینستاگرام حذف می شود و در نتیجه با لمس نام کاربری قبلی با ارور user not found مواجه می شوید. بنابراین برای حل مشکل user not found در اینستاگرام باید آی دی جدید اکانت مورد نظر را بیابید و آن را جستجو کنید.

⚫? اگر در خصوص چگونگی تغییر نام کاربری اینستاگرام سوال دارید یا تمایل دارید که روش های آن را بیاموزید می توانید راهنمای گام به گام زیر را مطالعه کنید.

نحوه تغییر نام کاربری اینستاگرام

پس در اولین گام که با پیغام user not found اینستاگرام مواجه شدید بهتر است ابتدا درست بودن نام کاربری را بررسی کنید و با یک اکانت دیگر اکانت مورد نظر را جستجو کنید تا مطمئن شوید توسط آن اکانت بلاک نشده اید. اگر مجددا با پیغام user not found اینستاگرام مواجه شدید یکی از موارد ذکر شده رخ داده است.

3- حذف و غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

ممکن است شخصی حساب اینستاگرام خود را موقتا غیرفعال نماید در این صورت اینستاگرام نام کاربری مورد نظر را از پایگاه داده خود حذف می کند و شما با جستجوی نام کاربری وی با ارور user not found اینستاگرام مواجه می شوید پس تا زمانی که شخص مورد نظر اکانت خود را مجددا فعال نکند نمی توانید به حساب وی دسترسی داشته باشید.

(در تصویر زیر دکمه Temprory Disable Account به منظور غیر فعال شدن اکانت اینستاگرام استفاده می شود.)
user-not-found-instagram-error3.jpg

4- حذف اکانت اینستاگرام

در صورتی که شخص مورد نظر شما اکانت اینستاگرام خود را حذف کرده باشد با همین خطا مواجه می شوید. اگر اکانت به طور دائمی حذف شده باشد دیگر نمی توانید اکانت و پست های وی را مشاهده کنید! اما اگر اکانت به صورت موقت غیرفعال شده باشد پس از بازگشت شخص مورد نظر به شبکه اجتماعی اینستاگرام این مشکل حل می شود. در باکس زیر چگونگی حذف اکانت اینستاگرام را توضیح دادیم.

⚫? برخی کاربران به صورت موقت اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال می کنند و در آینده به اکانت خود بازگشته و آن را مجددا فعال و مورد استفاده قرار می دهند. این تکنیک مناسب اشخاصی است که مدتی از اکانت خود استفاده نمی کنند و تمایلی به فعالیت ندارند.

آموزش حذف و غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

5- بلاک شدن اکانت توسط اینستاگرام

ممکن است اینستاگرام به دلیل نقص شرایط و ضوابط برخی از حساب ها را محدود و یا غیر فعال کند. همچنین اگر حسابی توسط دیگر اکانت ها گزارش شود دسترسی به آن محدود می شود. اگر این اتفاق بیفتد تا زمانی که اینستاگرام این محدودیت ها را حذف کند نمی توانید به حساب مورد نظر دسترسی داشته باشید. اگر اکانت به طور دائم توسط اینستاگرام حذف شد هرگز به اکانت مورد نظر دسترسی پیدا نخواهید کرد.

حالا اگر اکانتی توسط اینستاگرام به صورت موقت بلاک شده باشد، صاحب اکانت باید در صدد رفع بلاک موقت اینستاگرام اقدام نماید. بدین منظور می توانید از راهنمای قدم به قدم زیر در خصوص حل مشکل فعلی کمک بگیرید.

آموزش خارج شدن از بلاک موقت اینستاگرام

user-not-found-instagram-error2.jpg

نکته: ارور user not found اینستاگرام به معنی بلاک شدن اکانت شما نیست. اگر شما توسط یک اکانت بلاک شده باشید نمی توانید او را جستجو کنید و اگر بتوانید به صفحه شخص دسترسی پیدا کنید با خطای no post yet مواجه می شوید.

در این مطلب به بررسی ارور user not found اینستاگرام پرداختیم و دلایل احتمالی بروز این خطا را شناسایی کردیم. بنابراین اگر با این پیغام خطا user not found در اینستاگرام برخوردید نگران نباشید شما بلاک نشده اید. تغییر نام کاربری، حذف و یا غیرفعال شدن موقت اکانت، بلاک شدن اکانت شخص توسط اینستاگرام و… می تواند دلیل وقوع این اتفاق باشد. آیا به نظر شما وقوع این خطا در اینستاگرام می تواند دلیل دیگری داشته باشد؟ تجربیات و دیدگاه های خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

Instagram-tutorial-banner-1.gif

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر