موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

مشکل هشتگ در اینستاگرام

نویسنده : معین | زمان انتشار : 22 اسفند 1399 ساعت 16:49

b6b435d9-cbf8-4083-a38c-ed4bb962d9a2.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

در این مقاله بار دیگر با گروه روبوکلیک از مجموعه آموزش های اینستاگرام و  ربات اینستاگرام قصد داریم به نکته ها و ترفندهایی در استفاده از هشتگ در اینستاگرام بپردازیم. با ما همراه باشید...

اگر بخواهیم هشتگ را در یک تعریف جامع بیان کنیم میتوان اینطور گفت که هشتگ برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان بکار می رود.

اینستاگرام مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی دارای قابلیت هشتگ است که این ویژگی در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای مثال شما عکس یا ویدیویی را مربوط به هنر یا آشپزی در اینستاگرام منتشر میکنید میتوانید در زیر تصویر منتشر شده خود با استفاده از هشتگ مطلب مورد نظر خود را در موضوعات مرتبط با پست خود دسته بندی کنید. مثل: #غذا #رستوران و یا کلماتی که نزدیک به موضوع شما باشند.

کاربرد هشتگ

در اولین مرحله هشتگ به بازدیدکننده عکس شما توضیح میدهد که موضوع پست شما در مورد چیست و چه پیامی دارد. 

با استفاده از هشتگ در واقع دو کاربرد را پبشی گرفتید یکی در اینکه انگیزه و پیام عکس شما برای بیننده قابل فهم میشود و دوم  اینکه اینستاگرام بهتر میتواند محتوای پست شما را تشخیص دهد.

یک عکس با دو هشتگ متفاوت میتواند در بردارنده دو پیام متفاوت برای بیننده باشد. به طور مثال: هشتگ #خاطرات در زیر پست یک رستوران میتواند در بردارنده پیام مرور خاطرات گذشته باشد اما اگر زیر همان پست هشتگ #امتحان_کنید باشد پیام و مفهوم دیگری را در بر دارد.

اگر از هشتگ هایی مرتبط با موضوع و فعالیت خود استفاده کنید میتوانید در روند معرفی خود به افراد هم سلیقه خود تاثیر داشته باشید و همدیگر را پیدا کنید.

افراط در استفاده از هشتگ

از هشتگ ها زیاد استفاده نکنید. زیرا افراط در استفاده از هشتگ میتواند سه مشکل جدی برای صفحه شما پیش آید.

اول: اینکه حس خاطب را بد میکند و در خواندن ادامه مطلب شما انگیزه ای پیدا نمیکند.

دوم: افراط در هشتگ حس تبلیغ را برای مخاطب نشان میدهد. یعنی شما با استفاده زیاد از هشتگ های مختلف سعی در تبلیغ و معرفی صفحه خود هستید و به مفهموم و پیام پست خود توجهی ندارید. این کار برای برند یا شرکت شما چندان مطلوب نیست و اثر منفی بر جای میگذارد و بازتاب مثبتی را در پی نخواهد داشت.

سوم: اینکه پست‌های شما توسط اینستاگرام به عنوان اسپم یا هرزنامه در نظر گرفته می شوند.

هر گونه ارسال پیام به تعداد زیادی از کاربران در فضای آنلاین، که بدون کسب اجازه‌ی آنها و توافق قبلی با آنها انجام شود، مستقل از اینکه این کار برای چه هدفی انجام گیرد (اطلاع رسانی، تبلیغات، ایجاد ترافیک و …) اسپم یا هرزنامه نامیده می‌شود.

استراتژی در استفاده از هشتگ

اول اینکه هر کلمه ای را به عنوان هشتگ مورد استفاده قرار ندهید. در واقع پراکندگی در محتوای منتشر شده شما باعث کاهش دنبال کنندگان شما خواد شد.

با داشتن تعداد مشخص و دسته بندی مناسب از هشتگ ها میتوانید هویت خاصی را به صفحه خود القا دهید.

قبل از اینکه هشتگ ها را در پست گذاری های خود قرار دهید آنها را در اینستاگرام جستجو کنید. بدین منظور که با این روش میتوانید در یابید چه تعداد عکس با هشتگ مورد نظر تگ شده است یا چه اکانت های بهتر و قوی تری از آن استفاده کرده اند همچنین چه اکانت هایی به سلیقه و فعالیت شما نزدیک ترند.

نکته: همواره توصیه می‌شود هشتگ‌های پرکاربرد را با هشتگ‌های خاص‌‌تر ترکیب کنید.

بعضی از هشتگ ها هستند (هشتگ های ترند) که به دلیل اینکه به وفور از آنها استفاده میشود طول عمر کمتری دارند مثلاً اگر از هشتگ night# استفاده کنید، پست شما بعد از چند ساعت قطعاً زیر هزاران عکس با همین هشتگ دفن خواهد شد. پس بهتر است به پست های قدیمی خود رجوع کنید و هشتگ های خیلی عمومی را پاک کنید تا افرادی که تازه وارد صفحه شما میشوند در قبال مشاهده پست های شما با کپشن های تمیز روبه رو شوند.

امیدواریم در مطالعه از این مقاله و با رعایت نکات ساده  نهایت استفاده از هشتگ ها را در اینستاگرام داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر