آموزش امنیت اینستاگرام

مشاهده فعالیت دیگران در اینستاگرام

مشاهده فعالیت دیگران در اینستاگرام

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 07 فروردین 1401 ساعت 19:30

آموزش امنیت اینستاگرام

اینستاگرام بالاخره بخش بحث‌انگیز Following که برای دیدن لایک، فالو و کامنت دیگران استفاده می‌شود را در آپدیت جدید این اپلیکیشن حذف کرد. به این ترتیب کاربران دیگر قادر به رصد فعالیت دوستان که دنبال می‌کنند نخواهند بود.

یکی از قابلیت‌های اینستاگرام که موافقان و مخالفان زیادی داشت، امکان دیدن لایک، فالو و کامنت دیگران و در واقع پیگیری فعالیت سایر کاربران که آن‌ها را دنبال می‌کنیم، بود. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد فعالیت افرادی را که دنبال می‌کند اعم از نظرات داده شده، لایک‌ها وفالو کردن آن‌ها را مشاهده کند. این قابلیت همیشه بحث‌برانگیز بود و بسیاری از کاربران آن را صرفا ابزاری برای جاسوسی یا بهتر بگویم فضولی در امور شخصی خود می‌دانستند.

امکان دیدن لایک، فالو و کامنت های دیگران در اینستاگرام از سال 2011 فراهم بود

خبر خوب برای افرادی که به حریم خصوصی خود احترام می‌گذارند این است که اینستاگرام در جدیدترین به‌روزرسانی خود این قابلیت را حذف کرده است. این ویژگی از سال 2011 در اینستاگرام وجود داشت و بسیار عجیب است که چرا اینقدر طول کشید تا اینستاگرام آن را حذف کند، زیرا ماجراهای ترسناک زیادی به سبب قابل مشاهده بودن فعالیت افراد در اینستاگرام را شنیده‌ایم.

Vishal Shah مدیر محصول اینستاگرام دلیل حذف following در اینستاگرام را کارایی کم آن عنوان کرد. او هم‌چنین می‌گوید که کاربران نمی‌دانند که فعالیت‌های آن‌ها همیشه در حال رصد شدن است. بنابراین با موردی روبه‌رو هستیم که کاربران نمی‌دانند کاربردش چیست و حتی اگر فعالیت‌هایشان را به آن‌ها نشان دهید، متعجب می‌شوند!

به هر حال این خبر برای کاربرانی که دوست ندارند لیست فعالیت‌هایی که در اینستاگرام انجام داده‌اند توسط اشخاص دیگر چک شود بسیار خوب است. هم‌چنین حذف following در اینستاگرام موجب افزایش حریم خصوصی کاربران می‌شود. کاری که اینستاگرام در آ‍دیت‌های خود تاکید بسیار زیادی بر روی انجام آن برای افزایش رضایت کاربران دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون